BUSINESS BYTES

Küçük veriler, işletmeniz için güçlü bir etki sağlayabilir

  • Yayınlanma Zamanı 2 yıl önce
  • 3 min okuma süresi

Araştırma kuruluşu IDC, dijital evrenin boyutunun her iki yılda bir iki katına çıktığını ve 2013 ile 2020 arasında 10 kat büyüyerek 4,4 trilyon gigabayttan 44 trilyon gigabayta çıkacağını rapor etmektedir.

Bunun anlaşılabilmesini sağlamak için bir örnek vermek gerekirse, depolanan bilgilerin miktarı şu anda aya olan uzaklığın üçte ikisine kadar ulaşan bir iPad Air tablet yığınını dolduracak büyüklüktedir. 2020 yılında, bu verileri depolamak için 6,6 yığın gerekli olacaktır.

Sonuç olarak, Nesnelerin İnterneti ve giyilebilir teknoloji ağa daha fazla sayıda veri toplayıcı sensör eklediğinden, Büyük Veriler hızla büyümeye devam edecektir. Ancak herkes bu engin ve yapılandırılmamış verilerden anlam çıkarmaya uğraşmakla birlikte, büyük, her zaman en iyisi değildir.

Bu, neredeyse çelişkili bir ifade gibi görünmektedir; ancak iş zorluklarını anlamanın anahtarı aslında Küçük Verilerde, yani durumu belirlemek için kullanılan ve analiz yoluyla Büyük Verilerden türetilen bilgilerde gizlidir. Küçük ayrıntılara odaklanmak, performansı olumlu etkilemektedir, çünkü faaliyetleri, şu anda neler olduğuna bağlı olarak harekete geçiren bu bilgilerdir.

Dijital liderlerin, başarılı olmak için, çalışanlarının işletme rekabet gücünü ve müşteri hizmetlerini arttıracak eğilimlere odaklanmalarına yardımcı olmaları gereklidir. Bu yardım, dört temel alana odaklanmalıdır: talep, analiz, sunum ve rafine etme.

İlk olarak, anlamadığınız şeyi ölçemeyeceğinizi kabul edin ve büyük veriler hakkında düşünmeyi bırakın. Dijital liderler, BT ekibinin işletmenin büyük hedeflerinin küçük ayrıntılarını keşfetmesine olanak vermek için, iş arkadaşlarıyla mümkün olduğunca fazla zaman geçirmelidirler.

İş hususlarına ilişkin bu bilinci, analiz aşamasına taşıyın. Kuruluşun verileri nasıl topladığı ve analitik araçların, anahtar bilgileri paylaşımsız sistemlerden ve veri tabanlarından nasıl alabileceği hakkında düşünün. Anahtar paydaşlarla birlikte çalışın ve BT ekibi tarafından yürütülen ticari bilgi projelerini kuruluşun uzun vadeli hedefleri ile eşleştirmek için bir rekabetçi alan analizi oluşturun.
Ardından, yöneticilere bilgi sağlayan, örneğin bir gösterge tablosu gibi bir sunum biçimi oluşturun. Hem şimdi hem de gelecekte şirketin çalışma şeklinde bir fark yaratacak olan küresel satışlar, ardışık siparişler ve müşteri memnuniyeti gibi bir düzine kadar etkene ilişkin küçük ayrıntıları sunun.

Kısacası, varsayımları iş süreçlerinden çıkarmak için küçük verileri kullanın. Pazarlama profesyonelleri, geniş kapsamlı kampanyalara bel bağlamaktan ziyade BT yöneticileri ile birlikte çalışmalı ve verilerin sektör genelindeki kaynaklardan nasıl elde edilebileceğini belirlemelidir. İşletme, küçük eğilimlere ve ince ayrıntılara odaklanarak, hangi müşterilerin önemli olduğunu ve hangi ürünleri satın almalarının muhtemel olduğunu tanımlayabilir.

Küçük veriler, kuruluş genelindeki çalışanların işbirliği yapmalarını ve bilgilerini bir araya getirmelerini sağlayarak dahili süreçlere ince ayar yapmak ve paylaşımı kolaylaştırmak için de kullanılabilir. İşletme, departmanlar arası deneyimlerden faydalanarak, görünmeyen beceri boşlukları ve uzun zamandır devam eden müşteri hizmetleri sorunları gibi büyük zorlukları çözmeye başlayabilir.

BT ekibi küçük verilere beta yaklaşımını tamamladıktan sonra bir geri bildirim döngüsü oluşturulması önem taşımaktadır - bu, hedeflerin zaman içinde nasıl değiştiklerini ve bunlara karşılık vermek için yaklaşımın nasıl geliştirilebileceğini belirlemek için iş arkadaşlarınızla birlikte çalışmanıza olanak verir.

İşletmelerin depoladığı verilerin miktarı, tüm projelerin her zaman devam eden bir iş olarak kalmasına neden olacak bir hızla artmaktadır. Ancak dijital liderler, bir küçük veri stratejisi oluşturarak, işletmelerinin rakiplerinin bir adım önünde olmasına yardımcı olabilirler.