Giuseppe taking a photo of a shop window, showing passers by in the reflection.

SOKAK FOTOĞRAFÇILIĞI

Her Günün Büyüsü: Giuseppe Esposito-Rodrigues'den sokak fotoğrafçılığı ipuçları

Fotoğrafçılık Giuseppe Esposito-Rodrigues'in DNA'sında var. Giuseppe, manzara fotoğrafları çekmeyi çok seven İtalyan bir baba ve seyahat fotoğrafçılığı tutkunu Portekizli bir annenin oğlu olarak Venezuela'da doğmuş. Fotoğrafçılık anlamında gayet doğal bir şekilde anne ve babasının izinden gitmiş.
2013'ten bu yana Dublin'de yaşayan Giuseppe, şehrin nehir kenarındaki caddelerini ve sokak lambalarının aydınlattığı dar sokaklarını arşınlayarak sinematik bir çarpıcılığa ve aynı zamanda sessiz bir içtenliğe sahip fotoğraflar çekiyor. Giuseppe'nin fotoğrafları kendilerine Lonely Planet ve Culture Trip gibi yayınlarda yer buluyor. Eskiden, (Canon EOS 5D Mark IV modelinin bir alt modeli olan) Canon EOS 5D Mark III modelini tercih eden Giuseppe, bu makineyi Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM veya Canon EF 85mm f/1.4L IS USM lens ile birlikte kullanıyormuş. Ancak son zamanlarda, oldukça kolay taşınabilir bir model olan Canon EOS M6 Mark II'nin özelliklerini keşfediyor.
"Canon EOS M6 Mark II, yüksek çözünürlük (32,5 megapiksel), seri çekim (14 fps) ve mükemmel video (kırpma işlemi gerektirmeyen 4K çözünürlük) özelliklerini, sokaklarda uzun süreler boyunca çekim yaparken rahat etmenizi sağlayan sağlam bir tutma yeri ile bir araya getirdiğinden, sokak fotoğrafçıları için ideal, çok yönlü bir fotoğraf makinesi." Diğer Canon EOS M fotoğraf makineleri gibi EOS M6 Mark II de Canon Yuva Adaptörü EF-EOS M ile birlikte kullanılabilir. Böylece, makro ve balık gözü gibi uzman düzeyinde lensler de dahil olmak üzere 80'den fazla EF-S ve EF lens arasından seçim yapabilirsiniz.
Giuseppe yaklaşımını ve tekniklerini anlatıyor ve yaratıcı sokak fotoğrafçılığına dair ipuçları paylaşıyor.

1. Halka karşı duyarlı olun

İnsan kalabalıklarının fotoğrafını çekmek, nesnenin anonim kalması ve şehrin sokaklarının kalabalık atmosferini yansıtmak için kullanılan bir yöntemdir.

Her koşulda, çekim yapmayı planladığınız yerde sokak fotoğrafçılığının yasal olup olmadığını kontrol etmenizi öneririz. Ancak çoğu ülke, aksi belirtilmedikçe halka açık alanlarda fotoğraf çekimine izin verir. Buna sokaktaki yayaların ve park gibi halka açık alanlardaki insanların fotoğrafları da dahildir. Ancak herkes fotoğraflarının çekilmesini hoş karşılamayabilir. Giuseppe şöyle diyor: "Ben, çektiğim fotoğrafları insanlara hemen göstererek, sanatsal bir bakış açısıyla yaklaştığımı fark etmelerini umarım. Bazen Instagram hesabıma girerek fotoğraf çekmeyi sanat aşkından başka bir amaçla yapmadığımı görürler ve genellikle buna saygıyla yaklaşır ve kendilerini rahat hissederler."

2. Kendinizi bir noktada konumlandırın

A man walking past a row of houses covered in autumnal foliage (left).Three people crossing the road next to a bus on the streets of Dublin (right).
Önce bir arka plan seçerek sahnenizi oluşturun ve nihai çekimin oluşmasını bekleyin.

Bu türün en büyük zorluklarından biri kalabalık ortamlardır. Giuseppe, her şeyin sürekli hareket halinde olduğunu söylüyor. "Işık, nesne, çevre. Ertesi gün geri geldiğinizde hiçbir şey aynı değildir. Hiçbir şeyi kontrol edemeyeceğinizi kabul etmeniz gerekir. Tek yapmanız gereken bir fikir oluşturmak ve bu fikri ne zaman hayata geçirebileceğinizi tahmin etmeye çalışmaktır. Bu, çevrenizde gelişen senaryodan yararlanmak demektir."

Giuseppe, önce sevdiği bir arka plan ve ardından kendi başına kalabileceği bir köşe bularak başarı şansını artırıyor. "Esas olarak kalabalık bir sokakta bir köşe buluyor ve doğru kişinin fotoğrafa girmesini sabırla bekliyorum. Farklı bir açı veya perspektiften bir şeyler yakalamak için biraz hareket ettiğim oluyor ancak çoğu zaman arka planla nesnenin iyi sonuç vereceğine inandığım bir yerde kurulur ve beklerim."

3. Hikayenizi anlatmak için doğru çekim modunu seçin

İlgili Makaleler
Joel Thorpe taking a selfie with the Zoemini S on Brighton beachfront.

ŞİPŞAK FOTOĞRAF MAKİNELERİ

Taşınabilir yazıcılarla yaratıcılığınızı konuşturun

Sosyal etki sahibi bu sanatçının baskı yoluyla stilini nasıl geliştirebileceğine dair paylaştığı en iyi ipuçlarını keşfedin.

Two people skateboarding down a bustling street at night.

ŞEHİR FOTOĞRAFÇILIĞI

Bir şehir turunda fotoğraf makinenizi en iyi şekilde kullanmanın yolları

Şehir hayatının ruhunu yakalayabilmeniz için 11 ipucu ve püf noktası.

Piotr Malecki taking photos on the street.

SOKAK FOTOĞRAFÇILIĞI

Piotr Malecki, Canon EOS M6 Mark II ile sokak fotoğrafçılığının sırlarını paylaşıyor

Piotr Malecki'nin ilham verici şehir fotoğrafçılığıyla şehrinizde yakalayabileceğiniz heyecanı keşfedin.

Canon EOS M6 Mark II geniş tutma yeri, hafif ve taşınabilir yapısı sayesinde sokakta uzun çekimler için mükemmel bir makinedir.

Giuseppe, deneyimlerine dayanarak sokakta çekim yapmak için en iyi modun AV modu olduğunu söylüyor. "Her şeyi kontrol etmek zorunda değilsiniz, yalnızca diyafram açıklığınızı ve belki ISO değerinizi kontrol etmeniz yeterli. Gece çekim yapıyorsanız ISO ayarını yükseltmeniz gerekebilir ve bu ayrıca gün içinde küçük bir diyafram açıklığıyla daha yüksek hızlar kullanmanıza olanak sağlayarak hareketli bir nesneye odaklanma şansınızı artırır."

Giuseppe genellikle geniş diyafram açıklığı (düşük f sayıları) kullanıyor ve bu da kendisine özgü sinematik etkiyi yaratmasına yardımcı oluyor. "F/1,4, f/1,8 veya f/2,8'de çekim yapmak, arka planı bulanıklaştırırken nesneyi izole etmeme yardımcı oluyor. Hikayenin bir parçası olarak hala orada ama her bir ayrıntıyı görmemiz gerekmiyor."

4. Sahne için en iyi lensi seçin

A tram on the tracks in Dublin city centre (left). An old man reading the newspaper on the top level of a double-decker bus (right).
Giuseppe, bu kompozisyonunda şehrin dokusunu kullanmıştır. Fotoğrafa baktığınızda tramvay hattı, gözü resmin odak noktasına yönlendirir (solda). EF-M32mm f/1.4 STM lensle birlikte Canon EOS M6 Mark II ile çekildi. Giuseppe bu çekimin (sağda) kompozisyonunu, otobüsün iç kısmının uyumlu renkleri ile pencereden görünen bitkileri yakalayarak meydana getirmiş.

Giuseppe, "İnsanlar, sokak fotoğrafçılığında, gözün gördüğü şeye en yakın ve bu nedenle doğal bir bakış açısı sağladığı için 28-55 mm odak uzaklığı kullanmanız gerektiğini söyleyecektir," diyor. "Ancak benim için arka plan nesne kadar önemli, bu yüzden 24 mm veya 28 mm'de çekim yapmayı tercih ediyorum." Canon EOS M6 Mark II ile dışarı çıktığında Canon EF-M 32mm f/1.4 STM lens kullanarak sevdiği geniş ve açık sahneleri yakalıyor. "Lens, içinde bulunduğum neredeyse her durumda çok yönlülük sunuyor," diyor. "Özellikle atmosferik sahneleri belirli bir nesne yerine tüm sahneye odaklanarak çekmeme olanak tanımasını seviyorum."

Giuseppe, geniş çekim yapmanın yanı sıra son zamanlarda uzak mesafeden fotoğraf çekmeye de başladı. "Son zamanlarda, birçok profesyonelin kullanmayın dediği telefoto lenslerle çekim yapmanın daha rahat olduğunu fark ettim. Bence demode bir yaklaşım bu. 85 mm lens veya Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM lens gibi bir telefoto zum ile çekim yapmak nesneyle aramda belirli bir mesafeyi korumama olanak tanıyor. Böylece, nesnelerimin mahremiyetini ihlal etmemiş oluyorum. Ayrıca kullandığım lens nesnemi izole etmeme yardımcı olurken arka planın çok bulanık olmasını sağlıyor ve bu da hoşuma gidiyor."

5. Nesnenize odaklanın

Daha geniş bir çekimde tek bir nesneye odaklanmak, bir odak noktası oluşturmak ve sahneyi çerçevelemek için kullanılan bir yöntemdir. Bu, Giuseppe'nin sinematik bir his elde etmek için kullandığı kendine özgü tekniğidir.

Giuseppe'ye göre Canon EOS M6 Mark II ezberleri bozan bir makine. "Otomatik odaklama güvenilir ve hızlı, yüz ve göz takibi de oldukça hassas." Giuseppe, bu sözlerinin yanı sıra, daha fazla yaratıcılık için sokak fotoğrafçılarına manuel odaklamaya geçme çağrısında da bulunuyor. "Diyelim ki sahnenin ortasındaki birine odaklanmak istiyorum ancak hareket algısı oluşturmak için kadrajda yer alan diğer tüm insanların da bulanık olmasını istiyorum. Bu durumda manuel odaklama daha iyi bir seçenek olacaktır."

6. Yaratıcı olmanın yollarını bulun

Yapay ışığa odaklanarak çekim yapmak, fotoğraflarınıza atmosfer katabilir. Sokak fotoğrafçılığında yansıtıcı yüzeylerle denemeler yapmak fotoğraflarınıza yaratıcılık katabilir.

Giuseppe, kendinize özgü fotoğraflar çekmek için alışılmadık bir açıdan veya sıra dışı bir bakış açısından çekim yapmanızı öneriyor. En sevdiği tekniklerden biri, pencere camı veya diğer parlak yüzeylerdeki yansımaları aramak. "Otobüs veya kafe gibi mekanlarda camın arkasındaki insanları bulurum ve o camda yansıyan bir insan, bina veya araba gibi ilginç nesneleri yakalarım," diyor. "Bu, görüntüdeki ruh haline yeni bir katman ekler."

Giuseppe, ilginç kompozisyonlar oluşturmak için pencerelerin yanı sıra su birikintileri ve akarsular üzerinde denemeler yapmanızı öneriyor.

Ayrıca, ışığa doğru çekim yapmak konusunda istekli olmanızı ve yapay aydınlatmayı benimsemenizi de tavsiye ediyor. "Fotoğrafçılıkta ışık her şeydir. Bunu hepimiz biliyoruz ancak etki yaratmaya yardımcı olan şey ışıkla nasıl oynadığımız," diyor. Işık sert veya doğrudan olursa bunun, silüetleri kullanarak deneme yapma fırsatı sunduğunu öne sürüyor. "Arkadan ışık alan, beğendiğim bir arka plan bulup ardından birinin çerçeveye doğru noktadan girmesini beklerim. Bu, özellikle nesnenin yüzünün fotoğrafta yer almasını istemiyorsanız iyi bir yöntemdir.

"Bazen sokak tabelalarından veya lambalarından gelen yapay ışığı kullanmayı seviyorum çünkü bunlar bir atmosfer yaratıyor ve fotoğrafa bakan kişinin odağını yönlendiriyor."

Böyle bir sahnede hareketi dondurmak, fotoğrafa bakan kişiye şehrin sokaklarının hareketli ve canlı atmosferini hissettiriyor.

Sokak fotoğrafçılığını denemek istiyorsanız Giuseppe'nin basit bir tavsiyesi daha var: "Pratik yapın, pratik yapın ve yine pratik yapın," diyor. "Tutkulu olduğunuz takdirde, başarmak istediğiniz şey ne olursa olsun en nihayetinde onda daha iyi hale gelir ve kendi tarzınızı bulursunuz. Ben bugün hala bunu yapıyorum. Her zaman pratik yapıyorum. Size verebileceğim en iyi öneri, bir fotoğraf makinesi alıp dışarı çıkın ve fotoğraf çekin."

İnsanların arasında çekim yapmaktan veya insanların tepki vereceğinden mi endişe duyuyorsunuz? Giuseppe, "Sokaklardaki insanları fotoğraflamak, aşmanız gereken bir çizgi," diye ekliyor. "Ne kadar çok denerseniz dışarıda çekim yaparken rahat hissetmeye o kadar hızlı alışırsınız. Böylece o sihirli fotoğrafı yakalamak için gerçekten önemli olan şeye odaklanabilirsiniz."

Natalie Denton tarafından yazıldı

İlgili Ürünler

İlgili Makaleler



İlham Alın bölümü; kullanışlı fotoğrafçılık ipuçları, alıcı kılavuzları ve bilgilendirici röportajlar dahil olmak üzere en iyi fotoğraf makinesini veya en iyi yazıcıyı bulmanız ve bir sonraki yaratıcı fikrinizi hayata geçirmeniz için ihtiyacınız olan her şeyi içeren temel bir kaynaktır.

Tüm İpuçları ve Teknikler bölümüne geri dön