BUSINESS BYTES

İyi bir dijital lider olmak için ne gereklidir?

  • Yayınlanma Zamanı 2 yıl önce
  • 3 min okuma süresi

Dijital çağda, liderlerin sürekli değişim ve evrim konusunda rahat olmaları gereklidir. Mobil, sosyal, bulut ve büyük veri teknolojilerinin doğru bileşimi, geleceği düşünen işletmelerin stratejilerini ve hizmetlerini hızla dönüştürmelerine olanak vermektedir.

Amazon işe sadece 20 yıl önce çevrim içi bir kitapçı olarak başlamış, ancak başarılı bir şekilde perakendenin tüm alanlarına, tüketici elektroniği üretiminden belki de en beklenmeyen alan olan işletme düzeyinde bulut bilişimi alanına girmiştir.

20 yıl önce Amazon bir garajda işe başladığında, Apple niş bilgisayarlar satan bir şirketti. Yirmi yıl sonra dünyanın en değerli şirketi haline gelen Apple, akıllı telefonlar, tablet cihazlar ve giyilebilir teknoloji alanlarında pazar lideri konumuna ulaştı.

Her iki şirkette de güçlü liderlik - – Amazon'da Jeff Bezos ve Apple'da Steve Jobs – belirgin bir faktördü. Başarılı bir dijital işletme, ancak dönüşüme liderlik etmesi için seçtiği yönetici kadar iyidir. Amazon ve Apple büyüme eğrileri açısından aykırı örnekler olmakla birlikte, aynı ilkeler piyasadaki en büyük işletmelerden küçük ve orta ölçekli işletmelere kadar tüm kuruluşlar için geçerlidir.

Dijital teknolojinin yenilikçi kullanımı, her sektördeki operasyonları değiştirmektedir. Bu tür sistemler ve hizmetler bir tür paket halinde mevcut değildir; kalıcı değişimi gerçekten harekete geçirmek için, kuruluşlarda teknolojinin gücünü kabul eden ve planları fiiliyata geçiren bir lider bulunması gereklidir.

İyi dijital liderler, daha geleneksel şirketler için çalışıyor olsalar da, Bezos ve Jobs ile birçok özelliği paylaşmaktadırlar. En başarılı yöneticiler, hesaplanmış risklerin nasıl bir rekabet avantajı sağlayabileceğini dikkate almak için dahili iş arkadaşları ve harici uzmanlar ile birlikte çalışırlar.

Bu yöneticiler, kuruluş çapında sorunlar üzerinde çalışmanın önemini anlarlar ve teknolojinin nasıl yeni çalışma yolları sağlayabileceği konusunda düşünmek için zaman harcarlar. Dijital uygulamalar, pazarlama, reklam, satış kanalları ve hatta İnsan Kaynaklarından iletişim ve finansa kadar bir işletmenin her alanını etkilemektedir. Bu nedenle bir dijital yöneticinin, BT’nin bitleri ve baytları kadar, kişilerle de çalışmak için zaman harcaması önem taşımaktadır.

Tüm dijital liderlerin ortak bir bağı, yeni düşünceleri teşvik etmeye ve dolayısıyla yeni inisiyatifleri uygulamaya hazırlıklı olmaktır. Bu yöneticiler gözlerini her zaman belirlenmiş kuruluş hedeflerinin üzerinde tutarlar, ancak aynı zamanda bir yeniliğin ne zaman mükemmel sonuçlar sağlayabileceğini ya da ne zaman almaya değmeyecek bir riske yol açabileceğini anlamak için bireylere kulak verirler ve bu bireylerin bilgilerini kullanırlar.

İşletmeniz bir Bezos ya da Jobs tarafından yönetilecek kadar şanslı olmayabilir, ancak kuruluşunuzun farklı düşünmesine yardımcı olmak için bilgilerini kullanabilecek kişileri olacaktır.

İyi dijital liderler, yüksek becerilere sahip bireylerden oluşan değişik bir ekosistemden nasıl faydalanabileceklerini bilirler. Dijital çağda, farklılıkları kontrol altında alabilen ve bir rekabet avantajı oluşturabilen yöneticiler, başarı için çok önemlidir.