Dijital Baskı Sektörü Güçlendiriyor

Dijital baskı sektörü, önümüzdeki on yılda görülmemiş bir sıçrama yapacaktır. Bu makalede baskı hizmeti sağlayıcıların bu fırsattan en iyi nasıl yararlanabilecekleri açıklanmaktadır.

Geçiş ekonomileri ve dijital baskının yarattığı katma değer fırsatları sayesinde baskı sektörünün 2018 yılına kadar dünya çapında her yıl %2 büyümesi bekleniyor. Bununla birlikte, ticari baskı sektörü tekrar toparlandığında baskı şirketleri bu fırsatı yakalamaya hazır ve yetkin midir?

Sürekli Değişim

Baskı pazarı genişlemekle kalmayıp, dönüşüm geçirmektedir. 2008'de baskı hizmeti sağlayıcıların (BHS) %72'si1 işlerini geçmişte yaptıkları gibi yapamayacakları konusunda hemfikir olmuştur. BHS'ler o zaman değişmeleri gerektiğinin farkına vardı. 2014'te bu oran %80'e çıktı ve pazarın aradaki süre içinde oturmadığını da belirtmek gerekir. Baskı sektöründe, değişiklik artık normal bir durum haline geldi.

Manzaranın sürekli olarak evrilmesi, müşteri beklentilerini sürekli olarak aşmayı, en yeni teknolojileri takip etmeyi, en iyi ürünleri ve en iyi hizmeti sunmayı her zamankinden daha zorlaştırmıştır. Ancak bu hızla büyüyen pazardan yararlanmak için bu unsurlar tam olarak karşılanmalıdır.

Sorular, sorular, sorular

Dijital baskı pazarının gücünden yararlanmak için BHS'lerin tepkilerini gözden geçirmeleri gereklidir. Bazı şirketler bu durumu görmezden gelse de, fırsata nasıl yaklaşılacağı konusundaki sorular henüz yanıtlanamamıştır. Dijital baskı heyecan verici yeni gelir akışları sunuyor mu? İnternetten baskı yöntemi operasyonunuzu kolaylaştırabilir mi? E-posta ve mobil bir tehdit midir? Baskının dijital kanalların yanı sıra hayati bir rol oynayabileceği çapraz medya kampanyalarında gerçekten fırsatlar var mıdır?

Yanıt bekleyen çok sayıda soru vardır. En önemli soru şudur: müşterileriniz sizden şimdi ne bekliyorlar? Rakipleriniz daha geniş ve daha derin bir hizmet yelpazesi sağlarken müşterilerinizin BHS'ler konusundaki algıları değişti mi?

Bilgi güçtür

Baskı şirketi yöneticilerinin büyük bölümü için bu sonu gelmeyen soruların yanıtlarını bulmak ezici olabilir. Geçiş sırasında kar marjlarını korurken aynı zamanda şirketin sunduklarını müşterinin istediklerine uyarlamak amacıyla, bu gelişmiş teklifi sunmak için gereken dahili becerileri geliştirmek ve zaten tamamen dolu olan iş yükünün üstesinden gelebilmek zor görünebilir.

Ancak imkansız değildir. Baskı şirketi yöneticilerinin yapması gereken, bu değişmekte olan ortamda başarılı kalabilmek için bu soruları yanıtlamaları gerektiğinin farkına varmaktır. Bununla birlikte şirketlerini objektif, mantıklı ve bilgi ile desteklenmiş bir bakış açısı ile dışarıdan değerlendirebilecek bir danışmanın yardımına ihtiyaçları vardır. Bu yaklaşım şirketlerin gelecek için tekrar yapılanmaya başlamalarını sağlayabilir.

Bu yolculuğa başlamak, dijital baskının sunduğu ilgili fırsatları tespit etmek ve anlamak için bu soruları kullanmaktır. Böylece BHS'ler günümüzün gittikçe hareketli hale gelen baskı sektöründe evrilecek, iyileşecek ve başarılı olacaktır.



1 Canon Insight Report 2008

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.