BHS'ler için Sosyal Medya

Social media

#baski

Sosyal medya sohbetlerine katılmalı mısınız?

Son 15 yılda ortaya çıkan sosyal ağlar, insanların bilgiyi bulma, tüketme ve paylaşma yöntemlerinin yanı sıra iletişim kurma yollarımızı da tepeden tırnağa değiştirdi. Baskı sektöründeki bazı şirketler, sosyal medyayı baskı için bir tehdit olarak görüyor. Fakat sosyal medya doğru kullanıldığında faydalı bir pazarlama ve araştırma aracı olabilir.

Sosyal medyanın yükselişi

Sosyal medya hesabı olan insanların sayısı 2 milyarı aşıyor. Bu, dünya nüfusunun %30'una karşılık geliyor1. Facebook'u her gün aktif olarak kullanan kullanıcıların sayısı yaklaşık 1 milyar2. Facebook hesaplarının %8,7'sinin sahte olduğunun tahmin edildiği hesaba katılsa bile bu, 900 milyon insanın Facebook'a her gün eriştiği anlamına geliyor3. Gömülü tweetler bulunan web siteleri her ay 1 milyar tekil ziyaretçi alıyor4 ve her gün Twitter arama motoruyla 2 milyardan fazla sorgu gerçekleştiriliyor5. 122 milyon insan LinkedIn üzerinden kurduğu bir bağlantı aracılığıyla iş görüşmesi yaptı6 ve ABD'deki evli çiftlerin üçte birinden fazlası internette tanıştı7.

Tüm bu olgular, son yıllarda pazarlamacıların öncelikleri üzerinde büyük bir etki yarattı. Kuruluşlarının müşterileriyle iletişim kurma şekillerinin yanı sıra tedarikçi bulma ve satın alma kararları alma yöntemlerini değiştirdi.

Baskı hizmeti sağlayıcıları (BHS'ler) için bu, sosyal ağların iş kazanmak, kazanılan işleri elde tutmak, müşterilerden geri bildirim toplamak ve çalışmalarının verimliliğini tanıtmak için kullanılma potansiyeline sahip olduğu anlamına geliyor. Gerçekten de B2B pazarlamacıların %54'ü sosyal medyadan fırsatlar ürettiğini söylüyor8.

Baskı sosyalleşiyor

Peki grafik sanatları sektörü ne durumda? Ağların popülerliği ülkeden ülkeye değişiyor ama analistler, yayınlar, meslek örgütleri ve Canon gibi satıcılar en aktif olan oyuncular. Örneğin, sektör analisti InfoTrends'in Twitter takipçilerinin sayısı 9743, küresel federasyon ve etkinlik organizatörü FESPA'nın 17.384, İngiliz dergi PrintWeek'in 20.207, Alman dergi Deutscher Drucker'in 2469 ve Hollandalı Graficus'un 21909. ABD'li gruplar Print Production Professionals ve Print Industry Networking Group'un LinkedIn'de tüm dünyadan sırasıyla 91.500 ve 73.000 üyesi var.

Yüzünü ileriye dönen BHS'ler, müşteri tabanlarının büyük bir bölümünü oluşturan pazarlamacıların yalnızca sosyal medyada aktif olmakla kalmayıp iyi bir yatırım geri dönüşü sağlamasına yardımcı olması amacıyla sosyal medyayı ilham, yenilik ve iş ortağı aramak için de kullandığını fark ettikçe sektörün ilgisi her geçen gün artıyor. Bugünün işletme müşterileri, satın alma sürecinin %57'si tamamlamadan tedarikçilerle irtibata geçmiyor10. Yani baskı müşterileri, potansiyel BHS'lerle irtibata geçmeden önce ne aradığına dair beklentilerini oluşturmuş oluyor ve genelde en ucuz hizmeti sağlayabilecek şirketi arıyor. BHS'ler, araştırma yürüten ve satın alma kararları alan pazarlamacıların kendisini hesaba kattığından emin olmak istiyorsa pazarlamacıların kullandığı kanallarda görünür olmak zorunda. Bu gitgide artarak sosyal medyayı kullanmaları gerektiği anlamına geliyor.

Sohbete başlayın

Sosyal medyada başarılı olmanın anahtarı, sosyal ağların yalnızca hizmetleri tanıtmak yerine sohbet başlatmaya yönelik platformlar olduğunu anlamak. BHS'lerin amacı pazarlamacıların sohbetlerini "dinlemek", hangi zorluklarla karşılaştıklarını öğrenmek ve gerçekten yardımcı olan ve ilginç diyaloglarla pazarlamacıların ilgilerini çekmek olmalı. Paylaşımlar yalnızca şirketin hizmetlerini tanıtıyorsa veya bariz satış yaklaşımları içeriyorsa bu hem mevcut hem de potansiyel müşterileri uzaklaştırır. Ayrıca dinlemeye öncelik verildiğinde sosyal ağlar, sektörün diğer bölgelerindeki isimleriyle ağ kurmak, yeni fikirler araştırmak ve yeni teknolojiler hakkında bilgi almak için mükemmel platformlardır.

Sosyal medyada yeni olan BHS'lerin yapması gereken, müşterilerinin hangi kanalları kullandığını araştırmak ve ilk faaliyetlerini bunlara odaklamak olmalı. Bir iki platformu etkin bir şekilde kullanmak, birçok platformda profiller oluşturup bunları yönetecek zaman bulamamaktan çok daha iyidir. Hangi ağlara odaklanacağınızı hedeflerinize göre seçin. En çok kullanılan ağı tercih etmek her zaman atılacak en iyi adım olmayabilir.

Facebook ve Pinterest gibi platformlar doğrudan tüketicilere satış yapan BHS'ler için çok faydalı olsa da Twitter ve LinkedIn en popüler iki B2B pazarlama platformu11. Gerçekten de işletmeler arası (B2B) pazarlamacıların %62'si LinkedIn'i etkili bir pazarlama platformu olarak görüyor. Bunu Twitter için söyleyenlerin oranı ise %5012.

Sosyal ağların amacının sohbet başlatmak ve sohbetlere katılmak olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunu yapmanın en iyi yolu ise önce dinlemek. Potansiyel müşterileri takip edip etkileşime girerek onları tanıyın ve sizi takip etmeleri için teşvik edin ancak doğrudan satış yaklaşımlarından kaçının. İlgisini çekmek istediğiniz kitlenin ne istediğini öğrendikten sonra ilgi çekici içerikler ve çalışmalarınız hakkında bilgiler paylaşabilirsiniz. Böylece uzmanlığınızı göstermeye başlayacak, ağınızı oluşturacak ve hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle sohbetler başlatacaksınız.



1 We Are Social. 3 Ağustos 2015. Küresel Dijital İstatistikler: Ağustos 2015. http://wearesocial.net/blog/2015/08/global-statshot-august-2015/.

2 Facebook. 4 Kasım 2015. Facebook, 2015 Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı. http://investor.fb.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=940609.

3 Geoffrey A Fowler. 4 Ekim 2012. Facebook: Bir Milyar ve Artıyor. The Wall Street Journal. http://www.wsj.com/articles/SB10000872396390443635404578036164027386112.

4 Twitter. 30 Eylül 2015. Twitter Kullanımı – Şirket Bilgileri. https://about.twitter.com/company.

5 Statistic Brain. 25 Eylül 2015. Twitter İstatistikleri. http://www.statisticbrain.com/twitter-statistics/.

6 Statistic Brain. 28 Haziran 2015. LinkedIn Şirket Profili ve İstatistikleri. http://www.statisticbrain.com/linkedin-company-profile-and-statistics/.

7 Larry Magid. 3 Haziran 2013. Son Yıllarda Evlenen Çiftlerin Üçte Biri İnternette Tanıştı, Daha Memnunlar ve Boşanma İhtimalleri Daha Düşük. Forbes. http://www.forbes.com/sites/larrymagid/2013/06/03/a-third-of-recently-married-couples-met-online-and-theyre-more-satisfied-and-less-likely-to-split-up/.

8 Giselle Abramovich. 16 Ocak 2014. B2B Pazarlamacılar için Akıllara Durgunluk Veren 15 İstatistik. CMO. http://www.cmo.com/articles/2014/1/14/15_stats_B2B_marketers.html.

9 Twitter. 8 Şubat 2016. https://twitter.com/search.

10 Google. Şubat 2013. B2B'nin Dijital Evrimi. think with Google. https://www.thinkwithgoogle.com/articles/b2b-digital-evolution.html.

11 Giselle Abramovich. 16 Ocak 2014. B2B Pazarlamacılar için Akıllara Durgunluk Veren 15 İstatistik. CMO. http://www.cmo.com/articles/2014/1/14/15_stats_B2B_marketers.html.

12 Giselle Abramovich. 16 Ocak 2014. B2B Pazarlamacılar için Akıllara Durgunluk Veren 15 İstatistik. CMO. http://www.cmo.com/articles/2014/1/14/15_stats_B2B_marketers.html.

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.