Sokak fotoğrafçılığı, fotoğraf makineleri kolaylıkla gezdirilebilecek kadar taşınabilir hale geldiğinden beri hayatımızda. Bu, çok çeşitli stiller içeren bir tür olsa da genellikle topluma açık alanlarda kurgulanmadan çekilen fotoğraflar olarak tanımlanır. Çoğu insan, 1960'larla 1980'ler arasındaki New York stilinin geleneksel sokak fotoğrafçılığı olduğunu düşünür: Bazen doğrudan insanların yüzüne odaklanan, yüksek tempolu fotoğraflar. Ancak tüm fotoğrafçılık türleri gibi o da evrim geçirmiştir.
Herkesin cebinde akıllı telefonların olduğu bir dönemde, ciddi sokak fotoğrafçıları fotoğraf makineleriyle çektikleri görüntülerin kalitesi ve yaratıcılıklarıyla diğerlerinin arasından sıyrılmaktadır. Yukarıda bahsedilen stile bağlı kalsalar da sokak fotoğrafçılığına kendi yöntemleriyle devam etmektedirler.
Andres McNeill'a bakın. Birleşik Krallık'taki Glasgow şehrinde yaşayan fotoğrafçı bu İskoç şehrinin mimari odaklı dramatik çekimleriyle sosyal medya büyük bir takipçi kitlesi kazanmış. Andres için önce binalar, sonra insanlar geliyor.
Bu yazıda sokakta çekim yapmaya dair ipuçlarını paylaşıyor.
SOKAK FOTOĞRAFÇILIĞI
Benzersiz sokak fotoğrafçılığı çekimleri için en iyi ipuçları
1. Etrafınızdaki dünyayı gözlemleyin.
Andres günlük çekimler için dışarı çıktığında nereye gideceğini düşünmekten kasıtlı olarak kaçınıyor ve bunun yerine gördüklerine tepki veriyor. Bununla birlikte, ne aradığını biliyor. "Şehir mimarisine dikkat ettiğimden pek çok sokak fotoğrafçısından farklı olduğumu söyleyebilirim," diye açıklıyor. "Ölçeği göstermek ilgimi çekiyor. Kontrast yaratmak için büyük bir bina ve ardından ön planda insanları kullanmayı seviyorum."
Andres, güçlü bir kompozisyon oluşturacağını düşündüğü bir yer bulana kadar etrafta dolaşıyor ve ardından fotoğraf makinesini hazırlayıp bekliyor. "Arka plan olarak güzel bir bina bulduktan sonra önden geçen kişi neredeyse ikinci planda kalıyor," diyor. Konuyu ideal hale getiren unsurlar genellikle görsel tekrar veya rastlantıdır: "Yeşil üstlü birinin fotoğrafının bulunduğu reklam panosunun yanında duran yeşil üstlü biri gibi".
Bir sahnedeki kişileri fotoğraflarken odak noktası belirlemek önemlidir. Bu nokta ana konu olan kişinin gözleri, kalabalığın ortasında duran bir kişinin yüzü ya da ya da sokakta aceleyle ilerleyen bir kişi olabilir.
2. Size ilham veren bir stil bulun.
Sinema, görüntü kompozisyonlarını "neredeyse filmlerdeki temel çekimler gibi" oluşturan Andres için önemli bir temas noktasıdır.
Andres, günümüzde sokak fotoğrafçılığı söz konusu olduğunda "herkese uygun tek bir çözüm" olmadığını vurguluyor. Andres'in ilgisini en çok çeken unsurlar, ister 19. yüzyıldan Viktorya dönemine ait yapılar ister Glasgow sokaklarındaki nadir Brütalist yapılar olsun, binaların şekil ve desenleridir. "Ben, binaya ait çizgilerin sizi bir konuya yönlendirdiği kılavuz çizgilerini kullanmaya bayılıyorum," diyor. Bazen çerçevenin iki yanına birer bina alıp sonra da merkezde bana doğru gelen bir taksi veya kişiyle çekimler yaparım.
Andres, "Bu konuya yaklaşmanın pek çok yolu var," diye ekliyor. "Klasik yöntem her zaman 35 mm kullanmak ve bazen de kalça hizasından yakın çekim yapmaktı. Ama şimdi çok çeşitli odak uzaklıkları kullanıyoruz. Daha içe dönükseniz 85 mm veya 200 mm kullanarak sokağın karşısından çekim yapabilir ve 35 mm'de kaçırabileceğiniz anları yakalayabilirsiniz."
3. Yaratıcı perspektifler benimseyin.
Kendinize özgü fotoğraflar çekmek için alışılmadık bir açıdan veya sıra dışı bir perspektiften çekim yapmayı deneyin. Andres'in Glasgow'da sevdiği yönlerinden biri de şehir çok tepelik olduğundan kadraja katılabildiği farklı perspektif ve katmanlar. Yükseltiler, gün batımını yakalamak için de idealdir.
Faydalı tekniklerden biri de pencere camı veya diğer parlak yüzeylerdeki yansımaları aramaktır. İlginç kompozisyonlar oluşturmak için pencerelerin yanı sıra su birikintileri ve akarsular üzerinde denemeler de deneme yapabilirsiniz.
Sokak fotoğrafları çekiyorsanız şehrinizin benzersiz özelliklerini düşünün ve fotoğraflarınızı ilginç ve bireysel hale getirmek için bunlardan faydalanın.
4. Havayı avantaja çevirin.
Glasgow, hoş binalara sahip olsa da Birleşik Krallık'ın en çok yağış alan şehirlerinden birisidir. Ama Andres bunu önemsemiyor. Hatta hava durumunu izlerken havanın yağmurlu olmasını diliyor. "Arkadaşlarım ve ailem benden nefret ediyor," diyor gülerek.
"Çözünürlüğü çok yüksek olduğundan EOS R Sistemi fotoğraf makineleriyle çalışıyorum ve her bir yağmur damlasını görebiliyorum," diye ekliyor. "Yağmur, yaz günlerinde çekebileceğiniz fotoğraflara tamamen farklı bir görünüm katıyor. Bu daha kasvetli bir görünüm oluyor." Ayrıca şemsiyeler de mükemmel aksesuarlardır.
5. Saygılı olun.
Çekim yapmayı planladığınız yerde sokak fotoğrafçılığının yasal olup olmadığını her zaman kontrol etmeniz önerilir. Ancak genellikle çoğu ülke, aksi belirtilmedikçe halka açık yerlerde fotoğraf çekimine izin verir. Park gibi halka açık alanlardaki insanlar ve sokaklardaki yayaların fotoğraflanması da buna dahildir.
Aynı şekilde yabancıların fotoğrafını çekmek de göz korkutabilir. Normalde çekimi yaptıktan sonra mümkünse konusunun yanına giderek konuşan ve fotoğraf makinesinin arkasındaki fotoğrafı gösteren Andres, "Ne yaptığınızı açıkça ifade edin ve tutkunuzu ortaya koyun," diyor. Ayrıca insanlara çektiğiniz fotoğrafları paylaşmayı teklif edebilir veya çevrimiçi olarak görüntüleyebilmeleri için sosyal medya hesaplarınıza dair bilgileri verebilirsiniz.
Çoğu anlayışlı olsa da istendiğinde Andres fotoğrafları memnuniyetle silecektir.
6. Sokak fotoğrafçılığı kit çantanızı mükemmelleştirin.
Kompakt boyutları ve düşük ışıktaki yüksek performansları tam kare EOS R8 ve EOS R6 Mark II'den APS-C EOS R10 ve EOS R50'ye kadar Canon'un aynasız EOS R Sistemi aynasız fotoğraf makinelerini sokak fotoğrafçılığı için mükemmel bir seçim haline getirir.
Andres, genellikle kesintisiz seri çekim modunda yüksek enstantane hızlarında çekim yapıyor. "Hareketi dondurmak istiyorum ve çekimi kaçırmak istemiyorum," diyor.
Gözün gördüğüne en yakın sonuçları verdiği ve bu nedenle doğal bir perspektif sağladığı için sokak fotoğrafçıları geleneksel olarak 35 mm veya 50 mm lensler kullanıyordu. Canon RF 50mm F1.8 STM ve RF 35mm F1.8 MACRO IS STM hem yumuşak bir bokeh efekti hem de geniş diyafram açıklıkları sunar, aynı zamanda arka planı bulanık tutarken konuyu öne çıkararak sinematik bir efekt oluşturmaya yardımcı olur.
Ancak arka planınız konunuz kadar önemliyse geniş açılı bir lens daha iyi bir seçenek olabilir. Son derece kompakt tasarıma sahip Canon RF 28mm F2.8 STM, arka plan bulanıklığıyla denemeler yapmak için hem çok yönlü odak uzaklığına hem de hızlı bir diyaframa sahiptir. Bu özelliği de onu sokak fotoğrafçılığı için ideal bir lens haline getirir. Çok amaçlı Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, optik IS ile fotoğraf makinesinin sarsılmasını en aza indirir ve hem geniş açılı şehir manzaralarını hem de daha yakın sokak portrelerini yakalamanız için çok yönlülük sağlar. Andres, "Bazen yakınlaştırıp farklı perspektifler oluşturmayı seviyorum," diyor.
Telefoto lens ile çekim yapmak, konunuzla aranızda biraz mesafe koyabileceğiniz anlamına gelir. Böylelikle konunuzun mahremiyetini ihlal etmek zorunda kalmazsınız. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, çok yönlü bir 10x zoom lensidir ve her senaryoya uygun bir odak uzaklığına sahip bir lens istiyorsanız idealdir.
Sokak fotoğrafçılığı, fotoğrafçılığın en erişilebilir türüdür. Başlamak için karmaşık ve pahalı bir kuruluma ihtiyaç duymazsınız. Nadir bir canlı ortaya çıkana kadar haftalarca gizlenerek beklemeniz, denizaşırı yerlere seyahat etmeniz veya dağlara tırmanmanız gerekmez. Tek yapmanız gereken kit çantanızı almak, yaşadığınız yere yakın sokaklara gitmek ve çekim yapmaktır. Bu ayrıca pratik yaparak daha gelişen bir beceridir. Andres, "Gözünüzü eğitene kadar, inanılmaz anların her zaman gerçekleştiğini fark edemezsiniz," diyor. "Bunun için sadece sabırlı olmak gerekiyor."
Kapımızın hemen önünde büyüleyici konular vardır. Bu yüzden dışarı çıkın, hazır olun ve deklanşöre basın.
Yazan: Rachel Segal Hamilton
İlgili Ürünler
-
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS R8
Tam kare fotoğrafçılığa ve videoya geçerek yaratıcılık hedeflerinizi gerçekleştirin. -
Aynasız Fotoğraf Makineleri
EOS R10
APS-C boyutlu sensörle geliştirilen bir aynasız EOS R Sistemi fotoğraf makinesi ile fotoğraf ve video çekimlerinizi bir üst seviyeye taşıyın. -
CANON LENSLER
RF 28mm F2.8 STM
Çok yönlü 28 mm odak uzaklığı ve hızlı f/2,8 maksimum diyafram açıklığı ile seyahat ve sokak fotoğrafçılığı için ince ve hafif pankek lens. -
Standart Lens
RF 50mm F1.8 STM
Geniş f/1,8 diyafram açıklığına sahip kompakt, sessiz ve hafif 50 mm RF sabit lens, yaratıcılığınızı çalışmalarınıza dökmek için idealdir. -
RF Lensler
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Tam kare aynasız fotoğraf makinesi tutkunları için ideal günlük lens. Kullanım kolaylığı, düşük ağırlık ve kompakt boyut sunan RF 24-105mm F4-7.1 IS STM sayesinde fotoğrafçılığınızı bir adım öteye taşıyın. -
RF Lensler
RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
Tek bir taşınabilir lenste büyük esneklik sunan, EOS R sistemine yönelik, çok yönlü 10x zum.