Programlı Baskı nedir ve neden kullanmalısınız?
Programlı baskı gibi mekanizmalar sayesinde basılı pazarlama materyalleri artık kişiselleştirilmiş baskının duygusal etkisini dijital pazarlamanın anlık etkileşimiyle birlikte sunabilir.
Tüketiciler her gün yüzlerce dijital reklam ve pazarlama e-postası alırken markaların öne çıkması ve "dijital gürültüyü" azaltması giderek daha zor hale geliyor. Bu noktada baskı, çok kanallı pazarlama stratejinizde gerçek bir fark yaratabilir. JICMAIL tarafından yapılan 2023 tarihli bir çalışma, ortalama doğrudan postanın bir ay boyunca 108 saniye süreyle incelendiğini ve reklamveren web sitesinin ziyaret edilmesini isteyen postanın ortalama beş dakikalık bir oturumda bu şekilde gerçekleşeceğini göstermiştir.1
Programlı baskı, çevrimiçi pazarlamayı yüksek düzeyde otomatik, dijital baskı iş akışlarıyla bir araya getirerek tetikleyici tabanlı, kişiselleştirilmiş baskı pazarlaması sağlar. Dijital baskı teknolojisindeki gelişmeler ve otomatik web'den baskıya üretim iş akışlarıyla programlı baskı; gerçek zamanlı, hedefe yönelik mesajları basılı bir varlığın etkisiyle birleştirerek çok kanallı pazarlama kampanyasına yakından entegre edilebilir.
Bu da markaların ve pazarlamacıların mevcut tüketici verilerini kullanarak çevrimiçi olarak özelleştirilebilen her şeyin artık basılı olarak kişiselleştirilebileceği ve müşterilere 48 saatlik bir süre içinde teslim edilebileceği anlamına gelir. QR ve izlenebilir indirim kodları, artırılmış gerçeklik ve daha hedefe yönelik pazarlama sayesinde baskı kampanyasının etkisi artık kolayca ölçülebilir.
IPA2 tarafından yapılan bir araştırma, basılı postanın yetişkin alıcıların %25'ini harekete geçirdiğini göstermiştir, bu nedenle pazarlama karışımına baskının dahil edilmesinin gerekli olduğu açıktır. Peki pazarlamacılar bu katma değerli iletişimlerden en iyi şekilde nasıl faydalanabilir ve ROMI'larını (Pazarlama Yatırımı Getirisi) nasıl artırabilir? Bu video örneğini, programlı baskının ne kadar kolay ve etkili olabileceğini göstermek için oluşturduk.