YARATICI FOTOĞRAFÇILIK

Üstten görünüm: Çarpıcı düz çekimler yapmak için altı ipucu

Yaşam tarzı fotoğrafçısı ve popüler TikTok içerik üreticisi Chris Priestley, düz ekran fotoğrafçılığınızı nasıl yeni bir boyuta taşıyabileceğinizi gösteriyor.
Pembe kol saati, defter, klavye ve bir tabak pembe makaronla düz çekim kurulumunu düzenleyen bir kişi.

Düz çekim fotoğrafçılığı, makyaj ürünleri ve mücevherden yiyecek ve doğum duyurularına kadar her türlü ürün ve konuyu sergilemenin yaratıcı bir yoludur. Sosyal medyadaki blogger ve içerik üreticileri, bu tür fotoğraflar için zengin bir ilham kaynağıdır. Ancak kendi düz çekim fotoğraflarınızı tasarlamak söz konusu olduğunda işe nereden başlamalısınız ve yukarıdan çekilmiş fotoğraflarınızın sosyal medya akışlarında öne çıkmasını nasıl sağlarsınız?

Düzenli işinin bir parçası olarak düz çekim yaparak hayatını kazanan ve Instagram'da 54.000, TikTok'ta ise 1 milyondan fazla takipçiye sahip ticari ürün ve yaşam tarzı fotoğrafçısı Chris Priestley, çalışmalarınızı sade tutmanızı öneriyor. "Söz konusu düz çekimlerde yardımcı malzemeler kullanmak olduğunda sadelik gerçekten büyük bir zenginliktir ve dikkat dağıtan bir arka plan görüntüyü mahvedebilir."

İyi haber şu ki herkes düz çekim fotoğrafçılığı yapabilir. İleri düzey ekipman gerekmez. Bu etkileyici tekniği denemek için tek ihtiyacınız olan bir standart kit lensi veya kompakt bir fotoğraf makinesidir. Chris'in aşağıdaki altı ipucundan ilkinde açıkladığı üzere aslında her şey bir kalem ve kağıtla başlıyor.

1. Kompozisyonunuzu planlayın

Etrafında beyaz yapraklar ve diğer beyaz yardımcı malzemelerle küçük beyaz taşların üzerine yerleştirilmiş kırmızı ve siyah renkli kol saatinin düz çekim görüntüsü.

"Düz çekim yaparken belirli bir renk temasıyla çalışmayı seviyorum," diyor Chris Priestley. "İlk olarak ana ürünü vurgulayan renkleri arıyorum. Bu kırmızı saatin rakam çentikleri beyaz renkle vurgulanmıştı, bu nedenle beyaz bir arka planın görüntüyü tamamlayacağını biliyordum. İstediğim tüm yardımcı malzemelerin beyazını bulamadım, bu nedenle ben de görüntüye bütünlük katması için karabinayı, pusulayı ve sahte yaprakları sprey boyayla boyadım." Canon EOS R5 ve Canon RF 50mm F1.2L USM lensle 1/200 sn, f/5,6 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Chris Priestley

Chris, kompozisyonuna yardımcı olması için işe fotoğraf düzenini kağıda çizerek başlıyor çünkü fotoğraf makinesini konumlandırdıktan sonra işe sıfırdan başlamanın oldukça korkutucu olduğunu söylüyor.

"Düz çekim taslakları çizerken ana nesnenin öne çıkmasını sağlayacak bir konuma yerleştirildiğinden emin oluyorum," diye açıklıyor. "İster estetik veya işlev ister hedef kitlenin yaşam tarzı bakımından olsun, arka plan ve buna eşlik eden yardımcı malzemelerin konuyu tamamlaması gerekiyor."

Chris, düz çekim fotoğraf çok yoğun ve dikkat dağıtıcı olmaya başladığında sıranın deneme yanılma yöntemine geldiğini de sözlerine ekliyor. Her şeyi ana nesne ve seçtiğiniz arka planın üzerine inşa etmenizi öneriyor. "Üçte bir kuralını kullanmayı ve fotoğraflarımı dokuz kutuya bölmeyi seviyorum. Daha sonra her bir yardımcı malzeme veya tasarım unsurunun kendi kutusu olduğundan emin olurum."

2. Kendi yardımcı malzeme koleksiyonunuzu oluşturun

Görüntüyü tamamlayan pembe ve beyaz yardımcı malzemelerle pembe bir kol saati düz çekimini gösteren Canon fotoğraf makinesinin LCD ekranı.

Chris, "Burada klavye ve defterle yaptığım gibi, yardımcı malzemeleri bir kısımları dışarıda kalacak şekilde kesmeyi seviyorum," diyor. "Ayrıca, yardımcı malzemeleri kullanarak görüntüye bakanları yönlendirecek şekiller de oluşturmak istedim. Bunu başarmak için de klavye, düzenleyici, defter, kalem ve saati hizaladım." © Andy Holbrook/Chris Priestley

Her biri pembe ve beyaz renkte, özenle yerleştirilmiş bir klavye, defter, kalem, taç yaprakları ve makaronlar ile pembe kol saatinin düz çekim görüntüsü.

Chris, "Görüntünün dengesini bozduğundan çok fazla negatif alan olması hoşuma gitmiyor," diyor. "Bu görüntünün sağ üst köşesinde bir klavye varken sadece bir taç yaprağı bile olsa sol alt köşe için bir malzeme bulmak istedim. Böylelikle bu alan unutulmuş gibi görünmüyor ve tüm görüntü bir 'tamamlanmışlık' hissi veriyor." Canon EOS R5 ve Canon RF 50mm F1.2L USM lensle 1/200 sn, f/8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Chris Priestley

Chris, düz çekim fotoğraflarınız için satın aldığınız hiçbir yardımcı malzemeyi atmamanızı tavsiye ediyor. "Onlara ne zaman ihtiyaç duyacağınızı asla bilemezsiniz," diyor. "Artık içerisinden seçebileceğim büyük bir yardımcı malzeme kutum var. Doğru görünmeyen alanları doldurmak için elinizin altında malzeme olması iyidir."

Bununla birlikte Chris, çok sayıda hantal arka plan saklamak yerine piyasada bulunan hafif fotoğraf arka planlarını kullanmanızı öneriyor. "Ahşap, mermer ve arduvaz efektleri gibi çok farklı tarzlarda sunulan A1 boyutunda fotoğraf panoları satın alabilirsiniz." Chris'in yukarıdaki saat düz çekimlerinde kullandığı da böyle bir mermer arka plan.

Düz çekimde yardımcı malzemeler, ürünün gerçekten kime ait olması gerektiğini sergilerken bir hikaye anlatmanıza ve konunuza bağlam katmanıza yardımcı olur.

Düz çekim fotoğrafınız için hangi yardımcı malzemeleri seçerseniz seçin, Chris bunların her zaman mükemmel şekilde temiz olması gerektiğini söylüyor. "Büyük müşterilerle çalışırken öğrendiğim bir şey, leke, toz ya da buna benzer bir şey varsa fotoğrafın gerçekten mahvolduğudur. Görüntü ne kadar iyi olursa olsun, fotoğrafa bakan kişilerin gözü doğal olarak kusurlara kayar.

Chris sözlerine, "Varsa çizik ve izleri başka yardımcı malzemelerle gizlemeye çalışın ve çekim yapmadan önce her şeyin tertemiz olduğundan emin olun," diye devam ediyor. "Tam bir kabus olduğundan paylaştığınız fotoğraflarınızı geri dönüp temizlemek istemezsiniz."

3. Düz çekimler için fotoğraf makinesi kurulumu ve ayarları

Bir adam, tripod üzerindeki Canon fotoğraf makinesiyle siyah bir kol saatinin yukarıdan fotoğrafını çekmeye hazırlanıyor. Büyük bir stüdyo ışığı kurulumu aydınlatıyor.

"Fotoğraf makinesinin arkasını düz çekiminize paralel tutun," diyor Chris. "Hafif eğik olması görüntüyü bozar." Bazı tripodlarda tripodun başlığına yerleştirilmiş su terazileri bulunur. Bu teraziler, fotoğraf makinenizin doğru açıda olmasını sağlamak için son derece kullanışlıdır. © Andy Holbrook/Chris Priestley

Etkileyici düz çekim fotoğraflar için ileri düzey kitlere ihtiyacınız olmasa da bir tripod, yardımcı malzemelerinizi yerleştirirken fotoğraf makinenizi sabit konumda tutar.

Canon EOS R5 kullanan Chris, bu makalede makinenin ağırlığının düz çekimler için bir avantaj olduğunu söylüyor. "Bu sayede onu masanın üzerinde sorunsuzca eğebildim. Daha ağır olsaydı fotoğraf makinesinin düşmemesi için tripoda ağırlık eklemek zorunda kalırdım. Dönebilen değişken açılı ekran, onu görüntüyü de görebildiğim bir konuma taşıyabilmemi sağladı."

Düz çekimler için lens seçimi söz konusu olduğunda Chris, Canon RF 50mm F1.2L USM gibi standart 50 mm'lik lensleri öneriyor. "Daha geniş bir lens yerine 50 mm'yi tercih etmemin nedeni, çekim yapacağınız mesafelerde lens bozulmalarına neden olmamasıdır. Örneğin, 16 mm lensle düz çekim yaparsanız kenarlarda ürün çekimlerinde iyi görünmeyen perspektif bozulmaları meydana gelir."

Yine 50 mm aralığını ve Chris'in burada tavsiye ettiği diyafram açıklıklarını yakalayacağından Canon RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM lens gibi bir kit lensiyle birlikte Canon EOS RP gibi bir fotoğraf makinesi de bu tür fotoğraflar için mükemmel bir tercihtir. Özellikle daha kısıtlı bir bütçeniz varsa Canon PowerShot G7 X Mark III gibi kompakt bir fotoğraf makinesi de kullanabilirsiniz. Yalnızca 304 g ağırlığında (pil ve hafıza kartı dahil) olmasına rağmen inanılmaz 20,1 MP sensörüyle çok fazla ayrıntı yakalar.

f/16 ve f/22 gibi küçük diyafram açıklıkları düz çekimlere daha net şekilde odaklanmayı sağlasa da Chris genel olarak f/5,6 ve f/8 arasındaki f stop ayarlarını kullanıyor. "Daha yukarı çıkmayı sevmiyorum, aksi takdirde fotoğrafın çok büyük bir kısmı ayrıntılı görünüyor," diyor. "Biraz daha derinlik yaratmayı seviyorum, böylelikle arka plan hâlâ net bir şekilde anlaşılsa da biraz odak dışı kalıyor. Bu da dikkati doğal olarak ana konuya çekiyor."

4. Kurulumunuzu 45°'lik açıyla aydınlatın

Tamamen siyah giyinmiş bir adam, mutfak ortamında büyük bir stüdyo ışığını ayarlıyor.

Düz çekim fotoğraflarda aydınlatma söz konusu olduğunda Chris, bu ister görüntüdeki gibi bir stüdyo ışığı ister pencereden gelen doğal ışık olsun, tek bir ışık kaynağı kullanmanızı tavsiye ediyor. "Parlak, rüya gibi fotoğraflar çekmek için doğal ışık gerçekten iyidir," diyor. © Andy Holbrook/Chris Priestley

Tırmanma ekipmanlarıyla çevrili kırmızı kol saatinin fotoğrafını çekmek için akıllı telefondaki Canon Camera Connect uygulamasını kullanan bir fotoğrafçı.

Chris, fotoğraflarını çekmek için Canon Camera Connect uygulamasını kullandı. "Düz çekim kurulumunu hazırladıktan sonra onu hareket ettirmek istemiyorum," diyor. "Uygulamayı kullanmak, fotoğraf makinesi ile temassız etkileşime geçmemi sağladı. Diyafram açıklığını ve enstantane hızını değiştirebildim, deklanşöre basabildim ve yüksek çözünürlüklü görüntüyü kontrol etmek için zoom yapabildim." © Andy Holbrook/Chris Priestley

Konu aydınlatmaya geldiğinde Chris, işleri görece basit tutmanızı öneriyor. "Çoğu çalışmamda konuya hem yatay hem de dikey olarak 45°'lik açıyla konumlandırılmış tek bir ışıkla çekim yapıyorum. Bu doğal olarak görüntü üzerinde gerçekten güzel bir ışık oluşturuyor.

"Kullanabileceğiniz birçok farklı aydınlatma türü var," diye devam ediyor. "Ticari düzeyde çalıştığım için normalde stüdyo ışıklarını kullanıyorum çünkü ışığı şekillendirmek ve yumuşatmak için kullanımı kolay düzenleyicilerden faydalanabiliyorum. Gölgelerin nereye düştüğünü görebildiğiniz için kesintisiz aydınlatma da mükemmel bir seçenektir ve düz çekimde yardımcı malzemelerinizi düzenlemeyi çok daha kolay hale getirir."

Özellikle ışığı dağıtmak için bir şemsiye veya softbox ile kullanıldığında Canon Speedlite Aktarıcı ST-E3-RT V2 ile uzaktan kontrol edilebilen Canon Speedlite EL-1 gibi bir Canon Speedlite, düz çekimlerinizin aydınlatılmasında yaratıcılığın kontrolünü size bırakır.

Chris, alternatif olarak doğal ışık da kullanabileceğinizi söylüyor. Bulutlar doğal bir difüzör gibi ışığı yumuşattığından, güneşli günlerdense bulutlu günlerde çekim yapmak genellikle çok daha iyidir. Chris "Düz çekiminizi bir pencereye 45°'lik açıyla konumlandırdığınızda aldığınız sonuç, yapay ışık kullanarak elde ettiğiniz sonuçla aynı olacaktır," diyor.

5. Düzenlerinizi farklı sosyal kanallar için özelleştirin

Kırık arduvaz arka plan üzerinde, her iki tarafında siyah kayışlar bulunan siyah kol saatinin yakın plan düz çekim görüntüsü.

Chris, düz çekim fotoğraflarının çoğunda nihai görüntüyü fotoğraf makinesinin kadrajına sığdırmayı tercih ediyor. Ancak bu kasvetli arduvaz kurulumunda biraz daha geniş bir çekim yaparak görüntüyü daha sonra kırpabilmek için kendisine biraz hareket alanı bıraktı. Canon EOS R5 ve Canon RF 50mm F1.2L USM lens ile 1/100 sn, f/8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Chris Priestley

Arduvaz parçalarının üzerindeki siyah kol saati ve iki siyah kayışın yukarıdan çekilmiş fotoğrafı. Ön planda tripod üzerindeki fotoğraf makinesi görülüyor.

Chris, düz çekimi için başta arka plan olarak arduvaz bir altlık kullanmayı planlamıştı ancak yeterince ilgi çekici olmadı. Bu yüzden onu çekiçle kırdı ve boşlukları siyah akvaryum taşıyla doldurmadan önce parçaların konumlarını düzenledi. Chris, nesneleri konumlandırırken ve düzenlerken hamur yapıştırıcı kullanmayı öneriyor. "Düz çekim ve ürün fotoğrafçılığı söz konusu olduğunda kesinlikle işinize yarayacaktır. Arka planı yerleştirdikten sonra, düzenin geri kalanıyla ilgilenmeden önce ana nesnemin kurulumunu tamamlamak isterim. Yerinde durduğundan emin olmak için de görünmeyecek şekilde bir parça hamur yapıştırıcı kullanırım." © Andy Holbrook/Chris Priestley

Chris, "Canon EOS R5 fotoğraf makinemin sevdiğim yönlerinden biri de megapiksel sayısının yüksek olması, böylelikle görüntü kalitesinden ödün vermeden fotoğraflarımı kırpabiliyorum," diyor. Bununla birlikte, sosyal medya kanallarının görüntü boyutu ve teknik özellikler bakımından farklı gereksinimlere sahip olduğunu da belirtiyor. Chris, tek bir düz çekim yapıp düzenleme yazılımlarında bunu kırparak bir dizi alternatif görüntü elde etmek yerine her türlü çevrimiçi kullanım için çekiminizi şekillendirmeye zaman ayırmanızı öneriyor.

"3:2 en/boy oranında çekim yapıyorum çünkü düz çekimler genellikle blog veya web sitesi görselleri için kullanılıyor," diyor. "Ancak fotoğraflarınızı farklı sosyal medya kanalları için kullanacaksanız Instagram için 4:5, hatta yardımcı malzemelerin konumunu değiştirecekseniz 9:16 gibi oranları da göz önünde bulundurun. Çok daha küçük bir alanla çalışacağınız için bazı yardımcı malzemeleri kaldırmanızı da öneririm."

6. Hareketli öğelerde denemeler yapın

Düz çekimde gerçekten sınırları zorlamak istiyorsanız Chris'in yukarıdaki görselde yaptığı gibi hareketle denemeler yapmayı deneyebilirsiniz. Bu çarpıcı efekti elde etmek için her şeyi tek bir çekimde yakalamaya çalışmak yerine hareketli öğeleri ayrı ayrı çekmenizi öneriyor. Diğer çalışmalarına göz atmak için TikTok'a göz atabilirsiniz.

Daire şeklindeki beyaz panonun üzerinde etrafı pembe gül yapraklarıyla çevrili pembe kol saatinin üzerine tripod ile fotoğraf makinesini aşağı bakacak şekilde kuran bir adam.

"Saatin kayışını ayarladım ve tüm taç yapraklarını etrafına yerleştirdim, ardından bir dizi çekim yaparken yaprakları yavaşça üzerine bıraktım," diyor Chris. "Daha sonra Adobe Photoshop'ta beğendiğim yaprakları kesip kompozit bir görüntü oluşturdum. © Andy Holbrook/Chris Priestley

Daire şeklindeki beyaz panonun üzerinde etrafı pembe gül yapraklarıyla çevrili pembe kol saatini çekmek için tripod üzerinde aşağı bakacak şekilde duran bir fotoğraf makinesi.

İşe hareket katmak, düz çekimleri daha dinamik hale getirmenin harika bir yoludur. Hareket katmanın basit bir yolu, son videoda bir ürünün hareket ettiğini veya kaybolduğu gösterecek şekilde yardımcı malzemeler ekleyip çıkarmaktır. © Andy Holbrook/Chris Priestley

"Photoshop'ta kompozit görüntü oluşturmanın sağladığı avantajlardan biri de taç yaprakları farklı katmanlara yerleştirebilmemdi," diye devam ediyor Chris. "Daha sonra bu katmanları sanal bir fotoğraf makinesi eklediğim Adobe After Effects'e taşıyabildim. Ardından, burada gördüğünüz 3B efekti elde etmek için fotoğraf makinesini bu katmanlardan saate doğru hareket ettirdim."

İşi sade tutmak istiyorsanız hareketli öğeleri tek bir görüntüde doğru konumda yakalamayı da deneyebilirsiniz. Bu, biraz deneme yanılma gerektirir. Dolayısıyla fotoğraf makinenizi sürekli sürücü moduna ayarlayın ve hareketi eklerken seri çekim yapın. Görüntülere hayat vermek için Adobe Photoshop veya tercih ettiğiniz görüntü düzenleyicisini kullanarak bunları hareketli bir GIF'te birleştirmeyi deneyin.

İlham aldınız mı? Kendi düz çekiminizi yapmanı deneyin ve sonuçları #FreeYourStory etiketiyle @canonemea hesabını da etiketleyerek paylaşın.



*Adobe, After Effects, Lightroom ve Photoshop, Adobe'nin ABD'de ve/veya başka ülkelerdeki tescilli ticari markaları veya ticari markalarıdır.



Yazan: Marcus Hawkins

İlgili Ürünler

İlgili makaleler