BHS'ler için İçerik Pazarlama

Content marketing

Bilgiye dayalı pazarlama

İster şirket içi baskı departmanında ister dış müşterilerle çalışsın, çoğu baskı hizmeti sağlayıcısı (BHS) pazarlamanın ne kadar hızlı geliştiğinin farkında. Müşterilerinin çoğu pazarlama, iletişim veya marka yönetimi alanlarında çalıştığı için yeni terminolojiyi ve gelişmekte olan kanalları takip etmeleri normal bir durum. Buna rağmen, BHS'lerin çoğu pazarlama dünyasnın çevresinde çalışıyor olsa da birçok BHS yeni pazarlama tekniklerinin kendi işletmelerine nasıl avantaj sağlayabileceğini hiç düşünmüyor.

Elbette çoğu BHS reklamcılık, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama kavramlarını yakından tanıyor. Ancak pazarlama trendleri hızla gelişirken ve pazarlamacılar bile iyi uygulamaları takip etmekte zorlanırken, birçok BHS önemli bir pazarlama yaklaşımı olan içerik pazarlamayı gözden kaçırıyor olabilir.

İçerik pazarlama nedir?

Son yıllarda herhangi bir pazarlama yayını okuduysanız içerik pazarlamanın yeni bir kavram olduğunu sanıyor olabilirsiniz ancak gerçekte içerik pazarlama, on yıllardır var olan bir kavram. İçerik (bu yazılı bir metin, görüntü, video, ses kaydı, hatta oyun olabilir) oluşturma ve dağıtmayı içeren bu kavram, belirli bir kitlenin dikkatini çekmeyi, kitlenin dikkatini elinde tutmayı ve harekete geçmesi için müşteriye ilham vermeyi amaçlıyor.

İngiliz İçerik Pazarlama Derneği, içerik pazarlamayı şöyle tanımlıyor: "İlgi çekici ilişkiler kurmak, tüketiciye değer sunmak ve markalara ölçülebilir başarı kazandırmak için tüm medya kanalları ve platformlarında kaliteli, markalı editoryal içerik oluşturma disiplini1." ABD'nin İçerik Pazarlama Enstitüsü'nün tanımı ise şöyle: "…Sınırları net olarak çizilmiş bir kitleyi çekmek, elinde tutmak ve nihayetinde kâr edilebilir müşteri eylemleri oluşturmak için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik pazarlama yaklaşımı2."

Nasıl tanımlarsanız tanımlayın, içerik pazarlamanın temel amacının bariz bir şekilde alenen satış yapmadan bilgi veren, eğiten veya eğlendiren içerikler sunmak suretiyle hedef kitleyi kendine çekmek olduğu görülüyor.

BHS'ler için iki fırsat

Bu durum BHS'ler için iki fırsat doğuruyor. Bunlardan ilki daha açık: Müşterilerinin müşteri dergileri, rehberler, kitaplar, bültenler ve daha birçok formatta oluşturduğu içerikleri basma fırsatı. İkincisi, ilki kadar açık olmasa da çok daha önemli: Hem müşterileri hem de potansiyel müşterileri baskının potansiyeli hakkında eğitme fırsatı.

BHS'ler kendi pazarlama çalışmalarını yürütürken genelde baskı kalitesi, müşteri hizmetleri ve en yeni ekipmanlar üzerinden mesaj vermeye meyilli olur. Ancak rekabet düzeyi gitgide artan baskı pazarında, bu mesajlar rakiplerin mesajlarına çok benzer olma riski taşıyor. Dahası, bu tür mesajlar bir zamanlar baskı teknolojisine aşina baskı müşterilerini cezbetmiş olsa da bugünün baskı müşterileri arasında yankı uyandırmayabiliyor.

Bugünün baskı müşterileri, baskı satın almaktan çok daha fazlasını yapma eğiliminde oluyor. Çoğunlukla pazarlama, iletişim, marka yönetimi, medya alımı veya satın alım alanlarında çalışıyorlar ve baskı onların seçim yaptığı ve yönettiği kanallardan sadece biri. Bu genelde baskı teknolojisinden pek anlamadıkları ve belirli bir yaklaşımın diğer yaklaşımlara kıyasla faydalarının farkında olmama ihtimallerinin yüksek olduğu anlamına geliyor. Ayrıca değişken veri baskısı (VDP) veya çapraz medya ile nelerin mümkün olduğunun ya da kampanyanın parçası olarak baskının mükemmel yatırım geri dönüşü (ROI) sunma kabiliyeti olduğunun farkında olmayabiliyorlar.

Baskının müşteri iletişimlerini nasıl geliştirebileceğini anlamaları için BHS'lerinin bu baskı müşterilerine yardım etmesi gerekiyor ancak çoğu bu yardımı almadığını hissediyor3. Kitleleri bilgilendirmek için ideal bir araç olan içerik pazarlama, baskı müşterilerini baskı hakkında eğitmek için de mükemmel bir yol sunuyor.

Baskının hikayesini içerik pazarlamayla anlatma

İçerik pazarlamaya ilk adımlarını atan BHS'ler için en iyi yaklaşım, müşterilerinin ihtiyaçlarını dikkate almak. En önemlisi de müşterinin baskı dünyasını keşfetmesine ve baskının daha başarılı olmasına nasıl yardımcı olabileceğini anlamasına yardım edecek içerikler oluşturmak.

İşte birkaç örnek:

• Bilgi görseli – Baskının etkisi, yatırım geri dönüşü ve tüketici tercihleri hakkında istatistikler kullanarak baskının değerini vurgulayan bir çizim.

• Tasarım şablonları – Web sitenizi ziyaret edenlerin indirip basit broşürler ve posterler oluşturmak için kullanabilecekleri basit şablonlar.

• "Nasıl yapılır" videoları – Renkleri doğru baskı dosyaları oluşturma ya da kesmek veya ciltlemek için kayıt işaretleri yerleştirme gibi konuları işleyen kısa videolar.

• Bloglar – Baskının değerinin yanı sıra kişiselleştirme, doğrudan posta, çapraz medya, alternatif malzeme kullanımı, sonlandırmayla özel efektler oluşturma ve daha birçok konunun faydalarını vurgulayan blog yazıları.

• Müşteri başarı hikayeleri – Müşterilerin neden baskıyı tercih ettiğini, baskının özel pazarlama durumlarında oynadığı rolü, projenin kapsamını ve sunulan yatırım geri dönüşünü anlatan yazılı veya videolu incelemeler.

Müşterilere ihtiyaç duydukları bilgileri sunarken uzman bilgilerinizi sergileyerek kendinizi ve işletmenizi, onların ihtiyaçlarını anlayan bir baskı uzmanı olarak konumlandırabileceksiniz. Bunu doğru yaparsanız mevcut müşterilerinizle ilişkileriniz güçlenecek ve potansiyel müşterilerin bir sonraki tedarikçi seçimlerinde işletmenizi seçme ihtimalleri artacaktır.



1 İçerik Pazarlama Derneği. 2015.

2 İçerik Pazarlama Enstitüsü. 2015. http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/.

3 Geleceğinizi baskıyla inşa etme, Canon, 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.