BUSINESS BYTES

Yönetici boşluğunu dikkate almanın zamanı geldi mi?

  • Yayınlanma Zamanı 1 yıl önce
  • 3 min okuma süresi

Son aylarda ve yıllarda, C-kademesi iş unvanları bir yükselme eğilimindedir. CCO'dan (Baş Müşteri Yöneticisi) Baş Dijital ve Baş Veri Yöneticisine (CDO) kadar bu eğilim, büyük veri, gelişmiş analitik ve müşteri çağının yükselişi konularındaki heyecanı ve endişeyi yansıtmaktadır. Artık herkes, bu yeni iş alanlarında büyük bir fırsat olduğunu öğrenmiş bulunmaktadır. Veriler, maliyetlerin azaltılmasından kalitenin arttırılmasına kadar, iş dünyasının değerli bir dostudur. Aynı şekilde, yelpazenin hem B2B hem de B2C uçlarında müşteri deneyimine yeniden odaklanılması, iş dünyasındaki rekabetin canlandırılmasında muazzam bir rol oynamaktadır. Ancak bir çok işletme bunun için hala hazırlıksızdır.

Bu yeni eğilimlerin yanıtı, yeni C-kademe pozisyonları mıdır? Bu, büyük ölçüde kuruluşunuzdaki beceri boşluğuna ve ne kadar büyük olduğuna bağlıdır.

Örneğin veri yönetimi ile ilgili olarak, çoğu kuruluş, BT ile pazarlama ekibini yakından hizalamış olmaları durumunda temel veri yönetim yeteneklerini devreye sokmak için bir CDO'ya ihtiyaç duymayacaklardır. Benzer şekilde, analitiğin bir şirkette kök salmasını sağlamak da bir CDO gerektirmez. Bu, yönetim kurulunda yer alan başka bir üye ile değil, kapsamlı bir kültürel değişiklik ile daha iyi ele alınabilir.

Neredeyse tüm kuruluşlar müşteri deneyimine sahip çıkacak birisine ihtiyaç duyacaklardır, ancak hepsi bu rolü üstlenmesi için C-kademesinde bir yönetici görevlendirme yoluna gitmeyecektir. Bir çok şirkette, müşteri deneyiminin sorumluluğu (CMO gibi) kıdemli pazarlama profesyonellerine aittir. Örneğin Disney World gibi bazı tanınmış markalar, sırf müşterinin önemi kültürlerinin içine işlemiş olduğundan CCO'lara ihtiyaç duymazlar. Diğer bir deyişle, iş dünyasında daha kapsamlı hareketlerin önemi her zaman yeni işe almalar gerektirmez. Bazen sadece yeni bir düşünüş şekli yeterli olabilir.

Öyleyse, yönetici boşluğunu dikkate almanın zamanı ne zaman gelir? CDO ya da CCO gibi C-kademesi yöneticilerin rolü, ancak bir şirket veri, dijital ya da müşteri deneyimi ile uzun vadede nasıl baş etmek istediğine karar vermeye hazır olduğunda ve bunu yapmak için ihtiyaç duyduğu kurumsal yetenekleri oluşturmaya başladığında işe yarar. Sorulması gereken soru, yeni eğilimlerin etkili bir şekilde yönetilmesi hakkında değil, daha ziyade şirketiniz evrildikçe şirketiniz için neler yapabileceklerini anlamak hakkında olmalıdır. Veriler, daha önceleri yapmamızın imkansız olduğu şeyleri yapmamıza nasıl yardımcı oluyor? Müşterileriniz için sırada ne var? Yeni bir C-kademesi yönetici bu süreçteki ilk adım olmasa da, kesinlikle son adım olabilir.