Web üzerinden baskıya yatırım yaparken dikkate alınması gereken önemli hususlar

Canon EXPO 2015

Web üzerinden baskı (W2P), bugünlerde baskı sektöründe sıcak bir gündem maddesi ve bunun haklı bir nedeni var. Tüketiciler ve iş insanları tüm işleri çevrimiçi ortamda yapabilmeyi bekliyor ve baskı hizmeti müşterileri de benzer beklentilere sahip.

W2P hizmetlerine talep 2012'den bu yana %50'den fazla artış gösterdi1. Bu büyüme, söz konusu teknolojinin baskı hizmeti müşterilerine sadeleştirilmiş satın alma süreci, daha kısa geri dönüş süreleri ve daha küçük baskı hacimlerinden maliyet şeffaflığı ve marka iletişimleri üzerinde daha fazla kontrole kadar pek çok fayda sağlamasından kaynaklanıyor.

Ancak BHS'lerin W2P sistemi uygulamalarının yaygın veya sorunsuz olduğu söylenemez. 2014'te yapılan bir araştırma, görüşülen BHS'lerin yalnızca üçte birinin W2P hizmeti sunduğunu ortaya çıkardı2. Peki PSP'leri tutan şey ne?

Bu yavaşlık bir dizi faktöre bağlanabilir. Canon'un deneyimleri, çoğu BHS'nin W2P pazarına nasıl gireceğini bilmediğini gösteriyor: İşletmeleri için doğru bir iş olup olmadığından emin olamıyorlar ya da çözümü uygularken karşılarına çıkan ilk engeli aşamadıklarında hayal kırıklığına uğruyorlar.

Neyse ki bu sorunlar ve engeller, birkaç önemli nokta ele alınarak aşılabilir (veya önlenebilir):

Bir amaca hizmet etme

Her şeyden önce W2P sistemi, BHS'nin satış ve pazarlama çalışmaları için "olursa iyi olur" denebilecek bir ön uç bileşeninden çok daha fazlasıdır: Müşteri için bir sorunu çözmeli ve/veya işletmeye bir şekilde fayda sağlamalıdır. BHS, merkezileştirilmiş baskı üretimi noktasından faydalanabilecek bir şirket olup olmadığını öğrenmek için müşteri tabanını analiz ederek W2P hizmetinin işletmesine uygun olup olmadığını tespit edebilir. Yerel satış bayilikleri için hazırlanan tüm basılı materyallerde tutarlı markalamaya ihtiyaç duyan küresel araba üreticisi gibi franchise usulüyle çalışan bir kuruluş ya da şirket içi baskı odaları düşünüldüğünde, dış kaynak kullanımı nedeniyle yüksek baskı maliyetleriyle karşı karşıya kalan bir departman bu teknolojiden yararlanabilir.

Müşteri ilişkileri

W2P çözümü uygulamak tekrarlayan bir süreçtir. Dolayısıyla güçlü iş ilişkisine sahip olduğunuz bir müşteriyle (veya departmanla) çalışmak avantajlıdır. İşbirliği dinamiği, uygulamaya koyma aşamasında gün yüzüne çıkabilecek sorunların karşılıklı anlaşılmasını sağlar. BHS'ler müşteriyle yakın işbirliği kurarak W2P portalından beklediklerini netleştirebilir ve gelecekte darboğaz yaratabilecek belirli sorunları derhal ele alabilir. Bunlar genelde markalama, ürün seçimi, kullanıcı erişimi, fatura, ödeme ve dijital varlıkları (örneğin, resimler ve logo) içerir. Ancak bunu çözmek için basit bir form ya da kontrol listesi yeterlidir.

Net bir iş planı

BHS'lerin "biz üretelim, ihtiyacı olan alsın" yaklaşımını benimseme lüksü yoktur. Girişimin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi için nasıl lanse edileceğini ve tanıtılacağını açık biçimde anlatan bir iş planı geliştirmelidirler. Bu plana pazarlama bütçesinin bir kısmını ayırmak; sistemin potansiyelinden yararlanmak için biri teknik düzeyde ve diğeri ticari açıdan güç sağlamak için yönetim düzeyinde şirket içi sponsorlar bulmak; diğer e-ticaret platformlarıyla paralel, modern bir web arabirimi oluşturmak ve W2P'nin nasıl işlediğini anlayan ve projeleri potansiyel müşterilere sunabilecek eğitimli bir satış ekibi toplamak dahildir.

Kullanıcı deneyimi ve faydası

Portalın müşteri tarafı basit ve kullanımı kolay olmalıdır. Tüm çevrimiçi kullanıcılar gibi baskı hizmeti müşterileri de tanıdık, sezgisel, en az tıklamayla işlerini görebilecekleri ve mobil cihazlardan erişebilecekleri bir deneyim istiyor. BHS'ler, müşterinin/departmanın çözümü test edebilmesi için ilk uygulama aşamalarında, müşterilerin yazılımı daha iyi kullanabilmesi amacıyla eğitim vermeye zaman ayırmayı ve daha sık sipariş edilen ürün ve hizmetlere odaklanmayı düşünmelidir. Bu sayede müşteri, çözümün faydalarını gerçekten görebilir ve BHS'ye veya şirket içi baskı ofisine PDF dosyasını e-postayla göndermekten neden daha iyi olduğunu anlayabilir.

İş akışı otomasyonu ve yatırım geri dönüşü

Sistemin arka ucu göz ardı edilmemelidir. Burada iş akışı otomasyonu, süreci hızlandırıp insan hatası riskini azaltarak üretkenliği artırmak açısından çok önemlidir. Hem BHS/şirket içi baskı ofisi hem de müşteri/departman için üretim verimliliklerini artırmak amacıyla baskı öncesi işlemlerinden geçen dosyalar, W2P sistemi içinde yukarı doğru yönetilebilir. Sistem ayrıca faturalandırma ve nakit akışı optimizasyonu, proaktif müşteri yönetimi ve BHS'lerin servis anlaşmalarına uyması için kendileri ve müşterileri tarafından incelenebilecek, YBS (Yönetim Bilgi Sistemi) ile entegre bir analiz ve yönetim seviyesi sağlar. BHS'ler üretilen verileri fırsat ve trendleri tespit etmek için de kullanabilir. Hangi uygulamaların popüler olduğunu ve hangi uygulamalara daha fazla ilgi gösterilmesi gerektiğini görmek için müşterileri/departmanları karşılaştırarak boşluk analizi yapabilirler.

Temelleri atma

BHS temel adımları doğru atarsa gelecekte daha karmaşık işleri (örneğin, değişken veriler), hatta baskı dışındaki işleri de işleyebilecek daha gelişmiş bir sistemin temellerini atmış olur. Dahası, BHS W2P portalının işlemesi için başarılı bir formül bulduktan sonra, diğer müşteriler veya departmanlar için gelecekte geliştireceği sistemlerin temelini bu formülle oluşturmalıdır. Böylece her defasında süreci yeniden keşfetmek zorunda kalmayarak zaman ve para kazanır.

Bu hususlar, yatırımından en yüksek getiriyi almak ve web üzerinden baskının muazzam iş potansiyelinin kilidini açmak için BHS'lere en iyi fırsatı verecektir. Canon'un Essential Business Builder Programı ve yerel web üzerinden baskı atölyeleri hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.canon-europe.com/ebbp adresini ziyaret edin ve W2P'nin faydalarından bugün yararlanmaya başlayın.



1 Canon, Bilgi Raporu: Geleceğinizi baskıyla inşa etme, 2014

2 Canon, Bilgi Raporu: Geleceğinizi baskıyla inşa etme, 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.