Canon Inc. Geçmişi

Canon Inc. geçmişi PDF

Canon Inc. Ltd geçmişini indirin [PDF 149 KB]

Kurumsal Profil: Merkezi Japonya'nın Tokyo kentinde bulunan Canon Inc., kurumsal ve bireysel görüntüleme çözümlerinde dünya lideri olan yenilikçi bir kuruluştur. 1933 yılında, Canon'un ilk ticari şirketi olan Kwanon ve daha sonra 1937 yılında Canon Inc. şirketinin öncüsü olan Precision Optical Industry Co. Ltd kuruldu. Şirket halen fotokopi makinesi, yazıcı, fotoğraf makinesi, kamera, optik ürünler ve diğer ürünlerin geniş bir yelpazesini, çok çeşitli müşteri ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak geliştirmekte, üretmekte ve satmaktadır. Canon markası insanlar, aileler, iş çevreleri ve endüstriyel sektörler tarafından iyi tanınan ve dünya genelinde güvenilen bir markadır.

Kurumsal Felsefe Kyosei: Canon'un kurumsal felsefesi, anlamı, ortak iyi için bir arada yaşamak ve çalışmak olan Kyosei kelimesi ile özetlenmiştir. Bu felsefe, sürdürülebilir üretim yöntemleri geliştirmekten, müşterilerine daha fazla seçenek sunmaya kadar Canon'un yaptığı her şeyin temelini oluşturur.

Stratejik Öncelikler: Canon, dünyanın en iyi 100 küresel şirketlerinden biri olmayı hedefleyerek hızlı dönüşümlerle sağlam bir şekilde büyüme sağlamayı amaçlamaktadır. Yeni iş alanlarına açılmak; medikal görüntüleme, üretim fotoğraf baskılama, ağ kameraları, profesyonel sinematografi ve karışık gerçeklik gibi alanlara yönelmek ve birleşme ve satın almalar aracılığıyla iş alanını genişletmek bu amacı gerçekleştirmede çok önemli bir rol oynayacaktır. Üç bölgesel merkezle küresel genişlemeye gidilmesi, yenilikçiliği artırarak ve pazara daha yakın ürünlerin üretilmesini sağlayarak Canon'un stratejisini geliştirecektir.

Finans: Canon'un 2014 mali yılının ikinci çeyreğinde Canon Inc. içindeki net satışları 926,8 milyar ¥ (9,2 milyar $ veya 6,7 milyar €*) olarak gerçekleşmiştir.
*Dolar ve Euro cinsinden verilen tutarlar sadece okuyucunun metni daha rahat anlaması için tercüme edilmiştir. Bu hesaplamada, 30 Haziran 2014 tarihinde Tokyo Döviz Piyasasındaki yaklaşık kur oranları 2014'ün ikinci çeyreği için sırasıyla 101 JPY = 1 $ ve 138 JPY = 1 Euro olarak alınmıştır.

Şirket Yapısı: Canon, tutarlı başarısının temelindeki sırrın, dünyanın her bölgesinde ayrı bir geliştirme, üretim ve satış organizasyonunun kurulması olduğuna inanır.

Dünya çapında yaklaşık 194.000 çalışanı ile Canon'un, Japonya, Kuzey ve Güney Amerika, Avrupa, Asya ve Okyanusya'da üretim ve pazarlama alt kuruluşları ve ABD, Avrupa, Asya ve Avustralya'daki şirketlerle küresel bir Ar-Ge ağı bulunur.

Canon Grubunun Ana Faaliyet Alanları

Ofis İş Ünitesi: Ofis Ağı Dijital Çok İşlevli Cihazlar (MFD'ler), Renkli Ağ Dijital MFD'ler, Kişisel Kullanım için Ağ Dijital MFD'ler, Ofis Fotokopi Makineleri, Tam Renkli Fotokopi Makineleri, Kişisel Kullanım için Fotokopi Makineleri, Lazer Yazıcılar

Üretim Baskılama Ünitesi: Büyük Boy Inkjet Yazıcılar, Dijital Üretim Yazıcıları

Tüketici İş Ünitesi: Dijital SLR Fotoğraf Makineleri, Kompakt Dijital Fotoğraf Makineleri, Değiştirilebilir Lensler, Dijital Video Kamera, Inkjet Çok İşlevli Yazıcılar, Tek İşlevli Inkjet Yazıcılar, Görüntü Tarayıcıları, Yayın Ekipmanı, Hesap Makinesi

Endüstri ve Diğer İş Alanı Üniteleri: Yarı İletken Litografi Ekipmanı, LCD Litografi Ekipmanı, Medikal Görüntü Kaydetme Ekipmanı, Oftalmik Ürünler, Manyetik Kafalar, Mikromotorlar, Bilgisayarlar, Kullanışlı Terminaller, Belge Tarayıcısı

Üretim ve İmalat: Canon'un üretim süreçleri, müşterilerine daha yüksek kalitedeki ürünleri zamanında teslim etme arayışının bir parçası olarak sürekli gelişmektedir. Hücresel üretim ve otomatik üretim gibi reformlarla Canon, sürecin her aşamasında (tedarik, üretim ve dağıtım) üretim sisteminde yeniliği hedeflemiştir. Canon ayrıca çevreye karşı sorumlu parçalar ve malzemeler satın alarak ve etkili dağıtım kanallarıyla, çevreye olumlu etkilerde bulunmaya çalışır.

1961 yılında kurulan Toride fabrikası, şirketin yaklaşık 14 yıl önce başlatılan benzersiz hücresel üretim sistemini kullanarak, Canon için ofis görüntüleme ürünleri üretmekten sorumludur.

Taşıma bantlı üretimin yerini alan hücresel üretim sisteminde ürün montajı, başlangıçtan bitişe kadar küçük işçi grupları, yani hücreler tarafından yapılır. Her işçinin gerçekleştirdiği işlem sayısı, o işçinin kişisel beceri düzeyine dayanır. Bu üretim yöntemi, üretim verimliliğinin önemli ölçüde artmasını sağlamış ve aynı zamanda üretim hacimlerinde esnek olabilme şansı vermiştir.

Ar-Ge ve Teknoloji Canon, benzersiz ve kişiye özel ürünler sunmak için son derece önemli olan modern Ar-Ge arayışına kendini adamıştır. Şirket, 2013 mali yılında Ar-Ge alanında 306,3 milyar ¥ yatırım yapmıştır ve bu miktar toplam satışların %8'inden çoğuna karşılık gelmektedir. Şirket 2013 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde 3825 patent* almış ve tüm şirketler arasında üçüncü sıraya yerleşmiştir. Bu sayede Canon, arka arkaya 28 yıl boyunca ABD'de patent alan ilk beş şirket arasına girmiştir.


Canon'un beş eşsiz görüntüleme motoru, Canon'un bütün güncel ürünlerinin arkasındaki teknolojidir ve Canon tarihi boyunca geliştirilen bir seri teknolojinin bütünleştirilmesi ile oluşturulmuştur:

Görüntü Yakalama Motoru – Lens, Sensör ve görüntü işleme teknolojileri için yüksek çözünürlük ve yüksek görüntü kalitesi

Elektrofotografi Motoru – Elektrofotografi teknolojisi, dünyanın en iyisi olarak kabul edilen lazer yazıcıların ve fotokopi makinelerinin tam kalbindedir

Inkjet Motoru – DNA çip üretimini bile mümkün hale getirebilen bir piko litre (litrenin trilyonda biri) kadar küçük mikroskobik mürekkep damlacıkları üretme kapasitesine sahiptir

Fotolitografi Motoru – Canon'un yarı iletken pozlama teknolojisi, optiklerde en üst düzey ile ultra hassas konumlama teknolojilerini bir araya getirir

Görüntü Motoru – Yeni nesil düz ekran görüntü teknolojisi, geniş ekran ve yüksek kaliteli görüntüleri düşük enerji tüketimi ile sunar

Canon Grubunun küresel faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.canon.com web sitesini ziyaret edin.

*Kaynak: ABD Patent ve Ticari Markalar Bürosu; haftalık toplamlar temel alınarak hesaplanmıştır.