BUSINESS BYTES

Bir "önce mobil" yaklaşımı nasıl görünür?

  • Yayınlanma Zamanı 1 yıl önce
  • 3 min okuma süresi

Bir CIO olarak, mobil cihazların, müşterilerin çoğunluğunun çevrimiçi markanız ile ilgili deneyimleri yaşadıkları yer olduğu gerçeğini göz ardı edemezsiniz. Bazı istatistikler dikkate değerdir; dünya genelinde kişisel bilgisayarların beş katı kadar akıllı telefon vardır ve sadece ABD'de internet kullanımının %55'i mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilirken %45'i kişisel bilgisayarlar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Daha da etkileyici bir husus, mobil aramaların %70'inin bir saat içinde web sitelerinde işlem yapılmasına yol açmasıdır (Kaynak: Searchfest 2015).

Luke Wroblewski, Mobile First (Önce Mobil) adlı kitabında - sadece günümüzdeki mobil büyümeden yararlanmak için değil, aynı zamanda bizi gelecek için öngörülen yüksek büyümeye hazırlayacağı için - öncelikle mobil kullanıcıyı düşünmemiz gerektiği öne sürmektedir.

"Önce mobil" düşünmeniz için üç neden vardır:

1.    Bir "önce mobil" felsefesi mevcut büyümeden yararlanır ve sizi gelecek için hazırlar

Wroblewski kitabında çok ilginç bir karşılaştırma yapmaktadır – her gün 1,45 milyon akıllı telefon cihazı aktive edilirken, sadece 317.124 kişinin doğduğuna işaret etmektedir. Yani akıllı telefon sayısındaki büyüme, nüfustaki büyümeyi geride bırakmaktadır. Yazar, çok popüler bir değerlendirme hizmeti olan Yelp örneğini vermektedir - şu anda toplam kullanıcılarının sadece %7'si bu sitenin mobil ürünlerini kullanmaktadır.  Ancak ilginç olan, bu %7'nin tüm ürünler genelindeki toplam aramaların %35'inden sorumlu olmalarıdır. İşletmeniz için doğrudan değeri konusunda şu anda ikna olmasanız bile, "önce mobil" düşünerek işinizin gelecekteki değişikliklerden etkilenmemesini etkin bir biçimde sağlayabilirsiniz.

2.    Bir "önce mobil" felsefesi, sizi önemli olan konulara odaklanmaya zorlar

Wroblewski, ekran boyutu ve cihazın performansı gibi, bir kullanıcının mobil deneyimini gerçekten iyileştirebilecek olan bazı mobil cihaz kısıtlamaları tanımlamıştır. Mobil cihazların küçük ekran boyutları, tasarımcıları tasarımlarının ilgisiz ve işe yaramayan yönlerini kaldırmaya zorlamaktadır. Çoğu kez şirketler mevcut her pikseli doldurmak istemekte ve sonuç olarak gezinmesi ve kullanması zor olan dağınık siteler ortaya çıkmaktadır.

Ancak bir mobil cihaza yönelik geliştirme yapılırken, ekran alanındaki azalma, tasarım ve geliştirme ekiplerini yaratıcı bir biçimde gerçekten önemli olan noktalara odaklanmaya zorlar, çünkü gereksiz olan unsurlar için yer yoktur.

Wroblewski haklı olarak, işinizi etkili bir biçimde yürütmek için müşterilerinizi ve işinizi gerçekten anlamanız gerektiğine işaret etmektedir. Önce bir mobil cihaz için tasarım yapılması, sizi anlaşılır olmaya ve iş vizyonunuza odaklanmaya zorlar.

3.    Bir "önce mobil" felsefesinin benimsenmesi, yeni kabiliyetlerin kullanılmasına olanak verir

İnsanlar, mobil cihazlarını her yerde kullanmaktadır. Bu sayede, müşterilere daha iyi hizmet vermek için sürekli olarak yeni fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Önemli bir örnek, konum belirleme işlevidir. Bir mobil cihaz, bir kullanıcının tam konumunu bir masaüstü bilgisayardan daha doğru bir şekilde belirleyebilir ve bu spesifik konum ya da çevresi hakkındaki ilgili bilgileri sunmak için kullanılabilir.

Basitçe söylemek gerekirse, çevrimiçi içerik ile birlikte "önce mobil" felsefesini benimsememeniz durumunda, geride kalma riskine girersiniz…