Değişken Veri Baskısı ile ilgili yeni fikirler: Üstün son kullanıcı deneyimi

Tetikte pazarlamacıların yeni kişiselleştirme eğilimlerini keşfettiği günümüzde müşteri iletişimini artık sadece alıcının adıyla kişiselleştirmek yeterli değil.

Pazarlama yazılımlarının markaların çevrimiçi ve çevrimdışı iletişimlerini, e-postalar ve web sitesi arabirimlerinden (Amazon ve eBay gibi) doğrudan postaya kadar yöntemlerle, kolay kişiselleştirmelerine yardımcı olurken, işletmelerin müşterilerine sadece kişisel olarak hitap etmeleri artık uzun zamandır bir yenilik olmaktan çıktı. Şimdi odak noktası son kullanıcı deneyimine doğru kayıyor.

Bu noktada, pazarlamacılar, müşterinin işletmelerden gelen iletişimlere nasıl tepki verdiklerini ve verilerin, her bir müşteri ile iletişiminin bağıntılı, bilgi sağlayıcı ve sürekli iletişimin bir parçası olarak kullanılmasına nasıl yardımcı olabileceğine odaklanıyor. Bu durum baskı dahil olmak üzere tüm pazarlama işleri için de geçerli.

Belge tasarımı ve değer tabanlı ücretlendirmeye geçiş

Değişken veri baskısı (VDP) yeni bir konsept olmasa da, son kullanıcı deneyimine yönelik yeni olanaklar ortaya çıkaracak şekilde kullanılabilir. Akıllı bir rota haritası kullanan ileri görüşlü baskı hizmeti sağlayıcıları (BHS'ler), müşterilerle birlikte çalışarak, birden çok amacı olan, 'daha fazlasını yapan' gelişmiş belgeler oluşturuyorlar.

Örneğin, bir altyapı şirketi, belirli bir müşteriyle, kendi güncel kullanımını temel alan yeni tarife seçeneklerini görüşmek isteyebilir. Bu, sadece yazılı olarak iletilmez, aynı zamanda, örneğin grafiklerin kullanıldığı görsel anlatımlarla desteklenebilir.

Bunun ötesinde, iletiye çevrimiçi ayrıntılar eklenebilir. Müşteri, doğrudan bağlantı veya QR kodu ya da Yakın Alan İletişimi (NFC) etiketi gibi bir köprü yoluyla daha fazla bilgi için özel bir web sayfasına yönlendirilebilir. Bu sayfada bulunan ayarlanabilir bir hesap makinesi, müşterinin karar vermeden önce kendisi için en iyi tarifeyi belirlemesine olanak sağlayabilir. Ardından, ayrıntıları özetleyen bir onay mektubu almadan, tüm süreci web sitesinde tamamlayabilir.

Bu yaklaşım tamamen son kullanıcının düşünce sürecinin göz önünde bulundurulması ve A noktasından B noktasına en zahmetsiz şekilde ulaşmasını sağlamak üzerine kuruludur. VDP ile tüm bu süreç düşük maliyetli şekilde planlanabilir ve bireysel alıcılara göre özelleştirilmiş tek bir belgeyle iletilebilir.

BHS'ler, sadece baskı siparişini kabul etmek ve üretmek yerine müşterilerine "Bu baskı işiyle tam olarak neyi gerçekleştirmeyi amaçlıyorsunuz?" gibi katma değer sağlayan sorular sorabilirler. Müşterinin hedefleri belirlendiğinde BHS'ler, VDP'nin geniş uygulama olanaklarını açıklayarak ve keşfederek, ödeme seçenekleri ve kişiye özel promosyonlardan yapılan tekliflerden seçim yapılmasına yönelik yöntemlere ve müşteriler için daha iyi yatırım geri dönüşü (ROI) sağlamaya kadar birçok hedefi gerçekleştiren daha dinamik belgeler oluşturabilirler.

BHS'ler, müşterinin yönelimlerine ve gereksinimlerine öncelik vererek, müşterilerine onların menfaatlerine çok önem verdiklerini ve katma değer sağlayan hizmetler sunmayı amaçladıklarını gösterebilirler. Bu yaklaşım doğal olarak müşteri ile BHS arasında daha uzun vadeli, karşılıklı faydaya dayalı bir iletişimin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.

Belge tasarımında daha aktif bir yaklaşım sergileyen BHS'ler, geleneksel iş başına fiyatlandırmadan değer tabanlı fiyatlandırmaya geçiş yapabilirler. BHS, bu noktada alıcının VDP hizmetlerinden beklemesi gereken katkı değeri hesaplamalı ve fiyatı buna göre belirlemelidir. BHS'lerin karlı kalabilmek için farklı bir unsur bulmasının gerekli olduğu günümüzde bu durum çok önemli olabilir.

VDP uygulamaları için ilham

VDP, yaratıcılığı geliştiren güçlü bir araçtır. Bu platform, ARS Grafisch'in (bkz. kutu) yeni bir pazara girmesini sağladığı gibi, son kullanıcılara markalarıyla yeni bir şekilde iletişim kurmaları için ilham veren geniş bir uygulama yelpazesi sunar. Doğru yaklaşım ve verilerin etkin şekilde kullanılmasıyla BHS'ler, müşterileri için broşürler ve hesap tablolarından, etkileşimli doğrudan postaya kadar müşterilerinin hizmet sunumlarını ve sağlıklı gelir elde etmelerine katkıda bulunacak son derece kişiye özel baskılar oluşturabilirler.

VDP kullanılarak oluşturulan aşağıdaki uygulamaları BHS'ler göz önünde bulundurmak isteyebilir:

  • Müşterinin satın alma geçmişiyle ilişkili pazarlama mesajları gibi kişiye özel tekliflerin bulunduğu faturalar
  • Birden fazla hesabın bilgilerini gösteren kişiselleştirilmiş mali durum tabloları
  • Çizelge grafikleriyle zenginleştirilen görsel veri sunumları (yeni bir müşteri anketinden elde edilen bulgular gibi)
  • Gelecek etkinliklerle ilgili ek ayrıntıların/indirimlerin bulunduğu etkinlik biletleri gibi promosyonlar arası uygulama teklifleri
  • Etkinlik önerileri veya yerel hava durumu gibi varış noktası bilgilerini içeren seyahat planları
  • Altyapı hizmeti faturalarında otomatik ödeme veya incelenebilecek alternatif tarifeler gibi son kullanıcıların para tasarrufu yapmalarına yardımcı olan hedefe yönelik mesajlar

Pazarlamacıların müşterileriyle daha kişisel iletişim kurmanın yollarını belirlemeye devam etmeleri ve çift yönlü iletişim sağlamalarıyla BHS'ler, bu yeni yaklaşımdan yararlanmak için VDP'nin kapsamlı potansiyelini tanıtabilir ve hizmet tekliflerini baskı tesliminin ötesinde geliştirebilirler.

Müşteri başarı öyküsü: PMS ve ARS Grafisch

Personal Media Solutions (PMS) medya ajansı ve Hollanda merkezli BHS ARS Grafisch, değişken veri baskısı (VDP) ve hizmetleri ve bunların üstün kişiselleştirilmiş ürünler oluşturma becerisinden yarar sağladılar. PMS, küresel gıda devi Kraft Foods'a bağlı bir çikolata markası olan Milka için kişiye özel ambalajlar üretmesi amacıyla ARS'ye başvurdu. ARS Grafisch'in Canon imagePRESS C7000 cihazını kullanarak Milka için kişiye özel çikolata kutuları ürettiği başarılı bir kampanyanın ardından, BHS, PMS ve Canon işbirliği Kraft Foods portföyündeki diğer markalara da uygulamalar üretmeye devam etti.

Müşteriler üstün kaliteli kişiselleştirilmiş ürünler için en fazla parayı harcamaktan çekinmiyor,

PMS Direktörü Nico Veenedaal açıklıyor.

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.