Çapraz Medya – Baskı için Kaçırılmış Büyük Fırsat

Çapraz medyayı sahiplenme, baskı şirketleri için tamamen kaçırılmış bir pazar fırsatını nasıl açar ve müşteri bağlılık oranlarını geliştirmelerini nasıl sağlar.

Cross-Media

Günümüzde baskı sektöründeki en şaşırtıcı istatistik bilgilerinden biri, baskı ve medya satın alanlarının üçte ikisi çok kanallı kampanyalar yürütürken baskı hizmeti sağlayıcılarının (BHS'ler) yalnızca dörtte birinin bu hizmetleri vermesi olabilir.

Baskı sektörü bu ihtiyacı karşılamayarak çok büyük bir fırsatı kaçırmaktadır. Dijital medyanın bir tür tehdit olduğu algısını yenmek için mevcut zihniyetin ciddi şekilde değişmesi gerekmektedir. Aslına bakarsanız, dijital medya kesinlikle bir tehdit değildir. Günümüzde çok kanallı kampanyaların %94'ünde baskı kullanılmaktadır1 ve kenara atılabilecek bir trend değildir.

Önemli ve büyümekte olan talep

Çapraz medyaya önemli bir talep olmasının yanı sıra mevcut talep hızla büyümeyi sürdürmektedir. 2012'de baskı satın alanların %58'i çok kanallı iletişimden yararlanmaktaydı2. 2014'te bu sayı %68'e çıktı3. Baskılı iletişim yakın zamana kadar son derece yaygındı ve kolayca göz ardı edilmekteydi. Günümüzde e-posta, SMS, internet reklamcılığı ve diğer çeşitli dijital kanallar sıradan hale gelmiştir. Artık baskının tekrar öne çıkma zamanı gelmiştir.

Artan sayıda baskı satın alanlar, yüksek kaliteli ve görsel açıdan etkili bir baskılı eseri kullanmanın müşterileri dijital bir kanala yönlendirme potansiyelini anlamaktadır. Ayrıca baskı satın alanlar yüksek kaliteli ve kişiselleştirilmiş iletişimler oluşturmak için dijital baskının gücünden yararlanmaya başladığında bu argüman karşı çıkılamaz hale gelmektedir.

Üstelik BHS'lerin fırsatlarla karşılaştıkları tek alan bu kampanyaların yürütülmesi değildir. Satın alanların yarısı baskı sağlayıcısı ile görüşerek baskıyı başka medya biçimleri ile bir araya getirme konusunda öneriler istemektedir. Satın alanların büyük bölümü, çeşitli tedarikçiler ile çalışmak yerine tek bir iletişim noktasını tercih etmektedir.

Satın alanlar arasında daha fazlasını bilme ve anlama yönünde net bir yaklaşım bulunmaktadır. Bu yaklaşım, baskı şirketlerine baskı hizmetleri vermenin yanı sıra destek ve yardım sağlama ve güvenilir bir danışman olma yönünde çok değerli fırsatlar sunmaktadır.

Kaçırılanlar

Ancak araştırmalara göre baskı sağlayıcıları şu anda piyasadaki bu fırsattan yararlanmamaktadır. Tüm ticari baskı tedarikçilerinin yalnızca %20'si çok kanallı kampanya koordinasyonu hizmeti verdiğini ve yalnızca %3'ü bunu uzmanlık alanları olarak gördüğünü söylemektedir4. Çapraz medya seçeneği sunmayanların yalnızca %20'si bunu yakın gelecekte sunacaklarını tahmin ediyor5.

BHS'lerin bu fırsatla ilgili endişelerinin arkasında çeşitli nedenler bulunmaktadır. Bazı BHS'ler için (özellikle küçük BHS'ler) bütçe veya işgücü yetersizliği engel olabilmektedir. Bazıları ise çeşitliliğe ihtiyaç olmadan hayatta kalabilecek ve hatta büyüyebilecek bir işleri olduğuna inanmaktadır. Ayrıca uygun iş ortağı bulamayanlar veya üçüncü şahıs tedarikçiler ile çalışmaktan rahatsız olan BHS'ler de mevcuttur.

Fırsatı hedefleyin

Baskı sektöründeki liderlerin farklı bir bakış açısını kabul etmesi ve fırsatın şekli ve boyutunu anlamak için zaman ayırması gereklidir. Çapraz medya ile çalışmak, BHS'nin müşterilerin günümüzde gözle görülür biçimde ihtiyaç duyduğu destek seviyesini sunabilmesini sağlar.



1 Canon Insight Report 2012

2 Canon Insight Report 2012

3 Canon Insight Report 2014

4 Canon Insight Report 2014

5 Canon Insight Report 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.