GRAFİK SANATLAR

Markalar ve tüketiciler neden basılı yayınlara dijitalden daha fazla güveniyor?

Yeni dijital baskı özellikleriyle işletmenizi diğerlerinden ayırarak gelişmesini sağlayın

KILAVUZU İNDİRİN

Günümüzün ve geleceğin yaratıcı sektörü

Avrupa'nın yaratıcı ekonomisi yılda 535,9 milyar Euro hacminde. Yeni dijital baskı akışlarını açığa çıkararak size düşen payı alın.

Kılavuzu İndirin

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Baskı pazarlaması: Kaçınılmaz istatistikler

Dijital pazarlama sektöründe inkar edilemez bir şekilde çığır açsa da her gün karşılaştığımız dijital skandallar nedeniyle markalar ve markaların hedeflediği tüketiciler, baskıya geri dönüyor. İşte bunun nedenini açıklayan veriler:

  • Adrese gönderilen postaların %60'ı anında açılıyor
  • Adrese gönderilen postaların %20'si 28 gün içerisinde açılıyor
  • İnsanlar adrese gönderilen postalara ortalama 4,2 kez bakıyor

Birleşik Sektör Komitesi (JICMAIL) 2018 Doğrudan Posta Yıllık Raporu


Geçmişe gömülmekten çok uzakta olan baskı pazarlaması, kitlelerle bağ kurma kanalı olarak önemini koruyor ve iyi performans sergilemeye devam ediyor:

  • İnsanların %79'u hala basılı gazete okumaya devam ettiğini ve %82'si de basılı dergi okuduğunu söylüyor
  • Basılı dergideki reklamlar çevrimiçi reklamlardan daha keyif verici: %32'ye karşın %26
  • Kantar'ın 2017 "Haberlere Duyulan Güven" adlı çalışması da insanların %72'sinin güven ölçümünde basılı haberleri pozitif olarak değerlendirdiğini gösteriyor

Graphicarts Promotion Video Still

Teknoloji, insanların yaratma şeklini değiştiriyor. Canon ve Microsoft, 2017 D&AD Festivalinde bir araya gelerek sezgisel teknolojinin ve elle tutulur baskının yaratıcılığı nasıl teşvik ettiğini ve insanları işlerine nasıl daha da yakınlaştırdığını gözler önüne serdi.

Videoyu İzleyin

Baskı, adı kötülenen dijital dünyada güven inşa ediyor

Sektör verileri, baskı pazarlamasının günümüzün dijital çağında bile geçerliliğini koruduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüketiciler baskıya neden daha fazla güveniyor ve baskı hizmeti sağlayıcıları, baskı hizmetlerini büyütmek için bundan nasıl faydalanabilir?

İçerik Pazarlama Derneği İçerik Danışmanı Ashley Norris şöyle söylüyor: "Basılı içerikte, dijitalin her zaman yakalayamadığı bir kalıcılık ve güven var. Bu kaliteli içerikle ilişkilendirilmek reklamcılar için hala büyük önem taşıyor."

DMA'nın (Doğrudan Pazarlama Derneği) çalışmalarına göre insanların %56'sı basılı pazarlamanın en güvenilir iletişim biçimi olduğuna inanıyor. "Geleneksel baskı ortamı tüketicilere, etkileşime geçebilecekleri, yanlarına alabilecekleri ve boş zamanlarında yeniden bakabilecekleri elle tutulur kişisel bir deneyim sağlıyor," diyor DMA Genel Müdürü Rachel Aldighieri.

"Bu veriler, JICMAIL'in yıllık raporuyla da destekleniyor. Bu rapor, tüketicilerin basılı ortama duyduğu güven oranını gösteriyor. Oluşturduğu kişisel bağ, pazarlamacıların göz önünde bulundurması gereken bir şey."

Elle tutabilme ve güven, baskı pazarlamasında birbirinden ayrılmaz ikili olarak kabul ediliyor. Bu, dijital yayının asla sunamayacağı bir şey ve baskı hizmeti sağlayıcılarının, tüketicilere markalı güçlü içerik sunması için gerçek bir fırsat sunuyor. El ilanları, elle tutulur ve yaratıcı baskıyla etkileyici ve ilgi çekici pazarlama materyali haline gelebilir.



Basılı içerikte, dijitalin her zaman yakalayamadığı bir kalıcılık ve güven var.

Ashley Norris - İçerik Danışmanı, İçerik Pazarlama Derneği
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Baskı devri kapandı, çok yaşa dijital baskı

Baskı ile dijitalin birbirini dışladıkları düşünülemez. Hatta özellikle de kurumsal baskı çözümlerinde müthiş bir takım oldukları söylenebilir. Dijital, daha hızlı baskı yapmaya, daha çevik ve daha kolay yönetime yardımcı olurken baskı dijitale, yalnızca yıllarca test edilip onaylanmış gerçekliğin sunabileceği şeyleri sağlar.
Ashley Norris şöyle söylüyor: "En iyi kampanyalar tüm medya türlerini kapsar. Baskı reklamlarının yüksek kaliteli fotoğraf ve ayrıntılı içerik sağladığı ve ardından bunları dijital kanallarda küçük parçalar halinde sunduğu daha entegre kampanyalar görmeyi çok isterim.
"İçerik Pazarlama Derneği (CMA) üyelerinden bazıları bu gibi harika işler çıkarıyor."

Baskı çözümlerindeki muhteşem yeni fırsatlarla işletmenizi geleceğe nasıl hazırlayacağınızı keşfedin

Daha fazlasını keşfedin


Dijital baskı çözümlerinin bir adım önde olmanıza nasıl yardımcı olacağını keşfedin


EKİBİMİZLE GÖRÜŞÜN
  • Canon
  • İş
  • Markalar ve tüketiciler dijital baskıya geçiş yapıyor