Shooting a vignette with Nehemias Colindres

Nehemias Colindres ile vinyet çekimi

Fotoğrafçı ve film yapımcısı Nehemias Colindres, film çekimi için en faydalı üç yardımcı bilgiyi paylaşıyor: vinyet çekimi, film yapımcılığı tavsiyesi ve lensin ardından.

Sahne çekimi, yani ticari dünyada bilinen adıyla "vinyet", dikkatli planlama gerektirir ve pratik yaparak geliştirilecek bir beceridir.

Fikir kartlarınızı (ulaşmaya çalıştığınız hedefi temsil eden görsel örnekler) ve çekimin genel özetini (vinyette olacakların yazılı açıklaması) oluşturduktan sonra ulaşmaya çalıştığınız hedeften emin olmalısınız.

Çekim için kullanmak istediğiniz lensi hesaba katarak bir resimli taslak oluşturup her çekimin haritasını çıkarın. Çiziminiz iyi değilse endişelenmeyin; yapacağınız kabataslak çizimler bile vinyetin son halini görselleştirmenize yardımcı olabilir.

İşinize yarayacağını düşündüğünüz diğer filmlerin ekran görüntüleri de iyi bir referans noktası olabilir. Unutmayın, bu hırsızlık değildir; sonuçta hepimiz birbirimizden etkileniyoruz. Sinema sanatını yeniden icat etmeyeceksiniz ancak bu görkemli hikayeye kendi bölümünüzü ekleyebilirsiniz.

Bir çekim yapmadan önce kamera hareketini planlamak, işaretler halinde bölmek ve sahnede ulaşmak istediğiniz hedeften emin olmak en iyisidir.

Bunun ardından sahneyi oyuncularınıza açıklamalısınız. Oyuncuların kalitesine göre ya işlerini kolaylaştırırım ya da birlikte çalışıp onları kendilerinden bir şey katmaya zorlarım. Deneyim seviyeleri ne olursa olsun oyunculara duygusal veya zihinsel bir hedef vermek sizin görevinizdir.

Hangi durumda olmaları gerektiğini bilmelidirler. Oyuncuyu sahne boyunca yönlendirmeyi ancak bir yandan da kameradan akıcı bir şekilde gözlemlemeyi seviyorum. Sonra kendimi belirli çekimlere bakmaya zorluyorum ve bazen planlarımda olmayan, altın değerinde ayrıntılar buluyorum. 

Sahneyi tek seferde çektikten sonra sahneye farklı bir öğe kazandırmak için belirli ayrıntıları yeniden çekiyorum. Filminizde kullanacağınız öğeler stilinize ve yaptığınız filmin türüne bağlıdır. 

Sonra bir portre hazırlıyorum. Portreler çalışmanıza hayat verebilir ancak oyuncuyu veya nesneyi rahat hissettirebilmeniz gerekir. Onlara küçük ipuçları verin. Genellikle oyuncuya uzağa bakmasını, derin bir nefes alıp kameraya dönmesini ve nefes vermesini söylerim. Bu istediğim görüntüyü vermezse pozisyonunu değiştirir ve farklı bakışlar atmasını isterim. Çoğu çekimde, istediğinizi birkaç çekimden sonra hala alamadıysanız bir noktadan sonra vazgeçmek daha iyidir. 

Son olarak düzenleme aşamasında seçenekleriniz olması için vinyetin doğru şekilde bölümlere ayrılması gerekir. Tek çekim sevebilir ya da daha deneyimli bir editörseniz kendi stilinizi ortaya koyabilirsiniz. 

İşin her yönünü kontrol etmek önemlidir ancak kontrolü ne zaman elden bırakacağınızı ve çevrenizdeki nesnelere veya yaşanan tesadüfi olaylara ne zaman özgürlük tanıyacağınızı bilmek de önemlidir.

Unutmayın; bir film yapımcısını film çekerken düşündükleri ve yaptığı planlar iyi kılar.