Pazarlama otomasyonu : Bilmeniz gerekenler

Kısa süre önce gerçekleştirilen küresel ölçekli bir çalışma 1, B2B pazarlamacıların %79'unun bir pazarlama otomasyonu yöntemine yatırım yaptığını ve otomasyona yönelen bu trendin, pazarlamacıların hedef kitleleriyle iletişim kurma biçimini etkilediğini gösteriyor. 

Peki pazarlama otomasyonu tam olarak nedir ve bir baskı hizmeti sağlayıcısı (BHS) olarak size ne gibi yararlar sunar?

Pazarlama otomasyonu nedir?

  • Pazarlama otomasyonu, pazarlamacıların gelir artışı ve işletme verimliliğini artırma nihai hedefi doğrultusunda tekrarlanan pazarlama görevlerini ve iş akışlarını otomatikleştirmek, hızlandırmak ve ölçmek için yazılım kullanımına ilişkin kullandıkları terimdir. 
  • Pazarlamacılar, yazılımı güçlü analizlere erişmek ve kampanyaları izleyerek potansiyel müşterilere ulaşmak ve satın almaya henüz hazır olmayan müşterileri ikna etmek için kullanabilirler. 
  • Pazarlama otomasyonu kullanımı, genelde pazarlama ve satış faaliyetleri arasında daha fazla işbirliğine teşvik ederek müşteri yolculuğunu basitleştirir ve müşteriye gönderilen iletilerin birleştirilmesini sağlar
  • Otomatik iletişim, pazarlamacıların doğru kişilere, doğru kanalları kullanarak ve kapsam içindeki son derece kişisel içerikleri ulaştırmalarına, gelir artışını hızlandırmalarına ve müşteri tutma oranını artırmalarına yardımcı olabilir. 
  • Pazarlama otomasyonu dikkatli ölçümlerle desteklendiğinde, müşterinin bir şirkete olan taahhütünü tanımlar; ancak bu sistem, aynı zamanda müşterileri marka algısına zarar verebilecek ilgisiz ve yoğun iletişimden korur

Özet olarak pazarlama otomasyonu, satışları artırma ve uzun süreli müşteri ilgisi hedefleme ile ilgilidir. 

Bir BHS olarak size ne gibi yararlar sağlayabilir?

Pazarlama otomasyonu, BHS'lere, sadece müşteri pazarlama kampanyası kapsamındaki baskı etkinliliğini artırmaya yardımcı olmanın ötesindedir. 

İşletmenizin baskı hacmini artırarak veya müşterilerin tekrarlanan pazarlama görevlerini üstlenip uzun vadede zamandan ve/paradan tasarruf etmelerini sağlayarak ticari avantajlar elde edebileceğiniz aşikardır. Bununla birlikte ve belki daha önemlisi, pazarlama otomasyonu hizmetlerinin asıl avantajları müşteriye çok kanallı iletişimlerinde danışmanlık sunarak daha güçlü müşteri ilişkileri oluşturmaktır. Bu avantajlar, müşterilerin daha etkin iletişim oluşturmalarına, son kullanıcı davranışına yönelik bilgilerle gelecekteki pazarlama etkinlikleri konusunda bilinçlenmelerine veya kendilerini rakiplerinden farklılaştırmalarına yardımcı olarak hayata taşınabilir. 

Bu yaklaşımı müşterilerinize bir hizmet olarak sunmaya hazır mısınız?

Lütfen şu soruları yanıtlayın… 

  • Yeni fikirlere açık bir müşteri tabanıyla mı çalışıyorsunuz veya müşterileriniz arasında pazarlama otomasyon hizmetleri hakkında bilgi almak isteyenler var mı? 
  • Dijital medya ortamı ve dijital pazarlama hakkında yeterli bilgi birikimine sahip misiniz?
  • İşletmelere "baskının ötesi" yaklaşımınız var mı?
  • Hali hazırda web üzerinden den baskı (W2P) veya değişken veri baskısı (VDP) hizmetleri sunuyor musunuz?
  • Şirket içi web tasarımı veya web içeriği geliştirme gibi yaratıcı kaynaklara erişiminiz var mı?

Yukarıdaki sorulara yanıtınız 'evet' ise hizmetlerinizi pazarlama otomasyonuyla genişletmek için şimdiden hazırsınız demektir. Herkes farklı bir başlangıç noktasından yola çıkacak olsa da, temel yetkinliklere ve doğru bakış açısına sahip olduğunuzda, bu alanı keşfetmek size yararlar sağlayabilir. 

Nereden başlamalısınız?

Yeni hizmetlerin büyük bölümünde olduğu gibi sadece yazılımı satın almak ve anında başarı beklemek doğru değildir. Mevcut işletme modeliniz ile kaynaştırmak için bir strateji belirlenmelidir. 

Temel olarak iki yatırım katmanı bulunur: Birinci katman yazılım ve ikincisi hizmetin başarıya ulaşması için gerekli operasyonel becerilerin edinileceği eğitim/istihdam aşamasıdır. Yazılım konusunda, müşteri davranışlarını daha iyi anlamayı kolaylaştıracak, farklı iletişim platformlarında çok kanallı pazarlama kampanyaları yürütebileceğiniz ve izleyebileceğiniz ve ayrıca Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) sistemleriyle çalışabileceğiniz DirectSmile gibi sistemler çözüm olabilir. İkinci katman daha çok doğru bakış açısı ve/veya veri hizmetleri deneyimine (VDP ya da W2P gibi) ve şirket bünyesinde ilk aşamadan itibaren yaratıcı becerilere (çalışanlar) sahip olmayı kapsar.

Diğerleri bu hizmetlerde bugüne kadar nasıl başarılı oldu?

İsviçre merkezli BHS Rohner Spiller'ın Yönetici Direktörü Remo Martin şunları söylüyor:

Pazarlama otomasyonuna yatırım yapmadan önce kendinize birkaç önemli soru sormalısınız. Bu yaklaşım müşteriniz için bir sorun çözer mi? Yanıtınız evet ise, web sitelerini yönetmek, pazarlama stratejileri tasarlamak ve bu hizmetleri pazarlamak için doğru becerilere ve insan gücüne sahip olup olmadığınızı değerlendirmelisiniz. Bu soruya da yanıtınız 'evet' ise yapmanız gerekeni tam olarak anlamışsınız ve doğru yoldasınız demektir.


Pazarlama otomasyonu, müşteri iş akışlarını minimum insan müdahalesiyle basitleştiren ve otomatik hale getiren çözümler sunmamıza imkan sağlıyor. Kişiye özel doğrudan posta ve web içeriği barındıran projeler yürütüyor ve müşteri kampanyalarımız artık çok daha fazla ölçülebilir. Bu performans verileri sayesinde, gelecekteki kampanyaları rafine hale getirip optimize edebiliyoruz ve bu bize yeni müşteriler ve mevcut müşterilerden iş kazandırıyor.





1 Regalix'in B2B Pazarlama Otomasyonu Hakkındaki Görüşleri, 2015

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.