BUSINESS BYTES

Dijital Dönüşüme Yenilik Ekle, Uyarla ve Kucakla

  • Yayınlanma Zamanı 3 yıl önce
  • 5 min okuma süresi

Bir kaç yıl önce, yani ‘BT’nin tüketiciye uyarlandığı’ zamanlarda, BT karar verme mekanizmasında büyük bir güç kayması  yaşandı. CIO ve BT bölümü, artık teknolojik yatırımların sahibi ve yöneticisi olmaktan çıktılar ve kontrol birden bire işkollarına (Lines of Business (LoB)) geçmeye başladı. Şimdi, bir kaç yıl geçtikten sonra, acaba bu değişikliklerin etkileri, neler oldu?

Değişikliklerin neden olduğunu görmek gayet kolay; değişmek zorundaydılar. İhtiraslı yöneticiler BT’den bilgi ve yanıt gelmesini beklemekten sıkıldılar, ve işe el koydular. Böylece, ilk kez, farklı çözüm sağlayanlar arasından, yeniliğe ulaşmak için gerekli olduklarına inandıkları seçenekleri, hızlı bir şekilde seçme özgürlükleri olabildi. Ancak, bunu yaparken şirketin toplam bağlamına dikkat etmeyi ihmal ettiler.


Dağılmış Düşünce

Farklı işkolları farklı hizmetler ararken, ofisler sayısız bulut ve mobil çözümlerle dolup taşmaya başladı. Daha da yıkıcı teknolojiler ve dijital değişim gelince bu çözümler artık yönetilemez oldu. En ironik olan durum ise, işyerlerinin çevik ve değişen pazar koşullarına hızla tepki gösterme yetenekleri sonuç getirmedi. Kaçmakta olduklarını sandıkları durumun içinde tutsak kaldılar. Peki, o zaman çözüm ne?


Tekrar Birlikte

 

İşlerin herşeyi tekrar çekip birleştirebilecekleri bir ağırlık merkezine ihtiyaçları vardır.

 

Yeni ve yıkıcı teknolojiler üzerinde yapılandırılan kullanılabilecek vaka örnekleri ve stratejiler geliştirebilecek ve şirketi dijital çağa taşıyabilecek bir kişiye gerekesinim vardır.

 

Uyarla ve Yenile


Bugünün öngörülememiş değişim temposu nedeniyle dijital dönüşüm kaçınılmaz olmuştur. Hatta başladı bile. Akıllı ve yenilikçi çözüm üretenler endüstrinin sınırlarını aşmakta ve iş modellerini dağıtmaktadırlar. Daha önceki fiziksel ürün pazarlarına dijital hizmetler satmakta ve var olan Pazar liderlerini gölgede bırakmaktadırlar. Bu yeni “Dijital Darwinizm” çağında, ikame edecek olanlar en güçlü firmalar değil, tüketiciye,  teknolojiye ve değişime uyum gösterebilen işletmelerdir. Çünkü bunu yapamazlarsa, yeni yenilikçi çözümleri başlatanlar ve kullananlar yüzünden demode olacaklardır.

Örneğin, akıllı telefonların piyasaya girmelerine bakın. Nişin dışında kalan gerek el feneri gerek de fotoğraf makinesi imalatçılarının iş modellerini bozdu.

 

Bu durumda, bu yıkıcı dijital dönüşüm CIO’yu nasıl etkiliyor? Ve BT’nin geleneksel rolü için ne anlama geliyor – işletmeleri hâlâ ilgilendiriyor mu?

Bilgi yerine Yenilik

 

Dijital dönüşümden önce, bir kuruluşun iş yapma modelini analiz etmek kolaydı ve roller doğrudan dağıtılabiliyordu. 

Bugün CIO’lar, BT’nin rolünü dönüştürmekiçin eşsiz bir fırsata sahipler – baş ’bilgi’ yöneticisinden baş ‘yenilik’ yöneticisine. Pazardaki yenilikler için kullanılabilecek vaka örnekleri ve stratejiler yaratabilirler ve bulut, mobil, büyük veri ve ağla bağlı ekonominin temelleri üzerinde şirketin yeni pazarlar kazanmasına yardımcı olabilirler.

 

 

Değişim Zamanı

 

Dijital dönüşümde başarı elde etmek, dengelenmesi gereken bir işlem olacaktır. Şirketin ‘ışıkları açık tutan’ kişilere hâlâ ihtiyacı olacağının yanında yeni, farklı gereksinimler de olacaktır.