Makale

Kişiselleştirilmiş basılı iletişim neden yeni normalde müşterilerinizin ilgisini çekmek için gizli silahınız olacak?

Kişiselleştirilmiş basılı iletişim neden yeni normalde müşterilerinizin ilgisini çekmek için gizli silahınız olacak?

Canon Camera
2020 yılında işletmelerin müşterileriyle iletişim kurma olanaklarında radikal değişimler yaşandı. Çoğumuz ofiste daha az bulunup yüz yüze görüşmeleri azaltırken çevrimiçi ortamda daha fazla zaman geçiriyoruz. Sanal ortamda çalışıyoruz, arkadaşlarımızla görüşüyoruz ve alışveriş yapıyoruz. Aslında dijital medyada geçirdiğimiz süre, sürekli bir artışla bu yıl günde 7,5 saate ulaştı1.

Dijital kanallarda geçirdiğimiz sürenin büyük oranda artmasıyla etki oluşturmak daha zor bir hale geldi. Araştırmalara göre reklam engelleme teknolojilerinin kullanımındaki büyük artış hedef pazarların "dijital yorgunluk" belirtileri gösterdiğine işaret ediyor2. Bu durum, yeni normalde müşterilerin ilgisini yakalamak için baskı gibi alternatif iletişimlerin önemini yeniden vurguluyor.
Basılı medyayı başarı için gizli silahınız haline getirin.

Dijital yorgunluk ve medyaya duyulan güvensizlik

Son çalışmalara göre geçtiğimiz iki yılda müşterilerin aldığı iletişimin %95'i dijital ortama aktarıldı3. İlk bakışta bu mantıklı görünüyor: Basılı medya dijitale kıyasla daha pahalı olduğundan, maliyet tasarrufu sağlamanın yanı sıra pazarlamacılar da müşterilerinin zaman geçirdiği mecralarda mevcudiyet göstermek istiyor. Bu da 2020 yılında, daha önce olmadığı kadar yüksek oranda çevrimiçi iş yapıldı. Bununla birlikte, kapsamlı araştırmalar aynı zamanda dijital medya kanalları üzerinden etkili pazarlama çalışmalarının daha zor bir hâl aldığını ve bunun bir güven sorunu gibi göründüğünü ortaya koydu. Medya danışmanı Kantar, özellikle sosyal kanallardan verilen web sitesi reklamlarının müşterilere sunulan medyalardan en az güven duyulanı olduğunu bildirdi. En güvenilen medyanın ise basılı medya olduğu belirtildi. 4

Baskı ile ilgi çekme

Geçmişte basılı medyanın müşterilerle bağlantı kurmak için etkili bir yol olduğu kanıtlanmıştır ve bu etki dikkat süremizin kısalıyormuş gibi göründüğü bir zamanda bile varlığını sürdürür. Tüketicilerin yaklaşık %65'i doğrudan basılı postalara tüm dikkatlerini verebileceklerini söylüyor5. Bu, göz ardı edilemeyecek kadar yüksek bir oran. Yani, baskı başlangıçta daha büyük bir yatırım gerektirse de basılı müşteri iletişimlerinin okunması ve güven oluşturması daha olası olduğu için dijital stratejilere kıyasla yatırım getirisi de nihayetinde daha yüksek olur.

Konu baskıya geldiğinde kalite neden önemlidir?

Baskı söz konusu olduğunda kalite gerçekten önemlidir. Baskı kalitesinin etkisi üzerine yapılan bir çalışmaya göre kağıt kalitesi yükseltildiğinde olumlu hislerde ve marka tercihinde artış gözlemlenmiştir6. Bu da baskı kalitesinin marka algısını gerçekten etkileyebileceğini göstermektedir. İşte, biz de bu nedenle cihazlarımızı kaliteyi düşünerek tasarlıyoruz. Örneğin, en yeni serimiz imagePRESS C170 Serisi, çok çeşitli medyaları ve kağıt boyutlarını işleyebildiği için posterler ve parlak broşürlerden POS malzemelerine kadar farklı modern çalışma alanı ihtiyaçlarının yönetiminde ideal bir makine haline gelir. Serideki ürünler hızlı ve doğru baskılar üretir, pek çok otomatik işlev sayesinde kullanımları kolaydır, yoğun ofis veya stüdyolarda gün boyu kullanım için güvenilir ve sağlamdır.

Yaratıcı basılı iletişim stratejisi açısından müşterilerin karşılaştığı zorluklardan bir tanesi, bu baskıların nasıl üretileceğine karar vermektir. Üretim, dış kaynak kullanımına yatırım yapmak veya ofisteki mevcut modele ek uzman bir cihaz satın almak anlamına gelebilir. Bununla birlikte, imagePRESS C170 gibi yeni nesil sistemlerin çok yönlülüğü, kuruluşların geleneksel baskı ihtiyaçları ile daha çeşitli yüksek kaliteli baskı işlerini şirket içinde gerçekleştirme kapasitesini birleştirmelerine olanak tanır.

Doğrudan posta, broşür, katalog ve hatta davetiyeyle kısa vadeli paketleme gibi müşteri iletişimlerinin tamamı, yüksek renk doğruluğu ve görünümü seviyeleriyle şirket içerisinde basılabilir. Böylece kalite, zaman çizelgesi ve güvenlik üzerindeki kontrol artarken şirketler yaratıcılık açısından daha özgür olur.

Kişiselleştirilmiş deneyimler katma değer yaratır.

Yüksek kaliteli iletişim araçlarının basılması, mesajların özel ve ilgi çekici kalmasını ve müşteri deneyiminin geliştirilmesini sağlayarak kuruluşlara değer kazandırır. Bu kampanyaların şirket içinde yürütülmesi aynı zamanda kişiselleştirme üzerinde daha fazla kontrol sunar. Dijital yazıcı ve yazılımlar, değişken veri teknolojilerinin gücünden faydalandıklarında kullanıcıların inanılmaz derecede hedefe yönelik ve bireyselleştirilmiş düşük hacimli materyaller üretmesine imkan tanır. Katalog, davetiye ve pazarlama materyalleri gibi uygulamalar, belirli müşterilere yönelik olarak hazırlanabilir, isimleri ve diğer bilgileri ile kişiselleştirilebilir.

Basılı iletişimler, dijitallerden farklı fiziksel özelliklere sahiptir: İnsanlar bu baskıları görebilir, onlara dokunabilir ve kokularını alabilir. Bu da ilgiyi artıran, duyulara yönelik deneyimler sunar. Tüketicilerin hâlâ baskıya duyduğu güvenle birleştiğinde kaliteli basılı müşteri iletişimleri, kuruluşlara olumlu şekilde müşterilerin ilgisini çekme, onları ikna etme ve müşteri sadakatini artırma yolunda değerli fırsatlar sunar. Geçmişte yaratıcı ve kişiselleştirilmiş baskılar sunmak ek bir uzman cihaz almak anlamına gelirken günümüzün çok yönlü cihazları, ofis cihazlarının işlevselliği ile yeni ve profesyonel formatlar sunma kapasitesi konusundaki ihtiyaçlarınızı karşılayabilir.
  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Canon Gözlem Raporu 2020 - Müşteriye Değer Kazandırma
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi ve Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, s.28-29

İlgili Ürünler ve Çözümler

Daha Fazlasını Keşfedin

  • Afrika zambağı

    MAKALE

    Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800 Kılavuzu

    Canon imageRUNNER ADVANCE DX akıllı çok işlevli yazıcılar hakkında bilmeniz gereken her şey.

  • Kaliteli iletişim

    Makale

    Ödün vermeden yüksek kalite sunma

    Bütçenizi zorlamadan müşterilerinizi şaşırtmanıza yardımcı olur.

  • Baskı ile hibrit iş yerlerinin dijital dönüşümü

    MAKALE

    Baskı ile hibrit iş yerlerinin dijital dönüşümü

    Baskıyı hibrit iş ortamı ihtiyaçlarınızı karşılayacak şekilde dönüştürme.

  • İşletmeniz için hangi ürünlerin uygun olduğundan emin değil misiniz?