Değişken veri baskısı ile değer katmanın on yolu

VDP

Değişken veri baskısı ile değer katmanın on yolu

Baskı hizmeti sağlayıcılarının (BHS'ler) %90'ı değişken veri baskısı (VDP) hizmetleri sunuyor1. Ancak dünya genelinde üretilen VDP sayfalarının hacminin önümüzdeki yıllarda artacağı tahmin edilse de VDP'nin BHS'lerin baskı işlerindeki oranının yaklaşık %31,4'de kalarak pek değişmeyeceği düşünülüyor2.

Bunun bir nedeni, bazı uygulama alanları hala büyümeye açıkken (örneğin 2017'ye kadar doğrudan postaların neredeyse %25'inin dijital basılacağı tahmin ediliyor3) diğerlerinin düşüşte olması4. VDP hizmetlerinden elde ettiği gelirleri artırmak isteyen BHS'ler için bu durum sorun teşkil ediyor. Ürettikleri yüksek değerli VDP işlerinin oranı değişmeden kalacaksa bu işlerden daha fazla gelir üretmenin yollarını bulmaları gerekiyor.

İster şirket içinde ister dış müşterilerle çalışın, sunduğunuz VDP hizmetlerine değer katmanın birçok yolu var:

1. Eğitin:

Çoğu pazarlamacı kişiselleştirilmiş mesaj ve tekliflerin yatırım geri dönüşlerini (ROI) geliştirebileceğini biliyor ancak VDP'nin iletişimlerini geliştirmeyi ve birebir müşteri deneyimini teşvik etmeyi nasıl başarabileceğini bilmelerini sağlamak sizin işiniz.

2. Sipariş vermeyi kolaylaştırın

Birçoğu VDP'yi varsayılan veya seçenek olarak sunan web üzerinden baskı çözümlerini bilen baskı müşterilerinin sayısı 2012'den 2014'e %60'tan fazla arttı5. Web üzerinden baskı hizmetlerinin pazarlama, iletişim ve marka yönetimi çalışanlarına daha fazla marka kontrolü, daha hızlı geri dönüş süreleri ve maliyet tasarrufları sunduğu düşünüldüğünde popülerliğinin artması şaşırtıcı değil. Fakat buna rağmen, web üzerinden baskı siparişi fırsatlarından yeterince yararlanıldığı söylenemez. Şu an BHS'lerin yalnızca %35,6'sı kurumsal odaklı çevrimiçi baskı siparişi hizmeti sunuyor6.

3. Hacmi değil değeri düşünün

Doğrudan postanın dijital üretime geçişi, BHS'lere doğrudan postanın VDP ile ne kadar verimli olabileceğini müşterilerine göstermek için fırsat sunuyor. Sıradan bir posta kampanyasının tahmini geri dönüş oranı %3 iken bu oran VDP kampanyalarında %6,57. Kişiye özel doğrudan posta daha az sayfa basmak anlamına gelse de her bir sayfanın değerini ve müşterinize sunduğunuz değeri artıracak.

4. Müşterilerinizin baskılarına işlev kazandırın

İletişimlerini geliştirmek amacıyla verilerini kullanmanın yeni yollarını bulmak için müşterilerle birlikte çalışın. Bu, danışman konumuna gelmenizi ve daha güçlü, uzun ömürlü müşteri ilişkileri oluşturmanızı sağlayacaktır.

5. Resmi boyayın

VDP, genelde önceden basılmış kağıtlar üzerine dijital olarak basılan siyah beyaz baskıdan tam renkli baskıya doğru hızla kayıyor8. Böylece baskılara göz alıcı resimler ve grafikler eklemek mümkün hale geliyor. Müşterileriniz için yaptığınız VDP çalışmalarını yeniden değerlendirmek, müşterilere teklifler sunan veya siparişlerini hatırlatan resimler ekleyerek iletişimlerini geliştirmelerini sağlayacak fırsatlar ortaya çıkarabilir.

6. Önce sonlandırın, sonra teslim edin

Sonlandırma ile mümkün olan birçok özel efekt, çeşitli basılı öğeleri öne çıkarmak için kullanılabilir. Örneğin doğrudan postada, bazı BHS'ler VDP'lerinin etkisini artırmak için dokunsal yüzeyler, kokulu vernikler ve nokta kaplamalar kullanıyor9. Postalama ve tamamlama hizmetleri sunmak, müşterilerinizin işini kolaylaştırırken VDP projelerinin değerini artırmanın bir başka yoludur.

7. Zamanlamayı doğru ayarlayın

Pazarlamada zamanlama çok önemlidir ve VDP, müşterilerinizin baskılarının rakiplerden bir adım öne geçmesini mümkün kılıyor. VDP sayesinde istek üzerine kişiselleştirilmiş baskılar üretilebiliyor, bu da sezondan müşteri yolculuğunun alıcı aşamasına kadar her noktada zamanında teslimat yapmayı mümkün kılıyor.

8. Çok kanallı hale getirin

Baskı satın alma nedenleri ne olursa olsun, günümüzdeki baskı müşterileri çok kanallı bir dünyada yaşıyor. Bu yüzden web tasarım, e-posta ve kısa mesaj gibi hizmetler sunup VDP çalışmanıza diğer kanalları entegre ederek daha fazla değer katabilirsiniz.

9. Yatırım geri dönüşünü gösterin

Kişiselleştirilmiş baskının ne kadar etkili olabileceğini siz biliyor olabilirsiniz ancak müşterileriniz bilmiyor olabilir. Geçmiş VDP projelerinin uygulama incelemelerini veya Canon'un yatırım geri dönüşü hesaplama aracını kullanmak, baskı müşterilerinin VDP faaliyetlerinin yatırım geri dönüşü açısından ne kadar uygun maliyetli olabileceğini anlamasına yardımcı olabilir. Büyük bir kampanyayı başlatmadan önce ne kadar etkili olacağını test etmek veya kampanya sırasında etkisini ölçmek için çapraz medya araçları da kullanılabilir.

10. Verileri iyileştirin

Temel veri işleme hizmetleri sunmak sizi müşteriler için verileri temizleme konumuna koyacak ve kampanyanın etkisini artıracaktır. Ayrıca alıcı tepkileri ve davranışları hakkında bilgi toplamak için çapraz medyadan yararlanmak, müşterilerinizin verilerini gelecek kampanyalar için geliştirmesine de yardımcı olabilir.

Müşterilere etkili VDP kampanyaları sunmak için gereken teknolojinin, becerilerin ve deneyimin çoğu BHS'de zaten var. Ancak farklı bir teklif sunmak için bu özelliklerden yararlanarak sunduğunuz VDP hizmetlerine daha fazla değer katmanın en iyi yolunu bulmanız gerekiyor.



1 İstek Üzerine Baskı ve Yayıncılık Hizmeti, InfoTrends, Şubat 2015

2 İstek Üzerine Baskı ve Yayıncılık Hizmeti, InfoTrends, Şubat 2015

3 2017'ye Kadar Değişken Veri Baskısının Geleceği, Smithers Pira, Haziran 2013

4 2017'ye Kadar Değişken Veri Baskısının Geleceği, Smithers Pira, Haziran 2013

5 Geleceğinizi baskıyla inşa etme, Canon. 2014

6 İstek Üzerine Baskı ve Yayıncılık Hizmeti, InfoTrends, 2015

7 2017'ye Kadar Değişken Veri Baskısının Geleceği'nde Alıntılanan Lead Genesys, Smithers Pira, Haziran 2013

8 2017'ye Kadar Değişken Veri Baskısının Geleceği, Smithers Pira, Haziran 2013

9 2017'ye Kadar Değişken Veri Baskısının Geleceği, Smithers Pira, Haziran 2013

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.