LEGRIA video kameranızla hareketi çekme

LEGRIA'ya dair ipucu

Fotoğraflarda hareketi yakalamak için aksiyonu dondurma VEYA yaratıcı bulanıklık ile fotoğraflarınızda hareket hissini gösterme arasında bir seçim yapmanız gerekir. Seçtiğiniz yol, fotoğrafınızın izleyicilerinize ne söylemesini istediğinize bağlıdır. Donmuş bir anda bir tenis oyuncusunun yüzündeki duyguyu yakalamak, bir korttaki hareketi yoğun biçimde bulanık gösteren bir çekime göre farklı bir mesaj iletir. Bunların ikisi de eşit derecede güçlü olabilir.

Hangi fotoğraf makinesini kullanırsanız kullanın hareketi etkin bir şekilde yakalamak, yaratıcılık katmak ve fotoğraflarınızla bir öyküyü iletmek için çeşitli teknikler vardır. Canon eğitmeni Brian Worley, fotoğraf makinenizden en iyi şekilde nasıl faydalanacağınızı açıklıyor. Worley ayrıca LEGRIA'nızla çekim yapma konusunda faydalı ipuçları veriyor.

Motion-Roller-Skating_body.jpg

Hareketsiz çekimlerin ve izleme çekimlerinin bir karışımını kullanın

Filmler çekmek tamamen hareketle ilgilidir ve videoyla hareketi göstermenin farklı yöntemleri vardır. Kamera hareketsiz tutulurken hareketli nesne kareden geçebilir ve hareketsiz bir çekim elde edilir ya da kamera hareketli nesneyi takip edecek ya da onunla birlikte kayacak şekilde hareket ettirilebilir.

Daha ilginç video çekimleri yapmak için hareketsiz çekimlerin ve izleme çekimlerinin bir karışımını kullanın.

Koşu pistinde koşan atletler gibi öngörülebilir bir şekilde tekrarlanan bir şeyin filmini çekiyorsanız olayı nasıl yakalayacağınızı önceden planlayın.

Sahnenin kapsamını belirlemek için geniş açılı bir çekim yapmak iyi bir başlangıç noktasıdır, ardından kameranızı sabit bir konumda tutarken daha dar açılı bir çekime geçebilirsiniz.

Yarış devam ederken hareketli kamera ve sabit kamera çekimlerinin bir karışımını kullanmayı deneyin. Önemli bitiş anını yakalamaya hazır olduğunuzdan da emin olun.

Bitiş çizgisine doğru koşan tüm rakipleri de çekime dahil etmek için bitiş çizgisini daha geniş biçimde çekmek daha iyi olabilir ancak yarış bittikten sonra kamerayı yarışın galibini izleyecek şekilde hareket ettirmeye hazır olun.

Filmlere ilginçlik katmak için kameranızı hareket ettirin

Filmler, kamera hareketinin kullanılmasıyla daha ilginç haller alabilir. Nesne de hareket halindeyse hem hareketsiz hem kaydırmalı çekimler yapmayı planlayın.

Hareketsiz çekimlerde genellikle kameranın hareketsiz tutulması gerekir ancak alıştırma yaparak kısa klipler kamera elde tutulurken bile kolayca çekilebilir. Geniş açılı bir çekimin yakın çekime göre daha az sarsıntılı görüneceğini unutmayın. Tümüyle hareketsiz bir çekim için tripod veya bir başka destek kullanmak en iyisidir.

Hareketsiz çekimler genellikle olayların başlangıcı için iyidir. Olayın veya nesnenin kapsamını belirlemek için geniş açılı bir çekimle başlayın. Aksiyonun gerçekleşmesine ve nesnenin karenin dışına çıkmasına izin verin. Nesne hareket etmeye başladığında nesneyi karenin aynı bölümünde tutmak için kamerayı aynı hızda hareket ettirerek nesneyi izleyin. Bunu yapmak oldukça zor olabilir ancak klipleri nispeten kısa tutun. Kısa klipler düzenlenmiş filmlere daha fazla tempo hissi verir.

Hareketli ayrıntıları hem sabit kamera çekimleriyle hem de hareketli kamera çekimleriyle yakalayın. Sahnenin hareket eden küçük bir ayrıntısına odaklanarak öykünün anlatılmasına yardımcı olacak ve diğer kliplerin arasına eklenebilecek faydalı bir film klibi elde edersiniz. Nesne koşan bir atlet ise ayakkabıların ve ayakların yakın plan kliplerini çekin.

Haberdar Olun

Sıradaki: Dünyayı vizör olmadan görmek.

Bültene Abone Ol