MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

Manzara fotoğrafçılığında iki lens, iki görünüm

Profesyonel fotoğrafçı Verity Milligan, bir zoom lensi ve biri sabit lens olmak üzere yalnızca iki geniş açılı lensle alternatif manzara çekimi denemeleri yaptı.
Bir kadın fotoğrafçı, dağlarla çevrili bir gölün fotoğraflarını çekerken sığ sudaki kayaların üzerinde duruyor.

Ödüllü fotoğrafçı Verity Milligan manzara çekimlerine tutkuyla bağlı. Genellikle gün doğumundan önce kalkıyor ve açık havaya çıkıyor. "Sabahları ve özellikle de puslu sabahları çok seviyorum," diyor. "Oldukça atmosferik bir etkisi oluyor. Şafaktan önce dışarı çıkıp güneş hâlâ ufuk çizgisinin altındayken 'mavi saatlerde' çekime başlamayı seviyorum."

Verity'nin kit çantasında çok çeşitli Canon fotoğraf makineleri ile L serisi lensler bulunuyor. Ancak sadece bir çift kompakt ve hafif lensle nelerin mümkün olduğunu göstermek için İngiltere, Cumbria'daki muhteşem Lake District'te manzarayı farklı perspektiflerden yakalamak üzere sadece bir zoom lensi ve bir sabit lensle (Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ve RF 24mm F1.8 MACRO IS STM) çekime çıktı.

"Fotoğrafçılığa başladığımdan bu yana daha uygun fiyatlı bu lenslerin kalite ve performansı önemli ölçüde arttı," diyor Verity. "Kullanılan cam çok iyi ve iki lens de gerçekten hızlı tepki veriyor. En çok sevdiğimse ne kadar küçük ve yönetilebilir olmaları. Sadece bir fotoğraf makinesi ile bu iki lensi alıp manzara çekimi için yola çıkabilirim."

İki lens, iki bakış açısı

Ağaç kütüğünün üzerindeki RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lensin yanında duran, Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lense sahip bir Canon EOS R5.

Verity, bu çekime yalnızca Canon EOS R5 fotoğraf makinesi ve iki RF lensle çıktı: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ve RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Canon fotoğraf makinesi tutan kadın fotoğrafçı, fotoğraf çekmek için diz çöküyor. Arkasında dağlarla çevrili bir göl var.

"Kit o kadar kompakt ve hafifti ki daha da ileri gidebildim, daha zorlu arazilere girebildim ve ağırlık olmadan daha uzun süre devam edebildim," diyor Verity.

"Manzara fotoğrafçılığının büyük zorlularından biri, herkesten farklı görüntüler oluşturabilmek için konulara farklı açılardan bakabilmektir," diye açıklıyor Verity. "Bu nedenle lensleri farklı görüntü seçenekleriyle kullanmak çok faydalı olabilir."

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, EOS R Sistemi fotoğraf makinelerine çok yönlü ultra geniş açılı zoom eklemek isteyen fotoğraf tutkunları için idealdir. Panoramik görüntüler yakalamak için idealdir ve düşük ışıkta veya elde manzara çekimi yaparken bile titremeyen görüntüler sunan 5,5 stop optik Görüntü Sabitleyiciye sahiptir. EOS R5 gibi uyumlu bir EOS R Sistemi gövdeyle 7 stop'a kadar IS elinizin altında. Bu lens ayrıca 12,8 cm'ye (0,52x büyütme) kadar olağanüstü ayrıntı seviyeleri ve etkileyici netlik sunan Manuel Odak moduyla yakın çekimler için mükemmeldir.

Yalnızca 270 g ağırlığındaki küçük ve hafif Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, düşük ışıkta bile yaratıcı çekimler için geniş açıyla hızlı diyaframı bir araya getirir. 5 stop'lu optik Görüntü Sabitleyici, uyumlu bir EOS R Sistemi gövdeyle elde çekim için 6,5 stop'a kadar daha uzun aralıklı enstantane hızları sağlar. Ayrıca, konuları ortamlarında gösterebilmeniz için minimum 14 cm odaklama mesafesiyle (0,5x veya yarı gerçek boyut büyütme) yakın çekimler için de idealdir.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ile geniş manzaralar

Dağlarla çevrili durgun bir gölün yüzeyine yansıyan bulut oluşumları.

Verity, Buttermere'in bu çekiminde olduğu gibi "Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, geleneksel ve klasik manzaralar için idealdir," diye açıklıyor. "Arka plan, orta plan ve ön plandaki unsurları bir araya getiren mükemmel perspektifle böyle geniş çekimler için tasarlanmış." Canon EOS R5 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 17 mm, 2,5 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

Göl kıyısındaki düğün çiçeklerinin yakın plan çekimi. Çiçekler net şekilde odakta tutulurken arka plandaki göl ve dağlar bulanıklaştırılmıştır.

Buttermere kıyılarındaki düğün çiçekleri. "İşe başlarken manzara fotoğrafçılığının sadece geniş manzaralarla ilgili olduğunu düşünebilirsiniz ancak ön planla arka plan arasında bir denge kurmak daha önemlidir," diye açıklıyor Verity. Canon EOS R5 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 20 mm, 1/80 sn, f/5 ve ISO 500 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

Verity, Northern Fells'in engin yamaçları ile pastoral Buttermere'in çarpıcı görüntülerini yakalamak için Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lensi kullandı. "Bu lens, gerçekten geniş manzaralar için en etkili lens," diyor. "Daha geniş görüş alanı, kapsamlı manzara ve büyük, dramatik gökyüzü çekimleri için rakipsiz."

Manzara kompozisyonları söz konusu olduğunda uzak manzaralarla ilgi çekici bir ön plan arasındaki ilişki çok önemlidir. "Görüntü çok dağınık bir hal almadan fotoğrafa bakanları kare içerisinde yönlendirmek istiyorum," diyor. "Ön plan ile arka plan arasındaki dengeyi bulmak önemlidir. Görüntüye derinlik verir."

Manzara çekimleri için RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM'nin sunduğu çok yönlülük ve yaratıcılık imkânı Verity'yi gerçekten etkiledi. "Manzaraya yönelik olarak çok geniş bir odak uzaklığı aralığına sahip. Zoom aralığı, tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor ve sabit lensle çekim yapmak istediğim noktaya fiziksel olarak ulaşamadığım zorlu arazilerde harikalar yaratıyor.

"Ayrıca süper geniş görüş açısını yakın odaklamayla bir araya getiriyor. Gerçekten yakınlaşarak karenin ortasındaki düğün çiçeklerini çekebildim ve bağlam için arka planda çiçekleri çevreleyen manzarayı bulanıklaştırdım."

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ile ayrıntıları yakalama

Pamuk otu çiçeğinin önünde Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lense sahip bir Canon EOS R5 fotoğraf makinesini tutan eller.

" Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM'nin odak uzaklığını ve manzara fotoğrafçılığında sunduğu görüş alanını gerçekten seviyorum," diyor Verity. "Daha da iyisi sabit bir lens için olağanüstü derecede çok yönlü."

Pamuk otu çiçeklerinin yakın çekimi. Ortadaki çiçekler odaktayken ön ve arka plandakiler bulanıklaştırılmış.

"Makro özelliği, ayrıntılı çekimler için gerçekten yakınlaşabileceğim anlamına geliyor ve parlak f/1,8 diyafram açıklığı dar bir alan derinliği sunuyor. Böylece arka planı hoş bokeh efektiyle bulanıklaştırabiliyorum," diyor Verity. Canon EOS R5 ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lens ile 1/2.000 sn, f/2,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

Pamuk otlarını çekerken, kareye aniden bir yusufçuk girdi ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM'nin makro özellikleri, Verity'nin ayrıntılı fotoğraflar için gerçekten yakınlaşmasını, f/3 ile çekim yaparken arka planı bulanıklaştırarak yusufçuğu izole etmesini ve bu sırada manzaranın muazzam renklerini korumasını sağladı.

"Kit çantanızda bu yeteneğin olması mükemmel," diyor Verity. "Manzara fotoğrafçılığının yalnızca büyük manzara çekimleri ile ilgili olmadığını hatırlamanıza yardımcı oluyor."

Verity lensin sabit odak uzaklığını çok beğendi ve bunun dikkat dağıtıcı unsurları engelleyip kompozisyona odaklanmakta gerçekten faydalı olduğunu söyledi. "Sabit odak uzaklığı, daha iyi bir fotoğrafçı olmanız için sizi eğitir," diye ekliyor. "Benim için bu daha yaratıcı bir lens. Tüm unsurlar bir araya geldiğinde, mükemmel manzara fotoğrafları ortaya çıkarıyor."

Bir otun üzerinde dinlenen yusufçuğun yakın çekimi.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM'nin 0,5x büyütme özelliği, Verity'nin hoş bir bulanık arka plana sahip bu yusufçuğunki gibi yakın çekimler yapmasını sağladı. Canon EOS R5 ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lens ile 1/250 sn, f/3,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

Yaratıcı olanaklardan en iyi şekilde yararlanma

Tepesi güneşin altın rengi ışıklarıyla aydınlanan dağlarla çevrili bir göl.

"Gün doğumundan hemen sonra ve gün batımından hemen önceki altın saat, manzara fotoğrafçılığı için sihirli bir zamandır," diyor Verity. "Altın bir ışıltıyla ısınan manzaralarda ışık kalitesi gerçekten mükemmel." Canon EOS R5 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 21 mm, 1/30 sn, f/13 ve ISO 250 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

Ön plandaki ağaç ve gölün ve arka plandaki dağların su yüzeyindeki yansıması.

EOS R Sisteminin tüm potansiyelini ortaya çıkarmak ve bitmiş çekimlerinin kalitesini sağlamak için Verity fotoğraflarını Canon'un RAW işleme ve fotoğraf düzenleme yazılımı olan Digital Photo Professional (DPP) ile işledi. Canon EOS R5 ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lens ile 1/2 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Verity Milligan

İdeal bir dünyada, manzara çekmek için yola çıktığınızda yanınızda farklı senaryolara uygun lensler taşırsınız. Ancak Verity, bu lensler arasında Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ile RF 24mm F1.8 MACRO IS STM'nin çekim ihtiyaçlarını oldukça iyi şekilde karşıladığını keşfetti. "Her iki lens de fotoğraf makinesine hakim olan ve kit lenslerinden daha fazlasını isteyen herkes için pek çok avantaj sunuyor," diyor. Zoom lensin daha geniş açısıyla sabit lensin daha geniş diyafram açıklığından da faydalanacak olan Canon EOS R Sistemi serisindeki APS-C fotoğraf makinesi kullanıcıları da dahildir.

"Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, geniş görüntüleme açılarıyla fotoğrafçılara manzarayı farklı şekillerde görme ve yaratıcılıklarını gerçek anlamda geliştirme olanağı sunuyor," diye ekliyor Verity. "Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM'nin makro özelliği ve parlak f/1,8 diyaframı heyecan verici ve yaratıcı yeni olanaklar sunuyor."

Verity her iki lensin de AF özelliklerinden ve lenslerin EOS R5'teki IBIS ile birlikte çalışma şeklinden özellikle etkilendi. "IS son derece iyi çalıştı," diyor. "Düşük ışıkta düşük enstantane hızları ile görece dar diyafram açıklıkları kullanırken bile iki günlük çekimden tek bir bulanık görüntü çıktığını sanmıyorum. Bazen neredeyse karanlık ortamlarda elde çekim yapmama rağmen her zaman net görüntüler elde ettim. Çekim yaparken hareket özgürlüğünü ve çekimin perspektifini nasıl değiştirdiğini görmek için küçük değişiklikler yapabilmeyi gerçekten seviyorum. Tripod kullanmak, bu açıdan gerçekten sınırlayıcı olabilir ve bu durumda ek bir ürün daha taşımanız gerekir."

Verity'nin çekimden elde ettiği görüntüler bu iki kompakt ve hafif lensin sunduğu yaratıcı seçenekleri gösteriyor. "Bu lenslerin kalitesi, çok yönlülüğü ve bu kadar yakından odaklanabilmeleri beni çok heyecanlandırdı," diyor. "Manzara fotoğrafçılığında tamamen farklı ve alışılmadık bakış açıları sunan yeni fırsatlar yaratıyorlar. Kelimenin tam anlamıyla daha yakından bakabilir ve çok daha fazlasını görebilirsiniz."



Yazan: Matthew Richards

İlgili Ürünler

İlgili makaleler