Crosby Breakers © Stephen McNally

Uzun pozlamalı siyah beyaz çekim yapma

Bir kuaför ve Canon tutkunu olan Stephen McNally, fotoğrafçılığa 8 yıl önce başladı. Kendi uzun pozlamalı siyah beyaz fotoğraf sergisini açan Stephen McNally, fotoğraf çekerken uzun bekleyişlere alışık olan birine göre bu noktaya çok kısa bir sürede ulaştı.

Stephen'ın bizlere en sevdiği sahneleri gösterdiği anları ve uzun pozlamalı fotoğrafların nasıl çekileceği hakkındaki önerilerini izleyin.

Stephen McNally, uzun pozlama kullanarak etkileyici siyah beyaz fotoğraflar çekme hakkında ipuçları paylaşıyor.

Canon sahiplerinin en sevdikleri fotoğrafları nasıl çektiklerini gösterdikleri video dizisinin yeni bölümü karşınızda.

Stephen, Liverpool yakınlarında çekim yaparken ilham kaynakları ve teknikleri hakkında daha fazla bilgi verdi.

Black-White-Still-Stephen-McNally
Piano Sky, © Stephen McNally

Fotoğrafçılığa nasıl başladınız? Size neler ilham kaynağı oldu?

"Fotoğraflarımı sergilemek için kendime bir adet Canon EOS 450D ve bir Flickr hesabı aldım. Kısa süre sonra sitede diğer amatörlerin çok sayıda muhteşem fotoğrafları olduğunu fark ettim; ancak bu bana çevrimiçi olup kompozisyon, f değeri ayarları, pozlama ve rötuşlama gibi konularda bilgi edinmem için ilham verdi.

"Yaşadığım yere çok yakın bir konumda doğmuş olan, Michael Kenna adında bir fotoğrafçı var ve ben kendisinin siyah beyaz fotoğrafçılığına bayılıyorum. Bu fotoğrafçı hakkında bir şeyler okuduktan ve çalışmalarını gördükten sonra kendim de siyah beyaz fotoğraflar üretmeye karar verdim."

Sizce kuaför olmanın fotoğrafçılığınıza bir etkisi var mı?

"Bence öz eleştiri yapmama ve de bir resmi geliştirmek ve işleri yapma şeklime meydan okumak için daima yöntemler aramama yardımcı oldu. Aynı zamanda mesleğimi öğrenirken belli ölçüde sanat eğitimi de aldım ve bunun bana yardımı oluyor."

Black-White-Pit-Head-Stephen-McNally
Pit Head, © Stephen McNally

Fotoğraflarınızın belli bir stili var; bir sahnede aradığınız belirli şeyler oluyor mu?

"Bir konum keşfettiğimde sahneyi ilgi çekici kılacak, manzaradan soyutlanabilen özellikler ararım. Örneğin gökyüzü kapalı mı, değişken mi? Sahnenin özelliğe bir katkısı var mı?

"Gökyüzü çok bulutluysa uzun pozlama ile gökyüzünün resmin 2/3'ünü doldurmasını ve çizgi oluşturan bulutların geniş açı ayarı ile özelliği öne çıkarmasını sağlarım. Gökyüzü güneşliyse fotoğraf makinemi kaldırırım.

"Yılın farklı mevsimlerinde çok kez ziyaret ettiğim, çok sevdiğim ağaçlar var. Fırtına zamanlarında ağaçların üst dallarının kopmasıyla şekillerinin değiştiğini gördüm.

"Resimlerimi çok kalabalık bir hale getirmemeye çalışıyorum çünkü çok fazla ayrıntıyla dikkat dağıtmak istemiyorum.

"Perch Rock çekimleri sırasında ziyaret ettiğimiz yerlerden biri favorim; deniz fenerli olan. Yaratıcılığınızı konuşturabileceğiniz çok sayıda açı var ve dalgakıranlar ile tarihi kale muhteşem kompozisyonlar sunuyor."

Black-White-Light-House-Stephen-McNally
Light House, © Stephen McNally

Uzun pozlamalı siyah beyaz çekimler yapmak isteyenlere ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz?

"Doğru ekipmana, teknik bilgiye, yaratıcılığa ve sabra ihtiyacınız var.

"Net bir görüntü elde etmek için bir tripod alın ve deklanşörü uzaktan etkinleştirebilecek bir yöntem bulun.

"ISO'yu olabildiğince düşük, mümkünse ISO100 değerinde tutun. Aksi halde koyu bölgelerde "gürültü" meydana gelir.

"Nerede ve ne zaman çekim yaptığınıza dikkat edin. Siyah beyaz resimlerin güçlü ve ilgi çekici özelliklerin yanı sıra bulutlu günlere ihtiyacı vardır.

"Her şeyden de önemlisi, sabretmeyi öğrenmeniz gerekir. Özellikle de gece vakti çekim yapıyorsanız. Enstantanenin 45 dakika veya daha uzun bir süre açık kalması gerekebilir.

"Dahası, muhtemelen ilk önce bir deneme fotoğrafı çekmeniz gerekecektir; mükemmel pozlama uzunluğunu bulmak için histograma bakın ve ardından gerçek fotoğrafı çekin."

Black-White-Tower-Stephen-McNally
Time Square, © Stephen McNally

Resmin ne kadarı fotoğraf makinesinde, ne kadarı bilgisayarda yaratılıyor?

"Çekimi iyileştirmek için halihazırda fotoğraf makinenizde doğru çekime sahip olmanız gerekir; ancak tam olarak doğru olması için bilgisayarda da biraz zaman geçiriyorum.

"RAW dosyamı Adobe RAW'da açtıktan sonra herhangi bir ayarlama gerekiyor mu diye pozlamaya bakıyorum. Ardından netliği artırıyorum ve küçük doygunluk ve titreşim ayarlamaları yapıyorum.

"Daha sonra Photoshop'ta parlaklık ve kontrast düzeylerini ayarlıyorum ve başka bir katmanda kavisleri kaldırıyorum. Bir sonraki katmanı çoğaltıyorum ve bu katmanı siyah beyaz resme dönüştürüyorum. Ardından siyah beyaz katmanı çoğaltıyorum ve gerekirse farklı katmanlar üzerinde biraz sıyrılma (aydınlatma) ve yakma (karartma) yapıyorum.

"Sonrasında çoklu modda gökyüzünden renk geçişi katmanı ekliyorum ve bunu yaparken renk geçişinin derinliğini yakalamak için opaklık kaydıracını kullanıyorum.

"Son olarak tüm katmanları düzleştiriyorum ve 300 dpi jpeg ve 72 dpi olarak bir PSD dosyası kaydediyorum. Katmanlara dilediğim zaman geri dönebiliyorum. Birkaç kez yaptıktan sonra çok da fazla zamanınızı almıyor."

Peki sırada ne var?

"Michael Kenna, Uzak Doğu'da (mesela Japonya) oldukça uzun bir zaman geçirmiş. Ben de bir gün oraya gidip çekim yapmayı çok istiyorum."

Fotoğrafçılığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için Stephen McNally hakkında araştırma yapın.