Makale

Dijitalliğe karşılık Dijitalleşme: yeni düşünceler, yeni fırsatlar

Sven Fund, yeni iş modelleri keşfetmek için düşünce yapınızı değiştirmeye teşvik ediyor

Sven Fund presenting at FBF 2017

Kitap yayıncılığın evrimi

Yayıncıların ve teknoloji uzmanlarının dünyasını derinlemesine girmiş biri olarak teknolojik yeniliklerin kitap yayıncılığı üzerindeki etkisini gözlemlemekle yakından ilgileniyorum. E-kitap okuyucuların ortaya çıkması, sesli kitapların popülerliğindeki beklenmedik artış ve Amazon ile yayıncılar arasındaki karmaşık ilişki sektörün şekillenmesinde önemli bir rol oynadı.


Fakat geçen on yılın belki de en önemli değişikliği, kitaplar artık medya tüketimimizin merkezinde olmadığı için okurların elle tutulur ürünler olarak kitaplara daha az bağlı hale gelmeleriydi. Dijitallik çağında artık "içerik" açısından düşünmek daha doğru.


Bakış açısındaki bu değişimin daha geniş yayıncılık sektöründe ne anlama geldiğinin ayrıntılarına inmeden önce "dijitalleşmeden" farklı olan "dijitallik" sözcüğüyle ne ifade etmek istediğimizi açıklamakta yarar var.

Bakış açısındaki değişim

Dijitalleşme süreciyle iş modeli esasında hala baskı temellidir; yayıncı zaten basılı olan mevcut içeriği e-kitap okuyucusu gibi bir dijital platform için yeniden amaçlandırıyor ve yalnızca yeni bir formatta tekrar satıyor. "Dijitallik" bağlamında, içerik dijital olarak ortaya çıkıyor ve tamamen yeni iş modelleri için birçok yeni alan sunuyor.


Prensip olarak, bu dijital yayıncılık stratejisi teknolojinin itici güç olduğu günümüze daha uyumlu ve yayıncıların işleri için benimsemek isteyecekleri stratejilerden birisi olacağını beklersiniz. Ancak dijital, bir teknolojiden çok bir düşünce yapısı olarak değerlendirilmelidir ve yayıncılar tarafından yaygın olarak benimsenecekse yayıncıların öncelikle yenilik yönetiminde kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir.

Two women looking at iPad


Gerçekte ise, günümüzde mevcut olan teknolojiyle, içerik istek üzerine geliştirilebilir, dijital olarak tekrar dağıtılabilir ve hatta yeniden basılabilir.

- Sven Fund, fullstopp

İki tür yayıncı vardır: işlerini yeniden keşfedenler ve yaygın olarak benimsenen bir çözüm haline gelene kadar yeniliklere direnenler Yaklaşımınızda proaktif ya da reaktif olabilirsiniz. Hala dijital ürünlere erişimi olabilen ve bu ürünlerin avantajlarını bilen fakat henüz dijitalliğin olanaklarını tam olarak benimsememiş "dijital konularda cahil" yayıncılar bulunmaktadır.


Bunu akılda tutarak, yayıncıların sektörde mevcut olan teknolojik özelliklerden eksiksiz olarak faydalanmadığı varsayılabilir. Bu nedenle yayıncılar, kitap yayıncılığı teknolojisinin çalışma şekilleri üzerinde sahip olabileceği tam etkiyi anlamıyorlar.


"İçeriği" dinamik bir kavram olarak benimsemekte zorlanan yayıncılık sektöründeki insanlar, kitapları elle tutulur, bir kez basılan ve dağıtılan, ardından da farklı bir platforma aktarılan tek kullanımlık ürünler olarak görüyorlar. Gerçekte ise günümüzde mevcut olan teknolojiyle içerik istek üzerine güncellenebilir, dijital olarak tekrar dağıtılabilir ve hatta yeniden basılabilir.


Bu nedenle, daha da fazla yayıncı işletmesini dijital düşünce yapısını benimsemeye teşvik etmeliyiz. Bunu dinamik içerik yönetiminden ve dijital baskı teknolojisinin sağladığı fırsatlardan yararlanmaları için.yapmalıyız.

Young woman reading book on train

Dijital düşünce yapısı

Dijital düşünce yapısı, yayıncıların küçük hacimli yayınların ve istek üzerine teslimatların mümkün olduğu bir geleceği benimsemelerini sağlar., Bu gelecekte, yayıncılık varlıklarının daha proaktif bir yaşam döngüsüyle yönetilmesi sonucu, içeriklerinin ticari değerini en üst düzeye çıkarabilirler ve içeriklerini tüketiciler için anında elde edilebilir hale getirebilirler.


Aynı zamanda, kitap üreticileri dijitalleştirilmiş üretime yatırım yaparlarsa, yayıncılarını dijital düşünmeye ve kolaylaştırılmış dijital öncelikli süreçler uygulamaya motive etmekte ve rehberlik sunmakta önemli bir rol oynayarak yenilikçi olmalarına yardımcı olacak iş modelleri sağlarlar.


Görebileceğiniz üzere kitap yayıncılığında yenilikçilik tek yönlü bir süreç değildir. Yayıncılar, kitap basım evleri ve teknoloji çözümü sağlayıcıları arasında sürdürülebilir, üç taraflı bir işbirliğiyle gerçekleştirilebilmesi daha olasıdır.

Yazar Sven Fund


Sven Fund, akademik yayınevleri için değişim yönetiminden şirket birleşme ve satın almalara kadar birçok sorun hakkında stratejik rehberlik sunan danışmanlık şirketi fullstopp'un Kurucusu ve Genel Müdürüdür. Sven'in şirketi, baskı şirketleri ya da dağıtıcılar gibi satıcılarla çalışmanın yanı sıra akademik kütüphaneler ve yayıncılar arasında bir arabirim görevi görmektedir.

İlgili çözümler

Daha fazlasını keşfedin

Dijital baskının dönüştürücü gücünü keşfedin

Ekibimizle görüşün