Samo Vidic

Samo Vidic ile dalgalarda sörf yapmak

"Böyle bir çekim yapmak istiyorsanız ihtiyacınız olan fotoğraf makinesi işte bu."

Dalgaların üzerinde

Saat neredeyse gece 02:00, fotoğraf çekimi başlayalı altı saat olmuş ve Bor adındaki, Slovenyalı iri yarı kamera asistanı ekibin geri kalanının yanına koşarak "Samo dalgalara çıkacak!" diye sesleniyor.

Samo Vidic

Bu konuya daha sonra geleceğiz, ilk önce biraz geri saralım. Ne dalgası? Nisan ayındayız ve Canon'un Şehir Sörfçüleri hikayesi için Münih'te bulunan Eisbach nehrinin kıyılarındayız. Reklam ajansı J. Walter Thompson tarafından yürütülen kampanyanın arkasındaki ana fikir, insanların yakınında bulunan harikaları keşfetmeleri için onları teşvik etmek. Samo şehrin tam ortasında, dünyadaki en heyecan verici nehir sörfçülerinden üçünü insan yapımı dalgalar üzerinde Canon'un yeni EOS-1D X Mark II'si ile çekiyor.

Münih'teki Eisbach Nehri'nde çekim yapmak

Samo'ya Eisbach nehri hakkındaki düşünceleri sorulduğunda şöyle cevap veriyor:

"Burayı sevdim. Şehrin tam ortasında olmak gerçekten güzel. Burası ilkbahar ve yaz aylarında muhteşem olmalı. Sörf yapabilir, çocuklarınızı parka götürebilir, piknik yapabilir ve sörfçüleri izleyebilirsiniz."

Samo'nun düşünceleri kulağa rüya gibi gelebilir, hatta sakin bir pazar günü burası öyle olabilir de. Ancak gece vakti, saatlerin ilerlediği profesyonel bir çekim sırasında hiç de öyle değil. Burada kaos hakim. Öte yandan Samo çok mutlu. Eisbach, açık bir set. Diğer sörfçüler ve halk etrafta koşuşturuyor; aynı zamanda kampanya için çekilen bir dijital film deneyimi de gerçekleşmekte. Her şeyi çekmek için zaman bulması, çekim gününün dışında da çekim yapması demek ve bu, pazarda pazarlık yapmaya benziyor. Şöyle açıklıyor:

"Ben bir aksiyon sporları fotoğrafçısıyım ancak portre ve yaşam tarzı çekimleri de yapıyorum. Beni korkutan aksiyon kısmı değildi. Ben daha çok çekmemiz gereken yaşam tarzı fotoğrafları konusunda endişeliydim çünkü burası diğer insanlara kapalı değil. Mekanı 20 saniyeliğine boşaltsak çekimi o 20 saniyede yapmamız gerektiğini biliyordum."

Spontane fırsatları yakalamak

Çekimin bu noktasında Samo her yerde; bir an listesinde bulunan çekimleri yakalıyor, başka bir andaysa ise yeni fırsatları fark ediyor. Dondurucu derecede soğuk suyun içine daldırmadığı anlarda beyaz botları sayesinde kolaylıkla fark edilebilir durumda. Samo, pragmatist biri. Bir şey işe yarıyorsa onu bırakmıyor, yaramıyorsa tamamen yeni bir şey deniyor. Şöyle söylüyor:

"Biraz farklı iki yada üç çekim yapmaya karar verdim, bu fotoğraflar çekim listesinde yer almıyordu. İşlere tek başıma bakmayı gerçekten seviyorum ve doğru açıları ya da hareketleri gördüğümde genellikle çok iyi sonuçlar alıyorum. Bu nedenle yaratıcı ekipteki arkadaşların bir araya getirdiklerini çekmek biraz zor olabiliyor. Onlarla konuşmanız gerekiyor ve size katılıyorlarsa rahatlıyorlar. Bu özgürlüğe sahip olduğumda harika işler çıkarabiliyorum."

Bu yaklaşımı gerçekten işe yarıyor. Şöyle açıklıyor:

"İlk plan, EF 300mm f/2.8L IS II USM lens ile nehrin sağ tarafından çekim yapmaktı. Ancak daha sonra sol tarafa geçerek birkaç deneme çekimi yapmaya karar verdim. Orada kalmaya karar verdim çünkü sörfçülerden biri olan Tao, sol tarafta muhteşem atlayışlar yapıyor."

R6

Samo'nun efsane çekimi tam da burada gerçekleşti. Yeni fikirlere açık olması, nesneleriyle çalışma biçiminin daha kapsamlı olmasını sağlıyor ve yakalamak istediği büyük hikayenin temel fikrini de elden bırakmıyor:

"Çekimin başında sörfçülerle konuştum. Bana daha önce çekilen fotoğraflardan bazılarını gösterdiler. Bunların, iyi hareketler içeren sörf fotoğrafları olduğunu ancak bir sörf dergisi için çekim yapmadığımızı, bu nedenle biraz farklı bir çekim olacağını söyledim. Benim için en önemli şey, sörfün okyanusun ortasında değil, şehirde yapılıyor olmasıydı."

Dayanıklılık ve tavır

Sporcuların dayanıklılığı ve tavrı herkesi büyülemişti. Samo'ya göre özellikle Tao parlıyordu:

"Muhteşem biri. Her çekimimde onun gibi sporcuların olmasını çok isterim. Yapmayacağı tek bir şey bile yoktu. Her şeye hazırdı. Bence çok iyi anlaştık. Bir dakikalık hızlı bir sohbetin ardından tam olarak ne istediğimi anladı. Gerçekten harika biri."
Diğer sörfçü Karina da fotoğrafçımızın üzerinde muhteşem bir izlenim bıraktı:

"Olağanüstü hareketler, numaralar ve tahtadan tutma hareketleri yaptı. Köprüden bakınca oldukça kolay gözüküyordu. Çekim yaparken ve doğru hareket için beklerken son derece kusursuzdu. Sanki saatlerce durmayacak gibiydi."

Balıklama dalmak

"Samo dalgalara çıkacak!" diyen Samo'nun kamera asistanı Bor'a geri dönelim.

Birlik ve beraberlik ruhu adına fotoğrafçımız, nesnelerinden kendisinin denemeye hazır olmadığı bir şey istemeyecekti. Samo gülerek şöyle söylüyor:

"Bunun amacı daha çok ekibimdeki diğer kişileri motive etmekti. Birbirimizi yıllardır tanıyoruz ve onları çekimden birkaç gün önce motive etmeye çalışıyordum. Beş veya altı saatte yapmamız gereken çok fazla şey olduğundan bunun zorlu bir iş olacağını biliyordum, bu nedenle iyi bir iş çıkarırsak kot pantolonum ve lastik botlarımla sörf yapacağımı söyledim."

Şöyle açıklıyor: "Sonrasında o kadar rahatlamıştım ki her şey yolunda gitti. Yüzümdeki ifadeden ne kadar memnun olduğumu görebilirsiniz."

Videoda göreceğiniz gibi Samo sözünü tuttu. Gülümseyerek şöyle söylüyor: "Komikti. Tao, 'şuraya bas' dedi ve beni itmeye başladı. Ona 'Bekle, diğerlerinin video için hazırlanması gerekiyor, bana bir dakika daha ver' dedim. Ama en iyisi bu oldu; böyle bir şey denemek istiyorsanız düşünmeden yapmanız gerek."

EOS-1D X Mark II ile aksiyonu yakalamak

Konu aksiyon olduğunda, Samo'nun sörf tahtası üzerindeki muzipliklerinden daha fazlası öne çıkıyor. Alaca karanlıktan karanlığa uzanan değişen ışık koşullarıyla başa çıkmak amacıyla Samo'nun istediği çekimleri yapması için ciddi bir kite ihtiyacı vardı. Canon EOS-1D X Mark II, bu noktada oldukça işe yarıyor. Samo şöyle açıklıyor:

"Böyle bir çekim yapmak istiyorsanız ihtiyacınız olan fotoğraf makinesi işte bu. Saniyede 14 çerçeve hızında seri çekim hızı, kesintisiz çalışan son derece hızlı otomatik odaklaması var ve dosyalar muhteşem. Bu, seçeceğim tek fotoğraf makinesi olurdu."

Samo çekimler için f/1,4 değerinde 35 mm lens kullandı. Son derece geniş diyafram açıklığı ile oldukça bulanık bir arka plan elde edebildi ve bir yandan da nesneyi odakta tutarak neredeyse 3B efekti yarattı. Ayrıca kit çantasında kristal netliğinde yakın çekim yapmak için nesnesinden uzakta olmasına olanak tanıyan 70-200 mm f/2,8 lens bulunuyordu. Son olarak, kontrol edilmesi zor olan, Eisbach gibi ortamlarda muhteşem esneklik sunan güvenilir 24-70 mm f/2,8 zuma sahipti.

En sevdiği çekimi sorulduğunda, tam olarak hangisi olduğunu biliyordu.

"EF 300mm f/2.8L IS II USM lens ile çekilen, arkada yalnızca köprünün göründüğü, Tao'nun fotoğrafı. Sıçrayan sular, Tao tahtayı tutma hareketiyle zıplarken tamamen donmuş durumda. Bu anı gördüğümde, başardığımı biliyordum."

Şehir Sörfçüleri etkileşimli deneyimimizi buradan keşfedin.

Fotoğrafçı hakkında daha fazla bilgi

Tüm profili görüntüleyin