BASKI

İlk fotoğraf portföyünüzü oluşturun

Basılı bir portföy, kendinizi ve fotoğraflarınızı sergilemenin mükemmel bir yoludur. Vahşi yaşam fotoğrafçısı Marina Cano'nun tavsiyeleri ile portföyünüze ekleyeceğiniz fotoğrafları nasıl seçeceğinizi ve baskılarını alacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.
Bir zebra arka ayakları üzerinde dikiliyor, ön ayaklarıyla yeri eşeliyor ve bir toz bulutu yaratıyor. Fotoğraf, Marina Cano tarafından Canon ile çekildi.

İster bir fotoğraf yarışmasına katılın, ister bir eğitmen veya rehber ile görüşün, isterseniz sadece kendinizi ve çalışmalarınızı insanlara sunmayı amaçlayın. Basılı bir portföy, amacınız ne olursa olsun fotoğraflarınızı sergilemenin mükemmel bir yoludur. Peki bir fotoğraf portföyü oluşturmak istediğinizde işe nereden başlamalısınız?

Doğa fotoğrafçısı ve Canon Elçisi Marina Cano, fotoğraf çekimleri için düzenli olarak Afrika ile Güney ve Orta Amerika'ya seyahat ediyor ancak hayvanları fotoğraflamaya, İspanya'nın kuzeyinde bulunan Santander'deki evinin yakınındaki, Avrupa'nın en büyük vahşi yaşam parkı olan Cabárceno'da başladı. Yaklaşık üç yıllık bir süre zarfında bir fotoğraf portföyü oluşturdu ve bu fotoğrafları ilk kitabında bir araya getirdi.

Marina, talep gören profesyonel bir fotoğrafçı olarak şimdiye dek edindiği deneyimler ışığında başarılı bir fotoğraf portföyü oluşturmak için şunları öneriyor.

Fotoğrafçı Marina Cano, elinde açık duran büyük bir kitabı yanında duran doğa bilimci Jane Goodall'a gösteriyor.

Etkileyici bir basılı portföy, birçok fırsat yaratabilir. Örneğin, vahşi yaşam fotoğrafçısı Marina Cano'nun hayvan fotoğraflarından oluşan portföyü ilk kitabı oldu. Burada kitabını ünlü doğa bilimci Jane Goodall'a gösteriyor. © Marina Cano

Fotoğrafçı Marina Cano, kapağında siyah-beyaz zebra fotoğrafı bulunan büyük bir kitabın üzerine dirseğini yaslamış, kameraya gülümsüyor.

Marina Cano, Cabárceno vahşi yaşam parkında çektiği fotoğraflardan oluşan Cabárceno Cantabria adlı kitabıyla. © Marina Cano

1. Çalışmalarınızı düzenlerken seçici olun.

Marina, yapılan en yaygın hatanın yeterince seçici olmamak olduğunu söylüyor. "Fotoğraflarınızı analiz etmeniz ve çok titiz olmanız gerekiyor. Yalnızca en iyileri dahil edin. Sadece hoşunuza gittiği için birbirine benzeyen iki fotoğrafı yan yana koymayın. Seçim yapmanız gerekiyor." Başlangıç olarak en fazla 15 ila 20 fotoğraf eklemeyi hedefleyin ancak niteliğin nicelikten daha önemli olduğunu unutmayın.

2. Fotoğraflarınızla bir hikaye oluşturun.

Marina, fotoğraf dizilerinin de en az koleksiyonlar kadar etkileyici fotoğraf portföyleri oluşturabileceğini söylüyor. "Bence en önemli unsurlardan biri hikaye anlatımı. Farklı unsurlardan oluşan bir hikaye aracılığıyla izleyiciye rehberlik eden ve onu cezbeden bir şey sunmak." Marina için bu genellikle sahneyi oluşturan ve vahşi yaşam fotoğraflarına bağlam kazandıran manzara çekimleri anlamına geliyor.

3. Hedef kitlenizle bağlantı kurun.

Marina'nın vahşi yaşam fotoğrafları, hayvanlar arasındaki dramatik anları ve duyguları yakalamasıyla biliniyor.

"Duygusal bir bağ kurmak benim için en önemli şey." Bu aynı zamanda portföy oluştururken de dikkat ettiği önemli bir faktör. Bu sayede fotoğraf editörleri ve yarışma jürisi de dahil olmak üzere tüm izleyicilerin çalışmalarınızı daha iyi hatırlayacağını söylüyor.

İki yetişkin su aygırı çamurda yatıyor, aralarında bir bebek su aygırı uyuyor. Fotoğraf, Marina Cano tarafından Canon ile çekildi.

Marina, fotoğrafçılığındaki en önemli unsurun duygusal bir bağ yaratmak olduğunu ve bir portföyün de bunu hedeflemesi gerektiğini söylüyor. Marina'nın ilk portföyünden bir fotoğraf, Canon EOS 30D (Canon EOS 90D'nin eski modeli) ve Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM lens ile 300 mm, 1/125 sn, f/6,7 ve ISO 250 değerlerinde çekilmiştir. © Marina Cano

4. Yaklaşımınızı güncel tutun.

Fotoğraf portföyünüzü ne sıklıkta güncellemeniz gerekir? Marina, "Daha fazla çalışma yarattığınız anda" diye yanıtlıyor. "Benim için, her seyahatten döndüğümde. Çektiğim binlerce fotoğraf arasından bir veya iki fotoğraf seçiyorum. Her zaman gelişmeye ve öğrenmeye devam ediyorsunuz. Bu da daha iyi çalışmalar üretmenizi mümkün kılıyor." İyi bir portföy, güncel durumdaki en iyi fotoğraflarınızı yansıtır.

5. Tarzınıza sadık kalın.

Müşteriler için fotoğraf üretiyorsanız onların gerçekten ne istediklerini anlamaya ve beklentilerini karşılamaya çalışırsınız. Ancak Marina, bu durumda bile kendi tarzınıza sadık kalmanız gerektiğini vurguluyor.

"En önemlisi bu," diye ekliyor. "Herkesi memnun etmeye çalışmayın."

Portföyün amacı, farklı müşteri taleplerine göre ticari fotoğraflar üretebileceğinizi göstermek değildir. Bunun yerine kendi stilinizi sunmanız gerekir.

6. Geri bildirimleri dinleyin.

Marina, en çok etki yaratacağını düşündüğünüz fotoğrafları seçmenizi önerse de diğer insanların görüşlerini almanın da değerli olduğunu söylüyor.

"Fotoğrafçılar olarak bazen çalışmalarımızın içinde kaybolabiliyoruz" diyor. "Başka birinin çalışmanızla ilgili yeni bir bakış açısı sunması ilginç olabiliyor."

Bu nedenle arkadaşlarınızdan, meslektaşlarınızdan ve portföyünüzü gören herkesten yorum isteyin ve portföyünüzün içeriğini incelerken ve güncellerken bu yorumları dikkate alın.

İki küçük zürafanın yakın plan çekimi; birinin boynu diğerinin ensesine yaslanmış. Fotoğraf, Marina Cano tarafından Canon ile çekildi.

Marina siyah-beyaz baskıları seviyor ama çoğunlukla renkli çekimler yapıyor. Tercihiniz ne olursa olsun, renk yönetimli bir iş akışı ve kalibre edilmiş bir monitör, kağıt üzerinde elde ettiğiniz sonucun ekranda gördüğünüzle neredeyse aynı olmasını sağlar. Canon EOS 30D (Canon EOS 90D'nin eski modeli) ve Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM lens ile 400 mm, 1/800 sn, f/5,6 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir. © Marina Cano

Fotoğraf stüdyosunda açık renkli bir bankonun üzerinde Canon imagePROGRAF PRO-300 yazıcı. Yazıcının baskı tepsisinde, gün batımında gökyüzünü sergileyen etkileyici bir manzaranın olduğu canlı bir fotoğraf var.

Muhteşem renk doğruluğu ve ton ayrıntılarıyla galeri kalitesinde baskılar sunan Canon imagePROGRAF PRO-300, portföyünüzü oluşturmanız için ideal yazıcıdır.

Portföyünüzün baskısını alma

Genel ev veya ofis baskıları ya da albüm, tebrik kartı ve takvim gibi projeleriniz için kullandığınız bir mürekkep püskürtmeli yazıcınız olabilir. Bu yazıcı da iyi kalitede fotoğraf baskıları üretebilir. Ancak dikkate değer bir etki yaratmak için Canon'un fotoğraf baskısı için en uygun yazıcılarından birini değerlendirebilirsiniz.

Canon imagePROGRAF PRO-300, Canon'un Geniş Formatlı Yazıcılarında kullanılan pigmentli mürekkep teknolojisi de dahil olmak üzere geliştirilmiş profesyonel özellikleri bünyesinde barındıran, uygun maliyetli bir A3+ yazıcıdır. Parlak, lustre ve mat fotoğraf kağıtlarının yanı sıra güzel sanatlar medyalarında da hem renkli hem de siyah-beyaz fotoğraflar için olağanüstü baskı kalitesi sağlar.

Portföyünüz için kağıt seçimi size kalmış ancak sıradan ofis kağıtları fotoğraflarınızı en iyi şekilde göstermeyecektir. Fotoğraf baskısı için en uygun kağıtlara yönelik kılavuzumuza göz atın ve konunuza ve fotoğraf tarzınıza uygun medyayı seçin. Portföyünüzü sergilemenin en etkili yolunu da düşünün. Baskılarınızı kırtasiye ve sanat malzemeleri satan dükkanlardan uygun fiyata alabileceğiniz bir sunum klasöründe toplayarak daha profesyonel bir izlenim yaratabilirsiniz.

Marina'nın fotoğrafları genellikle siyah-beyaz. Marina bunu, "Dramatik bir etki ve zamana meydan okuyan bir hava yaratıyor. Fotoğraf 40-50 yıl önce de, dün de çekilmiş olabilir" diye açıklıyor. "Siyah-beyaz, çalışmalarımda yaratmak istediğim ruh hali ve atmosfer için mükemmel bir seçim." Mükemmel siyah-beyaz baskılar üretmek kendi başına bir sanattır. Yine de hem siyah-beyaz hem de renkli baskılarınızın ekranda gördüklerinizle aynı olmasını istersiniz. Bunu sağlamak için renk yönetimli bir iş akışı benimsemek ve monitörünüzü kalibre etmek akıllıca bir yöntemdir.

İki yavru fil, hortumlarını birbirlerine sürterek oynuyor. Fotoğraf, Marina Cano tarafından Canon ile çekildi.

Marina'nın Cabárceno vahşi yaşam parkında çektiği ve ilk kitabında yer verdiği fotoğraflardan oluşan erken dönem portföyünden başka bir fotoğraf. Canon EOS 30D (Canon EOS 90D'nin eski modeli) ve Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM lens ile 400 mm, 1/320 sn, f/5,6 ve ISO 320 değerlerinde çekilmiştir. © Marina Cano

Akşam güneşinin altın renkli ışıkları, bir ağacın dalında oturan vaşağı aydınlatıyor. Fotoğraf, Marina Cano tarafından Canon ile çekildi.

İlk portföyünüzle bir kitap anlaşması imzalayamayabilirsiniz. Yine de portföyünüzün en iyi çalışmalarınızı yansıttığından ve fotoğraflarınızın hakkını vermek için en iyi kalitede basıldığından her zaman emin olun. Canon EOS 30D (Canon EOS 90D'nin eski modeli) ve Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS USM lens ile 400 mm, 1/320 sn, f/5,6 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir. © Marina Cano

Baskı için kullanabileceğiniz çok çeşitli yazılımlar mevcuttur. Portföyü sade tutarak fotoğraflarınızın ortaya çıkmasını sağlamak en iyisidir. Ayrıntılı mizanpajları aşırı derecede kullanmayın. Aksini yapmak için çok iyi bir nedeniniz olmadığı sürece bir sayfada tek bir fotoğrafa yer verin. Filtreler ve özel efektlerden kaçının (elbette bu konulardaki ustalığınızı sergilemeyi amaçlamıyorsanız).

Profesyonel bir görünüm ve süreç üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için profesyonellerin kullandığı yazılım ve iş akışlarını kullanmak iyi bir stratejidir. İster Adobe Photoshop*1 ister Canon'un kendi Digital Photo Professional (DPP) uygulaması olsun, tercih ettiğiniz düzenleme yazılımını kullanarak fotoğraflarınızı düzenleyin ve baskı için optimize edin. Canon yazıcınız, kağıtlarınız ve mürekkeplerinizden en iyi şekilde yararlanmak için Canon'un Professional Print and Layout yazılımını (PPL) kullanarak baskı sürecini yönetin. Bu yazılım hem bağımsız bir uygulama hem de Photoshop veya DPP eklentisi olarak çalışır.

Tutarlı renk doğruluğu için PPL ve diğer yazılımlar, seçtiğiniz kağıda uyacak şekilde uyumlu yazıcılardaki yazıcı ayarlarına ince ayar yapan ICC profillerini kullanarak yazdırabilir. Kağıt ve mürekkep israfını en aza indirmek için PPL, ekran üzerinde ekran provası yapmanızı sağlar. Kalibre edilmiş bir monitörle bu özellik, baskınızın nasıl görüneceğine ilişkin doğru bir önizleme elde etmenize olanak tanır. Ayrıca PPL'nin akıllı Desen Yazdırma özelliğini de kullanabilirsiniz. Bu özellik, seçtiğiniz kağıda görüntünüzün küçük resimlerini içeren ve her biri biraz farklı parlaklık, renk dengesi ve kontrast ayarlarına sahip olan bir test baskısı çıkarır. En iyisini seçerek tam boyutta baskı alın.

Baskı, gizemli bir sanat veya fotoğrafçılıktan bağımsız bir olgu değildir. Marina, "Fotoğrafçılık yolculuğu, bir yere gidip fotoğraf çekmekten baskı aşamasına kadar yaratıcı bir yolculuktur" diyor. "Düzenlemeyi, baskıyı ve bu yaratıcı sürecin her aşamasını öğrenmenizi öneririm."

Ve en önemlisi, Marina şunu tavsiye ediyor:

"Acele etmeyin. Öncelikle iyi çalışmalar yapın ve bunlardan kendi tarzınızı yansıtan bir portföy oluşturun. Çok titiz olun ve etki yaratarak duyguları harekete geçirmeye odaklanın."

  1. *Adobe ve Photoshop, Adobe'nin ABD'de ve/veya başka ülkelerdeki tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır.

Yazan: Alex Summersby

İlgili ürünler

İlgili makaleler