Dekorasyonun Geleceği

The Future of Décor

Dekorasyonun kapsamı, geçtiğimiz on yılda ciddi oranda değişti. İnsanlar evlerinin artık aileleri ve arkadaşlarınınki gibi olmasını istemiyor; tamamen kendilerine ait bir ortam yaratmak istiyorlar. Bu, perdelerindeki belirli bir desen veya duvarlarda asılı, duyulara hitap eden bir resim olabilir.

Daha endüstriyel bir ölçekte bakarsak markalar, fikirlerinin kendi çevrelerinde hayat bulmasını istiyor. Dekorasyonu marka imajıyla harmanlamak, müşterilerin deneyimleyebileceği ve ilişkili hissedebilecekleri bir ortam yaratılmasına yardımcı oluyor.

Gördüğümüz markalar, üzerinde yürüdüğümüz zemin, çevremizi saran duvarlar ve hatta astığımız perdelerin üretim sürecinin bir aşamasında dijital baskıdan (özellikle de mürekkep püskürtmeli baskı) geçme olasılığı giderek artıyor.

Mürekkep püskürtmeli baskı; farklı türlerde ekipman ve malzemelerden yararlanılan çok çeşitli grafik, dekorasyon uygulamaları ve endüstriyel uygulamalarda kullanılabildiği için dekorasyon sektörüne önemli avantajlar sağlıyor. Bu çok yönlülük sayesinde cam, seramik, zemin döşemesi ve sentetik bina malzemeleri için hizmet sunan endüstriyel dekorasyonda olduğu kadar kolay bir şekilde tekstil baskısında kullanılarak, kendini ifade etme ihtiyacı ve kişiselleştirilmiş dekorasyon fırsatlarında önemli bir rol oynuyor.

Dijital baskılı dekoratif ahşap paneller ve bireysel olarak tasarlanan duvar kağıdı, teknoloji tabanlı baskı hizmeti veren şirketler tarafından halihazırda sunulmaktadır. Dijital webben-baskıya mağazaları ve istek üzerine baskının popülerliği de artmakta.

Baskı hizmeti sağlayıcıları için fırsat

Tüketicinin kişiselleştirmeye artan talebi ve çok çeşitli malzemeler üzerine baskı yapma becerisi, baskı hizmeti sağlayıcıları için sonsuz olanaklar sunar. Mürekkep püskürtmeli baskının çevikliği ve üstün özellikleri, baskı hizmeti sağlayıcılarının esneklik ve müşteri beklentilerini karşılama üzerine kurulu, sipariş üzerine daha fazla hizmet sunması anlamına gelir. Kişiselleştirilmiş dekorasyonun, küresel işlevsel endüstriyel baskı pazarının %23,9'unu1 oluşturduğu düşünüldüğünde pek de kötü bir durum değil.

Buna ek olarak, dekorasyon baskısı pazarının küresel değerinin 2020 yılında 20 milyar dolar değerinde olması öngörülüyor2. Bu da, yatırımın önemini ve cazibesini gösteriyor. Hatta Smithers Pira, mürekkep püskürtmeli baskı pazarının 2017 yılında 67,3 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor.

Ticari baskı pazarı daha yavaş değişse de, geçtiğimiz yıllarda heyecan verici yeni gelişmelere tanık oldu. Tıpkı Uber'in tüketiciye kişiselleştirilmiş toplu taşımanın yönetimini vererek taşıma sektörünü alt üst etmesi gibi mürekkep püskürtmeli baskı, tasarımcılara kendi görüşlerini ve müşterinin isteklerini gerçekleştirme konusunda güç veriyor. Bunun en mükemmel örneği, son kullanıcıların artık kendi 3B basılı ürünlerini tasarlayabilmeleridir3.

Baskı hizmeti sağlayıcıları için avantajlar

Önümüzdeki birkaç yıl endüstriyel mürekkep püskürtmenin dekorasyondaki yeri açısından önemli olacak. Dijitale geçiş, hem zamandan hem de paradan tasarruf edildiği için şimdiden sektörde önemli bir etki yarattı. Tasarımcılar ve müşteriler diledikleri kadar yaratıcı olabiliyorlar. Teknoloji çeşitliliğinden ve mevcut malzemelerden faydalanmak üzere baskı hizmeti sağlayıcılarıyla iş ortaklığı yaparak dekorasyon konusunda neredeyse sınırsız seçeneklerle karşı karşıya kalıyorlar. Baskı hizmeti sağlayıcıları, işletmelerinde bir ek hizmete yatırım yapma ve ek hizmet sunma şansına sahipler. Kişiselleştirme ve çeşitli nesneler üzerine baskı yapmanın hem tüketici uygulamaları hem de ticari uygulamalar için gittikçe popüler hale gelmesiyle webden-baskıya gelişmeye başlıyor.

Birçok unsur dekorasyon sektörünün geleceğini etkileyecek olsa da, dijital ve mürekkep püskürtmenin yükselişinin bu sektörün gelişiminde büyük bir rol oynadığı da bir gerçek.

Baskının dekorasyon pazarında sunduğu gerçek fırsatları keşfetmek için Canon'un Think Décor kılavuzunu indirin.

1 The Future of Functional and Industrial Print to 2020 (2020'ye Kadar İşlevsel ve Endüstriyel Baskının Geleceği), Smithers Pira, 2015
2 The Future of Functional and Industrial Print to 2020 (2020'ye Kadar İşlevsel ve Endüstriyel Baskının Geleceği), Smithers Pira, 2015
3 Shapeways, Yok

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.

    Sonraki Adımlar

    Printed Décor: unlocking the potential

    Daha fazla öngörü için Think Décor Kılavuzumuzu indirin