BUSINESS BYTES

CES 2015: İş profesyonelleri için izlenmesi gereken 4 trend

  • Yayınlanma Zamanı 2 yıl önce
  • 1 min okuma süresi

Tüketici Elektronik Fuarı sadece tüketicilerle ilgili değildir. Her zaman teknoloji sektörü ile ilgili olmuştur. Teknoloji sektörü için Ocak ayı lansman partisi ruhunu koruyor. Her ne kadar şirketler en büyük ürünlerini artık CES’te lanse etmiyorlarsa da, hâlâ yeni kavramların ortaya açıldığı, yeni stratejilerin baş tacı edildiği ve yükselen trendlerin ortaya çıktıkları bir etkinlik olmayı sürdürüyor.

 

ZDNet ve TechRepublic, CES 2015’i izlemek için Las Vegas’da bir gazeteci ekibi bulunduruyorlar ve ayrıca etkinliği uzaktan kapsayacak bir grup yazar de görevlendirildi.  BT ve BYOD’un (Kendi Cihazını Getir - KCG) tüketicilere uyarlanmasının ardından çalışanların beklentilerini, teknolojinin iş yapma tarzını ve şirketlerin teknolojiyi nasıl satın alıp nasıl dağıttıklarını büsbütün değiştirmiş olduğundan, iş profesyonelleri ve kuruluşlar için önemli olan tüm gelişmelere bakacağız.

 

Twitter’da, CES’te neler olduğunu gerçek zamanda görebilmek  için gazetecilerimiz @billdetw iler, @rachelking, @lyndseygilpin, @teena_hammond, @jasonhiner’ı izleyebilirsiniz.

 

Gelişmeleri #CES2015’den izlerken iş profesyonellerinin izlemeleri  ve önemli ögelerini hatırlamaları gereken dört büyük trend şunlardır.

 

1. İnsanlar takılabilirleri gerçekten takacaklar mı?

 

2014’de TechRepublic'in Teena Hammond’u, takılabilirleri deneyen kullanıcıların yaklaşık yarısının taktıktan bir iki ay gibi kısa bir süre sonra sonunda ilgilerini kaybettiklerini bildirmişti. Takılabilir/giyilebilir teknolojisinde teknoloji sektörünün abartıları ve birçok kullanıcının ilgisine rağmen, benimseme oranlarının artmalarını ve bizi fena halde şaşırtacak ürünleri (Apple W atch bile artıları yanında birçok eksi içeriyor) hâlâ bekliyoruz.

 

CES 2015’de patlatılacak yeni ürün bildirimlerinin en çok giyilebilirler/takılabilirler kategorisinden olacağını beklemeniz doğru olur, ancak çok büyük haberlere rastlamamız düşük olasılık. Giyilebilir/takılabilir pazarına yeni başlayan ve bu pazardaki yeni oyunculardan niş bildirimler çıkması daha büyük ihtimal. Fakat bunlar yeterli sayıda yararlı ürünler sunarlarsa – ve Pazar günü CES Unveiled’de gördüklerime dayanarak, olasılıklar iyi görünüyor - o zaman 2015, giyilebilirlerin ana akım olacakları yıl olabilir. Bu ise, şirketlerin, işlerine katkıda bulunabilecek  giyilebilirleri daha ciddi inceleyecekleri ve giyilebilirlerin kendi BYOD politikalarına yapacakları etkiyi düşünecekleri anlamına gelir.

 

Giyilebilir teknolojisindeki en son haberler içim Teena Hammond’u izleyin.

 

2. 3D baskı kütleler için hazır olacak mı?

 

3 boyutlu baskı 2014’de ZDNet ve TechRepublic okuyucuları için en popüler kategoriler arasındaydı;  bu nedenle bu teknolojinin gittiği yer hakkında hatırı sayılır kullanıcı ilgisi olduğunu biliyoruz. Ancak, giyilebilirler gibi, 3D baskının abartısı çok, kullanıcı benimsemesi ise az. Satın alınabilir 3D yazıcıları yönetmek hâlâ zor, hâlâ çok yavaşlar ve kendi baskılarınızı basılabilecek şekilde tasarlamak hâlâ çok zor.

 

CES 2015, 3D baskı pazarına girecek yeni oyuncular görecek; birçok ekosistem oyuncuları işleri kolaylaştırmak üzere devreye giriyorlar ve Stratasys/Makerbot ve 3D Systems gibi büyük oyuncular kendilerinin niçin hâlâ lider olduklarını anlatıyorlar. HP'nin bu sonbaharda yaptığı, 2016’da 3D baskı pazarına girecekleri bildirimleri CES reyonlarında bir gölge yaratıyor, ama bu yıl birçok şey gerçekleşebilir. Şimdi HP’nin 3D tarama ve tasarımın yeni bir PC türü ile daha kolay olacağı ve 3D baskı hızının hatırı sayılır derecede artacağı odak noktasına karşı diğer oyuncular daha iyi bir öykü anlatmak zorundalar.

 


 

Ayrıca, 3D baskı şirketlerinin masaüstü ürünlerini tüketicilerden fazla küçük şirketlere hedeflediklerini de izleyin. Sektör, her masada bir 3D yazıcı yerine, tüketicilere 3D baskı hizmeti vermeye, yani (Home Depot ve ofis malzemesi mağazaları gibi) “servis bürosu” vizyonuna doğru hareket ediyor.

 

3D baskı hakkındaki, en son yenilikler için Lyndsey Gilpin’ i izleyin.

 

3. Büyük veriler Şeylerin İnterneti ile baş edebilecekler mi?

 

Şeylerin İnterneti, son yıl içinde iş teknolojisinin bilfiil lider trendlerinden biri olarak ortaya çıktı.  Ocak 2013’de Şeylerin İnterneti (IoT) hakkındaki özel bölümümüzü yayınladığımızdan beri bu konunun üstündeyiz. O zaman bile, IoT’nin bir ‘büyük veri’ konusu olduğunu ileri sürmeye başladık; çünkü ana amacı, iş süreçlerini hızlandırmak ve otomatikleştirmek amacıyla toplanan verileri işlenebilir içgörülere dönüştürmekti. (Bunu CES’de bir çok şirketin yaptığı gibi tüketiciye uyarlarsanız, bireylerin daha iyi yaşam kararları verebilmek için veri kullanmalarına yardımcı olmaya indirgenebilir).

 

IoT’de izlenmesi gereken şey, hangi şirketlerin en akıllı veri kullanım yöntemleri verdikleridir. Sundukları yerleşik analitiklere bakın; ne kadar kapsamlılar, ve en önemli veri noktalarını nasıl özetliyorlar. Ayrıca, karar verme mekanizmasını daha da iyileştirmek, daha verimli olabilmek ve iş dünyası sürecinin kutsal amacı olan otomasyona hizmet etmek için verileri diğer sistemlere nasıl bağladıklarına bakın.

 

4. Akıllı telefon ve tabletlerde yenilikler sürecek mi?

 

Akıllı telefonlar ve tabletler, 2008’den 2013’e kadar, CES’deki hareketliliğin ve genelde teknoloji sektörünün öncüleri oldular, fakat, özellikle ABD’de, akıllı telefon ve tabletlerin piyasayı doyurmaları ile aynı zamanda yeniliklerin artış düzeyi de normalleşti. Samsung ve Apple’ın son ürünleri pek heyecan uyandırmadılar. Her iki marka da dünyanın en kârlı mobil cihaz üreticileri olmaya devam ettiler ama sarsıcı yeni özellikler ve yenilikler ekleme konusunda zorlandılar. Samsung, sonbaharda Apple Pay’i başlatan ve yılın 4. çeyreğinde gayet sağlıklı satışlar yapan Apple’a kıyasla daha fazla çabalıyor, fakat kesin olarak bu alanda heyecanlanacak pek bir şey olmuyor. Akıllı telefon ve tabletlere bağlanabilen uygulamalar ve giyinebilirler ve IoT cihazlar bu ara daha fazla ilgi çekiyorlar.

 

CES 2015’de de akıllı telefon ve tabletlerde büyük gelişmeler beklemeyin. Phabletler hakkındaki tartışmalara bakın. Bu büyük, çığıran akıllı telefon/tablet hibridleri, birçok profesyoneli cezbediyor, ve bu satıcıların CES 2015’de ürettikleri ve çığırdıkları phabletleriyle güç kullanıcıları nasıl çekeceklerini göreceğiz. Ancak, yine de, izlenmesi en önemli olan şey, akıllı telefonları, tabletleri ve phabletleri daha da yararlı kılan yazılımlar ve bağlanabilen cihazlardır.


Kaynak : http://www.zdnet.com/article/ces-2015-the-4-trends-to-watch-for-business-professionals/