Bir fırsatlar yelpazesi

Canon EXPO 2015

Temelini ofsetin oluşturduğu 'geleneksel' baskı teknolojisinden dijital baskı makinelerine geçiş hızla sürüyor ve renkli dijital baskının artık gerçekten olgunluğa eriştiği kanıtlanıyor. 2012 yılında 300 milyar baskıyı aşan küresel dijital renkli baskı üretimi hacminin 2017 yılına kadar 720 milyara ulaşması bekleniyor¹.

Bu büyümeyi destekleyen temel faktörlerden birisi, dijital baskının mümkün kıldığı yeni baskı uygulamalarının kişiselleştirilmiş doğrudan pazarlamadan çapraz medyaya, istek üzerine baskıya ve bir adet kopyaya kadar düşük hacimlere ulaşan büyük çeşitliliğidir. Bu uygulamalar baskı hizmeti sağlayıcılarına (BHS'ler) sayfa hacimlerini artırma ve yeni gelir kaynakları elde etme fırsatları sunuyor. Çapraz medya hizmetlerini portföylerine ekleyen BHS'lerin baskı hacimlerinde ortalama %14'e kadar büyüme elde etmeleri gerçeği² bunu mükemmel bir şekilde gösteriyor. 

Bu fırsat büyümesini mümkün hale getiren, dijital baskının benzersiz satış noktası olan değişken veri olanaklarına sahip olmasıdır. Pazarlama sektöründe kişiselleştirme ve hedef kitle segmentasyonu alanlarına yönelimin artması ve daha geniş ölçekte özelleştirmeyle, dijital baskının, baskı işleminin özelleştirilmesini mümkün kılması, baskının önemini sürdürmesini sağlıyor. 

Daha uygun fiyatlı renkli üretim cihazlarının ve azalan işletme giderlerinin yardımıyla dijital renkli baskı büyümesine rağmen, toplam baskı hacimleri düşüyor. Bazı durumlarda içerikler baskı ve çevrimiçi arasında paylaştırılıyor. Diğerlerinde, çevrimiçi adeta "basılı kopyanın" yerini alıyor. Başka bazı durumlarda ise tam olarak hedefe yönelik ve firesiz baskı, daha küçük tirajlar anlamına geldiğinden hacimler bundan olumsuz etkileniyor.

Bununla birlikte fırsat, her zamanki yerinde - BHS'ler, müşterilerine sundukları hizmetlere değer katarak, ek gelir elde etme yolları bulmak durumundalar. Dijital baskı, bazı BHS'lerin algıladığı gibi, ofsetin yerine yaygınlık kazandıkça, bu yaklaşım her zamankinden daha önemli hale geliyor. 

Dijital renkli baskının geleceğinin BHS'ler açısından fırsatlarla dolu olduğu oldukça açıktır. Birçok BHS, işletmeleri açısından mantıklı fırsatları belirlemiş durumdadır; 2014 yılında InfoTrends tarafından gerçekleştirilen araştırma, baskı alanında faaliyet gösteren en başarılı işletmelerin daha fazla dijital cihaz oranına sahip olduklarını, daha fazla değişken veri ürettiklerini ve bunları renkli olarak bastıklarını göstermiştir³. Bu işletmeler ayrıca katma değerli hizmetlere de daha fazla önem veriyor, daha fazla sonlandırma seçeneği sunuyor ve baskı gelirlerinin daha büyük bir yüzdesi e-ticaret ve internetten baskı sistemlerinden geliyor.

Diğer BHS'ler halen renkli dijital baskı alanındaki büyümeden nasıl faydalanabileceklerini değerlendiriyor ancak olanaklar konusunda kesin bir karar veremiyor. Yeni fırsatların ortaya çıkmasıyla, renkli dijital baskıya geçiş artık yalnızca hayatta kalmaktan ötesi oldu; dijital baskı, yeni renkli uygulamalar sunarak veya şirket içi baskı yapma yoluyla maliyetleri düşürerek geliri ve karı artırmayı hedefliyor.

Pazarlama

Pazarlamacılar dijital ortamlara göre baskının benzersiz fiziksel avantajlarını yeniden keşfediyor ve baskının sunduğu geniş uygulama yelpazesiyle dahili ve harici hedef kitleleri etkileyebildiklerini fark ediyorlar. Çevrimiçi uygulamalar müşteri verilerinin toplanması ve davranışların izlenmesi açısından etkileyici sonuçlar ortaya çıkarabiliyor ancak bunlar yüksek kaliteli baskının, özellikle de tüketicileri onları istedikleri zaman okuma konusunda teşvik eden daha lüks ürünlerin dokunsal ve dayanıklı doğasının yerini alamıyor. Günümüzün dijital baskı makineleri daha çeşitli dokulu malzemelere baskı yaparak, daha yaratıcı ortam kullanımı olanakları açıyor. Dijital kabartma yapmak artık mümkün ve BHS'ler müşterilerinin boyayla kabartma baskı ve metalik folyo baskı hakkında sorular sorduğunu belirtiyor. Yeni düşük maliyetli, kullanımı kolay termal lamine baskı cihazlarıyla BHS'ler, laminasyonu şirket içi bir süreç haline getirerek, daha da küçük tirajlı, geri dönüşü hızlı çalışmalar gerçekleştirebiliyorlar.

Ambalajlama

Küçük tirajlı baskılarla bir araya getirilmiş olan özel efektler BHS'ler için ambalajlama sektöründe de yeni fırsatlar yaratıyor.  Dijital ambalaj baskıları baskı öncesi örnekleme ve prototip üretmenin ötesine geçtikçe, önemli bir büyüme fırsatı haline geliyor⁴.  Özel sonlandırmalar marka sahiplerine raf etkisi mücadelelerinde güçlü bir silah sunuyor ve hem lüks, hem de kişiselleştirilmiş ambalajlar marka sahiplerinin istek listelerinde hızla yükseliyor. Küçük tirajlı baskı bu tür hedefe yönelik ilgi oluşturma süreçlerini mümkün kılıyor, Tam Zamanında (JIT) tedarik zincirleriyle yalın üretim sağlıyor ve müşterilerin daha fazla sürdürülebilirlik taleplerini karşılıyor. 

Kitap yayıncılığı

Kitap yayıncılığı alanında, dijital baskı halihazırda kendi kendine yayıncılık ve "tek kitap baskısı" gibi yeni pazarların yükselmesini ve "Otomatik Stok Yenileme" ve "Sat ve Bas" uygulamalarını mümkün kılarak tedarik zincirinin dönüşmesini sağlıyor. Kitap pazarına, STM (bilimsel, teknik ve medikal) sektöründeki renkli çizelgeler, grafikler ve diğer illüstrasyonlarla giren renkli dijital baskı, bugün pazarın üst uçlarına da ulaşıyor. Esnekliğinin sağladığı tasarruflar ve artan müşteri memnuniyeti sayesinde, kuşe kağıtları erişim dahiline sokan şartlandırma ve özel aköz mürekkepler gibi yenilikler gelişimine katkıda bulunuyor.

Geniş format

Renkli dijital baskı konusundaki bir başka heyecan verici sektör; nispeten kısa bir sürede önemli bir genişleme kaydeden geniş formattır. Dijital geniş format pazarının yalnızca Avrupa'da %3,3 CAGR oranında büyüyeceği tahmin ediliyor⁵. Bir baskı öncesi örenk alma teknolojisi olarak başlayan bu format, hızla reklam afişlerinden ve satış noktası materyallerinden duvar kağıdına, araçlara, ahşap laminelere, cama, tekstile ve hatta seramiğe baskıya geçti. Renkli dijital geniş baskı, ayrıca özellikle perakende ve konaklama sektörlerinin, tüketicilerinin dikkatini çekmeyi sürdürmek için ortamlarını sık sık yüksek kaliteli ve yüksek değerli basılı iç dekorasyonlarla güncelleyebilmelerini ve yenileyebilmelerini de mümkün kıldı. Diğer sektörlerde olduğu gibi, burada da geniş formatı destekleyen unsurlar JIT tedarik zincirleri, daha az alet kullanımı ve atık ve daha düşük envanterin yanı sıra yaratıcılığa ve özelleştirmeye önem veren kaliteli tüketicilerdir.

Çapraz medya

Çapraz medyayı denkleme dahil etmeden BHS'lerle ilgili geleceğe yönelik hiçbir tahmin tam olmaz. Çok kanallı bir kampanyada çevrimiçi ve çevrimdışı farklı platformlar aynı mesajı iletebiliyor olsa da, çapraz medya bu teknolojilerin birbirine bağlanmasına ve birlikte çalışmasına olanak sağlıyor. Baskının dijital ortam alanına uygunluğunu bu kadar etkileyici bir şekilde sergilemeyi mümkün kılan bu yaklaşım sayesinde birçok BHS bir takım çapraz ortam hizmetleri sunuyor.


____________________________________________________________________
¹ Küresel Üretim Baskılama ve Kopyalama Pazarı Tahmini 2012-2017, InfoTrends 2013
² Çapraz Ortam Pazarlama Hizmeti Sağlayıcılarının Gelişimi, InfoTrends 2011
³ Kuzey Amerika'da Üretim Baskı Hizmetleri, InfoTrends 2014
⁴ 2014'te Dijital Baskının Geleceği, Smithers Pira 2014
⁵ Infotrends, Geniş Format Hizmeti, 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.