Ağız sulandıran karelerin arkasındaki yiyecek fotoğrafçısı Mike Tsang ile tanışın.

Zıplayarak havada asılı kalan Mike Tsang

@freshmikeeats

Hareketi yakalamak Mike Tsang için her zaman bir tutku olmuştu ancak gurme fotoğrafçılığına benzersiz bir bakış açısı yaratmasına yardımcı olan şey yemeğe olan tutkusuydu.

Instagram efsanesiyle leziz ve dinamik hikayeleri hakkında sohbet ettik.

Seninle ilgili daha fazla şey öğrenmek istiyoruz Mike; mesela fotoğrafçılığa nasıl başladın?

Tek kullanımlık fotoğraf makineleri kullanarak büyüdüm. Ailede hepimiz yaşadığımız maceraların fotoğraflarını çekip bunları fotoğraf albümlerine koyardık. Kendi fotoğraf makinem olduğunda, bir filmde yalnızca 25 çekim hakkım olduğu için fotoğraf çekerken gerildiğimi hatırlıyorum. Bu nedenle de mükemmel kareyi yakaladığımdan emin olmadan deklanşöre basmazdım.

İlk DSLR fotoğraf makinemi aldığımda 25 yaşındaydım. Bu makineyi günlük hayatımı kaydetmek, anı biriktirmek ve dünyanın benim gözümden nasıl göründüğünü göstermek için kullandım. Arkadaşlarımla birlikte fotoğraf maceralarına atılırdık. Terk edilmiş binalar bulur, şehir manzaralarının küçük ayrıntılarını ve dokularını yakalamak için saatlerimizi harcardık.

Beklenmedik yerlerde güzellikler bulup bunları dünyayla paylaşmayı seviyorum.

Fotoğraflarında yiyeceklerin "hareketlerini yakalamaya" odaklanıyorsun. Harekete ve yiyeceklere olan bu ilgin nereden geliyor?

Aslında daha önce yiyecek fotoğrafçısı değildim; sokak ve yaşam hikayeleri yakalamayı tercih ediyordum. Londra'nın kentsel bölgelerinde çekim yapmak istiyor ve özellikle binalardaki karanlık ruhu yakalamakla ilgileniyordum.

Yiyeceklerin fotoğrafını çekmem, tanınmış bir gurme olan kız arkadaşımla tanışmamızla başladı. Yiyecekler hakkında bildiğim her şeyi bana o öğretti. Sokak fotoğrafçılığını yiyecek fotoğrafçılığıyla birleştirmeye de o zamanlarda başladım.

Nesneleri hareket ettirmeyi çocukluğumdan beri severim. Eskiden animasyonlu defterler yapardım. Pek anlamlı olmasalar da uçurtma uçuran insanlar gibi küçük hikayeler anlatırlardı. Benim için önemli olan, hareket oluşturmaktı. Hayatımı hareket oluşturarak kazanmayı o günden beri istediğim için bugün bir animasyon tasarımcısıyım. Fotoğraflarımın arka planını da bu alana olan ilgim oluşturuyor. Fotoğraflarda zamanı dondurmayı ve buna benzer zor şeyleri fotoğraflamayı seviyorum.

Havada duruyor gibi görünen iki fincan inci çayı

@freshmikeeats

Hikayelerin oldukça spontane görünüyor. Peki her bir çekimi planlama aşaman ne kadar sürüyor?

Kız arkadaşımla birlikte yemek yiyecek bir yer bulmakla başlıyoruz. Daha sonra bulduğumuz yere gidiyoruz ve ben restorana veya büfeye giden yolda fotoğraflar çekerek ortamın havasını yakalamaya çalışıyorum.

Ayrıca düzenli olarak video çekimleri de yapıyorum. Kayıt yapmak bana ilham veriyor ve daha sonra üzerinde çalışıp sabit görüntü olarak yakalayabileceğim hareketleri fark etmemi sağlıyor. Bu açıdan bakıldığında tamamen spontane olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, içgüdülerinizi takip edip çekim için doğru zamanı hissetmeniz gerektiğinden duygusal bir yönü de var.

Canon EOS M5 makinene gelelim; yiyeceklerin bu anlık hareketlerini yakalamak için hangi modları ve ayarları kullanıyorsun?

Manuel modda çekim yapıyorum çünkü hikayelerim üzerinde maksimum kontrolü bu şekilde sağlayabildiğimi hissediyorum. Işığı, enstantane hızını ve diyafram açıklığını kontrol edebiliyorum. Görüntülerimi Lightroom'a aktarıp dilediğim zaman düzenleyebilmek istediğim için RAW formatında çekim yapmayı tercih ediyorum. Hikayelerim genellikle oldukça karamsar görünüyor; sanırım bunda sokak fotoğrafçılığı ve terk edilmiş binalarla olan geçmişimin etkisi var.

Hareketi dondurmayı hedeflediğimde manuel modda çekim yapıyorum ve sonra belirli bir öğeye odaklanmaya çalışırken f/1,0 diyafram açıklığını kullanıyorum. Enstantane hızı ve diyafram açıklığıyla ilgili olarak; genellikle istediğim ayarı bulana kadar seçenekler arasında geziniyorum.

Pankeklerin üzerine dökülen şurup

@freshmikeeats

Yakalamaktan en çok gurur duyduğun hikaye veya hikaye koleksiyonu hangisi?

Yeni bir tekniği kullanmayı ilk kez başardığım zaman oluşturduğum hikaye, benim için diğerlerinden bir adım önde. Kuzey Londra'daki Finks Salt & Sweet'teydim, öğle yemeği zamanıydı ve ışık mükemmeldi. "İçine küp şeker atılan kahvenin sıçrayışını yakalamak çok şık olmaz mı?" diye düşünüp bu kareyi ilk seferde, tek bir seri çekimle yakalamayı başardım ve piyango kazanmış gibi hissettim. Hayatta her şey çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor ve zamanı o anlık görüntülerde dondurup küçük ayrıntıların tümünü görme fikri, devam etmem için bana ilham veriyor.

Sayende bu yaz hangi yiyecek festivallerine katılacağımızı düşünmeye başladık, senin takviminde neler var?

Kısa süre önce Market Hall'a gittim. Fulham Broadway'de açılan bu yeni çarşı, planlanan üçlü zincirin ilk halkası. Doğu'dan ilham alınarak tasarlanan alanda, ağırlıklı olarak Asya'ya özgü sokak yiyecekleri satılıyor ve çok sayıda oturma yeri bulunuyor. Dokunma duyusuna hitap eden yiyecekler satın almak ve oturup çekim yapmak için ideal bir yer.

Geçen yıl, ünlü şeflerin açık ocaklarda et pişirdiği bir etkinlik olan Meatopia'ya gitmiştim. Burada görülecek çok şey olduğundan bu yıl da uğramak istiyorum. Şeflerin çoğu doğrudan sizin önünüzde hazırlık yapıyor ve pişiriyor, dolayısıyla yakalanacak bir sürü hareket oluyor.

Bu yaz katılmayı planladığım bir diğer yiyecek festivali ise Cheese Street. Peynirin, hareketi yakalamak için ideal bir yiyecek olduğunu düşünüyorum (peyniri ip gibi uzayan pizza ve içi krema gibi görünen tost fotoğraflarını hepimiz görmüşüzdür).

Yemek çubuklarıyla tutulan ve havada asılı duran bir parça suşi

@freshmikeeats

Hikayelerini paylaşmak için Canon EOS M5 dışında hangi kit ve platformları kullanıyorsun?

İlgili etiketler aracılığıyla diğer fotoğrafçı ve yiyecek meraklılarıyla bağlantı kurma olanağı sunduğundan, hikayelerimi paylaşmak için çoğunlukla Instagram'ı kullanıyorum. Instagram ayrıca, diğer insanların neler yaptığını görmek ve yiyecek alanında yeni uğrak yerleri bulmak için de harika bir araç.

Ekipman olarak Canon EOS 2000D kullanıyorum. Hareket halindeyken çekim yapmak için ideal bir makine. Bazen, sağlam çekimler yapmak için tripod, istenen aydınlık düzeyi için ekstra ışık kaynağı (tabi genellikle restoran personelini bu konuda önceden uyarıyorum) ve yedek pil kullandığım oluyor. Yanınızda her zaman ama her zaman yedek pil bulundurmalısınız.

Şu ana kadar birçok yiyecek fotoğrafı çekmiş olmalısın, peki senin en sevdiğin yiyecekler neler?

Zor bir soru. Pirinç veya erişte ile yapılan her türlü Asya yemeğine bayılıyorum. Yakın zamanda Japonya'ya gittim ve suşi, ramen gibi lezzetlerinin hepsine hayran kaldım. Kültürlerinin, yiyecekleri üzerinde önemli bir etkisi var. Ayrıca yiyecekleri hazırlamak için oldukça fazla vakit ayırıyorlar ve yediğinizde, bu işi severek yaptıklarını gerçekten hissedebiliyorsunuz.

Gelecekte neler yapmak istiyorsun ve dinamik yiyecek fotoğrafçılığı alanındaki gelişimini nasıl görüyorsun?

Çekimlerinde daha maceracı olmak istiyorum. Örneğin, yiyeceği havaya atıp doğal akışını ve düşüşünü yakalamaya çalışmak gibi şeyler deneyebilirim.

Sürekli yeni şeyler öğreniyorum; kendini geliştirmenin sonu yok. Fotoğraflarım, olmalarını istediğim kadar net değil ve bu da öğrenilmesi gereken önemli bir konu. Pratik yapmak çok önemli. Bir iş üzerinde ne kadar çok çalışırsanız o işte o kadar iyi olursunuz. İlk hikayemle yakın tarihli hikayelerim arasında dağlar kadar fark var. Dolayısıyla fotoğrafçılığımın, yeni tekniklerle ve öğrendiğim ipuçlarıyla paralel şekilde doğal olarak gelişeceğini düşünüyorum.

Mike'ın Kit Çantası

Canon EOS M5

Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Canon EOS 2000D

Yanıtlar daha net ve akıcı olması için düzenlenmiştir.



Röportaj: Sasha Newbury tarafından yazıldı