Perakende için dijital baskının geleceği

Tüm kanallı perakende yaklaşımının daha yaygın şekilde kullanılmasıyla birlikte, perakendeciler müşteri yolculuğunun her adımında tüketiciyi cezbetmek için dijital baskıdan faydalanabilirler.

Perakende dünyasında 2015 ile 1995'i değil 2005 ile karşılaştırdığımızda bile çok büyük farklılıklar görürüz. Dünya çapında perakende pazarının 2015 yılında 23,9 trilyon doları aşması (2014'ten %6,4 daha fazla)1 ile pazar büyüyor ve aynı zamanda hızlı ve sürekli bir değişim döneminden geçiyor.

Elbette çevrimiçi perakendecilerin ortaya çıkması son derece önemli bir trend. Ancak bu durum sadece çevrimiçi veya çevrimdışı olmak ile açıklanamaz. Gerçekte tüm kanal adı verilen daha karmaşık bir senaryo söz konusudur. Perakendeciler müşterilerinin olduğu her yerde bulunmaları gerektiğini fark etmektedir.

Mağaza içi fırsatlar

2018 yılında tüm satışların yalnızca %8,8'inin çevrimiçi olacağı tahmin ediliyor2. Bu durum BHS'ler açısından dev bir fırsat anlamına geliyor çünkü baskı, geleneksel satış noktası öğeleri, yüksek değerli basılı iç dekorasyon ve promosyon malzemeleri ile mağaza içi alışveriş deneyimini temelden şekillendiriyor.

Perakende, yenilikçi bir pazardır. Caddelerde sık sık gezici dükkanlar görülür ve bunlar markalara perakende mağazalarında her zaman mümkün olmayan heyecan verici baskılı iç mekanlar kullanma fırsatını sunar. Tüketici mağazaya girdiğinde, gelişmiş teknolojiler, müşteri deneyimini geliştirmek veya zenginleştirmek için perakendecilerin çevrimiçi, mobil ve çevrimdışı alışveriş arasındaki boşluğu kapatmasına da yardımcı olabiliyorlar. Bunlar arasında çevrimiçi tıklayarak sipariş ve mağazadan teslim alma, çevrimiçi randevu rezervasyonu, müşteri akıllı cihazları ile etkileşen Bluetooth yayınlar ve QR kodları gösterilebilir.

Dijital baskının sunduğu kişiselleştirme ve değişken baskı imkanları perakendecilerin büyük bölümünde heyecan uyandırmaktadır. Doğrudan belirli bir mağaza veya belirli bir kişi ile ilgili broşür, büyük pano, kısa süreli kataloglar gibi basılı malzemeler sunmak için satın alma geçmişinden demografik bilgilere ve hatta konum bilgilerine kadar çeşitli verileri kullanabiliyorlar. Örneğin bir giyim perakendecisi satmaya can attığı bir ürünün çevresine yerleştirmek üzere kolayca pazarlama malzemesi üretebilir. Sabah yapılan fotoğraf çekimlerini yazıcılara gönderebilir (şirket içi veya bir baskı sağlayıcıya verebilir) ve öğleden sonra kampanyayı mağaza içinde veya yerel panolarda yayınlayabilir. Bunlar, gerçek zamanlı satış verilerini kullanarak dijital iş akışına doğru daha kapsamlı bir geçişin bir parçasıdırlar.

Dijital baskının ciddi maliyet avantajları da bulunmaktadır. Artık perakendecilerin üretimin karlı olması için büyük ölçekli baskı yapmalarına gerek yoktur ve farklı malzemeler üzerinde görsellerin daha etkili görünmesini sağlayabilirler. Örneğin mağaza vitrinine yüksek kaliteli metin destekleyen fotoğraflar koyabilir ve resimlerdeki ayrıntıları yüksek etkili satış noktası malzemeleri olarak kullanabilirler.

Sonuç olarak, perakendeciler, dijital baskının müşterileri çekmelerine ve perakende deneyimlerini şekillendirmelerine yardımcı olma konusundaki rolünü keşfetmektedir.

Peki ya sonrası?

BHS'ler için ilk adım, hızlı şekilde harekete geçmektir. Bu fırsatın farkında olan rakipleriniz ve perakendeciler dijital baskıyı mağazalarının içinde kullanmaya başladılar bile.

Bir sonraki adım, en etkili iletişimi sunmanıza olanak sağlayan dijital uygulamaları belirlemektir. Peki ya işlem bazlı promosyonlar veya küçük hacimli yayınlar?

Bu büyük soruların hemen yanıtlanması şart olmasa da süreci başlatmanız gerekmektedir. Canon'un Think Retail raporunu okuyarak daha fazla bilgi ve ilham alın.



1 Global Retail and E-Commerce Sales Forecast, 2013-2018, MarketingCharts.com, 2015

2 Global Retail Market Forecast, E-Marketer, 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.