Kişiselleştirme Tutkusu

A Passion for Personalisation

Baskı, Mezopotamyalılar kil tabletlere yuvarlak mühürlerle baskı yaptıklarından beri seri üretimde kullanılan bir yöntem olmuştur. Ancak günümüzdeki teknoloji sayesinde seri üretim artık seri özelleştirme yöntemi haline gelmiştir. Son birkaç yılda görüldüğü üzere ticari baskıda kişiselleştirmenin artışı durdurulamayacak gibi duruyor.

Seri özelleştirme veya kişiselleştirme, dijital baskı ve 3B baskı teknolojilerinin yükselişiyle ortaya çıkan bir pazarlama ve üretim aracıdır. Bu baskı teknolojisinin gittikçe artan çok yönlülüğü, seri üretimle ilişkilendirilen düşük maliyetli birimlerle "özel üretim" ürününün esnekliği ve bireyselliğini bir araya getirerek hem tüketicilere hem de işletmelere birçok avantaj sunuyor.

Seri üretimin başlıca ürünü bir zamanlar Ford Model-T iken, bugün seri özelleştirmenin başlıca ürünü iPod'ların lazerle oyulmuş arka alanlarından anlaCafepress'in müşterinin seçtiği ikonları ve metni içeren neşeli baskılara sahip tişörtlerine kadar her şey olabilir. Diğer örnekler arasında her türlü tasarıma sahip telefon kılıfları, arabalardan mutfak dolaplarına kadar özel boyama işleri ve üzerinde ailenizin resimlerinin basılı olduğu kredi kartları sayılabilir. Bu geçiş kazara olmadı; müşterinin mantıklı isteklerinin bir uzantısı sonucu oldu. Genel yardımcı pazarlama materyallerinin ötesinde kişiselleştirilmiş pazarlama %31 daha fazla kâr1 sunabilir ve müşteri sadakatini %40'tan fazla artırabilir2.

Peki bu trendler, tüm işletmelerin dijital baskı teknolojilerine yatırım yapmalarını neden çok önemli kılıyor?

Her şeyden önce, tüm işletmeler için zamandan tasarruf bir avantajdır. Seri özelleştirme beraberinde daha küçük üretim hacimlerini getirir. Dijital baskının belirgin avantajı, baskı hizmeti sağlayıcılarının yalnızca platformu temizleyerek bir sonraki öğeyi basmaya başlayabilmeleridir. Üzerine baskı yapılabilen muazzam alt malzeme seçenekleriyle kişiselleştirme artık doğrudan posta kampanyalarından çok daha büyüdü ve gelişti.

İkinci olarak, dijital baskı ölçeklenebilirliğe imkan tanıyor. Üretim hacimleri azaldıkça baskı hizmeti sağlayıcıları uygun maliyet etkin makinelere ihtiyaç duyar. Örneğin günümüzde birçok seri özelleştirme hacmi parti başına birkaç yüz veya bin birim kadar düşüktür ve gittikçe tek seferlik üretimler içerir. Beklendiği gibi bu durum, yüksek yatırım maliyetleri olmadan büyük rakiplerle mücadele edebilen küçük baskı işletmeleri oldukça avantajlıdır.

Son olarak, kişiselleştirme verimlilik gerektirir. Kişiselleştirme tutkunu olan baskı hizmeti sağlayıcıları için hem iş akışı hem de cihazlar hayati önem taşır. Tasarımdan üretim planlamaya kadar doğru iş akışı ve doğru cihaz, kişiselleştirme sürecini sorunsuz ve kolay hale getirecek, ayrıca kaliteden ve hızdan ödün verilmemesini sağlayacaktır. . Günümüz teknolojisi yalnızca tüketiciler için faydalı değildir; baskı işletmeleri için de büyük fırsatlar sunar. Baskı hizmeti sağlayıcılarının gelecekteki ihtiyaçlarını değerlendirerek ve kendilerine şimdi hizmet edecek ve işletmeleri büyüdükçe hizmet etmeye devam edecek çözümler uygulayarak bundan kazanç sağlamaları önemlidir.

İster dijital ister fiziksel olsun; ürünlerini veya içeriklerini kişiselleştiren işletmeler daha yüksek dönüştürme oranlarına ve daha fazla müşteri bağlılığına sahiptir3. Pazarlama ve baskı birbirine yaklaşmaya başladıkça baskı hizmeti sağlayıcılarının basit baskı üretimi sunmaktan daha fazlasını yapmaları ve daha özel ve hedeflenmiş hizmetler sunmaları gerekecek. Baskının tepkiyi harekete geçiren güç olarak hayati önem taşıyan rolünün gittikçe daha da kabul gördüğü günümüzde, yeni kişiselleştirme dalgasına yatırım yapma zamanıdır.

1 From innovation to implementation: emerging print for packaging technologies and how to apply them (Yenilikten uygulamaya: ambalaj teknolojilerinde yeni geliştirilen baskı ve uygulaması), Smithers Pira, 2016-2020
2 From innovation to implementation: emerging print for packaging technologies and how to apply them (Yenilikten uygulamaya: ambalaj teknolojilerinde yeni geliştirilen baskı ve uygulaması), Smithers Pira, 2016-2020
3 https://crimtan.com/uncategorized/personalisation-drives-engagement-and-conversions/ Eylül 2015

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.

    Sonraki Adımlar

    A Passion for Personalisation

    Daha fazla öngörü için Think Personal Kılavuzumuzu indirin