Baskıda kişiselleştirilmiş deneyimlerin geleceği

The future of personalised experiences in print

Baskı hizmeti sağlayıcıları (BHS'ler) ve markalar, kişiselleştirmenin avantajları konusunda iyi bilgiye sahipler. Son zamanlarda yapılan bir çalışma pazarlamacıların %74'ünün, kişiselleştirmenin müşteri bağlılığını artırdığını kabul ettiklerini ortaya koydu1. Elbette sipariş üzerine yapılan ürünler, hem tüketiciler hem de işletmelerde büyük yankı uyandırarak marka sadakatinin oluşmasını sağladı ve hatta satın alma kararlarını etkiledi.

Dijital baskıdaki gelişmeler son yıllarda kişiselleştirme alanını önemli ölçüde geliştirdi. Perakende satıcıları hiç olmadığı kadar müşteri içgörüsü elde ederken teknolojideki gelişmeler ise baskı hizmet sağlayıcılarının, değerli müşteri verilerinin kilidini açmada otomasyonun kullanımını geliştirmelerini sağladı. Son zamanlarda hayatımıza giren ve sayısı giderek artan uygulamalar, işletmelerin yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını ve hem sert hem de esnek çok çeşitli öğeler üzerine özel tasarımlar ve mesajlar yazdırmalarını sağladı.

Örneğin baskı hizmeti sağlayıcıları artık benzersiz tasarıma sahip dizüstü bilgisayar, tablet ve cep telefonu kılıflarından özelleştirilmiş vinil duvar kapmaları ve ürün ambalajına kadar çok sayıda kişiselleştirilmiş ürün üretebiliyor. Bu esneklik sayesinde kişiselleştirilmiş baskı hacimleri, veri bölümlendirmeyi ve sipariş üzerine geliştirilen uygulamaları bir araya getirerek kitle pazara giriş yapıyor.

Ancak kişiselleştirilmiş baskı hacimleri yalnızca bir başlangıç. Markalar operasyonlarını birden fazla disipline ve birime ayırsa da, hepsi her kanala yayılan bir müşteri deneyimi için çalışıyor. Özellikle de perakende satışta görülen bu kusursuz deneyim uğraşı, kişiselleştirmenin mağazanın yüzünü değiştirdiğine tanık oldu. Bugün tüketiciler, hem çevrimiçi hem de geleneksel ortamda birleşmiş ve daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi bekliyor ve talep ediyor. Bu eğilim nedeniyle birçok marka mağaza içi kişiselleştirme hizmeti uygulamaya başladı ve alışveriş yapanlara özel mobilya, giysi ve elektronik eşya yaratma fırsatı sunuyor.

Üretim hızları arttıkça ve 3B baskının kullanımı yaygınlaştıkça baskı hizmeti sağlayıcıları, kişiselleştirmenin hem lüks hem de kitle pazara uzanarak perakende satış sektöründe önemi gittikçe artan bir role sahip olmasını bekleyebilir. Hatta perakende sektörü, 3B ve diğer dijital baskı teknolojileri ile ilgili beklentilerin bu kadar yüksek olmasının birçok nedeninden yalnızca biri. Bu sektörde katma üretim, tedarik zincirinin her bir adımını değiştirebilir ve tamamen özelleştirilmiş perakende ürünleri sunabilir. Society6 ve Shapeways gibi birçok 3B baskı pazar yerleri halihazırda günümüzde mevcuttur ve tasarımcılarla yapılan işbirliği sonucunda tek seferlik üretilen ev dekorasyonu ve mücevher ürünleri istek üzerine basılabiliyor. Bu teknoloji, tüketici için gerçek bir devrim niteliğinde ve teknolojinin marka deneyimi üzerindeki etkisi, daha özel ürünlere olan istek artmaya devam ettikçe kendisini hissettiriyor.

Müşterilerin ve B2B'lerin kişiselleştirilmiş ürünlere olan isteği arttıkça, baskı hizmeti sağlayıcıları müşterileriyle birlikte çalışarak bu talebin karşılanması ve markanın iyileştirilmesi için bu isteği nasıl kullanılabileceklerini değerlendirmelidir. Daha da önemlisi, güvenilir bir iş ortağıyla çalışmak baskı sağlayıcılarının müşterilerinin verilerinden en iyi şekilde faydalanmasını sağlayarak baskıyı hedef kitlelerinde yankı uyandıracak, tamamen benzersiz bir şekilde kullanmalarına olanak tanıyacaktır.

1 eConsultancy: Three major benefits of using personalisation in marketing, (Pazarlamada kişiselleştirme kullanımının üç temel avantajı) Ağustos 2013

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.

    Sonraki Adımlar

    A Passion for Personalisation

    Daha fazla öngörü için Think Personal Kılavuzumuzu indirin