Gittiğiniz yön doğru mu?

Şaşırtıcı sayıda baskı şirketi ve şirket içi baskı merkezi, iş planına danışmadan stratejik değişiklikler yapıyor veya işlerini geliştirmeye gidiyor. Bu hata pahalıya mal olabilir. Planlama zaman alabilir ancak planlamaya harcanan zaman, sizi durup işinize nesnel bir bakış açısından bakmaya zorladığı için karşılığını verir. Hızla değişen ve gittikçe daha rekabetçi hale gelen baskı sektöründe, etkili ve sürekli planlama artık her zamankinden daha önemlidir.

İş planı, karar verme sürecinde hedeflediğiniz başarının gerçekleştirilebilir, gerçekçi ve sürdürülebilir olup olmadığını belirlemenize yardımcı olan son derece önemli bir araçtır. Ayrıca düzenli olarak gözden geçirilen ve gelişmelere göre yenilenen güvenilir bir iş planı ihtiyaç duyduğunuz ekipmanları ve kaynakları belirlemenize ve gerekirse finansman sağlamanıza da yardımcı olacaktır.

Her baskı işi ve şirket içi baskı tesisi farklı olduğu için her iş planı da farklıdır. Benzer şekilde, bir iş planının yapısı, iş planına ne için ihtiyaç duyduğunuza göre değişecektir. Ancak her kuruluşun sağlam bir iş planı oluştururken atması gereken çeşitli adımlar vardır:

1. Nerede durduğunuzu bulun
Şirketiniz veya baskı merkeziniz için bir hedef belirlemeden önce pazarınızdaki trendleri anlamak ve zorlukları tespit etmek, işin anahtarıdır. Çoğu ticari baskı şirketi ve şirket içi PSP için Canon, görüşlerine değer verdikleri güçlü bir dosttur. Müşterilerimiz, küresel bir müşteri tabanıyla çalışmanın getirdiği deneyimimizden yararlanmanın yanı sıra profesyonel baskı pazarındaki trendleri araştıran kapsamlı araştırmalarımıza ve baskı müşterilerinin görüşlerine erişebilir. Independent Essential Business Builder Program danışmanları ve mentorları, pazar bilgileri ve gerçek iş deneyimleriyle bu avantajlara katkıda bulunur.

2. Nereye gitmek istediğinize karar verin
Canon'un müşterilerin bu içgörüden yararlanmalarına yardımcı olduğu yollardan biri, İş ve İnovasyon Taraması'dır. Bu iş değerlendirme aracı, Canon tarafından hem ticari hem de şirket içi PSP'lerin iş stratejilerini gözden geçirip değişen pazara uygun hale getirmelerine yardımcı olmak için geliştirildi. Baskı operasyonunun özelliklerini değerlendirir ve farkında olmadıkları fırsatları tespit etmelerine yardımcı olur. Bunun sonucunda hazırlanan rapor, PSP'nin faaliyet gösterdiği her segment için uygun bir stratejik yön ve eylem planı önerir.

3. Hedefinize nasıl varacağınızı planlayın
Bir iş planı geliştirirken dikkate alınması gereken sekiz önemli alan vardır:
A. Yönetim özeti
B. Tarihi inceleme
C. SWOT analizi
D. Finans raporları
E. Satış ve pazarlama
F. Personel
G. Donanım
H. Mülk

İş planınız yalnız başına çalışan tek bir kişi tarafından oluşturulmamalıdır. Personelinizden, müşterilerinizden ve profesyonel danışmanlardan bilgi edinmek de rakiplerinizi değerlendirmek kadar önemlidir.

Canon'un, Essential Business Builder Program'ının bir uzantısı olan, yararlı bir iş planlama kılavuzu da mevcut. Kılavuzu nasıl edinebileceğinizi öğrenmek için bize ulaşın.

4. Yolculuğunuz için doğru ortağı bulun
Canon'un müşterilerine sunduğu araçlar, kılavuzlar, bilgi birikimi ve içgörünün yanı sıra, Canon'un müşterileri, bağımsız sektörel uzmanlar tarafından sunulan eğitsel atölye çalışmaları ve iş mentorluğunu içeren Essential Business Builder Program'a da katılabilir.

5. Rotanızdan şaşmayın
Ne kadar meşgul olursanız olun pazar koşullarını ve şirketinizin ya da baskı merkezinizin performansını takip ederek iş planınızı bunlara uyarlamak çok önemlidir. En başarılı işletmeler, müşteri tabanlarının isteklerini her an yakından takip edenlerdir; bu yüzden müşterilerinizden geri bildirim almayı ve yeni fırsatlar aramayı günlük işinizin bir parçası haline getirmeye çalışın.