Sébastien-Devaud-Tunnel-Bubblecar

Kış ışığı konusunda akıllı davranma

Sébastien-Devaud

16 yıldan fazla süreden beri film yönetmeni ve prodüktörü olan Sébastien Devaud'un her şeyden önce görüntülere karşı bir tutkusu var. Doksanların sonunda reklam ve müzik videoları çeken Sébastien Devaud, TV yayınına geçiş yaptı ve çalışmaları, modern ışıklandırma ve alan derinliği efektleri kullanımıyla göze çarpıyor. EOS 5D Mark II DSLR fotoğraf makinesinin film potansiyelini ilk bakışta gören Sébastien şu anda tüm prodüksiyonlarında Canon fotoğraf makinesi ve lens çeşitlerini kullanmakta.

Doğal ışığın çok önemli olduğu yılın en kısa günlerinde, şehirler ve evler geceleri parlak renklere sahip ışıklarla dekore edilir. Fotoğraf ve videolarda kış ışığından en iyi şekilde yararlanabilmek ve kişisel fotoğraf çekme yolculuğunu hakkında daha fazla bilgi almak için Sébastien'den birkaç ipucu aldık.

Kış hislerini yakalamak

Sébastien, soğuk bir kış günü atmosferi yakalamanın üç ana noktasını söylemeden önce kış mevsimini bir dezavantaj yerine fırsat olarak görmenin önemini vurguluyor.

Sébastien-Devaud-Mountain-Snow

© Sébastien Devaud - Canon Kaşifi. EF 400mm f5.6L USM lensle birlikte Canon EOS C100 kullanılarak yapılan çekimde pozlama f/5,6'da 1/50 saniye ve ISO 850 idi.

"Kış manzarasının özel atmosferini yakalamanıza yardımcı olması için ön plan ve arka plan arasında büyük kontrast oluşturan bir telefoto lens kullanın."

"Sihirli saatler olarak adlandırılan gün batımı ve gün doğumu, kış günlerinin atmosferini yakalamak için en mükemmel anlardır. Kış mevsiminde gün batımından sonra ancak hava kararmadan önce alacakaranlığın sağladığı o çabucak kaybolan özel ışık ve gölge dengesini çekmek büyüleyicidir. Bir kar fırtınası, dramatik bir atmosfer katarak kompozisyonunuzun gücünü artırabilir. Güneş ışığı çekimlerinin çok iyi bir özelliği ise güneşin yaz mevsiminde olduğu gibi saat 04:00 veya 05:00'te doğmak yerine kış mevsiminde saat 07:00 veya 08:00 gibi doğmasıdır. Böylelikle daha fazla uyuyabilirsiniz!

"Kış mevsiminde kar veya bulutlu gökyüzünü çekerken seçtiğiniz ayarları yönetmek daha karmaşık olabilir. Karın veya gökyüzünün gri yerine daha beyaz görünmesi için pozlamanızı, otomatik pozlama ayarına oranla daha yüksek ayarlamanız iyi olur. Bu mevsimin dramatik tarafını ön plana çıkarmak için siyah beyaz çekim yapmak da iyi bir seçenektir; sis, buğu, alçak bulut veya su görüntüleri de kış çekimlerine özel bir his katar."

Sébastien-Devaud-Birds-Beach

© Sébastien Devaud - Canon Kaşifi. EF 70-200mm f/4L IS USM lensle birlikte Canon EOS 5D Mark III kullanılarak, f/8'de 1/125 saniye pozlama ve ISO 400 değeriyle çekildi.

"Sihirli saatte çekilen fotoğraftaki renkli gökyüzünün ıslak kumsaldaki yansıması, asıl nesnem olan kuşların çok güçlü bir şekilde kadrajlanmasını sağlıyor."

Parlak ışıklar...

Sébastien festival sezonunun bir parçası olan parlak renkli ışıkları ve havai fişekleri çekmek için çok kullanışlı birkaç ipucu veriyor.

"Bu tür çekimlerdeki temel zorluk, koyu ve parlak renkli ışıkların vurgulanan ayrıntıları arasındaki yüksek dinamik aralığını yakalayabilmektedir.

"Canon'un Cinema EOS sistemiyle film çekerken doğru pozlamayı sağlamak için her zaman Canon Log Gamma profilini kullanıyorum. Bu yöntem, yüksek dinamik aralığı yakalayabilmek ve renk tonlamasında maksimum esneklik ve ayrıntı sağlamak için en iyi yoldur. Çekimi bir DSLR ile yapıyorsanız titreşim olmadan çekimi başlatmak ve durdurmak için bir tripod ve uzaktan kumanda kullanın. Aşırı pozlamayı önlemek için ayarları manuel olarak uygulayın ve beyaz dengesi için güneş ışığı kullanın.

"Enstantane hızı ayarı, istediğiniz sonuca bağlıdır; ancak bazı kötü kaliteli LED ışıklar, titreyen ışık görünümü verebileceğinden dikkatli olmanız gerekir. Daha önce de belirttiğim gibi, dış mekanda çekim yapmanın en iyi vakti sihirli saattir. İç mekanda çekim yaparken ise ortam ışıklandırmanızı açarak parlak renkli ışıklar ve arka planınız arasındaki en iyi dengeyi sağlayabilirsiniz."

Sébastien-Devaud-Tunnel-Bubblecar

© Sébastien Devaud - Canon Kaşifi. EF 8-15mm f/4L Fisheye USM lensle birlikte Canon EOS C300 kullanılarak, f/5,6'da 1/12 saniye pozlama ve ISO 1250 değeriyle çekildi.

"Arka penceredeki renkli ışıkların yansıması bu görüntüdeki arabanın hareketini öne çıkarıyor. Bu görüntü, sokağı bulanıklaştırmak için yavaş çekimdeki çekilen bir HD film serisinden alındı."

...ve havai fişekler

"İstediğiniz sonuçlara bağlı olarak farklı tekniklerle havai fişek çekimleri yapabilirsiniz. Görüntülerin aşırı pozlanmasını önlemek için otomatik mod yerine manuel pozlama ayarlarını kullanmalısınız. 1/25 veya daha az saniyede enstantane hızı, lenste maksimum diyafram, ISO 2500'den daha yüksek olmayan bir ISO ayarı (kumlanmayı engellemek için) ve bir güneş ışığı beyaz dengesini tercih ederim. Görüntü Sabitleyici işlevine sahip bir tripod veya lens kullanarak fotoğraflarınızı sabitleyin."

Sébastien-Devaud-Fireworks

© Sébastien Devaud - Canon Kaşifi. Canon XF305; f/4'de 1/50 saniye pozlama ve +3 dB Kazanç ile çekildi.

"Havai fişek çekimi yaparken gösterinin tüm görkemini ortaya çıkarmak için görüntünüzü seyircinin arkasıyla veya ön plana binaları yerleştirerek kadrajlayın.

"Yavaş çekim yapabilmek elinizde bulunan teknik seçeneklere bağlıdır. Geleneksel bir DSLR ile filminizi 50 fps'de çekip ardından 25 fps'ye ayarlamanızı öneririm. Hoş bir bokeh efekti yaratmak için bulanık çekimlerle de oynayabilir veya su ya da ayna üzerindeki yansımalarla denemeler yapabilirsiniz.

"Havai fişekleri çekmenin biraz çılgınca olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle en son vereceğim ipucu, fotoğraf makinenizi havai fişekleri izleyen seyirciye çevirmenizdir. Yüzlerindeki ifadeleri yakalamakla birlikte insanların suratından yansıyan hoş renkli ışıklarla gözlerinde ışık oluşmasını sağlayabilirsiniz!"

Sébastien-Devaud-Child Face

© Disneyland Paris. CN-E 30-300mm T2.95-3.7L S lensle birlikte Canon EOS C300 Mark II kullanılarak, f/3,7'de 1/100 saniye pozlama ve ISO 1250 değeriyle çekildi.

"Havai fişek gösterilerinde veya diğer gösteri ya da etkinliklerde seyircilerin yüzündeki şaşkınlık ifadesini bulmaya çalışmak ve gözlerindeki yıldız parıltısını yakalamak iyi bir seçenektir."

Farklı araçlar, aynı teknikler

Sébastien ayrıca hangi aracı kullanırsanız kullanın, zorlu kış güneşini yakalamak için aynı tekniklerin kullanıldığını vurguluyor.

"Yeni nesil ürünlerle birlikte artık en iyi sonuca ulaşmak için herkese göre bir araç bulunuyor. Bu nedenle, ben filmlerimi Cinema EOS C300 Mark II ve Canon Log ile çekmeyi tercih ederken, bir fotoğrafçı DSLR fotoğraf makinesi kullanır ve aynı görüntüyü RAW formatında çeker. Ancak söz konusu zorlu ışıklandırma durumlarında kullanılan teknik olduğunda, fotoğrafçılık ve videografi arasında pek bir fark olduğunu düşünmüyorum."

Sébastien'in fotoğraf makinesiyle film çekmeye yeni başlayanlar için de birkaç önerisi var.
"2009 yılındayken, çekimle ilgili 'ilk olarak odağa, ikinci olarak sabitlemeye, ardından manuel pozlamaya ve son olarak da fotoğraf makinesinin bit hızı kaydının doğru sıkıştırılmasına çok dikkat edin' diyebilirdim.

"Bugünlerde artık her şey çok daha basit. Yeni nesil Canon DSLR'lerin barındırdığı muhteşem yardımcı teknik araçlarla yalnızca kadrajlamaya odaklanmanız yeterli. Profesyonel bir sonuç elde etmek istiyorsanız canlı sesleri farklı bir kayıt cihazında kaydetmenizi öneririm!"

Sébastien'ın kit çantası:

Fotoğraf Makineleri
Canon EOS C300 ve C300 Mark II
Canon EOS 1D C

Lensler
EF 70-200 f/2.8L IS II USM
EF 14mm f/2.8L II USM
EF 24-70 f/2.8L II USM
EF 100mm f/2.8L IS USM
TS-E 24mm f/3.5L II
Extender EF 2x III