PORTRE FOTOĞRAFÇILIĞI

Göz alıcı grup portreleri çekme

Dört Canon Marka Elçisi, aileler ve düğünlerden spor takımlarına kadar her türlü grup portresini çekmek için en iyi ipuçlarını paylaşıyor.
Gelinin ve nedimelerinin katmanlı bir düğün pastasının yanında poz verdiği bir grup portresi.

Düğünler, spor etkinlikleri ve aile kutlamaları gibi özel günler, arkadaşlarınız ve sevdiklerinizin yıllarca unutulmayacak grup portrelerini çekmeniz için muhteşem fırsatlar sunar.

Ancak güzel bir grup fotoğrafı çekmek zorlu bir sanattır. Birden fazla insanın çekimini yaparken onları nereye yerleştireceğinize hızlıca karar verip yapmalarını istediğiniz şeyi açıkça anlatabilmelisiniz. Bunun için de grup portresinin temellerinde halihazırda ustalaşmış olmanız gerekiyor.

Bazı tavsiyeler evrenseldir. Çektiğiniz grup fotoğrafının türü ne olursa olsun; herkesin iyi bir yüz ifadesi sergilediğinden, çekimin kompozisyonu ile pozlamasının iyi olduğundan ve arka planın kalabalık veya dikkat dağıtıcı olmadığından emin olmalısınız.

Aydınlatma da her zaman önemlidir. Örneğin, güneşli bir günde dışarıda çekim yapıyorsanız konularınızın fotoğraf makinesine bakarken gözlerini kısmaması için yukarıda gölgelik bulunan bir bölge arayın.

Canon EOS RP veya Canon EOS R6 gibi elektronik vizöre sahip bir fotoğraf makinesi kullanarak grup fotoğraflarınızı çekerken görebilir ve pozlamayı ayarlayabilirsiniz. Değişken açılı ekran sayesinde de yaratıcı veya pratik nedenlerle farklı görüş açılarından çekim yapabilirsiniz.

İç mekanda doğal ışığı kullanarak çekim yaparken Canon RF 50mm F1.8 STM gibi hızlı lensleri kullanmak büyük ölçüde yardımcı olur. Nispeten küçük bir ortamda büyük bir grubun fotoğrafını çekerken ultra geniş açılı Canon RF 16mm F2.8 STM lens ile güzel bir fotoğraf elde edebilirsiniz.

Alanlarında oldukça deneyimli profesyoneller olan dört Canon Marka Elçisi, her türlü durumda harika grup fotoğrafları çekmenin temel ipuçlarını paylaşıyor.

1. Aile grup portreleri

Sahildeki bir ailenin siyah-beyaz bir fotoğrafı. Baba, çocuğunu havaya kaldırıyor ve üçü de güneşin önünde birer silüet oluşturuyor.

Aile fotoğrafçısı Helen Bartlett, "Ailenin size doğru yürümesini veya koşmasını sağlayarak grup fotoğrafına dinamizm kazandırabilirsiniz. Çocuklar da genelde etrafta koşuşturmaya bayılıyor," diyor. "Fotoğrafçılığı bir oyuna dönüştürüp süreci eğlenceli hale de getirebilirsiniz!" Canon EOS-1D X Mark II (Canon EOS-1D X Mark III'ün eski modeli) ve Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM lens ile 24 mm, 1/5.000 sn, f/2,8 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir. © Helen Bartlett

İki çocuğun eğilen ebeveynlerinin omuzlarına yaslandığı, dışarıda poz veren bir ailenin siyah-beyaz bir grup portresi.

Bu fotoğrafta ebeveynler, çocuklarına göre kadrajın daha altında duruyor. Bu kompozisyon tekniği, yüzlerinin aynı hizada olmasını sağlıyor. Canon EOS-1D X (Canon EOS-1D X Mark III'ün eski modeli) ve Canon EF 50mm f/1.2L USM lens ile 1/100 sn, f/5 ve ISO 1.000 değerlerinde çekilmiştir. © Helen Bartlett

Grup fotoğrafları çekmek, İngiltere'nin en iyi aile fotoğrafçılarından biri olan Helen Bartlett'in günlük işlerinin bir parçasıdır. "Grup çekimlerinde dengeli bir fotoğraf elde etmek için insanları mümkün olduğunca ilgi çekici bir kompozisyonda, boylarının ve konumlarının farklılık gösterdiği bir şekilde yerleştirmek iyi sonuçlar üretir," diyor.

"Gözlerin fotoğraf makinesine baktığı bir çekimle başlayıp hareketlenme başlayana kadar beklemenizi öneriyorum. Aile bireyleri birbirine dönüp sohbet etmeye ve gülmeye başladığı için porteden sonra çekilen fotoğraf genelde en iyisi oluyor."

Bir bahçede veya parkta çekim yapıyorsanız Helen, konularınızı çevrenizdeki nesnelerin etrafında toplamanızı öneriyor. Örneğin, düşmüş bir ağaç, genç çocukların üstüne çıkabileceği güzel bir yardımcı malzeme olabilir.

Helen, "İçeride çekim yapıyorsanız ışığı göz önünde bulundurun. İdeal olarak herkesin yüzüne eşit ışık gelmesi için ailenin bir pencereye bakmasını sağlayın," diyerek devam ediyor. "Küçük bir alanda genç çocukların fotoğraflarını çekerken ebeveynler bebekleri kucaklarına alırsa bebekler kaçamaz ve herkesin başı eşit seviyede olur.

Aileyi bir koltuğa oturtursanız genç çocuklar ebeveynlerinin kucağına oturabilir. Yaşları büyüdükçe çocukları koltuğun arkasına veya kollarına yerleştirerek kompozisyonda değişiklik yapabilirsiniz."

Son olarak, çocuk partileri veya aile toplanmaları gibi etkinliklerde spontane aile fotoğrafları çekmek için son teknoloji ürünü bir cihaz kullanmak istiyorsanız aradığınız şey Canon PowerShot PX. Bu akıllı fotoğraf makinesi, görüntü tanıma teknolojisi sayesinde otomatik fotoğraf kompozisyonları oluşturur ve özgürce etkinliğin tadını çıkarmanıza imkan tanır.

2. Düğün grup portreleri

Çiçek dolu bir tezgahın önünde duran, kollarında kına ve çok sayıda bilezik bulunan, canlı renkli geleneksel Hint elbiseleri giyen üç kadının grup portresi.

Düğün fotoğrafçısı Sanjay Jogia, fotoğraf çekerken sürekli karşılaştığı bir sorun olan göz kırpmanın önüne geçmek için ilk başta gruptan gözlerini kapatmalarını istiyor. "Daha sonra 'Üçten geriye sayacağım, sonrasında gözlerinizi açın,' diyorum. Yaklaşık yarım saniye aralıklarla üç fotoğraf çekiyorum." Canon EOS-1D X Mark II ve Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM lens ile 24 mm, 1/1.000 sn, f/3,5 ve ISO 320 değerlerinde çekilmiştir. © Sanjay Jogia

Resmi kıyafetler giyen, altın rengi tavan ışıklarına sahip loş bir odada poz veren büyük bir aile grubu.

Sanjay, insanların odak dışı kalmaması için grup fotoğraflarında geniş diyafram açıklığı kullanmaktan kaçınır. "Dışarıda yaptığım çekimlerde insanlar tek sıra dizilmişken bile genelde işimi garantiye alıp grup fotoğraflarında f/8'in altındaki değerleri kullanmam. Böylece arkadaki sahnenin daha fazla ayrıntısını yakalayabiliyorum," diyor. Canon EOS 5DS R ve Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM lens ile 44 mm, 1/200 sn, f/8 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir. © Sanjay Jogia

Hint düğünlerinde ve uzakta yapılan düğünlerde uzmanlaşan Sanjay Jogia, 2008 yılından beri düğün fotoğrafları çekiyor. Çoğu düğünde resmi fotoğrafları çeken bir profesyonel olsa da Sanjay'in kendi grup fotoğraflarını çekmek isteyen herkese tavsiyeleri var.

"Yüksek kontrastlı aydınlatma koşullarından kaçınmak için gruplarınızı büyük bir ağacın altı veya güzel arka planı olan bir binanın gölgesi gibi açık alanda gölgeli bir yere yerleştirmenizi öneririm," diyor Sanjay. "İnsanların bir duvarın önünde durmasını istemezsiniz. Odağın insanlarda olması için konunuz ile arka plan arasında bir ayrım olması gerekir."

Sanjay, kompozisyonlarında kadrajı büyük ölçüde insanlarla doldurup etraflarında biraz boş alan bırakıyor ve arka planda dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçınıyor. Gelin ve damat fotoğrafta olacaksa onları merkeze yerleştiriyor.

"Genelde gelin ve damada poz verdirip etrafındaki insanları değiştiriyorum," diyor. "Ayakta duran bir grubun fotoğrafını çekerken herkesi geline ve damada bakacak şekilde tek bir sıraya dizerek her iki tarafta da eşit sayıda insan olmasını sağlamaya çalışırım. İnsanları birbirine yakın tutarak da grubun kapladığı alanı en aza indiririm."

3. Spor takımı portreleri

Sarı ve yeşil forma giyen Avustralya kriket takımının bir grup portresi.

Baş spor fotoğrafçısı Marc Aspland, "Işığı göz önünde bulundurun," diyor. "Takım fotoğraflarını hep hızlı çekme eğiliminde oluruz ancak sadece ışığın en iyi olduğu yeri belirleyerek bile çok daha iyi fotoğraflar elde edebiliriz. Doğrudan güneş ışığının altında durmaktansa, eşit bir aydınlık sağlamak için daima arkadan gelen ışığı tercih ederim." © Marc Aspland

Marc Aspland, The Times gazetesinin baş spor fotoğrafçısıdır. Marc, genellikle aksiyonu yakalamaya odaklansa da grup fotoğrafları da çekiyor. "Toplu, düzenli ve tertipli bir takım grubu her zaman rastgele bir grup fotoğrafından daha iyidir," diyor.

Örneğin, bir futbol takımının fotoğrafını çekerken Marc, takımı arka sıradakilerin ayakta durduğu, ön sıradakilerin de bir ellerini dizlerinin üstüne koyduğu veya kollarını kavuşturmuş bir şekilde eğildiği iki sıra halinde yerleştirmenizi tavsiye ediyor. Takım kaptanı arka sıranın ortasında, teknik direktör de grubun kenarında olmalıdır. Neredeyse ön sıradaki insanların başıyla eşit yükseklikte, düşük bir fotoğraf makinesi açısı da tavsiye edilir.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM gibi geniş açılı, orta telefoto zoom lensi, tüm takımı kadraja sığdırırken kompozisyon konusunda daha fazla esnekliğe sahip olmanıza imkan tanır. Marc, "Takım, DSLR vizörünüze neredeyse tam olarak sığmalıdır," diyerek devam ediyor. "Çok yüksek bir enstantane hızına gerek yok ancak ön sıradan arka sıraya herkesin odakta olmasını sağlamak için alan derinliği önemlidir. f/5,6 veya f/8 değerlerinde bir diyafram açıklığı yüksek netlik sunabilir."

Dikkatleri grup fotoğrafından uzaklaştıran bir şey olursa seslenerek veya elinizi sallayarak grubun dikkatini çekin ve doğrudan size bakmalarını sağlayın. Marc, "Birilerinin, yanında duran oyuncunun başının arkasında parmaklarıyla 'tavşan kulağı' yapmadığından da emin olmanız gerekiyor!" diye ekliyor.

4. Moda grup portreleri

Güzel manzaralı bir gölün önünde duran arabanın kaputuna oturan üç genç kadının siyah-beyaz bir grup fotoğrafı.

Moda fotoğrafçısı Julie Pike'ın çektiği bu fotoğrafta, Norveçli pop yıldızı Aurora'yı (ortada) ve iki kız kardeşini görüyoruz. "Rahat hissedecekleri bir yer olduğu için özellikle büyüdükleri evde buluşup buluşamayacağımızı sordum," diyor. Canon EOS 5D Mark III (Canon EOS 5D Mark IV'ün eski modeli), Canon EF 24-105mm f/4L IS USM lens (Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM lensin eski modeli) ile 105 mm, 1/400 sn, f/9 ve ISO 500 değerlerinde çekilmiştir. © Julie Pike

Güneş ağaçların arasından ışıldarken ormanda yürüyen, yaz elbisesi giyen üç genç kadın. Kadınlardan biri ellerini havaya kaldırmış.

Julie, etkileyici fotoğraflar elde etmek için dikkatinizi konularınıza vermenin çok önemli olduğunu söylüyor. "Nasıl hareket ettiklerinin ve davrandıklarının bilincinde olun," diyor. "Fotoğrafını çektiğiniz insanlarla aranızda bir ayrım oluşturacağından yalnızca fotoğraf makinesinin arkasına geçmekle kalmayın, konularınızla bağlantı kurmaya çalışın." Canon EOS 5D Mark III ve Canon EF 24-105mm f/4L IS USM lens ile 24 mm, 1/200 sn, f/7,1 ve ISO 320 değerlerinde çekilmiştir. © Julie Pike

Norveç'in Oslo şehrinde moda fotoğrafçılığı yapan Julie Pike, büyük markalar ve dergiler için rüyadaymış ve spontane yakalanmış gibi görünen fotoğraflar çekmektedir. Julie, bir moda veya yaşam tarzı çekiminde küçük bir grubun fotoğrafını çekmek istiyorsanız herkesin rahat hissedeceği bir bahçe veya ev gibi bir konum seçmenizi öneriyor. Aynı zamanda lens değiştirerek vakit harcamamanız için tek bir zoom lensi kullanmanızı öneriyor.

"Çekimin başında grupla biraz yürüyüş yaparak ortamı gevşetin," diyor. "Hep insanlarla konuşarak başlarım. Beş dakika konuşup 15 dakika çekim yapmaktansa tam tersini tercih ederim. Fotoğraf makineniz her zaman hazırda bulunsun. Herkes rahat hissettiğinde çekim yapmaya başlayın."

Julie, üç modelin fotoğrafını çekiyor ve hepsinin net görünmesini istiyorsanız f/8 veya f/11 değerlerinde ve modelleriniz hareket ediyorsa en az 1/250 sn enstantane hızında çekim yapmanızı öneriyor. Düşük ışıkta çekim yaparken Canon EOS RP veya Canon EOS R6 gibi fotoğraf makineleri, flaşa ihtiyaç duymadan daha yüksek ISO ayarlarında çekim yapmanıza imkan tanır. "Fotoğraf makineleri o kadar iyileşti ki son derece yüksek bir ISO ayarında bile her şey güzel görünüyor," diyor.

Julie, kendi moda fotoğrafı stilinde konularına videoya çekildiklerini hayal edip hareket etmelerini ve sıradaki kare için beklememelerini söylüyor. "Sürekli fotoğraf makinesine bakmamalılar," diyor. "Bana bakmalarını istediğimde bunu onlara söylemeyi tercih ederim. Fotoğraf makinesinin varlığını unutmalarını istiyorum."

Aileniz veya arkadaşlarınızla bir araya geldiğiniz bir sonraki etkinlikte, herkesi toplayıp net ve dikkat çekici bir grup portresi çektiğinizden emin olun.

Yazan: David Clark

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

  • Büyük yeşil bir kolye ve mavi bere takan bir kadının mor arka planda bir portresi.

    EV PROJELERİ

    Kendi ev stüdyonuzu kurun

    Flaşla yaratıcılığınızı artırma ve düşük bütçeyle çarpıcı portreler çekme yöntemlerini keşfedin.

  • Kısa pembe hırka ve gri kot pantolon giymiş, uzun örgülü saçlı bir kadının şehrin bir sokağında yürürken çekilmiş portresi.

    PORTRE FOTOĞRAFÇILIĞI

    Portrelerinizde mükemmel cilt tonlarını yakalama

    Profesyonel moda fotoğrafçısı Jade Keshia Gordon ile zorlu bir beceri olan doğal cilt tonlarını yakalamada uzmanlaşın.

  • Loş bir odada fotoğraf makinesine bakan üstsüz bir adamın yan profilden portresi.

    PORTRE FOTOĞRAFÇILIĞI

    Portre fotoğrafçılığı için ipuçları ve teknikler

    Bu mükemmel ipuçları ve teknikler ile portre fotoğrafçılığınızı geliştirin.

  • AİLE FOTOĞRAFÇILIĞI

    Yılbaşı fotoğraflarına dair 10 ipucu

    Eğlenceli ve doğal aile portreleri çekimiyle ilgili bu ipuçlarıyla yılbaşı ruhunu yakalayın.