Man-And-Woman-Smoking-On-Motorbike

Sokak fotoğrafçısı Emmanuel Cole

Emmanuel-Cole-Portrait© Alexei Awan.

Benzersiz bir bakış açısı

Fotoğrafçılığı kendi kendine öğrenen şehir fotoğrafçısı Emmanuel Cole'a hazırlamış olduğum soruları sormaya başlamam yaklaşık kırk dakika sürüyor.

Son derece rahat, sakin ve anında sevilen bir kişiliği var. Zoraki görünmeyen bir cazibeye sahip. Değişen Londra, sokak fotoğrafçılığı ve Instagram'ın artıları ve eksileri hakkında neredeyse üç saat konuşuyoruz.

Onun gözlerinden

Hızlı bir şekilde her yıl milyonlarca insanın fotoğraf çektiği ve artık muhtemelen orijinalliği kalmamış olan Londra'nın cazibesi konusuna geliyoruz.

Cole aynı fikirde değil. "Son derece olağandışı; insanlar, binalar, her şey sürekli olarak hareket ediyor. Şehrin mücadelesi beni heyecanlandırıyor."

Emmanuel'in Instagram sayfasına bir bakış attığınızda bile neden onun öne çıktığı açık bir şekilde belli oluyor: Sayfada Big Ben'in veya London Eye'ın turistik fotoğrafları yer almıyor. Onun yerine çoğumuzun karşılaştığında yolunu değiştireceği, şehirdeki çeşit çeşit insanların fotoğrafları yer alıyor.

Kendisine, yaklaşılamayana nasıl yaklaştığını sorduğumda şaşırtıcı bir şekilde zamanını kapı kapı dolaşan bir bağış toplayıcı olarak harcadığını öğreniyorum.

"Daha hoşgörülü olmama yardımcı oldu. Biraz göz korkutucu bir iş ama sevilmek istiyorsunuz. Ancak kapıları çaldığınızda insanların hayır diyeceğini tahmin ettiğiniz için buna hazır oluyorsunuz. Ama bu, kendinize güvenmenizi sağlıyor. En kötü ne olabilir ki?"

Konu mükemmel çekimi yapmak olduğunda ise işler reddedilmekten de öteye geçiyor: "Bir şeyleri kaçırma korkusu oluyor. O fotoğrafı çekmek için genellikle tek şansınız oluyor. Bazı zamanlar tüm gün pişmanlık duyuyorum çünkü o sabah fotoğrafını çekmek istediğim ama çekmediğim birini görmüş oluyorum."

"Dürüstlüğün de faydası oluyor. İnsanlara yanaşıp fotoğraflarını çekip çekemeyeceğimi soruyorum. Neredeyse her zaman ilk soru "Ne için?" oluyor, ben de onlara doğru olanı, onları ilginç bulduğumu söylüyorum. Bu da hemen rahatlamalarına yardımcı oluyor."

İlginç fotoğraflar çekmenin zor olduğunu herkes biliyor, bu nedenle konfor alanınızdan çıkmanız çok önemli. "Tavır arıyorum." diye açıklıyor Emmanuel. "Göz alıcı şeyler. Genellikle de küçük şeyler. Bu, birinin kendine sarılma şekli veya birinin yürüme şekli ya da güzel giyinmiş biri olabiliyor."

Brockley'de-Bir-Dükkanda-Oturan-Adam

© Emmanuel Cole. Pozlama, f/2,8, ISO 800'de 1/320s değerindeyken Canon EOS 5D Mark - III EF 24mm f/1.4L II USM lens kullanılarak çekilmiştir.

İlk Dönemler

Emmanuel'in etkileyici portfolyosuna baktığınızda fotoğraf çekmeye yalnızca beş yıl önce; yani onu yarı yıldız haline getiren platform olan Instagram patlamadan önce başlamış olmasına neredeyse inanamıyorsunuz.

Emmanuel'e 2011 yılında kamerası olan bir cep telefonu verilmiş ve o da fotoğraf çekmeye başlamış. Birkaç kişiyi taklit etmiş ancak kısa zaman içinde kendi stilini bularak Londra'nın en tuhaf ve ilginç karakterlerinin ve manzaralarının çarpıcı portre çalışmalarını çekmiş. Bir yıl sonra Canon EOS 6D kullanmaya başlamış ve bir daha bundan vazgeçmemiş. Şimdilerde kendisini boynunda asılı bir fotoğraf makinesi olmadan pek göremezsiniz.

"Benim için mükemmel fotoğraf makinesi EOS 6D'dir. Neredeyse en başından beri bunu kullanıyorum ve beni asla hayal kırıklığına uğratmadı."

Instagram'da geleneksel olarak cep telefonu kameraları kullanılsa da Emmanuel artık yalnızca Canon'uyla fotoğraf çektiğini söylüyor. "DSLR ile daha fazla kontrole sahip oluyorsunuz. Yalnızca fotoğraf çekme şeklinizde değil, çıktıda da öyle. RAW dosyalarla çalışmak, cep telefonlarıyla elde edilen düşük kaliteli JPEG'lerle çalışmaktan çok daha kolay."

Göz açıp kapayana kadar

Londra'nın kentsel olarak seçkinleştirilmesi, fotoğraf dünyası kadar hızlı gelişiyor ve benzerlikleri görmemek zor. 140.000'den fazla Instagram takipçisine sahip bir fotoğrafçı olan Emmanuel'e, onu öne çıkaran platform hakkında neler düşündüğünü soruyorum.

Söze, "Instagram güçlü bir pazarlama aracı." diye başlıyor. "İnsanların fotoğraflarımı beğendiğini ve gerçekten yaptığım işlere baktığını biliyorum ve bu fotoğrafçılığım için bir diğer sebep oluyor. Bana güç veriyor."

"Ancak daha anlık olduğu için diğer insanların yaptıkları sizi asıl amacınızdan daha kolay saptırarak bunu aslında neden yaptığını unutmanıza neden oluyor."

"Her gün çok sayıda görsele doyduğumuz bugünlerde özel bir tarz oluşturmak çok daha zor; ancak kendilerine has bir stile sahip birini gördüğümde gerçekten öne çıkıyorlar."

Fotoğrafçılığın eskisi kadar saygı görmemesinden endişe duyuyor. "İnsanlar fotoğrafçılığa yanlış sebeplerden başlıyor. Fotoğraf çekmeyi sevdikleri için değil, ünlü olmak istedikleri için çok sayıda beğeni alan fotoğrafları kopyalıyorlar."

Isınma

Günde kaç fotoğraf çektiğini sorduğumda, 30 ile 40 arasında bir sayı bekliyorum; ama cevabı beni şaşırtıyor: "Yalnızca 5-10 tane." Azın kesinlikle öz olduğunu ve hangisinin iyi bir fotoğraf olup olmayacağını anlamaya başladığınızı söylüyor. "Tabii ısınma yaptıysam."

Isınma mı? Ciddi bir şekilde "Evet." diyor, "Isınmanız gerek." Bir sporcu gibi mi? "Tam olarak öyle. Öylece dışarı çıkıp günün en iyi fotoğrafını çekemezsiniz!" Gülüyor ve "Ritme kapılmanız gerek, bu sayede performans zamanı geldiğinde her şey daha doğal olur." diyor.

Sunlight-Shadow-Emmanuel-Cole-Image

© Emmanuel Cole. Pozlama, f/5,0, ISO 100'de 1/1000s değerindeyken Canon EOS 5D Mark III - EF 24mm f/1.4L II USM lens kullanılarak çekilmiştir.

Transformers, Rehberler ve Garip Durumlar.

Emmanuel, Londra dışında Hong Kong'ta bir süre çekim yapmış. "Muhteşemdi. Kesinlikle fotoğrafçılığıma şekil vermemde yardımcı oldu. Çok fazla garip durumla karşılaştım ama benzersiz fotoğraflar çekmek için de çok fırsat vardı."

Verebileceği en iyi tavsiye: Her zaman yerel biriyle seyahat edin. "Beni Instagram'dan tanıyan bir adamla Hong Kong'ta buluştum ve her şey çok daha kolay oldu. Beni birkaç alengirli durumdan kurtardı ve gerçekten ilgi çekici yerlere götürdü."

Bana Transformers filminde kullanılan, tüyler ürpertici, distopik görünümlü bir apartman binası gösteriyor. "Bunu tanıştığım çocuğa gösterdim ve beni hemen oraya götürdü. Oraya gittiğimde gündüzdü ama gece daha iyi görüneceğini bildiğimden geri döndüm ve bu fotoğrafı çektim. Muhtemelen en tanınan çekimim budur."

Hong-Kong'un-Yüksek-Binaları

© Emmanuel Cole. Pozlama, f/9,0, ISO 200'de 30.0s değerindeyken Canon EOS 5D Mark III - EF 17-40mm f/4L USM lens kullanılarak çekilmiştir.

Sırada ne var?

Planının ne olduğunu soruyorum ve şaşırtıcı bir şekilde soğukkanlı davranıp konunun üzerinde çok durmuyor. Fazla düşünmeden, insanların bir sergi açmasını istediğini, ama kendisinin pek heyecanlanmadığını söylüyor. "Belki daha sonra bir ya da iki kitap." diyerek üzerinde çalıştığı birkaç proje olduğunu kabul ediyor.

Yine ayaklarının bu kadar yere basması karşısında hayret ediyorum. 140.000'den fazla Instagram takipçisine sahip herhangi başka biri bunu bütün dünyaya ilan eder, kitap anlaşmaları imzalar ve elde edebileceği en küçük üne sahip olmaya çalışırdı. İşi bıraktığında, Londra'yı belgeleyerek ayırt edilebilir bir iz bırakmış olursa mutlu olacağını söylüyor.

Fotoğrafçı olmasaydı ne olacağını merak ediyorum. "Basketbolcu." diye cevap veriyor. Boyu düşünüldüğünde şaşırmıyorum ama sporun en çok mücadeleci doğasını aldığını söylüyor. "Çok rekabetçi biriyim. Her zaman elimden gelenin en iyisini yapmak istedim ve kendimi gittikçe daha çok çabalamaya ittim. Ama daha az takıntılı olmak istiyorum. İzin verirseniz tüm hayatınızı ele geçirebilir. Bu kötü bir durum değil ama her şey dengeyle alakalı."

Oturmaya başlayalı birkaç saat oluyor ve hayatının her bir yanını derinlemesine incelediğimi düşünüyorum, yorgun veya rahatsız olduğunu değil. Hatta tam tersine hala enerjiyle dolu ve her konuyla ilgili soruları yanıtlamaktan mutlu. Bundan sonra ne yapacaksın? Bu soruyu soruyorum ve bir arkadaşıyla arayı kapatacağını söylüyor. Yine hiç acelesi yok.

Omuzlarını silkiyor, gülümsüyor ve birkaç bira daha ısmarlıyorum.

Emmanuel'in Kit Çantası

Fotoğraf Makineleri:

Canon EOS 6D

Lensler:

EF 17-40mm f/4L USM

EF 24mm f/1.4L II USM

EF 50mm f/1.2L USM



Röportaj: Martin Fleming tarafından yazıldı