Form mu işlev mi? Endüstriyel ve işlevsel baskı fırsatları

Form or function? Opportunities in industrial and functional printing

İç dekorasyon uygulamaları için lamine, cam ve ahşaptan, üretim uygulamaları için membran tipi kaplamalar ve basılı elektronik parçalara, dijital olarak basılan endüstriyel baskı uygulamalarının sayısı günden güne artıyor. 3B baskı da tasarım ve prototip oluşturmayı destekleme ve konsept modeller oluşturmada gitgide daha popüler oluyor.

Kullanılan baskı yönteminden bağımsız olarak, baskı ister bir ürünü süslemek veya işlevsellik eklemek, ister ürün geliştirme sürecini desteklemek için kullanılsın; elde edilen uygulamalar genellikle çok değerli oluyor. Bunun sonucunda bu yeni uygulama alanları, endüstrinin daha fazla metalaştırılmış veya düşük marjlı alanlarında rekabet eden baskı hizmeti sağlayıcılarına (BHS'ler), doğru şekilde yaklaşmaları koşuluyla gelir akışlarını artırmak için harika bir fırsat sunuyor.

Uygulamalara yaratıcı bir şekilde yaklaşma

BHS'ler için yeni fırsatlar, kullanmakta oldukları ekipman, teknikler ve malzemelere yaratıcı bir gözle bakıp bunların farklı ihtiyaçları karşılayabileceği yeni yolları bulmakla başlıyor.

Bu, bazıları için ürettikleri bir uygulamayı farklı bir pazara uyarlama anlamına gelebilir. Örneğin, dijital olarak markalı duvar grafikleri basan bir BHS'yi düşünün. Bu BHS, aynı teknolojiyi kullanarak iç tasarım pazarına, hatta doğrudan müşterilere özelleştirilmiş duvar kağıtları sunmaya başlayabilir.

İç dekorasyon pazarı gerçekten de yeni yollar denemeye istekli olan yaratıcı BHS'ler için birçok heyecan verici fırsat sunuyor. Yaratıcılığı (şirket çalışanları veya tasarımcılarla kurulan ortaklıklar aracılığıyla) baskının başarabilecekleri ile ilgili derin bilgi birikimiyle bir araya getirerek, bir alanda belirli bir hava oluşturan ancak aynı zamanda kolayca yenilenip değiştirilebilen bir uygulama geliştirilebilir.

Yeni fırsatlar için yatırım yapma

Yaratıcı düşünmek, BHS'lerin mevcut teklifleri tarafından karşılanmayan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni hizmetler sunma fırsatlarını tespit etmelerini de sağlayabilir. Bu, kimileri için mevcut süreçleri uyarlamak olabileceği gibi, kimileri için de yeni bir uygulama türüne yatırım yapmak anlamına gelebilir.

Mimari, mühendislik ve inşaat pazarları için yüksek hacimde plan ve çizim baskısı yapan bir BHS'yi ya da bir tasarım koleji veya üniversitesinin kurum içi baskı departmanını düşünelim. Her ikisi de mevcut müşteri tabanlarına yeni bir hizmet olarak konsept modellemeyi sunmak için 3B baskı teknolojisine yatırım yapmayı düşünebilir. Benzer şekilde, serigrafi baskı kullanarak anahtar panoları üreten bir BHS, dijital geniş format düz yatak baskı cihazını prototipler ve test panoları üretmek ve müşterilerine değişiklik yapma ve sık sık küçük siparişler verme imkanı sunmak için kullanmaya karar verebilir.

Yüksek değer, yüksek hacim, yüksek karlılık

Baskının ürünleri işlevsel olarak süslemek (örn. bir makinenin anahtar panosu) ya da ürünün ana işlevine ek bir işlev olarak süslemek (örn. sörf tahtası veya kayak gibi spor ekipmanına baskı yapma) için kullanıldığı yerlerde, BHS'ler için en heyecan verici fırsatlardan biri, bu yüksek değerli uygulamaların aynı zamanda yüksek hacimli olması olasılığıdır.

Örneğin, bir BHS otomotiv endüstrisinde kullanılacak enjeksiyon kalıplı plastik parçalara kod basıyorsa bu yüksek değerli uygulama, yüksek hacimli de olmak zorundadır. Bunun gibi uygulamalar, BHS'lere son derece karlı yeni niş pazarlara açılma ve müşterilerle uzun soluklu ortaklıklar kurma imkanı sağlar.

Çoğu endüstriyel, işlevsel ve 3B baskı uygulamalarının sunduğu yüksek değer ve bundan doğan daha geniş kar marjı potansiyeli, bu alanların bu kadar çok dikkat çekmesini iki nedenidir. Gerçekten de, 2015'te 59 milyar Euro olan pazar değerlerinin 2020'de 94 milyar Euro'ya çıkması beklenen endüstriyel ve işlevsel baskı pazarları, sayısız fırsatla doludur.

Doğru iş modellerine veya müşteri tabanlarına sahip BHS'ler için bu yaklaşım makul olabilir; fakat bu yönde atılacak bir adımın işiniz için mantıklı bir adım olduğundan emin olmalısınız. Her yeni girişimde olduğu gibi yalnızca müşterilerinizin ihtiyaçlarını anlamanız değil, başarıya ulaşmak için işinizin geliştirmeniz veya yatırım yapmanız gerektiren iş alanlarını da tespit etmeniz gerekir.

Bu yüzden, Canon müşterileriyle yakın bir işbirliği içinde çalışır ve hem sektörel içgörülerinden, hem de diğer müşterilere yeni fırsatların önünü açarken edindiği deneyimlerden güç alarak rehberlik ve destek sağlar. Canon'un endüstriyel veya 3B baskı uygulamalarındaki yeni fırsatları keşfetmenize nasıl yardımcı olabileceğini öğrenin.

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.