Canon’dan Kurumsal Amacına Yönelik Yaklaşım: Daha Güçlü, Daha Kapsayıcı Kadın İş Gücü Yaratmak

Canon Logo

Canon; hayatın içerisinde anne, yönetici, eş gibi birçok rolü üstlenen ve hepsinin üstesinden başarıyla gelen “kadınların” iş hayatında da güçlü bir şekilde var olmalarını destekliyor. Kadın olmanın başlı başına bir süper güç olduğuna inan Canon, hem bünyesindeki kadın çalışan oranına verdiği önem, hem de “Women in Sales” (Satışta Kadın) programıyla kadınların satış alanında iş gücüne katılmasına destek oluyor.

Canon Eurasia, Kyosei felsefesinin “Ortak fayda için birlikte yaşamak ve çalışmak” mottosu ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda yıllardır kadınları iş gücüne katılmaya ve kendi eşsiz kariyerlerini oluşturmaya teşvik ediyor. Tüm meslek gruplarında her kademede kadınların daha fazla sayıda konumlanmasını önemseyen, çalışanlarına hibrid çalışma günleri ve esnek çalışma saatleri, annelere yasal izne ek 8 haftalık ücretli annelik izni, ebeveyn çalışanlarına karne & mezuniyet izni gibi ayrıcalıklar sunan Canon’un, üst düzey liderlerinin yüzde 50’den fazlasını da kadın çalışanlar oluşturuyor. Canon Eurasia ofisinde 58’i kadın 131 çalışanı bulunurken; toplam 7 kişiden oluşan yönetim ekibinin 5’i de yine kadın çalışanlardan oluşuyor.  

Canon, hayata geçirdiği Women in Sales (Satışta Kadın) programı ile sadece çalışanlarına değil, gelecek nesillere de destek olarak kadın istihdamını arttırmak ve satış gibi erkek çalışan ağırlığının fazla olduğu bir alanda kadın satış yöneticilerini iş hayatına katmak istiyor. Canon EMEA bölgesi ile ortak yürütülen bir gelişim programı olan Women in Sales (Satışta Kadın), sadece kadın çalışanların katılımıyla 12 ay boyunca hem teorik hem pratik eğitim verilerek geleceğin alanında yetkin satış liderlerini yetiştiriyor. Global bir grupla gerçekleştirilen programı, dünya çapındaki benzer programlardan ayıran önemli bir özelliği de farklı ülkelerden eğitimcilerin katkısıyla gerçekleşiyor olması. Program sayesinde Canon ailesinin bir parçası haline gelen kadın çalışanların her biri için özel mentorluk desteği ve rehberlik sağlanmasının yanı sıra diğer katılımcılarla da interaktif bir çalışma ortamı kurularak Canon’u daha yakından tanımaları ve tüm süreçlere destek olabilmelerine imkân tanınıyor. Her günün sonunda yeni bilgilerle ayrılan ekip program sonunda Canon kadrosunda kalıcı olarak yer alma şansına sahip oluyor. 

2022 yılında Canon Orta Doğu ve Türkiye bölgesinde Women in Sales (Satışta Kadın) programına dahil olan 10 kişiden 7’si Canon ailesine katılarak tam zamanlı olarak göreve başladı. Canon Eurasia’da ise stajyer olarak iş hayatına adım atan 3 kişi programı başarıyla tamamlayarak Canon ailesinin bir parçası oldu. 

Çalışma hayatında, kapsayıcı ve her anlamda eşit bir ortam yaratma taahhüdünün arkasında duran Canon, Women in Sales (Satışta Kadın) programıyla bu amacını destekliyor. Program, toplumsal cinsiyet dengesinin yalnızca savunulması değil uygulanması gerektiğine de vurgu yaparak kadınları iş hayatında olmaları konusunda teşvik ediyor. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni Kyosei felsefesiyle bu bağlamda bir araya getiren Canon, değişime kendi içinde başlayarak toplum üzerinde olumlu etki yaratmanın ve gün geçtikçe daha fazla kadına ilham olmanın gururunu yaşıyor.