Lifeboat-Portait-Clive-Booth.jpg

Mevcut ışığı kullanma

Clive-Booth

Clive Booth hem moda, güzellik ve portre fotoğrafçısı hem de bir film yapımcısı. Doğal, mevcut, sürekli ve bulunan ışıkta seçmeli odaktan oluşan farklı tarzıyla biliniyor. Bu tarz, onun işlerine atmosferik, içten ve uhrevi bir kalite katıyor.

Çok çeşitli Canon sabit ve belirli zum EF lensler kullanıyor. Bunların sayısı bazen nesneye bağlı olarak çekim başına 3 - 15 lense kadar değişebiliyor.

Son işleri arasında Asus, Ernst & Young, Fiat, H&M, Intel, L'Oreal, Louis Vuitton, MAC Cosmetics ve The Mail on Sunday için reklam kampanyası reklamları ve kısa filmler yer alıyor.

Clive'dan mevcut ışığı nasıl kullandığını ve bu ışığın fotoğrafçılığını ve filmlerini nasıl şekillendirdiğini sorduk.

Mevcut ışığı tanımlama

"Bundan bahsedebileceğiniz birkaç yol var aslında ama ben bundan genellikle mevcut ışık olarak söz ediyorum. Temelde tüm mesele dikkatlice bakmak, gözlerinizi açık tutmak ve hangi ışığın mevcut olduğunu ve fotoğraflarınızda hangisinin işe yarayacağını görmek. Mesele, ışığın nereden nesnenizin üzerine düştüğünü ve bunun görüntüde nasıl bir etki yaratacağını göz önünde bulundurmak."

Doğal ışıkla çalışma

"Mevcut ışıktan faydalanmak için en sevdiğim yollardan biri, kapalı mekandaki bir pencerenin yanında nesneyi çekmek. Genellikle çekime giderken ışıktan en iyi şekilde faydalanabilmek için yanımda birkaç eşya götürürüm. Bunların bazıları perde veya cibinlik gibi basit şeyler olabiliyor. Bu sayede mevcut ışığı kullanabiliyor, dağıtabiliyor ve onunla çalışabiliyorum."

Sabit lensleri kullanma

"Neredeyse hiçbir zaman flaş veya ışık kullanmıyorum. Mevcut ışıkla çekim yapmak söz konusu olunca en kullanışlı şeylerden biri, bir sabit lense yatırım yapmak. Kısa süre önce bir arkadaşımın düğününe davetliydim ve düğüne birkaç çekim yapmak için yanıma çok fazla kit almadan gittim. Fotoğraflar harika görünüyordu. Bir Canon EOS-1D X ve bir Canon EF 85mm f/1.2L II USM lens kullandım. Bu lens, düşük ışıkta çekim ve o hoş sığ alan derinliğini yakalamak istediğim durumlar için mükemmel. Sabit lensler her zaman pahalı olmuyor ve düşük ışıkta portre çekimi için ideal."

Clive'ın yaratıcı vizyonu

"Bir imaj yaratıcısı olarak her zaman kendime şu soruyu soruyorum: Çevremdeki dünyayı görme ve hissetme biçimimi nasıl daha iyi yorumlayabilir ve bunu bir kitleye iletebilirim? Kulağa basit geliyor ama fotoğrafçılık ve filmin en zorlu yanlarından birisi bu olabilir. Bizimle nesnelerimiz arasındaki alanı dolduran şey kritik bir öneme sahip ve bizim fırçamız, kalemimiz ve sesimiz burası."

İçimizdeki güç

"Tam zamanlı makine teknisyeni David McArthur, Severn sınıfı cankurtaran botunun MTU 22,3 litre V10 turbo şarjlı güçlü motorları arasında durarak kara kara düşünüyor. Bağlama yerleştirildiğinde bu cankurtaran botu, 17 saniyede en yüksek hız olan 26 knot'a çıkabiliyor, 250 deniz mili menzile sahip ve bir bot uzunluğu kadar mesafede durabiliyor."

Lifeboat-Portait-Clive-Booth

© Clive Booth - Canon Kaşifi. Bir EF 35mm f/1.4L II USM lensle birlikte bir ön üretim Canon EOS 5DS kullanılarak yapılan çekimde pozlama; f/2,8, ISO 640'ta 1/15 s'ydi. Bir tripod ve deklanşör kablosu kullanıldı.

Fırtına öncesi sessizlik

"Islay'de yaşayan ve cankurtaran botu gönüllüsü olan Cara McEachern'in cankurtaran üniforması içinde çekilen bu portresi, tüm öğelerin birlikte çalıştığı bir örnek. Mevcut ışığın saflığıyla sabit lens bir araya geldiğinde, geçilmesi zor bir duygu ve yoğunluk yakalanıyor."

Lifeboat-Portrait-Clive-Booth

© Clive Booth - Canon Kaşifi. Bir EF 85mm f/1.2L II USM lensle birlikte Canon EOS-1D X kullanılarak yapılan çekimde pozlama; f/2,8, ISO 1000'de 1/160s'ydi.

Haberdar Olun

Sıradaki: Dünyayı vizör olmadan görmek.

Bültene Abone Ol