Trykkpartner dijital potansiyelini açığa çıkarıyor

trykkpartner
trykkpartner

  • Şirket: Trykkpartner
  • Kuruluş Tarihi: 1992
  • Konum: Trondheim, Norway
  • Hizmetler: Emlak pazarı için ısmarlama broşürler gibi ticari baskı uygulamaları, reklamcılık ve promosyon, kırtasiye malzemeleri ve geniş format
    ma
  • Web sitesi: http://www.trykkpartner.no/

Genel Bakış

Norveç, Trondheim menşeli ticari baskı kuruluşu Trykkpartner, günlük ve kişisel ajanda uygulamalarını temel faaliyet alanı olarak belirleyerek, 1992 yılında kurulmuştur. Şirketin ofset baskı alanında zengin bir geçmişi olmasına rağmen kendi bölümü olan Digital Partner'ı 2000 yılında kurarak dijital yazdırma teknolojisinin ilk kullanıcıları arasına girmiştir.

Buna rağmen şirket, yirmi yıldır teknoloji, destek ve hizmetin doğru karışımını sunabilecek bir iş ortağı bulamamıştır. Dijital baskı kazançları 1992 yılındaki %2'den 2011 yılında %15'e artmışken, şirket, işin dijital tarafını büyütebilmek için bu alanda daha yüksek yatırım yapmak istiyordu. 

Şirket, 2011 yılında aradığı iş ortağını Canon'da buldu. İki şirket diğer renkli promosyon uygulamalarının yanı sıra üst düzey kişiselleştirilmiş emlak broşürleri pazarını hedef alan yeni bir strateji geliştirmek üzere birlikte çalıştılar. Bu, şirketin Canon renkli dijital yazıcısına yaptığı ilk yatırımla mümkün olmuştur. Bu makinenin olağanüstü performansı dört yazıcıya daha yatırım yapılmasını ve şirketin dijital ve ofset üretim hatlarının tam entegrasyonunu sağlamıştır. 

Canon'un Essential Business Program danışmanlığı ve "Dijital Baskı Satma" (Selling Digital Print) atölyeleri sayesinde, yatırımlar üç sene içerisinde %100'lük bir dijital kazanç artışı sağladı ve böylece şirketin toplam kazancı %5 arttı.. Canon'un desteği sayesinde Trykkpartner, 12 milyon Euro ile 18 milyon Euro arasında bir ciro ile Norveç'in Trøndelag bölgesinin lider ticari baskı kuruluşu konumuna yükseldi.

Zorluk

Başlangıçta Trykkpartner'ın kazancı, yüksek tirajlı günlük ve kişisel ajanda uygulamalarının yanı sıra işlemsel baskı pazarından geliyordu. Alınan baskıların büyük bir çoğunluğu şirketin ofset üretim hatlarını kullanıyordu. 

Şirket işlemsel belgelerin tek renkli yazılması için iki Océ VarioPrint'in de dahil olduğu cihazlar satın alarak dijital baskı teknolojisine erkenden yatırım yapmıştı. Dijital kazançlar 1992'deki %2'lik toplam kazançtan 2000'de %10-15'e doğru kademeli olarak artarken şirkete sırasıyla 1997 ve 2000 yılında Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı olarak katılan şirket sahipleri Ivar Moe ve Stig Pedersen hala onlara dijital baskı çalışmalarını geliştirecek kapsamda bir paket sunacak doğru ortağı arıyorlardı.

"İşimizde önemli bir dönemece geldiğimizi anladık" diyor Trykkpartner'ın Genel Müdürü Ivar Moe. "Gittikçe azalan sayfa hacimleri, piyasadan gelen daha düşük tiraj talepleri ve azalmış geri dönüş sürelerine ayak uydurmakta zorlanıyorduk. Bunlara ek olarak yeni işler kazanmak için katma değer sunan uygulamalar ile hizmetlerimizi çeşitlendirmemiz gerekiyordu. Bütün bunlar renkli dijital baskıyı işaret ediyordu. Gerekenin bu olduğunu bir süredir biliyorduk ama başta bazı sorunlar yaşadık ve yardıma ihtiyacımız vardı."

Şirket, renkli dijital üretime ilk girişlerinde bir takım engellerle karşılaşmıştı. Moe açıklıyor: "Bir dizi farklı renkli dijital baskı teknolojilerine yatırım yapmıştık ama hepsi bizi kalite, güvenilirlik ve esneklik açısından hayal kırıklığına uğrattı. Müşteriler ofsetin yüksek standartlarına alışkın olduğundan ticari uygulamalara yönelik dijital baskı satmak için görüntü kalitesinin yüksek olması gerekiyor. Ne yazık ki o makineler yeterli değildi."

En büyük teknik sorunlardan bir hatalı kağıt hizalamasının sürekli sıkışmaya sebep olmasıydı. Moe: "Dijital baskı bölümümüzün başarılı olması için ofset üretim hattımız ile entegre ve tamamlayıcı olabilmesi gerekiyordu, böylece işler arasında sorunsuz geçiş sağlayabilir veya iki işi aynı anda yapabilirdik. Bu başarı iki üretim hattında aynı kalitede kağıt kullanabilmemize bağlıydı. Ancak önceden yatırım yaptığımız makineler bu özelliğe sahip değildi ve birlikte çalıştığımız tedarikçiler acil ihtiyacımız olan desteği bize sunamıyordu." diye devam ediyor.

Çözüm

Trykkpartner'in Océ donanımına önceki yatırımları nedeniyle Canon ile varolan ilişkisi sayesinde Baskı Hizmeti Sağlayıcısı (BHS) Trykkpartner'in geleceğini güvenceye alacak bir dijital baskı taslağı oluşturmasına yardımcı olabilmek için Canon'a başvurdu. "Océ VarioPrint makinelerimizin performansı ve beraberinde gelen destek ve hizmetler bize her zaman dijital baskı konusunda ümit vermişti, biz de bu yüzden Canon ile bir toplantı düzenledik."

Trykkpartner ile yeni bir iş stratejisi üzerine görüşme yapan Canon, bir takım çok büyüme fırsatı tanımladı. Emlak piyasası için düşük tirajlı kişiselleştirilmiş broşür baskıları gibi yüksek kaliteli renkli baskı uygulamaları için büyük bir talep vardı. Bunun yanı sıra, doğru kapasite ve üretim güvenilirliği ile birlikte, hem iş içerisinden hem de dışarıdan gelen karşılanabilecek ofset sayfa hacimleri mevcuttu. 

Moe çözümden ne kadar etkilendiğini, "Canon bize imagePRESS C7010VP ile bu fırsatları en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceğimizi gösterdi. Çözüm, gereken yüksek görüntü kalitesi ve rekabetçi hızları karşılayabilmesinden de öte, ofset donanımımızla aynı kağıdı kullanabilmesiydi." şeklinde açıklıyor. "Makinenin sonlandırma özellikleri sayesinde müşterilerimizin hayal gücünü canlandırabilecek lüks kalitede son ürünler sunabileceğimizi fark ettik. Bu gerçekten de sayfa başına rekabetçi maliyete sahip yüksek verimlilikte ve uygun maliyetli bir makineydi ve işimizi ileri taşıyacak katalizör olacaktı."

Başarılar 

2011 yılında Trykkpartner'in bir imagePRESS C7010VP'ye yatırım yapmasından sonra şirket, makinenin ofset üretim hatlarına sorunsuz entegre olma ve yeni stratejide belirlenen hedeflere ulaşabilme yetilerinden o kadar etkilenmişti ki bunun üzerin dört tane daha imagePRESS C6010 makine satın aldı. Artık Trykkpartner'in dijital baskı işlemleri bu Canon cihazları filosuna aktarılmış durumda. Birlikte yılda yaklaşık 10 milyon A4 sayfası üretiyorlar, bu da toplam sayfa hacminde %110'luk bir artışa karşılık geliyor. 

Öngörüldüğü gibi şirketin emlak broşürü pazarından büyük bir kazanç sağlıyor ve ticari ofset baskı pazarından da ek baskı hacmi alımı sürüyor. Varolan Océ VarioPrint makinesini, bankalar ve sigorta şirketlerinin beklediği gelişmiş performansı gösterebilmek için bir 6160 modeline yükselttiler ve yakın zamanda daha fazla reklam ve promosyon ürünü üretebilmek için bir Canon imagePROGRAF iPF9400 geniş format yazıcıya yatırım yaptılar.

Moe'nun ayrıntılı açıklaması:

Dijital baskı bize yeni bir soluk kazandırdı. Varolan müşterilerimizin dijital ve ofset baskı arasındaki farkı anlayamıyor olması baskı kalitesinin başarıyla sonuçlandığını gösteriyor. Bunun yanı sıra, işimizi genişletebildik ve çeşitli yeni pazarlara girmeyi başardık. Bu yatırımlar üç yılda dijital kazançlarda %100'lük artış sağladı. Bu artış, toplam işin %30'una denk geliyor ve sayfa başına maliyetimiz toplam %10 azaldı. Canon'un teknolojileri, işletmemizi karlı bir geleceğe götürmemizi sağlıyor. Çalışma saatlerini de %25 azalttık, böylece daha fazla verim ile farklı iş alanlarında kullanılmak üzere kaynak tasarrufu sağlandı.


Moe, danışmanlık ortağı görevini de üstlenen bir tedarikçi ile birlikte çalışmanın önemini belirtmekten çekinmiyor:

Bu teknolojilerin potansiyelini en iyi nasıl kullanabileceğimiz ile ilgili 7/24 öneri, ilham ve eğitim sağladıkları için Canon'un bu başarıda katkısı büyük. Katıldığımız "Dijital Baskı Satma" (Selling Digital Print) atölyeleri bize dijital baskı üretimi, satışı ve pazarlamasının yanı sıra işin büyümesini sürdürme ile ilgili çok değerli içgörü sağladı. İnanıyoruz ki Canon ile işimizi daha da ileriye taşımaya devam edeceğiz.


Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.