Dijital baskılı ambalajları gelecekte neler bekliyor?

Canon EXPO 2015

Ambalaj, sıradan bir kaptan çok daha güçlü ve değerlidir. Markaların mevcut müşterilerini korumalarının ve yeni müşteriler çekmelerinin anahtarıdır.. Ancak çoğalan medya kanalları, değişen demografi ve çok kanallı alışveriş, insanların dikkatini çekmeyi ve satın alma davranışlarını tahmin etmeyi daha zor hale getirdi. İyi tasarlanmış veya yenilikçi bir paketleme çözümü, fark yaratma açısından gitgide önem kazanmaktadır ve satışları artırmak açısından kendisinden beklenmeyecek derecede olumlu bir etkiye sahiptir. Bu bilgiler ışığında, Baskı Hizmeti Sağlayıcıları (BHS'ler) ve dijital baskı için olağanüstü bir fırsat bulunuyor.

BHS'ler bu fırsattan nasıl yararlanabilir? Üretim aşamasında gerçekten kişiselleştirilmiş baskı ve büyük zaman ya da para kaybı olmadan sık sık tasarım değişikliği yapma imkanı gibi sınırsız olanak bulunuyor. Ancak ambalajın karmaşık bir role sahip olduğu ve çok kanallı tüketicilerin vefasız ve zor beğenir olduğu günümüzde, hizmet sağlayıcıların doğru bir şekilde hazırlanamaması durumunda, SKU artışı ve sürdürülebilirlik gibi eğilimler bu olanaklar yanında tehlikeler de doğurabilir.

"SKU'lar", bir markanın pazara sunduğu ürünlerdeki değişikliklerin toplam sayısını ifade eder. SKU'lar anlık satın alma kararlarını, kısa süreli satış alanlarını ve tek seferlik etkinlikleri desteklemek için harika olsa da neredeyse bire bir aynı olan çok sayıda malla tedarik zincirini tıkayabilir, daha fazla ürün çeşidinin daha az sayıda sipariş edilmesine neden olabilir ve ürün yaşam döngüsü yönetimini karmaşıklaştırabilir. SKU'lardaki artışın nedeni daha fazla seçenek isteyen müşterilerdir fakat mağazada görüntüleri aynı olduğu halde işlevleri, malzemeleri veya faydaları farklı olan bir dizi ürünle karşılaşmak kafa karıştırıcı olabilir.

Sürdürülebilirlik, tüketici talebinin hem artırdığı hem de geri bıraktığı bir başka eğilimdir. Örneğin, geri dönüştürülebilirliğin en büyük faktörlerinden ikisi boyut ve malzemedir. Tüketiciler ve şirketler zarif, geri dönüştürülebilir kapların sürdürülebilir olduğunu düşünse de yoğurt ve kahve fincanı gibi tek kullanımlık ürün ambalajlarının küçük boyutları, geri dönüştürülmelerini zorlaştırır. Ancak tek başına yaşayan insanların sayısı günden güne artıyor. Bu tek kişilik ev profili, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika'da şimdiden en yaygın profil haline geldi. Euromonitor, bu eğilimin tek bir tüketiciyi hedef alan daha küçük ev ürünleri ve hizmetlerinde artışa neden olacağını tahmin ediyor. Aynı şekilde, bu eğilime sürdürülebilirlik taleplerine ket vurabilecek küçük ambalajlarda sunulan tek kullanımlık mallar da dahil olacak.

Ancak dijital baskı ve dijital üretim sistemleri, bu talepleri karşılamaya hazırdır. Hız, küçük hacimli baskı işlerini ekonomik bir şekilde üretme kabiliyeti ve değişken veri özelliği, bu sistemleri gelecek için sağlam bir yatırım haline getiriyor. Aslında, etiketler, kutular ve diğer öğeler neredeyse istek üzerine, minimum atık üretilerek basılabiliyor ve baskı işleri 50, 20, hatta iki-üç paket kadar küçük olabiliyor. . Böylece üreticiler değişen pazarlara veya müşteri taleplerine hızla yanıt verebiliyor ve çok az zaman ya da maliyet kısıtlamasıyla toplu özelleştirme veya kişiselleştirme işlemleri uygulayabiliyor.

BHS'ler için bilgi çok önemlidir. Ambalaj teknik açıdan zor, bilgiye aç bir uygulamadır ancak hazırlanmaya zaman ayıranlar için olağanüstü ödüller sunabilir. BHS'ler mevcut hizmetlerinden hangilerinin ambalaj sektöründe kullanılabileceğini ve mevcut iş kapasitesiyle hangi yeni alanlar veya konseptlerde hizmet verebileceğini öğrenerek işe başlamalıdır. Sonra, dijital baskıyla ambalajın geleceğine hazırlanmaya başlamak için kısa vadeli değişiklikler uygulamak amacıyla şirket içinde sahip oldukları mevcut becerilerden yararlanmanın yollarını aramalıdırlar. Son olarak, işe küçük ölçekli başlamalı ve mevcut müşterilerinize ne sunabileceğinizi görmelisiniz: BHS'ler yeni uygulamalarını müşterileri üzerinde deneyerek hem kendi müşteri tabanlarının hem de gelecekte hizmet verecekleri daha geniş son kullanıcı kitlesinin taleplerini daha iyi anlayabilirler.

Ambalaj sektöründeki mevcut ve gelecek eğilimler hakkında daha fazla bilgi almak ve dijital baskı olanaklarını tamamen optimize ederek işinizi artırmayı nasıl başaracağınızı öğrenmek için Canon'un ambalaj sektöründeki eğilimler ve yenilikler rehberi THINK Packaging'i indirin

Referanslar:

• Smithers Pira, The Future of Global Printing 2018 (2018'de Küresel Baskının Geleceği); Aralık 2013

• Packaging World Magazine ve Cal Poly, Emerging Technologies for Packaging Innovation (Ambalaj Yeniliği için Gelişen Teknolojiler), 2014

Derginizi alın!

Think Digital'in basılı veya e-posta kopyasını almak için buradan kaydolun.