Yayıncılığın evrimi

The evolution of publishing

Basılı kitaplar, dergiler ve gazetelerin, okuyucuların dikkatini çekmek için e-kitaplar, çevrimiçi yayınlar ve sosyal medyayla kıran kırana bir mücadeleye girdiği günümüzde, yayıncılık endüstrisi dünyanın her yerinde büyük değişikliklere sahne oluyor. Basılı ürünler yayıncılıkta önemli bir aktör olmayı sürdürüyor. Basılı ve dijital dergi okuyucularının %96'sı önümüzdeki 12 ay boyunca basılı formatı kullanmaya devam edeceğini söylerken, %69'u kağıda basılmış gazete okurken daha rahat ettiğini ve okuduğunu daha iyi anladığını, %57'si ise bilgi edinmenin en iyi yolunun kitap okumak olduğunu söylüyor. Fakat yayıncılar, işlerini büyütmek amacıyla yeni formatlar ve modeller geliştirerek değişen tüketici tercihlerine ayak uydurmak için her zamankinden daha fazla çalışmak zorunda kalıyor.

Yayıncılık sektörlerinin her biri kendine has sorunlarla boğuşsa da, dijital baskının mümkün kıldığı dört iş modeli her sektörde yayıncıların değişen pazar koşullarına uyum sağlamalarına yardımcı oluyor.

Küçük hacimli yayınlar

Her yıl yayınlanan yeni eserlerin sayısı artıp ortalama yayın hacimleri azaldıkça, küçük basımlara yönelik talep artış gösteriyor. Dijital baskı, üretim süreçlerini optimize ederek küçük hacimli yayınların basımını hızlandırıp maliyetini düşürüyor ve bir yandan da baskı üretimini geleceğe hazır hale getiriyor. Ayrıca dijital küçük hacimli üretim bir kez tesis edildikten sonra, merkezi olmayan baskı konseptlerinin önünü açarak yalnızca kitaplar için değil, aktarma merkezlerinde veya uzak bölgelerde basılan gazeteler ve dergiler için de teslim süresini kısaltıp maliyeti düşürüyor.

Baskı yaşam döngüsü yönetimi

Dijital küçük hacimli üretim, dağıtım zincirini yayıncı için optimize etmeyi hedefleyen baskı yaşam döngüsü yönetimini de beraberinde getiriyor. Basılacak kopya sayısını satışın belirlediği bu model, depolama maliyetlerini ve fazla stok yapma riskini azaltıyor. (Bu modelin faydaları hakkında daha fazla bilgi almak için TJ International'ın başarı hikayesini okuyun.)

İstek üzerine baskı

Depolama maliyetlerinden tasarruf etme ve riski azaltmaya ek olarak, istek üzerine baskının yayıncılar arasında popülerlik kazanmasının bir başka nedeni de e-ticaret ile bağlantı potansiyeli oldu. "Önce sat, sonra bas" modeli, dergi ve kitapları, sipariş edildikçe tek kopya halinde basmanın uygulanabilir ve uygun maliyetli olması için optimize edilmiş bir iş akışına dayanıyor, böylece sıfır stok stratejisini yayıncılar için ulaşılabilir bir hedef haline getiriyor.

Akıllı yayıncılık

Kalbinde bireyselleştirilmiş veya dinamik içeriğin bulunduğu "akıllı yayıncılık", belirli bir hedefe yönelik gazete veya dergi reklamları ve kişiselleştirilmiş kitap yayıncılığı gibi yenilikçi uygulamaları mümkün kılıyor. Bu modelde farklı kullanıcı grupları için değişken içerikler seçiliyor, bu sayede içerikler çeşitli kaynaklardan alınıp birleştirilerek özelleştirilmiş yayınlar yaratılabiliyor. 

Söz konusu konsept, baskı hizmeti sağlayıcıları (BHS'ler) için baskı hizmetleri dışında yeni gelir ve büyüme fırsatları sunarken, yayıncıların mevcut varlıkları bireysel ihtiyaçlarla eşleştirip yeni bir dijital özelleştirme hizmeti oluşturarak bu varlıklardan en yüksek verimi almalarına yardımcı oluyor.

Örneğin eğitim kitapları pazarına baktığımızda, Türkiye, Avusturya ve İsviçre'deki Canon müşterilerinin yayıncılar tarafından sağlanan mevcut kaynaklardan alınan değişken içerikleri kullanarak öğretmenler, özel hocalar ve eğitmenlere öğrencileri ve sınıfları için ders ve alıştırma kitaplarını özelleştirme hizmeti sunduğunu görüyoruz. Örneklerden birinde, her bir öğrencinin güçlü ve zayıf olduğu yönler sınav sonuçlarına bakarak tespit ediliyor ve alıştırma kitabı içerikleri buna göre hazırlanıyor. Başka bir örnekte, özelleştirme ve sipariş yönetimini sadeleştirirken üretimi ve sevkiyatı kolaylaştırmak için yayıncı ve BHS'nin otomatik iş akışı ve çevrimiçi mağaza geliştirdiğini görüyoruz.

Bu konsept seyahat, yemek ve iş kitapları gibi diğer yayın ve baskı segmentlerine kolayca aktarılabilir. Örneğin, bir seyahat rehberi seyahat yayıncılarından alınan güncel bilgiler ile sosyal medyadan gelen en yeni tüketici bilgilerini rehberler, haritalar ve indirim kuponlarıyla bir araya getirebilir. Benzer şekilde, bu model konum, demografi ve müşteri tercihlerine dayalı mikro hedefli gazete ve dergi reklamlarını da mümkün kılıyor.

Yayıncılık dünyası gelişse de, baskı teknolojisi önemini korumaya devam ediyor. Yakın zaman önce yapılan bir tüketici odaklı yayıncılık tahminine göre, basılı format 2020'ye kadar kitap, dergi ve gazete tüketicilerinin tercih ettiği format olmaya devam edecek. Yayıncılar ve BHS'ler, dijital baskı üretimindeki gelişmelerden destek alarak yayıncılık hikayesinin yeni bölümünün dinamik kalmasını sağlayacak yeni modeller geliştiriyor.

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.