Dijital baskılı bir geleceğe hazırlanın

Baskı sektörü dijital baskı pazarının büyüme döneminde ciddi bir değişim yaşamaktadır. Canon'un baskı hizmeti sağlayıcılara bu yeni ve heyecan verici sektör fırsatını yakalama yönünde nasıl yardımcı olabileceğini keşfedin.

Prepare for a digital print future

Baskı sektörü hızla değişmektedir ve neredeyse her geçen gün yeni fırsatlar ortaya çıkmaktadır. Dijital iletişimin yükselişi bir zamanlar baskıya olan ihtiyacı tamamen ortadan kaldıracak kadar engellenemez görünse de, şimdi dijital kanallardan tekrar baskıya dönen tüketiciler olduğunu görüyoruz.

Gerçekten de baskı günümüzde öne çıkan ve kısa yoldan etki oluşturan ortam haline gelmiştir. Kişiselleştirme ve özel baskıya olan talebin artması da dijital uygulamalara olan ilgiyi artırmaktadır.

Dijital baskı, baskı sektörünü değiştirmektedir ve önümüzdeki aylar ve yıllarda gittikçe daha fazla sayıda baskı satın alan müşteri ve BHS dijitalin artık matbaaya göre pratik ve genellikle tercih edilen bir alternatif olduğunu fark edecektir. Canon son altı yıldır araştırmalara yaptığı yatırımlarla baskı şirketlerinin yükselen fırsatları anlamalarına yardımcı olmaktadır.

Potansiyel avantajlar

Tüketici veya şirket düzeyindeki müşteriler için dijital baskı ciddi bir kolaylık sağlamaktadır. Müşteriler, istedikleri zaman ve istedikleri yerde dijital baskı işi siparişlerini internet üzerinden verebilirler. Aynı zamanda belgelerdeki yazı boyutu, tipi, satır boşluğu gibi özellikleri de belirtebilirler. Ardından belgelerini sipariş formları ve matbaada bekleyen iş sıraları ile mümkün olmayacak bir süre içinde bastırtıp son haline getirtebilir ve teslim alabilirler.

Dijital baskının düşük baskı kalitesine neden olduğu yönündeki algı artık kesinlikle geçerli değildir. Teknolojinin ulaştığı nokta ile baskı kalitesi ve seçeneklerin çeşitliliği en azından matbaa alternatifleri ile eşdeğer seviyeye ulaşmıştır. En yeni teknolojiler ile çalışan dijital baskı şirketlerinin kullandığı ilgi çekici kağıt çeşitleri ile birlikte, müşterileri üzen sonuçlar yerine büyük bir oranda memnun edici son ürünler ortaya çıkmaktadır.

Ayrıca müşterilerin büyük bölümü dijital baskının mümkün kıldığı kişiselleştirme ve değişken baskı imkanlarından memnundur. Şirketler, doğrudan konuyla ilgili basılı malzemeler sağlamak için satın alma geçmişinden demografik verilere ve hatta tam olarak konum bilgilerine kadar çok çeşitli verilerden yararlanabilir. Böylece hedefe daha iyi odaklanan pazarlama olanağı ortaya çıkar ve tepki hızı ciddi şekilde yükselir. Örneğin birçok perakendeci bireylere özgü alışveriş alışkanlıklarına göre uyarlanmış indirim kodları verdiklerinde büyük başarı elde etmiştir.

Bunun dışında baskı şirketlerinin kendilerine yönelik maliyet avantajları da mevcuttur. Şimdi karlı üretim için büyük ölçekli baskı gerekliliğinin ortadan kalkmasıyla stok seviyeleri ciddi şekilde düşürülebilir ve bu üretim ile ilgili herkes daha düşük kiralama maliyeti ve düşük israf avantajlarından yararlanır.

Başlarken

Hala dijital baskı devrimine katılmadıysanız nasıl başlayabilirsiniz? İlk adım, hızlı şekilde harekete geçmektir. Rakipleriniz bu fırsatın farkındadır ve dijitalin potansiyelini müşterilere pazarlamaktadır. Şu anda bu sektörde pazar payı alan ve tamamen dijital çalışan yeni tür baskı şirketleri görmekteyiz.

Bir sonraki adım, müşterileriniz için en etkin iletişimi sunabilecek dijital uygulamaları belirlemek ve böylece işletmenizi büyütmek için yararlanabileceğiniz en güçlü alanların ne olduğuna karar vermektir. İşlem bazlı promosyonlar doğru alan mıdır? Peki ya kısa süreli baskılar? Belki de talep üzerine baskı veya internetten baskı sağlama olanaklarınızı geliştirmeyi düşünmelisiniz?

İş ortaklarınızla konuşun ve mümkün olduğunca fazla tavsiye alın. Bunlar büyük sorular ve önemli kararlar olsa da dijital medya artık görmezden gelemeyeceğiniz bir fırsattır.

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.