Manga-Fashion-Quentin-Caffier

Canon Kaşifi Quentin Caffier

Quentin-Caffier

Canon Kaşifi Quentin Caffier, "Five Monkeys Studio" adı altında bir grup profesyonel sanatçıyla birlikte çalıştığı Paris'te yaşıyor. Desiree Doiron, Guy Bourdin, David Cronenberg ve Wes Anderson gibi fotoğrafçılar ve film yapımcılarından ilham alan Quentin, reklam ve moda alanında çalışıyor ve Paris'te birkaç sergi düzenledi (Artcurial, Galerie 13 Sévigné, Glaz'art, Salon des Miroirs). Quentin'e benzersiz estetiğini ortaya koymak için işlerindeki renk kullanımı ve stüdyo kullanımı hakkında sorular sorduk.

Etkilendiklerinizden ve ilham kaynaklarınızdan bahsedin

"Fotoğraf çekmeye başladığımda, anı yakalamaktan öte, evrenler oluşturmaya çalışıyorum. Çok sayıda bilim kurgu filminden, 3D filmden ve video oyunlarından etkilendim ve hala da etkileniyorum. Bu nedenle, özellikle moda fotoğrafçılığında yaratıcı olmama ve sonucu ilginç kılmama olanak tanıdığından çok fazla renk kullanıyorum. Ayrıca Japonya'da bir yılımı geçirdim; geleneksel kültür, modernlik ve mitoloji karışımı benim için oldukça ilham vericiydi. Aynı zamanda rüyalardan da ilham alırım. Bir kez tüm vücudumun toz haline geldiği bir kabus görmüştüm; ben de diğer dünyaya ait o anı yakalamak için 'Patlama' adını verdiğim bir dizi çekim yaptım."

Stüdyoda çalışmanın avantajları neler?

"Şimdiye kadar işlerimin çoğu stüdyoda çekildi çünkü eserimi ortaya koymam için ihtiyaç duyduğum kontrolü bana sağlıyor. Ancak artık dış mekanda da çekim yapıyorum. Tokyo'da bir yıl boyunca çoğunlukla stüdyo bulmak çok zor oluyordu; bazen çok küçük bir oda müsait oluyordu ve bu da çok fazla açıdan çekim yapmak anlamına geliyordu. Bu nedenle dış mekanda çalışmak için iyi noktalar bulmak zorundaydım."

En çarpıcı fotoğrafları nasıl yakalıyorsunuz?

"En önemli şey, muhteşem bir ekibe sahip olmak ve her şeyi düzenli biçimde yapmak. Stilist ve makyözler, işlerim için büyük önem taşıyor. Dünyadaki en iyi fotoğrafçı olabilirsiniz; ancak iyi bir ekibiniz yoksa en iyi ve en çarpıcı fotoğrafları asla çekemezsiniz. İletişim gerçekten önemli, bu nedenle zaman zaman güvendiğim birkaç önemli isim oluyor.

"Fotoğrafları çekmeye başladığınızda bir şeylerin gerçekleştiği hissine kapılıyorsunuz, asla çekebileceğinizi düşünmediğiniz şeyleri yapıyormuş gibi hissediyorsunuz. Gerçekten muhteşem bir his. Doğal bir sonuç elde ettiğiniz fotoğraflar oluşturmaya başlıyorsunuz ve sizi aşan ve sizden daha iyi olan bir şey ortaya koyduğunuzu hissediyorsunuz."

Fotoğraflarınızı iyileştirmek için rengi nasıl kullanıyorsunuz?

"Kültürel seçim, renk seçiminde rol oynar. Japonya'da beyaz, ölümün rengidir; bu nedenle dikkatli olmanız gerekir. Bu tarz şeyleri her zaman göz önünde bulundurmalısınız.

"Fotoğraf oluşturmak, evrensel bir dil yaratmanıza olanak tanır; ancak fotoğraf okunuşunu da anlamanız gerekir. Bazı kültürlerde okuma sağdan sola yapılır, bu yüzden fotoğrafı da sağdan sola okuma eğiliminde olacaklarını unutmayın. Fotoğraflar, dünyanın dört bir yanında farklı algılanır.

"Genel olarak, net görsel kontrasta sahip renkleri tercih ediyorum. Soğuk gölgeleri (mavi ya da mor, bazen yeşil) daha fazla kontrast sunduğu için tercih ediyorum. Bir fotoğrafın belirli alanlarını vurgulamak için sıcak renkler kullanıyorum. Oldukça modern bir çalışma yapmak isteseydim soğuk renkler kullanmaya çalışırdım veya eski moda bir görünüm istiyorsam daha sıcak renk spektrumunu tercih ederdim. Bu, temel renk sembolizmidir."

Hangi dokular fotoğrafa katkıda bulunmaya yardımcı olabilir?

"İnsanların fotoğrafını çekerken fotoğrafın hafif parlak olmasını istiyorum; biraz hacim vermeli ve hoş bir yansıma oluşturmalı. Aynı zamanda bir ya da iki mat unsur da ekleyerek kontrast oluşturmayı seviyorum. Dikkatinizi belirli bir unsura çeken şey tamamen ilginizle alakalıdır.

"Canon için içinde çilli bir kızın yer aldığı bir reklam filmi çekimi yaptım. Cildi oldukça parlaktı ve ruju da mattı. Yumuşak mavi gözler, ince saçlar, yumuşak yüz hatları ile fotoğrafın tamamı çarpıcı mat kırmızı ruj dışında oldukça yumuşaktı.

"Çekimin arka planını oluşturmak da çok önemli. Bazen arka plana boya, beton veya çimento ekliyorum. Stüdyo dışındayken çekim yapmak için çok belirli yerler arıyorum. Geçtiğimiz günlerde Paris'te endüstriyel bir bölgede yürüyüş yaparken bazı moda fotoğrafları çektim. Çok sayıda eski fabrika vardı. Çevreye göre ne türde arka plan dokuları kullanabileceğimi düşündüm ve çeşitli arka planlarda ve dokularda birçok fotoğraf çektim."

Fotoğrafçı olarak en iyi anınız sizce hangisiydi?

"Aklıma gelen birkaç an var.

"İlk fotoğraflarımı çekmeye 12 yılı aşkın bir süre önce başladım. Bir dergiye bakıyordum. Dergide bir resim gördüğümü ve "Vay canına, ben böyle bir çekim yapabilir miyim?" diye düşündüğümü hatırlıyorum. Başarması çok zor görünüyordu. Bir mankenin fotoğrafını gördüm ve on yıl sonra aynı mankenin fotoğrafını çekmem istendi!

"Geçtiğimiz günlerde aynı zamanda erkeklerin kadın rolünde olduğu bir seri çektim; daha tipik 'kadın' giysileri giyiyorlardı ve makyajlıydılar. Çift cinsiyetli mankenlerin kimono giymiş halde fotoğraflarını çektim. Sergide insanlar, fotoğraflardaki kadınların oldukça çekici olduğunu söylediler; ben de aslında onların kadın değil, erkek olduğunu söyledim. Böyle söylemeyi seviyordum çünkü insanların kendilerine soru sormalarını sağlıyor. İnsanlara ne düşünmeleri gerektiğini söylemek istemiyorum ancak onları farklı düşünmeleri için teşvik etmek ve her şeyin göründüğü gibi olmadığını fark etmelerini istiyorum."

Teknolojiye hakim olmak neden bu kadar önemli?

"Fotoğrafçılık son derece teknik bir sanattır: Mevcut olan teknolojiye hakim olmanız ve teknolojiyi anlamanız gerekiyor çünkü çok hızlı gelişiyor. Bir fotoğrafçı olarak yenilikleri takip etmek önemli. Yeni fotoğraf makineleriyle yeni fotoğraflar yaratabilirsiniz, bu nedenle her zaman hangi ürünlerin çıkacağını ve neler olup bittiğini bilmem gerekir."

Kit çantanızda neler var?

Kariyerim boyunca çok çeşitli Canon fotoğraf makineleri kullandım. Yıllar önce EOS 50D kullandım; ancak yalnızca yumuşak ışıkta çekim yapabiliyordum. Ardından EOS 5D Mark II'yi keşfettim ve daha yüksek dinamik aralığın daha zorlayıcı ışıklarda çekim yapmama olanak tanıdığını gördüm. Bugünlerde geniş ISO aralığı nedeniyle çoğunlukla EOS-1D X kullanıyorum. Renkleri çekmek, stüdyo içinde ve dışında çekim yapmak ve diğer birçok koşul altında kullanmak için muhteşem.

Fotoğraf Makineleri:

EOS-1D X

EOS 5D Mark II

Lensler:

EF 70-200mm f/2.8L IS USM

EF 24-70mm f/2.8L USM

Fauve-Hautot-Quentin-Caffier

© Quentin Caffier - Canon Kaşifi. EF 70-200mm f/2.8L IS USM lensle birlikte Canon EOS-1D X kullanılarak yapılan çekimde pozlama; f/5,6, ISO 100'de 1/100 saniyeydi.

"Kasım 2013'te bir TV programı sırasında Fransız dansçı Fauve Hautot dizini incitti. Hastanede doktorlar yaklaşık sekiz ay sabit durması gerektiğini ve dansın yasak olduğunu söylediler! Etrafta hareket etmesini engellemek için atel takmak zorunda kaldı.

Mart 2014'te Fauve rehabilitasyonunun ilk adımlarını henüz tamamlamışken, onun yeniden doğuşunu sergileyen bir fotoğraf serisi yaratmayı teklif ettim: "Daha Güçlü!"

Bandajlı ve değnekli Fauve bile dans etmeden duramadı! Helmut Newton ve Romain Slocombe'nin fotoğrafçılık sanatından ilham alarak fotoğraftaki unsurların, fotoğrafa bakanlara kazayı hatırlattığı, hem tıbbi hem de göz alıcı bir estetik oluşturdum."

Manga-Moda-Quentin-Caffier

© Quentin Caffier - Canon Kaşifi. 70-200 f2.8L IS USM lensle birlikte Canon 5D mk II kullanılarak yapılan çekimde pozlama; f/14, ISO 160'de 1/125 saniyeydi.

Haberdar Olun

Sıradaki: Dünyayı vizör olmadan görmek.

Bültene Abone Ol