Siyah beyaz baskı pazarındaki fırsatlar nelerdir?

Canon EXPO 2015

Sektöründe lider araştırmacı Smithers Pira'nın 1 raporuna göre dijital baskı pazarı sağlıklı durumdadır ve pazarın 2018 yılına kadar gelir bazında %68,3 genişleyeceği öngörülmektedir. Bu doğrultuda, endüstri analisti InfoTrends2 dijital siyah beyaz ve renkli baskı sistemlerdeki A4 baskı sayısının 2018 yılına kadar yılda 364 milyar adete kadar artacağını tahmin etmektedir.

Basılı kitaplar yine revaçta

"Mutlak baskı hacmi kazancı" açısından 2013 - 2018 döneminde en hızlı büyüyen uygulamalardan biri dijital olarak basılan kitaplardır. Bu uygulama alanının, beş yıllık dönemde 16,9 milyar sayfa büyümesi3 beklenmekte ve aynı zamanda tek renkli baskı hacimlerinin artacağı bir alan olarak görülmektedir. Bu eğilim, Birleşik Krallık'ta bulunan büyük kitap perakendecilerinin satışlarda artış olduğunu bildirmesiyle fiziksel kitap pazarının bir yeniden doğuş mutluluğu yaşamasının sonucudur.

Birleşik Krallık'ın en büyük kitapçı zinciri olan Waterstones, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla 2014 Aralık satışlarında %5 artış bildirirken yine Birleşik Krallık'ta faaliyet gösteren Foyles, 2013 yılının Aralık ayına kıyasla Aralık 2014 satışlarında %8,1 artış gösterdiğini4 belirtmiştir. Bununla birlikte, kitap yayıncılığı sektörü önceki yıllardaki "yayınla ve umut et" yaklaşımını geride bıraktı.

Bugünlerde kitapların önemli bir bölümünün daha küçük hacimlerde basılması gerekmektedir ve tek renkli dijital baskı bu noktada başarılı olmaktadır. Yayıncılar şimdi rekabetçi fiyatlarla ve talebe uygun şekilde daha küçük ve üstesinden gelinebilir hacimlerle kitap baskısı yapabilmektedir. Baskılar, verimli hat içi ve harici sonlandırma ile birleştirildiğinde işler 24 saatten az bir süre içinde teslim edilebilir. Bu özellik sadece kitap ürünleri için öngörülemeyen tüketici davranışını karşılamakla kalmayıp, geleneksel değer zincirinin daha pahalı unsurları olan büyük fiziksel stoklar ve kullanılmayan kağıt hamuru atık maliyetleri gibi pahalı unsurları ortadan kaldırır.

Tüm siyah beyaz pazarlar için ana temalar

Kitap yayıncılığı pazarındaki bu fırsat özel baskı iş akışı kurulumları ve uzmanlık gereksinimi nedeniyle kitap baskısı uzmanlarını daha yakından ilgilendirse de, tüm siyah beyaz baskı üreten Baskı Hizmeti Sağlayıcıları (BHS) arasında ilgi uyandıran bazı temel unsurlar mevcuttur. Baskı sektörünün tümüyle tutarlı olarak, özelleştirilmiş baskı, küçük hacimli, hızlı geri dönüş süreli ve Tam Vaktinde (JIT) teslimatlar için alıcılardan artan bir talep mevcuttur. Neyse ki dijital baskı teknolojisi, BHS'lerin bu gereksinimleri uygun maliyetli bir şekilde karşılamalarına yardımcı olmaktadır.

Dijital baskının gücü

Dijital baskı, BHS'lerin daha verimli ve esnek bir şekilde çalışabilmelerine olanak sağlayarak baskı müşterilerinin taleplerini karşılamalarına ve daha karmaşık işleri alabilmelerine imkan tanır. Bu, kişiselleştirilmiş uygulamaların uçtan uca üretimi için değişken verilerin dahil edilmesi ve sonlandırmayı içermektedir. Sonuç olarak BHS'lerin çalışma ortamlarının, bu sürekli değişen ve ağırlıklı olarak talep üzerine baskı isteyen pazarda, uyarlanabilir ve yeterince hızlı olduğundan emin olmaları gerekmektedir.

Sadece dijital üretim ortamıyla veya dijital ve ofset teknolojileri karışımıyla dijital baskı teknolojisini içeren üretim iş akışları, BHS'lerin siyah beyaz (ve renkli) baskılarda aynı anda farklı çalışma sürelerine sahip daha geniş yelpazede ve farklı hacimlerde işler almasına olanak sağlar. Bu esneklik, rekabetçi bir pazarda işletmenin işler alabilmesi olması için fark yaratabilir ve dijital baskı, BHS'lerin ilerlemelerindeki temel unsur olabilir.

Baskı müşterilerine eğitim sağlama

Buna rağmen, BHS'lerin, İsteğe Bağlı Baskı'nın (İBB) avantajları ve işletmelere nasıl faydalı olabileceği hakkında müşterilerinin eğitmek için önemli miktarda çaba göstermesi gerekmektedir. Sadece tek bir sayfalık baskı hacminin bile uygun maliyetle yapılmasına olanak sağlayan bu teknoloji, baskı müşterilerine hızlı tempolu modern iletişim dünyasına karşılık verebilmek için gereken çok yönlülüğü sunmaktadır. Ancak müşterilerin bu avantajları hayata taşıyabilmeleri için teknoloji hakkında daha kapsamlı bilgiye sahip olmaları gerekir.

Bir okulun müfredatındaki değişikliği takiben ders kitabının acilen yeniden basılması, belirli bir roman için bir mikro eğilim ya da bir reaktif kişiselleştirilmiş doğrudan e-posta kampanyası gibi süreçlerde, BHS'ler baskı müşterilerinin maliyetleri daha çok kontrol altında tutarken anında değişen tüketici pazarında daha atik olmalarına yardımcı olabilir. BHS'ler, daha maliyet etkin çalışarak, müşterilerine küçük hacimli işlerde daha uygun fiyatlandırma uygulayabilir ve sonuç olarak paralarının karşılığını daha iyi almalarını sağlarlar ve müşteri için daha iyi yatırım kârlılığı (YK) sunabilirler. Bunun karşılığında yeniden iş alma olasılığı ve müşteriyi tutma oranları artar.

Siyah beyaz baskı pazarında, doğru konumda ve doğru bakış açısına sahip iseniz, halen yakalayabileceğiniz birçok fırsat vardır.



1 The future of offset vs digital printing to 2018 (2018 yılına kadar ofset baskının geleceğine karşı dijital baskı), Pira

2 InfoTrends, Western Europe digital production printing application forecast 2013-2018 (Batı Avrupa dijital üretim baskı uygulaması 2013-2018 tahminleri)

3 InfoTrends, Western Europe digital production printing application forecast 2013-2018 (Batı Avrupa dijital üretim baskı uygulaması 2013-2018 tahminleri)

4 Daily Telegraph - http://www.telegraph.co.uk/culture/books/booknews/11335718/The-Kindle-is-dead-the-book-is-back.-Or-is-it.html - 01/04/2015 tarihinde erişilmiştir

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.