A person stands in front of a building with triangular windows larger than them, leaning diagonally. Photo by Daniel Rueda and Anna Devís.

MİMARİ FOTOĞRAFÇILIĞI

"Geometri kaşifleri" Daniel Rueda ve Anna Devís ile tanışın

Renkli ve yaratıcı mimari fotoğrafçıları Anna Devís ve Daniel Rueda ile yaptığımız sohbete katılın.

Hayalperest ve soyut hikaye anlatım tarzlarının arkasında ne olduğunu ve bina ile seyahat aşklarının onları nasıl birer Instagram yıldızına (@anniset ve @drcuerda olarak da bilinirler) dönüştürdüğünü keşfedin.

Her şey ikiniz için nasıl başladı? Sizi fotoğrafçılığa başlatan neydi?

Daniel: "Fotoğraf makineleriyle büyüdüm. Evimizde daima fotoğraf makinesi bulunurdu. Bu yüzden fotoğrafçılık daha küçük yaşlardan deneyimleyebildiğim bir şeydi. Pek çok deneme yanılma sürecim oldu ancak çektiklerimi her zaman MySpace ve Flickr gibi web sitelerinde paylaşırdım. Tüm görüntülerimin akışımda bir araya gelerek temalar oluşturmaya başlamasını görebilmek kişisel stilimin gelişimini de anlamama yardımcı oldu."

Anna: "Ailenin tek çocuğu olarak kendimi eğlendirmek için hep yaratıcı yollar peşinde koştum. Resim yapmaktan sıkılmaya başladığımda fotoğrafçılık yoluyla görseller ortaya çıkarmaya başladım ve çok geçmeden bir fotoğraf makinesiyle çok daha fazla şey yapabileceğimi fark ettim."

İlgili Makaleler
Two young people skateboard down a city street at night.

SEYAHAT FOTOĞRAFÇILIĞI

Bir şehir turunda fotoğraf makinenizi en iyi şekilde kullanmanın yolları

Kent hayatının ruhunu yakalayabilmeniz için 11 ipucu ve püf noktası.

Photographer Hattie Newman holds a Canon EOS 4000D camera.

YARATICI FOTOĞRAFLAR

Hattie Newman ile Canon EOS 4000D ipuçlarına göz atın

Dekoratör Hattie Newman, fotoğrafçılığın gündelik olaylardan ilham almasına ve bu ilhamı bir sanat biçimine dönüştürmesine nasıl yardımcı olduğunu anlatıyor.

Fotoğraflarınızda mimarinin rolü büyük. Bunun fotoğrafçılık stilinizde ne kadar etkisi var?

D: "İkimiz de mimarız, bu yüzden mimarlık ile alakalı her şeyi ilginç ve heyecan verici buluyoruz. Bu ikimizin de tutkuyla bağlı olduğu bir alan ama mimar veya tasarımcı olmayan kişilerin pek de ilgisini çekebilecek bir şey değil. Bu nedenle fotoğraflarımızın birazcık daha gösterişsiz ya da eğlenceli görünmesini istiyoruz; en önemlisi de bir hikaye anlatıyor olmaları gerekiyor."

Fotoğraflarınızdaki insan öğesini seviyoruz. Burada ne gibi hikayeler anlatmaya çalışıyorsunuz?

D: "Mimari çekim yaparken orantı hissi vermek oldukça mühim, biz de insan öğesini kadraja katmaya bu noktada başladık. Ancak sonrasında insanları daha soyut bir şekilde kullanma konusunda denemeler yapmaya başladık. Bir binanın boyutunu veya bütünlüğünü gösterişsiz ve insani bir şekilde soyut olarak aktarmak, fotoğrafa bakan kişi ve mimari arasında bir empati yaratmamıza yardımcı oluyor."

A: "Her şeyi mümkün olduğunca minimalist ama yaratıcı şekilde oluşturmaya çalışıyoruz. Sanırım hayalperest minimalizmin bizim hikaye anlatım tarzımız olduğunu söyleyebilirsiniz. Biz yalnızca tutkularımızı diğer insanlarla, herkesin anlayabileceği ve takdir edebileceği basit ve güzel yollarla paylaşmak istiyoruz. Her şeyin erişilebilir olması önemli."

Bütün hikayeleriniz titizlikle oluşturulmuş. Çekimler için nasıl hazırlanıyorsunuz?

D: "Kendimi mükemmeliyetçi olarak tanımlayabilirim. Çekimin nasıl yapılacağını her zaman düşünürüm. ISO değeri ne olacak? Orantı mükemmel mi değil mi? Bu tür şeyler. Anna daha yaratıcı. Rakamlarla daha az ilgileniyor ve her şeye kavramsal bir bakış açısı kullanarak daha zekice yaklaşıyor. Bence fotoğraflarımızın bu kadar iyi uyum sağlamasının ana sebebi, çok farklı iki kişi oluşumuz."

A: "Çekimlerimizin %90'ını seyahate çıkmadan önce evde planlıyoruz. Çektiğimiz her şey önceden çizdiğimiz şeylerden doğuyor. Her bir fotoğrafı çekmek için hangi yardımcı malzemelerin gerekeceğini her zaman biliyoruz. Bazı öğeler daha spontane olsa da seyahat ederken her zaman bir planımız oluyor."

"En iyi tavsiye, rehberinizde olmayan yerleri keşfetmektir. En güzel fotoğrafları bu yerlerde çekersiniz."

Birlikte çektiğiniz favori bir fotoğrafınız var mı?

A: "En iyi fotoğrafımızı hala çekmediğimize inanıyoruz. Ama her zaman en son çektiğimizi en çok seviyoruz çünkü sürekli öğrendiğimizi ve kendimizi geliştirdiğimizi hissediyoruz."

D: "Her bir fotoğrafın oluşturulma sürecinde çok fazla zaman, planlama ve başarısızlık var. Sonunda istediğiniz çekimi yapıp paylaştığınızda anında yeni favoriniz oluyor. Elinizde olan bir şey değil. Size o anda en yakın gelen fotoğraf her zaman son çektiğiniz oluyor."

Portrait of photographers Daniel Rueda and Anna Devís, taken by Francesc Planes.

Peki favori bir mekanınız var mı?

D: "Çok fazla var, La Muralla Roja (yukarıdaki pembe fotoğrafın çekildiği yer) gibi bazıları Instagram'da çok ünlü. Burası, İspanya, Calpe'de muhteşem pastel renklerden oluşan devasa bir labirent. Maalesef burası özel bir mülk ve bugünlerde erişime açık değil."

A: "Diğerlerinden bazıları ise L'Atrium de Jussieu (yukarıdaki çok renkli pencerelerin fotoğrafının çekildiği yer) gibi şehrin ortasında bulunmayı bekleyen iyi saklanmış cevherler. Burası, Pierre ve Marie Curie Üniversitesi'nde yer alan çok renkli bir alan. Burayı bir Paris seyahatimizde keşfetmiştik."

Bu yaz ilk şehir hikayesini yakalamak isteyen birine verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir?

A: "Bence en iyi tavsiye, rehberinde olmayan yerleri keşfetmesi olur. Ana turist merkezlerinde daha önce birilerinin keşfetmediği bir şeyler bulamazsınız, bu yüzden daha ilginç alanların nereler olduğu konusunda fikir edinmek için gitmeden önce araştırmanızı yapın. En güzel fotoğrafları bu yerlerde çekersiniz."

D: "Ve sadelikten şaşmayın!"


Röportaj: Donna Williams

İlgili Ürünler

İlgili Makaleler

Tüm Hikayelere geri dön