TEMEL FOTOĞRAFÇILIK BİLGİLERİ

Fotoğraflarınızın kompozisyonunu iyileştirin

Kompozisyon bir fotoğrafın iyi mi yoksa kötü mü olacağını belirleyebilir. Burada, kişisel tarzınızı mükemmel bir şekilde yansıtan iyi bir kompozisyona sahip görüntüler oluşturmanıza yardımcı olacak 10 tekniği anlattık.
Yer yer turuncuya boyanmış gece gökyüzü altında, durgun sular içinde tek bir ağaç ve gökyüzünün suya düşen yansıması.

Fotoğrafçılığın en güzel yönlerinden biri de yaratıcılığı ve duyguları ifade edebilme özgürlüğüdür. Bu nedenle, fotoğraf kompozisyonu ile ilgili bir dizi kurala uymaktan bahsetmek biraz kısıtlayıcı gelebilir. Bununla birlikte, fotoğraf kompozisyonuyla ilgili bazı basit prensipleri bilmek, konunuzu en iyi şekilde ortaya koymanıza yardımcı olabilir ve sahneleri gerçekten görünmelerini istediğiniz şekilde hayata geçirebilir.

Fotoğrafların kompozisyonu ve düzenlemesi ile ilgili temel bilgileri öğrendikten sonra bunları düşünmeden uygulamaya başlayabilir, kendi stilinizi bulabilir ve hatta zaman zaman "kuralları" ihlal edebilirsiniz.

Burada, fotoğrafçılıktaki 10 kompozisyon tekniğini açıklayarak her birinin görüntülerinizde öğelerin düzenini dengelemenize nasıl yardımcı olacağını ve fotoğraflarınıza bakan kişilerin gözlerini kadrajda nasıl yönlendireceğinizi anlatacağız.

1. Üçte bir kuralı

Bir Canon fotoğraf makinesinin, dağlık bir arazideki bir kulübe görüntüsü üzerinde ızgara çizgilerini gösteren arka LCD ekranı.

Burada; çimenler, dağlar ve gökyüzünün her birinin görüntünün üçte birini kaplayacağı şekilde, üçte bir kuralı uygulanmış. Konu da (ahşap kulübe) ızgara çizgilerinin kesiştiği bir noktada konumlandırılmış.

Sağına doğru dikkatle bakan, beyaz ve kızılımsı kürklü, kıvrık kulaklı bir yavru köpek.

Portre çekimi yaparken maksimum etki için konunuzun gözlerini üstteki üçüncü çizgiye yerleştirmeye çalışın. Bu, konunuzun kadrajdaki dikey konumundan bağımsız olarak geçerlidir. Ayrıca, konunun yanal olarak nereye denk geldiği fark etmeksizin iyi bir kuraldır ancak konunun merkez dışına yerleştirilmesi durağanlığı azaltan bir etki yaratır. Canon EOS R50 ve Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM lens ile 1/800 sn, f/2 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Konularınızı kadrajın ortasına yerleştirmek bazı durumlarda etkili olabilir. Portreler gibi, yalnızca yüzün aydınlatıldığı ve arka planın çok daha karanlık olduğu basit konular, merkeze yerleştirildikleri bir kompozisyonla iyi sonuç verir. Ancak asimetrik kompozisyonlar daha canlı ve dinamik bir his verir. Konunuzu kadrajınızın sağ veya soldaki üçte birlik kısmına yerleştirerek fotoğraflarınıza üçte bir kuralını uygulamak, genellikle daha ilginç ve dikkat çekici bir görüntü elde etmenizi sağlar.

EOS R50, EOS R10 ve EOS R7 gibi Canon EOS R Sistemi fotoğraf makineleri dahil olmak üzere birçok fotoğraf makinesinin vizöründe veya arka LCD ekranında 3x3 ızgara görüntüleme seçeneği bulunur. İlgi odağını yatay ve dikey çizgilerin kesiştiği noktalardan birine konumlandırmak yararlı bir kompozisyon tekniğidir.

2. Hizalama

Canon fotoğraf makinesi ekranında, bir sahil sahnesinde ufkun hizasını ayarlamak için kullanılan Elektronik Hizalama özelliği.

Fotoğraf makinenizi yaratıcı bir etki elde etmek amacıyla eğmiyorsanız çekim yapmadan önce ufuk çizgisinin fotoğrafta düz olduğundan emin olmaya çalışın. Bu durum özellikle, eğik olan ufkun, suyun kadrajdan dışarı akıyor gibi görünmesine neden olduğu göl veya deniz fotoğrafları için geçerlidir.

Kılavuz çizgileri de ufuk çizgisinin düz olup olmadığını kontrol etmenin faydalı bir yoludur. Birçok fotoğraf makinesinin ekranında Elektronik Hizalama görüntülenebilir ve fotoğraf makinesi düz olduğunda kırmızıdan yeşile döner. EOS R7 gibi, Dahili Görüntü Sabitleme (IBIS) özelliğine sahip bazı Canon fotoğraf makineleri de otomatik hizalama özelliğine sahiptir. Bu özellik etkinleştirildiğinde, sensörün konumunu hafif eğilmeleri telafi edecek şekilde otomatik olarak ayarlayarak size düz fotoğraflar sunar.

Sığ suların üzerinden, denizde yüzeye çıkmış kayalıklara doğru, fotoğraf makinesinin Otomatik Hizalama işlevi kapalıyken çekilmiş ve bunun sonucunda eğik bir görünüm kazanmış bir manzara.
Sığ suların üzerinden, denizde yüzeye çıkmış kayalıklara doğru, fotoğraf makinesinin Otomatik Hizalama işlevi açık olarak fotoğraflanmış ve bunun sonucunda tamamen düz bir görünüm kazanmış ufuk.

Otomatik Hizalama kapalı

Otomatik Hizalama açık

EOS R50 ve EOS R7 aynı zamanda, Video IS modunda yatay yönde eğilmiş video çekimlerini otomatik olarak düzeltebilen Otomatik Hizalama işlevine sahiptir.

Elbette, ilginç kompozisyonlar elde etmek için fotoğraf makinesini bir açı oluşturacak şekilde fiziksel olarak da döndürebilirsiniz. Bu kasıtlı eğime genellikle Hollanda veya Alman açısı adı verilir ve bu açı uzun metrajlı filmlerde gerilim veya yön kaybı hissi oluşturmak için kullanılır. Bu nedenle, bu tekniği az kullanın ve yanlışlıkla yapılmış gibi görünmemesi için yeterli bir açı seçin. Çekimlerden birini sola eğik yaparsanız sonrakini sağa eğik yapmayı deneyin. Bunu örneğin, yeni bir şehri keşfetmenin gerginliğini ve heyecanını aktarmak için kullanabilirsiniz. Bu, görüntülerinize daha fazla çeşitlilik katmanın harika bir yoludur ve basıldığında harika görünür. Ayrıca, biraz daha farklı bir sonuç için en-boy oranını fotoğraf makinesinde kare olarak değiştirebilirsiniz; bu noktada karşımıza kadrajlama ve kırpma çıkar.

3. Kadrajlama

Ağaçların her iki taraftan kıvrıldığı ormanlık bir yol ve uzakta güneşin altında duran üç figür.

Orman gibi doğal bir ortamda, ağaçları konularınızı çerçevelemek için kullanabilirsiniz. Sahne çok karanlık ise pozlama ayarlarını gölgeler ve açık tonlar arasında bir denge sağlayacak şekilde yapmayı unutmayın. Canon EOS R6 ve Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM lens ile 105 mm, 1/80 sn, f/7,1 ve ISO 1.600 değerlerinde çekilmiştir.

Bir karavanın açık kapıları ile çerçevelenmiş, tabloları andıran bir dağ manzarası. Ön planda yatar pozisyonda iki bacak görülüyor.

Çekimleriniz için yaratıcı ve ilgi çekici çerçeveler oluşturmak için bu karavanın arka kapısı gibi her türlü görüntü öğesi kullanılabilir. Canon EOS R6 Mark II ve Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM lens ile 18 mm, 1/1.600 sn, f/2,8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Teddy Morellec

Fotoğraf çekerken konunuzu nasıl kadraja aldığınızı düşünün. Doğal bir sınır oluşturan ve dikkati içindeki sahneye odaklamaya yardımcı olan bir kapı veya pencere kullanmak iyi bir fikirdir. Örneğin şehir manzarası fotoğrafı çekerken bir otel odası veya apartman dairesinin kapı aralığını kullanabilirsiniz. Camdaki yansımalardan kaçınmak için pencere veya kapının açık olmasını tavsiye ederiz.

Öğeleri öne çıkarmak için fotoğrafı kırpmak da etkili bir kadraj oluşturmanın iyi bir yoludur. Canon Camera Connect uygulamasını kullanarak, fotoğraf makinenizdeki görüntüleri düzenlenmek üzere telefonunuza aktarabilir veya görüntüleri bilgisayarınızda Canon Digital Photo Professional gibi yazılımlarda düzenleyebilir ya da Canon'un baskı uygulamalarından birini kullanarak baskı alırken kırpabilirsiniz.

Farklı kırpma stillerini denemek için zaman ayırın. Manzara fotoğraflarında geniş bir görüntü elde etmek için panoramik kırpmayı deneyin. Birden fazla fotoğrafı aynı hizada basmak bile, fotoğrafların iyi hizalanması durumunda panoramik bir etki yaratabilir.

4. Kılavuz çizgiler

Yeşil bir alandan aşağıya, arka planda görünen mavi denize doğru inen basamaklı bir yol.

Yüksek bir gözlem noktasından çekilmiş bu kıvrımlı yol, bakan kişiyi yamaçtan aşağı, ağaçlardan suya doğru yönlendiriyor. Canon EOS R50 ve Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 1/125 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Sarı elbiseli bir kadın, yansımasının görülebildiği su dolu, uzun ve dar bir havuzun önündeki süslü kemerin altında duruyor.

Havuzun parlak renkli, birbirine yaklaşan kenarları, dikkati arka plandaki binanın kemerleri tarafından çerçevelenmiş sarı elbiseli bir figüre doğru yönlendiriyor. Canon EOS R10 ve Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile 35 mm, 1/2.000 sn, f/5,6 ve ISO 12.800 değerlerinde çekilmiştir.

Çizgiler çok güçlü birer kompozisyon aracıdır çünkü içgüdüsel olarak nereye doğru gittiklerini öğrenmek isteriz. Dışarıda dolaşırken, her yerde yollar, nehirler, duvarlar, çitler, tren rayları veya yol işaretleri gibi çizgiler görürsünüz. Bunların hepsini fotoğraflarınıza dahil edebilirsiniz.

Fiziksel çizgileri kompozisyon öğeleri olarak kullanarak gözü sahne içinde odak noktanıza doğru yönlendirmek, muhtemelen görüntülerinize kılavuz çizgilerini dahil etmenin en etkili yoludur. Sahnede doğal çizgileri yakalamak için fotoğraf makinenizi uygun bir görüş açısına yerleştirmeniz gerekir. Bu efekti en güzel şekilde yansıtabilmek için de makineyi yukarıda veya aşağıda tutmanız gerekebilir. Tamamen dönebilir değişken açılı LCD ekrana sahip bir fotoğraf makinesi, olağan dışı açılardan çekim yaparken görüntüyü kadraja almanıza yardımcı olur.

Ayrıca, çizgilerin hangi yönde uzandığını ve neyi başarmaya çalıştığınızı da göz önünde bulundurmak önemlidir. Birbirine yaklaşan çizgiler, mesafe ve ölçeği yansıtmak için etkili bir araçtır. Yatay çizgiler ufuk çizgisini yansıtarak sakinleştirici bir etki yaratırken, dikey çizgiler gerilim hissi uyandırabilir. İdeal olarak sol alttan sağ üste kadar uzanan diyagonal çizgiler, çoğu Batı kültüründe alışılmış okuma yönüyle uyum sağladığı için gözü bir sahne boyunca yönlendirir. Diyagonal çizgileri hizalamanıza ve bakan kişinin gözünü kadrajda yönlendirmenize yardımcı olması için varsa kameranızın 3x3+ diyagonal ekranını etkinleştirin.

Dışarıda, hem doğal hem de inşa edilmiş ortamlarda çekim yaparken genellikle kılavuz çizgilere rastlanır; bu da onları şehir ve doğa manzaraları için en iyi kompozisyon ipuçlarından biri haline getirir.

5. Farklı açılardan çekim

Japonya'daki Rokko-Shidare Gözlemevi'nin altıgen şekillerden oluşan, bir ağı andıran kubbesinin yukarıya doğru çekilmiş görüntüsü.

Dışarıda dolaşırken, ilgi çekici bakış açıları yakalamak için yukarı bakmayı unutmayın. Canon EOS R10 ve Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 1/400 sn, f/4,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Fotoğraflar çoğunlukla göz hizasında çekilir ancak fotoğraf makinenizi daha alçak veya daha yüksek bir konuma yerleştirirseniz daha yaratıcı bakış açıları bulmak da mümkündür. Çocuklar fotoğraf çektiğinde ortaya çıkan sonuçlar dünyaya farklı bir bakış açısı sunar. Aşağıdan çekilen fotoğraflarda binalar, ağaçlar, bitkiler ve insanlar çok daha büyük görünür. Fotoğraf makineniz değişken açılı bir ekrana sahipse veya Wi-Fi üzerinden akıllı telefonunuza bağlanabiliyorsa sıra dışı bir perspektif için fotoğraf makinesini yere koyarak çekim yapmanız kolaylaşır.

Yüksek binalarla dolu bir şehirde geniş açılı bir lens kullanarak gökyüzüne doğru yukarı bakmayı deneyin. Diyafram önceliği (Av) modunu kullanın ve diyafram değerini f/8 veya f/11 olarak seçin. Daha sonra fotoğraf makinesini gökyüzüne doğrulttuğunuzda binaların birleşiyor gibi göründüğü sahneleri kadraja alın. Bu tür fotoğraflarda genellikle çok çeşitli gölgeler ve açık tonlar bulunduğundan, pozlama telafisini kullanarak parlaklığı ayarlamanız veya farklı ölçüm modlarıyla denemeler yapmanız gerekebilir. Örneğin, nokta ölçümünü kullanarak ön plana göre pozlama yapabilir veya değerlendirmeli ölçümü kullanarak denge kurabilirsiniz. Fotoğraf makinesindeki HDR işlevini kullanmak da işe yarayabilir.

Benzer şekilde, binaların üstünden veya makineyi başınızın üzerinde tutarak daha yüksek bir bakış açısıyla çektiğiniz fotoğraflarla da güzel sonuçlar elde edebilir, bir sahneye veya duruma yukarıdan genel bir bakış sunabilirsiniz.

6. Üçgenler

Çelik üst kirişleri uzakta birbirine yaklaşan bir köprü.

Bu görüntüde, uzakta birbirine yaklaşan yol kenarları ile köprü destekleri ve üst kirişlerin oluşturduğu tekrarlanan üçgenler, denge ve değişmezlik hissi yaratmaya yardımcı oluyor. Canon PowerShot SX740 HS ile 1/125 sn, f/8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Karanlık bir odada, sağındaki masaya bir üçgen oluşturacak şekilde yaslanmış, beyaz fırfırlı bir üst ve siyah eldivenler giymiş bir kadın.

Portre fotoğrafçılığında üçgenler kadrajı bölmenize, bakan kişinin gözünü yönlendirmenize ve dinamik kompozisyonlar oluşturmanıza yardımcı olur. Canon EOS R6 ve Canon RF 50mm F1.8 STM lens ile 1/200 sn, f/2,2 ve ISO 800 değerlerinde çekilmiştir. © Ejiro Dafé

Sahnenizin kompozisyonunu oluştururken üçgenleri aklınızda bulundurmak görsel açıdan daha ilgi çekici fotoğraflar elde etmenizi sağlayabilir. Yol kenarı çizgilerinin uzaklara doğru gözden kaybolarak kadrajın kenarında üçgenler oluşturduğu kompozisyonlar deneyin.

Bir üçgen, iki diyagonal çizgisi ve bir yatay çizgisiyle, portreye görsel hareket katar. Masada oturan birinin nispeten durağan bir portresini çekerken bile, ondan dirseklerini genişçe açıp ellerini çenesinin altına koyarak bir üçgen oluşturmasını isteyin. Kompozisyon estetik olarak çok daha hoş görünecektir.

7. Altın Oran

Fibonacci Spiralinin doğadaki bir örneği olarak yeşil Romanesco karnabaharının yakın çekim bir fotoğrafı.

Romanesco karnabaharının başındaki spiral desenlerde olduğu gibi, Altın Oran doğada yaygın olarak görülür. Canon EOS R10 ve Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM lens ile 35 mm, 1/200 sn, f/10 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir.

Sarmal, deniz kabuğu benzeri bir desen oluşturan betondan bir spiral merdivenin yukarı doğru çekilmiş bir görüntüsü. Merdivenin üstündeki bir adamın elindeki fotoğraf makinesini yukarı doğrulttuğu görülüyor.

Merdivenler Fibonacci dizisinin yönüne dayandırılabilir. Geniş açılı bir lens kullanarak fotoğraflarınızda spiral merdivenin kıvrımlarını vurgulayabilirsiniz.

Altın Oran (veya Fibonacci Spirali), estetik açıdan tatmin edici oranlar ve kompozisyonlar oluşturmak için sanat, mimari ve tasarımda yaygın olarak kullanılır. Oran, Leonardo Bonacci olarak da bilinen bir İtalyan matematikçiden adını alır. Leonardo Bonacci, M.S. yaklaşık 1.200 yılında, oranları doğada deniz kabuklarının spiral desenlerinde, bitkilerin gelişim modellerinde ve insan vücudunun oranlarında yaygın olarak bulunan, artan sayılardan oluşan bir sayı dizisi keşfetmiştir.

Bu oranın arkasındaki fikre göre kadraj, resme bakan kişiyi spiral bir yoldan ana konuya yönlendiren bir çizgi içerecek şekilde düzenlenebilirse kompozisyon daha güçlü olacak ve göze daha güzel görünecektir. Spiralin başlangıcını kadrajın bir köşesine yerleştirmeyi deneyin ve gözün onu fotoğrafın her yerinde takip edebilmesi için kıvrımın mümkün olduğunca büyük bir kısmını dahil edin. Bu ilke, manzaralarda, portrelerde ve daha birçok farklı görüntü türünde işe yarayabilir. Merdivenler gibi büyük mimari unsurların tamamını yakalamak için geniş açılı bir lens kullanın veya makro lens kullanarak doğadaki küçük spiral şekillere odaklanın.

8. Minimalizm ve negatif alan

Bir kaya çıkıntısından sarkarken yukarıdaki bir dağ keçisi heykeli ile yüz yüze gelmiş bir insan. Uzakta, morumsu tonlarda sıradağlar.

Konunuzu kadrajın tam ortasına yerleştirmek yalnızca bazı fotoğraflarda etki sağlar. Buradaki asimetrik kompozisyon ve açık alan, tırmanışçının tehlike altındaki konumunu vurguluyor. Canon EOS R5 ve Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM lens ile 124 mm, 1/500 sn, f/7,1 ve ISO 1.600 değerlerinde çekilmiştir. © Ulla Lohmann

Kadrajın sağ yarısında, kanatları açık bir şekilde bir su kütlesinin üzerinde alçakta dalışa geçmiş bir kara çaylak.

Konuları merkezin dışına yerleştirmek ve uçmaları veya koşmaları için alan bırakmak, hareket yönlerini vurgular ve hareket izlenimine ya da aksiyon beklentisine katkıda bulunur. Canon EOS R5 ve Canon RF 100-500mm F4.5.-7.1 L IS USM lens ile 300 mm, 1/4.000 sn, f/5,6 ve ISO 48.000 değerlerinde çekilmiştir. © Robert Marc Lehmann

Mantıksız görünse de, minimal bir kompozisyon kullanmak görüntünün maksimum düzeyde etki yapmasını sağlayabilir. Minimal kompozisyonlar basitliğe odaklanır ve çok az öğe içerir ancak gereksiz ayrıntıları ortadan kaldırıp bakan kişinin dikkatini kadrajın belirli bir kısmına odaklayarak derin ve düşündürücü görüntüler sunar.

Minimal ve basit kompozisyonlar oluşturmak kolay görünse de, görüntüyü sıkıcı hale getirmeden istenmeyen öğeleri ve dikkat dağıtıcı görsel unsurları kaldırmanın bir yolunu bulmanız gerektiği için daha yoğun bir kompozisyondan daha zor olabilir.

Minimal kompozisyona başlamanın en iyi yolu, konuları "negatif" veya "boş" alana göre ayarlamaktır. Örneğin, sahildeki bir kulübeyi hem gökyüzü hem de sahil arka planı kullanarak fotoğraflamak için bina iki negatif açık alan olan sahil ve denize karşı konumlandırılıp görsel kontrasttan yararlanılarak gözün sahil kulübesine odaklanması sağlanabilir. Geniş diyafram açıklığı (düşük f sayısı) ayarı kullanılarak veya telefoto lensle ya da her ikisiyle yapılan portre çekimlerinde odak dışında kalan arka plan da konunun öne çıkmasını sağlayan negatif bir alan oluşturur.

Minimal bir kompozisyon elde etmenin bir başka yolu da şekillere odaklanmaktır. Kadrajınızda bir veya iki şekil ya da geometrik desen belirleyin ve mümkünse negatif alan kullanarak bunları izole etmeye çalışın.

Boş alan, fotoğrafa hareket hissi de katar. Bir konunun önünde boş bir alan varsa konu o alana doğru hareket ediyor veya hareket etmek üzereymiş gibi görünür. Arkadaki alan, konunun kadrajdan dışarı fırlayacakmış gibi hızlı hareket ettiği izlenimini verebilir.

9. Platforma göre yönlendirme

Canon EOS R10'u dikey bir şekilde tutarak meyve tezgahındaki bir kutu çileğe doğrultan bir çift el.

EOS R10 ve EOS R50 gibi fotoğraf makineleri dikey video çekimini destekler; bu da sosyal medyada kullanıma uygun içerik üretmek için idealdir. Canon EOS R50 aynı zamanda, dikey veya yatay çekim yaptığınızı otomatik olarak belirleyebilir ve bu formatta kayıt yapar.

Canon fotoğraf makinesinin en-boy işaretçilerini gösteren LCD ekranı. Ekranda en-boy işaretçilerinin kadrajın merkezindeki karla kaplı bir dalın yakından çekilmiş görüntüsünü çerçevelediği görülüyor.

Bazı fotoğraf makineleri, video kaydederken de en-boy işaretçilerini göstererek önemli görüntü öğelerini daha sonra kırpacağınız karede tutabilmenizi sağlar.

Fotoğraflarınızın ve videolarınızın nasıl görüntüleneceğini düşünmek önemlidir. Belirli sosyal medya platformları için çekim yapıyorsanız görüntünüzün son halinin platforma bağlı olarak 4:5 veya 9:16 dikey en-boy oranına sahip olması gerekebilir. YouTube için video çekiyorsanız sinematik bir görünüm için 16:9 oranında yatay yönlü bir video elde etmek istersiniz.

EOS R6 Mark II, EOS R50 ve EOS R8 gibi bazı Canon EOS R Sistemi fotoğraf makineleri, seçtiğiniz oran için en-boy işaretlerini görüntüleyebilir; böylece sahnenizi doğru bir şekilde kadraja alabilirsiniz. Kadrajın tamamı görünmeye devam eder ancak kılavuzlar, görüntünün nereden kırpılacağını gösterir. Bu sayede göstermek istediğiniz görüntü öğelerinin hem yatay hem dikey olarak dahil edilmesini sağlayabilirsiniz.

10. Kuralları ihlal etme

Kadrajın merkezinin sağında, açık bir alanda fotoğraf makinesine doğru koşan kırmızı atletli bir koşucu ve arkada bir sıra ağaç.

Aynı görüntünün iki farklı şekilde kırpılmış versiyonu. İkisi de aynı hareket izlenimini mi veriyor? Koşucu birinde diğerine göre daha hızlı veya daha dinamik mi görünüyor? Farklı kompozisyonlar fotoğrafın verdiği hissi önemli ölçüde değiştirebilir. Canon EOS R50 ve Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM lens ile 77 mm, 1/500 sn, f/7,1 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Kadrajın sol yarısında ve fotoğraf makinesine daha yakın bir noktada açık bir alanda fotoğraf makinesine doğru koşan kırmızı atletli bir koşucu ve arkada bir sıra ağaç.

Birçok fotoğrafçı kadrajlamayı (ve bir görüntünün diğer tüm yönlerini) doğrudan fotoğrafı çekerken yapmayı hedefler ancak daha sonra düzenleme yazılımında kırpma ve kompozisyon çeşitlemelerini denemek eğlencelidir ve bu kompozisyon becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

Kurallar ihlal edilmek için vardır. Bu nedenle, yukarıda açıklanan kompozisyon tekniklerini öğrendikten sonra denemeler yapın. Örneğin, bir koşucunun fotoğrafını çekiyorsanız geleneksel kompozisyon kuralı koşucunun önünde boşluk bırakmak olacaktır. Ancak bunun yerine koşucunun arkasında boşluk bırakmak, koşucunun bir şeye doğru koşmak yerine bir şeyden kaçtığını da ifade edebilir. Konuyu kadrajın farklı kısımlarına yerleştirmek, fotoğrafta aktardığınız öyküyü değiştirebilir.

Dikey şehir manzaraları gibi alışılmadık kompozisyonlara sahip fotoğraflar çekmeyi deneyin, neden etkili olduklarını düşünün ve siz de çeşitli denemeler yapın. Bu, kendi kişisel tarzınızı geliştirmenize ve istediğiniz yaratıcı etkiyi elde etmenize yardımcı olur. Ayrıca, son derece eğlencelidir!

Yazan: Peter Wolinski

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

  • ŞEHİR FOTOĞRAFÇILIĞI

    Şehir fotoğrafçılığında kompozisyonla ilgili ipuçları

    Paula Stopka'dan binaların ve şehir manzaralarının dikkat çekici kompozisyonlarını oluşturmaya yönelik tavsiyeler.

  • YARATICI FOTOĞRAFÇILIK

    Sosyal medya için düz çekim yapma

    Ürün ve yaşam tarzı fotoğrafçısı Chris Priestley'den çarpıcı ve yukarıdan çekilmiş fotoğraflar için altı uzman ipucu.

  • AYDINLATMA TEKNİKLERİ

    Mevcut ışıkta çekim

    Fotoğraflarınızın daha iyi görünmesi için en iyi ışığı nasıl bulacağınızı ve yakalayacağınızı öğrenin.

  • TEMEL FOTOĞRAFÇILIK BİLGİLERİ

    Fotoğrafçılığa başlamanın yolları

    Akıllı telefondan fotoğraf makinesine yükseltme yapmak mı istiyorsunuz? Yeni başlayanlara yönelik fotoğrafçılık kılavuzumuz, başlamak için ihtiyacınız olan her şeyi sunar.