GECE FOTOĞRAFÇILIĞI
Gece gökyüzü fotoğrafçılığı
Zaman atlama ve yıldız izi fotoğrafları dahil gece yıldızları fotoğraflamak için başlıca teknikler.
MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI
Avusturyalı fotoğrafçı Markus Morawetz, esas olarak düğün fotoğrafçılığı konusunda tanınıyor ancak macera tutkusu uzun zamandır ona ilham kaynağı oluyor. Mart 2019'da bu tutkuyu eşi Carina ve 10 aylık kızları Fanni ile paylaşmaya karar verdi. Bir karavanla seyahat eden aile Avusturya, Viyana'nın hemen dışındaki evlerinden, Norveç'in kuzeyindeki doğanın en görkemli manzaralarından biri olan Kuzey Işıklarına tanıklık etmek ve fotoğraflarını çekmek için yola çıktı.
Kışın son birkaç haftasını Avusturya, Almanya, Danimarka, İsveç ve Norveç'te seyahat ederek geçirdikten sonra üç maceracı bu olağanüstü olaya bir değil iki kez tanıklık etme fırsatını yakaladı. Markus, "O sırada Norveç'te sahilde kalıyorduk. Koşullar mükemmeldi. Güzel, berrak bir gökyüzü vardı ve rüzgar yoktu. Işıklar iki gün de yaklaşık bir saat gökyüzünde kaldılar. Parlak yeşil ve mor şeritlerin üzerimizdeki dalgalar halinde dansıydı." diyor.
"Bir çok insan bize, 'Bebekle bu kadar uzağa seyahat edemezsiniz. Oralar çok soğuk ve ıssız.' demişti." Ancak Markus ve Carina, bu unsurlara karşı iyi korunduklarından emin oldular ve bir maceraya çıktılar. Markus "Hayattaki en önemli hedeflerimizden biri kızımızın doğanın değerini gerçekten anlamasını sağlamak." diyor. "Çok uzak olacağını biliyorduk ve soğuk olacağını da biliyorduk ancak Mart ayı Işıkları görmek için en iyi zaman.
Akşamüstü boyunca bu güzel altın renkli ışığı görüyorsunuz. Gün batımından sonra ise en göz alıcı ışığı ortaya çıkaran 'alacakaranlık' sizi karşılıyor. Kuzey Işıkları görünmese bile bu süre boyunca birçok fotoğraf çekme fırsatınız var." Seyahatlerini hafif malzemelerle yapmayı tercih ettiğinden Markus, çekimlerini Canon EOS R ile yaptı. Favori lenslerinden bazılarını kullanabilmek için de EF EOS R Adaptörü tercih etti.
Markus Morawetz'in Kuzey Işıklarını fotoğraflamak için en iyi ipuçları
Gün batımının 17.00'de olacağını bilen aile, güçlü bir arka planı olan mükemmel konumu keşfetmek için yeni varış noktalarına öğleden sonra vardılar. Markus ve Carina, fotoğrafa ilgi ve ölçek katmak üzere bölgede bulunan nesneleri görmek için Fanni'yi de alarak yürüyüşe çıktılar. Bu esnada ışıkların hareket etmesi veya başka bir yerden daha iyi görünmesi durumuna karşı bir dizi alternatif noktalar belirliyorlardı. "Güzel taşlar, su, ağaçlar veya belki bir kulübe gibi şeyler bulmaya çalışın." diyor Markus.
Soğuk ortamlarda çalışan fotoğrafçıların karşılaştığı temel sorunlardan biri, pil ömrünün hızla tükenmesidir. Zamanından önce tükenen bir pilin Kuzey Işıklarını yakalamakla onları kaçırmak arasındaki farkı yaratabileceğini bilen Markus, dışarı çıkarken yanına her zaman yedek bir pil aldı. "Pili pantolonumda veya ceketimin cebinde, vücuduma olabildiğince yakın tuttum çünkü pil ne kadar sıcak kalırsa o kadar uzun süre dayanır." Markus önerilen çalışma sıcaklığı aralığı 0 ile 40°C arası olan Canon EOS R ile çekim yapıyordu. Markus, sıcaklığın genellikle -5 ile -10°C arasında olduğu dondurucu koşullarda hiçbir fotoğraf makinesinin çalışmasının garanti edilemeyeceğini biliyordu ve ani ısı değişimlerinden kaçınmaya dikkat ediyordu. Çünkü yoğunlaşma fotoğraf makinesinin bozulmasına neden olabilirdi. Tüm çevresel faktörler göz önünde bulundurulduğunda, "EOS R harikaydı" diyor. "Soğuk havalara rağmen oldukça uzun süre çalışıyordu, müthiş bir kullanımı vardı ve onunla yaratıcılığımı ortaya koymak oldukça keyifliydi."
Markus, "Pratik yapmaya başlamak için ışıkları aramaya çıkana kadar beklemek zorunda değilsiniz" diyor. "Soğuk hava yalnızca pillerinizin seviyesini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda sizin enerjinizi de etkiler. Bu da hızlı çalışmanız ve ne yaptığınızı bilmeniz gerektiği anlamına gelir. Bu nedenle kuzeye gitmeden önce gece saatlerinde gökyüzü çekimi için pratik yapmak iyi bir fikirdir. Kışın yakınlarda bulunan, ışık kirliliğinden uzak, açık bir alanı ziyaret edin. Böylece eldivenlerle ve büyük bir ceketle nasıl çalışacağınızı bilir ve daha uzun pozlamalar kullanmak için pratik yapabilirsiniz. Yaklaşık bir saat boyunca orada kalın ve gece manzaralarını kavradıktan sonra yıldızların izlerini veya Samanyolu'nu çekmeyi deneyin."
Markus, en net sonuçlar için fotoğraf makinenizi tripod üzerine monte etmenizi ve uzun pozlamalı düşük ISO değeri kullanmanızı öneriyor. "Gerektiğinde ISO'yu artırmaktan korkmuyorum ancak ışıkları çekmek için bir ila beş saniye arasında değişen uzun pozlamalar ve tripod kullanmayı tercih ediyorum. Düğün fotoğrafçılığı tecrübelerimden, gerektiğinde elde çekim yapıp gerçekten karanlık ortamlarda maksimum ISO 5000 değerini kullanmanın ve üretim sonrasında kolayca değiştirebileceğiniz bir miktar gren eklemenin anı kaçırmaktan daha iyi olduğunu biliyorum. Ancak zamanınız varsa ISO'yu düşürmek, daha uzun bir pozlama kullanmak ve hareketi ortadan kaldırmak için fotoğraf makinesini bir tripoda yerleştirmek daha keskin ve net bir sonuç elde etmek için daha iyidir."
Bu seyahatte çekim yapmak genellikle kar veya sahil şeridindeki kumlar gibi aydınlık alanlardaki ve gökyüzü veya dağlar gibi karanlık öğelerdeki ayrıntıları yakalamaya çalışmak anlamına gelir. Markus, "Ne için pozlama yapacağını bilmek bir ikilem olabilir" diyor. "Çok uzun süre pozlama yapamıyorum yoksa sahil çok parlak olur ve parlaklığı yalnızca sahilde ölçersem, gökyüzü çok karanlık olur. Üretim sonrasında fotoğrafı aydınlatmayı veya koyulaştırmayı deneyebilirsiniz ancak bu yeterince keskinlik olmadan gren elde etmenizle sonuçlanabilir."
Markus'un en sevdiği püf nokta, birden fazla pozlama çekmektir. "Bir aydınlık, bir de karanlık ortam için pozlama yapmak adına aynı kompozisyona sahip iki fotoğraf çekeceğim ve sonra bunları üretim sonrasında birleştireceğim. Burada rengi de biraz artıracağım. Ancak Canon EOS R'nin HDR modunu kullanmanın daha da kolay bir yolu var. Farklı pozlamalarda üç kesintisiz çekim yapıyor ve bunları fotoğraf makinesinde tek bir görüntüde bir araya getirerek daha geniş bir ton aralığına sahip bir fotoğraf oluşturuyor." Ancak HDR'nin en iyi sonucu gün ışığında kullanıldığında verdiğini unutmayın. Diğer bir alternatif ise çekimlerinizde renk doygunluğunu artırmanızı sağlayacak bir Polarizasyon Filtresi kullanmaktır.
Fotoğraflarınızın diğer fotoğraflar arasında öne çıkmasını sağlamak, kompozisyon konusunda farklı düşünmek demektir. Markus, "Herkesin çektiği 'standart' çekimleri yapmak istemediğim için beni sık sık yerde yatarken veya bir çalıya tırmanırken bulabilirsiniz." diyor. "Çekimlerimin farklı olmasını, bir hikaye anlatmalarını istiyorum ve farklı açılar bulmak bunu başarmama yardımcı oluyor. Canon EOS R'nin değişken açılı ekranı Kuzey Işıklarını fotoğraflarken bunu yapmama yardımcı oldu çünkü çok fazla kar ve buz vardı; bu yüzden yere uzanmak ve üşüyüp ıslanmak veya en yakın hastane kilometrelerce uzaktayken bir ağaca tırmanmak zorunda kalmamak güzeldi. Tek yapmam gereken Canon EOS R'yi kaldırmak veya indirmek ve çekimi mükemmel bir şekilde görene kadar ekranı eğmekti."
Markus, "Karanlıkta, otomatik odaklamanın devreye girmesi zordur. Bu nedenle manuel odaklamayı kullanarak odağı sonsuza ayarlıyorum." diyor. Lensin ölçüm mesafesinin çok üzerinde olan bir şeyin (bu durumda yıldızların) görüntüsünü oluşturabilmesi için ayarlandığı nokta burasıdır.
Bu seyahat için Markus, Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM zum lens ve Canon EF 35mm f/1.4L II USM sabit lensi bir arada kullandı. "Bu iki lens çok geniş diyafram açıklığına sahip ve yine de oldukça fazla derinlik ve keskinlik veren iki manzara lensidir. Bu neden bu seyahat için mükemmel seçimlerdi."
Canon EOS R'yi Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM lens ile birlikte kullanan Markus, lensin en geniş diyafram açıklığıyla birkaç saniyelik daha uzun pozlamaları bir araya getirdi. "Çoğu çekim için lensi f/2,8'de açık tuttum. Bu aynı zamanda yıldızların izlerini ve Samanyolu'nu fotoğraflamanın da sırrıdır ancak bunun için oldukça düşük diyafram açıklığı olan güzel bir lense ihtiyacınız var. Böylece ISO'yu çok yükseltmeniz gerekmez."
Geleneksel DSLR'lerin aksine tam kare aynasız Canon EOS R, Markus deklanşöre basmadan önce son resmin nasıl görüneceğini değerlendirmek için fotoğraf makinesinin elektronik vizörünü (EVF) kullandığından, ona görüntülerini gerçek zamanlı olarak pozlama olanağı sağladı. "Bu harika bir özellik çünkü çok parlak veya çok karanlık olup olmadığını anlamak için fotoğraf çekmenize gerek yok, EVF size söylüyor. Bu, stres olmadan zamandan çok daha fazla tasarruf etmenizi sağlıyor. Bu da, ışıkları çekerken ne kadar süre orada kalacaklarını bilmediğinizden ve oyalanmak için havanın çok soğuk olmasından dolayı büyük önem taşıyor. Pozlama ve kompozisyonu doğru ayarladığınızda, ışıklar hareket etmiyorsa veya genel ışık değişmiyorsa defalarca çekim yapabilirsiniz. Bu da Canon EOS R'yi fotoğraf tutkunları ve yeni başlayanlar için mükemmel bir fotoğraf makinesi haline getiriyor."
Markus, Carina ve Fanni, Kuzey Işıklarının harika fotoğraflarını çekme hedeflerine ulaştılar ancak Markus için bu seyahati değerli kılan, ailesiyle paylaşılan anlardı. "Anı oluşturmakla değil yakalamakla ilgileniyorum" diyor Markus. Ancak beklenmedik anlar geldiğinde hazırlıklı olmak en iyisidir.
Natalie Denton tarafından yazıldı
İlham Alın bölümü; kullanışlı fotoğrafçılık ipuçları, alıcı kılavuzları ve bilgilendirici röportajlar dahil olmak üzere en iyi fotoğraf makinesini veya en iyi yazıcıyı bulmanız ve bir sonraki yaratıcı fikrinizi hayata geçirmeniz için ihtiyacınız olan her şeyi içeren temel bir kaynaktır.
Tüm Hikayelere geri dönGECE FOTOĞRAFÇILIĞI
Zaman atlama ve yıldız izi fotoğrafları dahil gece yıldızları fotoğraflamak için başlıca teknikler.
MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI
Sıfır derecenin altındaki sıcaklıklar fotoğraf makinenize zarar verebilir. Bu nedenle karlı ve buzlu koşullarda çekim yaparken bu profesyonel ipuçlarını uygulayın.
HAVAİ FİŞEK FOTOĞRAFÇILIĞI
Kit, teknikler ve komposizyon: havai fişekleri fotoğraflamak için en iyi ipuçları.