Sokak fotoğrafçılığı, fotoğraf makineleri kolaylıkla gezdirilebilecek kadar taşınabilir hale geldiğinden beri hayatımızda. Bu, çok çeşitli stiller içeren bir tür olsa da genellikle topluma açık alanlarda kurgulanmadan çekilen fotoğraflar olarak tanımlanır. Çoğu insan, 1960'larla 1980'ler arasındaki New York stilinin geleneksel sokak fotoğrafçılığı olduğunu düşünür: Bazen doğrudan insanların yüzüne odaklanan, yüksek tempolu fotoğraflar. Ancak tüm fotoğrafçılık türleri gibi o da evrim geçirmiştir.
Herkesin cebinde akıllı telefonların olduğu bir dönemde, ciddi sokak fotoğrafçıları fotoğraf makineleriyle çektikleri görüntülerin kalitesi ve yaratıcılıklarıyla diğerlerinin arasından sıyrılmaktadır. Yukarıda bahsedilen stile bağlı kalsalar da sokak fotoğrafçılığına kendi yöntemleriyle devam etmektedirler.
Andres McNeill'a bakın. Birleşik Krallık'taki Glasgow şehrinde yaşayan fotoğrafçı bu İskoç şehrinin mimari odaklı dramatik çekimleriyle sosyal medya büyük bir takipçi kitlesi kazanmış. Andres için önce binalar, sonra insanlar geliyor.
Bu yazıda sokakta çekim yapmaya dair ipuçlarını paylaşıyor.
Sokakta çekeceğiniz benzersiz fotoğraf ve videolar için en iyi ipuçları
Etrafınızdaki dünyayı gözlemleyin
Andres mimariden ilham alsa da şehir fotoğrafçılığına insanları dahil etmeyi, hareket ile kişilik katmayı ve çekimlerini hayata geçirmeyi seviyor. Canon EOS R6 ve Canon EF 70-200mm f/4L IS USM lens ile Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R kullanılarak 200 mm, 1/800 an, f/4 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Bu binanın dışındaki metal unsurlarla yol işaretleri, fotoğrafa bakanları görkemli kırmızı kiremit kaplı duvarların yanında bastonuyla yürüyen yaşlı figüre yönlendirmeye yardımcı oluyor. Canon EOS R8 ve Canon RF 28mm F2.8 STM lens ile 1/800 sn, f/2,8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Andres günlük çekimler için dışarı çıktığında nereye gideceğini düşünmekten kasıtlı olarak kaçınıyor ve bunun yerine gördüklerine tepki veriyor. Bununla birlikte, ne aradığını biliyor. "Şehir mimarisine dikkat ettiğimden pek çok sokak fotoğrafçısından farklı olduğumu söyleyebilirim," diye açıklıyor. "Ölçeği göstermek ilgimi çekiyor. Kontrast yaratmak için büyük bir bina ve ardından ön planda insanları kullanmayı seviyorum."
Andres, güçlü bir kompozisyon oluşturacağını düşündüğü bir yer bulana kadar etrafta dolaşıyor ve ardından fotoğraf makinesini hazırlayıp bekliyor. "Arka plan olarak güzel bir bina bulduktan sonra önden geçen kişi neredeyse ikinci planda kalıyor," diyor. Konuyu ideal hale getiren unsurlar genellikle görsel tekrar veya rastlantıdır: "Yeşil üstlü birinin fotoğrafının bulunduğu reklam panosunun yanında duran yeşil üstlü biri gibi".
Bir sahnedeki kişileri fotoğraflarken odak noktası belirlemek önemlidir. Bu nokta ana konu olan kişinin gözleri, kalabalığın ortasında duran bir kişinin yüzü ya da ya da sokakta aceleyle ilerleyen bir kişi olabilir.
Size ilham veren bir stil bulun
Yüksek binaları kare içinde çerçeve olarak kullanmanın sağladığı avantaj, istediğiniz zaman çekim yapabilmenizdir. Andres, "Güneş en tepede olduğu için genellikle fotoğrafçıların kabusu olan gün ortası saatlerde çekim yapmanızın bir önemi yok çünkü bu saatlerde bile ışıkla gölge arasında hoş bir kontrast bulabilirsiniz," diyor. Canon EOS R8 ve Canon RF 28mm F2.8 STM lens ile 1/250 sn, f/2,8 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Andres'in film karelerine benzeyen görüntüler oluşturmayı sevmesinin nedenini, bunun "neredeyse çocukluğumun Glasgow'u gibi nostaljik bir görünüm yaratması" diye açıklıyor. Canon EOS R6 ve Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM lens ile 1/6 sn, f/4,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Sinema, görüntü kompozisyonlarını "neredeyse filmlerdeki temel çekimler gibi" oluşturan Andres için önemli bir temas noktasıdır.
Andres, günümüzde sokak fotoğrafçılığı söz konusu olduğunda "herkese uygun tek bir çözüm" olmadığını vurguluyor. Andres'in ilgisini en çok çeken unsurlar, ister 19. yüzyıldan Viktorya dönemine ait yapılar ister Glasgow sokaklarındaki nadir Brütalist yapılar olsun, binaların şekil ve desenleridir. "Ben, binaya ait çizgilerin sizi bir konuya yönlendirdiği kılavuz çizgilerini kullanmaya bayılıyorum," diyor. Bazen çerçevenin iki yanına birer bina alıp sonra da merkezde bana doğru gelen bir taksi veya kişiyle çekimler yaparım.
Andres, "Bu konuya yaklaşmanın pek çok yolu var," diye ekliyor. "Klasik yöntem her zaman 35 mm kullanmak ve bazen de kalça hizasından yakın çekim yapmaktı. Ama şimdi çok çeşitli odak uzaklıkları kullanıyoruz. Daha içe dönükseniz 85 mm veya 200 mm kullanarak sokağın karşısından çekim yapabilir ve 35 mm'de kaçırabileceğiniz anları yakalayabilirsiniz."
Saygılı olun
Andres, fotoğraf çekmeye yeni başladığında konusuna olabildiğince yaklaşan geçmişteki sokak fotoğrafçılarını taklit etmeye çalışıyormuş. Fotoğrafçı, "İnsanların kişisel alanına girmek pek hoşuma gitmiyor," diyor. "Bu benim tarzım değil." Canon EOS R8 ve Canon RF 28mm F2.8 STM lens ile 1/500 sn, f/4,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Çekim yapmayı planladığınız yerde sokak fotoğrafçılığının yasal olup olmadığını her zaman kontrol etmeniz önerilir. Ancak genellikle çoğu ülke, aksi belirtilmedikçe halka açık yerlerde fotoğraf çekimine izin verir. Park gibi halka açık alanlardaki insanlar ve sokaklardaki yayaların fotoğraflanması da buna dahildir.
Aynı şekilde yabancıların fotoğrafını çekmek de göz korkutabilir. Normalde çekimi yaptıktan sonra mümkünse konusunun yanına giderek konuşan ve fotoğraf makinesinin arkasındaki fotoğrafı gösteren Andres, "Ne yaptığınızı açıkça ifade edin ve tutkunuzu ortaya koyun," diyor. Ayrıca insanlara çektiğiniz fotoğrafları paylaşmayı teklif edebilir veya çevrimiçi olarak görüntüleyebilmeleri için sosyal medya hesaplarınıza dair bilgileri verebilirsiniz.
Çoğu anlayışlı olsa da istendiğinde Andres fotoğrafları memnuniyetle silecektir.
Sokak sinematografisi
Andres'in sinematik görünüme olan aşkı, doğal olarak sokak fotoğraflarının yanı sıra yaratıcı video klipler çekmeye de yönlendirmiş. Fotoğraf ve video arasında geçiş yapmak istediğinde genellikle Canon EOS R5 (EOS R5 Mark II'nin eski modeli) kullanıyor ancak tamamen videoya odaklandığında EOS C70 sinema kamerasına geçerek pozlama kontrolüne yönelik "standartları değiştiren" dahili ND filtrelerinden yararlanıyor.
Konu sokak sinematografisi olduğunda Andres, bir sahneyi kadraja alırken daha bilinçli olmanızı tavsiye ediyor. "Sokak fotoğrafçılığı daha fazla hatayı affedebilir. Çekimlerinizi yine de dikkatle kadraja almanız gerekir ancak daha sonra kırparak değiştirebilirsiniz. Video çekerken bir şeyler ters gidiyorsa veya kadrajınız engelleniyorsa bunun çözülmesi daha zordur ancak 8K Canon kamerayla sahneyi 4K veya Full HD kare oluşturacak şekilde kırpabilirsiniz."
Ayrıca, sokak çekimlerinde daha sabırlı olmak için bir vahşi yaşam fotoğrafçısı gibi davranılmasını öneriyor: "Hiçbir hareket olmadığını düşünüp farklı bir konuma geçmeye karar verdiğinizde 10 saniye daha orada kalın. Kesinlikle yeni bir fırsat doğacaktır!"
Video çekimine olan yaklaşımının fotoğraf çekimine "çok benzer ama aynı zamanda çok farklı" olduğunu söylüyor. "Karışık bir durum olduğunun farkındayım! Önümde olanları gözlemlerken sokak fotoğrafçılığına benzer şekilde yüksek hareketli belgesel tarzı videoları seviyorum. Fakat aynı zamanda farklı disiplinler de var. Sokak fotoğrafçılığında odak, çekiminize dahil olacak insanların üzerindedir ancak sokak sinematografisinde insanlar neredeyse arka plandadır. İkincisi daha çok ışık ve binaları kullanıp temelde tam bir sahne oluşturmakla ilgilidir."
Bir ressamı andıran bu yaklaşım, post prodüksiyona da uzanıyor: "Eserin nihayet bir araya gelmesini, renkleri kullanmayı ve oluşan görüntülerin sınırlarını zorlamayı çok seviyorum. Bazen gerçekçi olmayan renklerin sınırlarıyla oynadıkları Blade Runner gibi işlerin hayranıyım."
Andres, sosyal medya için sekanslar düzenlemekten bahsediyor: "İyi bir mimari kompozisyon arıyorum. Binaya odaklandıktan sonra bunu, kadrajdan içeri ve dışarı hareket eden insanlarla ya da yürüyerek eşlik ettiğim bir kalabalıkla oluşturuyorum. Ayrıca biraz hareketlilik yaratmak için yürüyen ya da bisiklet süren kişileri yakalamayı seviyorum."
Sosyal medya için çekim yapma
"Çekim yapmak" bir bekleme oyunudur. Andres, kareye giren biri gibi istediği görüntüyü almadan aynı yerde yarım saat kadar bekleyebilir. Ancak ilginç bir konum belirledikten sonra, oraya daha sonra her zaman dönebilirsiniz. Canon EOS R6 ve Canon EF 70-200mm f/4L USM lens ile Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R kullanılarak 1/250 sn, f/4,5 ve ISO 3.200 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Video odaklı Canon EOS R50 V dikey tripod yuvasına sahip olduğundan sosyal platformlar için dikey çekimler yapmak daha kolaydır. Burada çok yönlü Canon Tripod Tutacağı HG-100TBR ile kullanılmıştır.
Sokak fotoğrafçılığınızı ve videolarınızı sosyal kanallarınızda paylaşmak, yeni ve daha büyük kitlelere ulaşmanın harika bir yoludur. Andres, bu yola ilk çıktığında sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunu anlatıyor: "Her hamlem sosyal medyaya bağlıydı çünkü web siteleri ve SEO hakkında en ufak bir şey bile bilmiyordum."
Videonun sosyal medyanın önceliği haline geldiğini belirten Andres, artık kanalları için özel klipler çekiyor. "Kuralcı olanlar her şeyin yatay olarak çekilmesi gerektiğini söyleyebilir ancak YouTube dışındaki sosyal medya platformlarında bu ideal bir şey değil. Bu yüzden sokak sahnelerini bazen özellikle dikey olarak çekiyorum. TikTok'taki etkileşimim dikey çekimlerde çok daha iyi olduğu için bunun karşılığını alıyorum." Video odaklı içerikler için tasarlanan Canon EOS R50 V, bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olacak dikey tripod yuvasına sahiptir.
Dikey kompozisyon genellikle mimari odaklı sokak fotoğraflarına eşlik etse de Andres yatay çekim yapmaktan keyif alıyor. "Instagram'daki üç katman özelliğini kullanıp 4x5 çerçeveye birbirinin üzerinde duran üç farklı yatay sahneyi yerleştirebilirsiniz. Bunu bir hikayeyi görsel olarak anlatmak için de kullanabilirsiniz."
Sosyal medyada hangi fotoğrafların yayınlanacağını seçmek söz konusu olduğunda Andres, insanın yalnızca kendi memnuniyetini düşünmesini öneriyor: "Artık başkaları için çekim yapmıyorum ve yalnızca bana ilginç gelen fotoğraflar çekmeye çalışıyorum."
Sosyal medya dünyası sürekli değişse de Andres, sokak fotoğrafçılığınızın takipçi kitlesini büyütmeniz ve bu takipçilerin ilgisini çekmeniz için zaman odaklı bir ipucu sunuyor: Etkileşim kurun. "Yalnızca paylaşım yapıp mesajları görmezden gelen içerik üreticilerinden değilim. Her gün benimle etkileşimde bulunan iyi bir kemik kitlem var. Oldukça yüksek sayıda takipçim olmasa da tüm yorumlarıma yanıt vermeye ve etkileşimde bulunmak isteyenlerle konuşmaya zaman ayırıyorum. Tabii ki bir milyon takipçiniz varsa bunu yapamazsınız ama sosyal medya sadece almaktan değil, vermekten de geçer."
Sokak fotoğrafçılığı kit çantanızı mükemmelleştirin
Spontane anları ve ilginç sahneleri yakalamak, sokak fotoğrafçılığının en keyifli yönlerinden biridir. Bunun için hızlı seri çekim modlu bir fotoğraf makinesi idealdir. EOS R8, elektronik deklanşörü ile 40 kare/sn'ye kadar çekim yapabilir ve deklanşöre yarım basarak RAW dosyaları yakalamaya başlamanızı sağlayan 30 kare/sn RAW Seri Çekim moduna sahiptir.
Birçok Canon EOS kamerada bulunan değişken açılı ekran, alışılmadık açılardan çekim yaparken görüntü yakalamayı kolaylaştırır. Canon PowerShot V1, video odaklı farklı seçeneklerin yanı sıra bu özelliğe de sahiptir.
Tam kare EOS R8 ve EOS R6 Mark II'den APS-C EOS R10 ve EOS R50'ye kadar Canon'un aynasız EOS R Sistemi aynasız fotoğraf makineleri, kompakt boyutları ve düşük ışıktaki mükemmel performansları sayesinde sokak fotoğrafçılığında ideal seçimdir. Daha taşınabilir bir şey arıyorsanız içerik üreticileri için yüksek görüntü kalitesi ile gelişmiş fotoğraf ve video özelliklerini bir araya getiren Canon PowerShot V1 gibi kompakt bir kamerayı tercih edin.
Andres, genellikle kesintisiz seri çekim modunda yüksek enstantane hızlarında çekim yapıyor. "Hareketi dondurmak istiyorum ve çekimi kaçırmak istemiyorum," diyor.
Gözün gördüğüne en yakın sonuçları verdiği ve bu nedenle doğal bir perspektif sağladığı için sokak fotoğrafçıları geleneksel olarak 35 mm veya 50 mm lensler kullanıyordu. Canon RF 50mm F1.8 STM ve RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, hem yumuşak bir bokeh efekti hem de geniş diyafram açıklıkları sunar, aynı zamanda arka planı bulanık tutarken konuyu öne çıkararak sinematik bir efekt oluşturmaya yardımcı olur.
Ancak arka planınız konunuz kadar önemliyse geniş açılı bir lens daha iyi bir seçenek olabilir. Son derece kompakt tasarıma sahip Canon RF 28mm F2.8 STM, arka plan bulanıklığıyla denemeler yapmak için hem çok yönlü odak uzaklığına hem de hızlı bir diyaframa sahiptir. Bu özelliği de onu sokak fotoğrafçılığı için ideal bir lens haline getirir. Çok amaçlı Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM, optik IS ile fotoğraf makinesinin sarsılmasını en aza indirir ve hem geniş açılı şehir manzaralarını hem de daha yakın sokak portrelerini yakalamanız için çok yönlülük sağlar. Andres, "Bazen yakınlaştırıp farklı perspektifler oluşturmayı seviyorum," diyor.
Telefoto lens ile çekim yapmak, konunuzla aranızda biraz mesafe koyabileceğiniz anlamına gelir. Böylelikle konunuzun mahremiyetini ihlal etmek zorunda kalmazsınız. Çok yönlü 10x zoom lensi Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, her senaryoya uygun odak uzaklığına sahip bir lens arayanlar için idealdir.
Yaratıcı sokak fotoğrafçılığına dair en iyi beş ipucu
1. Yaratıcı perspektifler benimseyin.
Andres, zemini ve köprünün altını doğal birer çerçeve olarak kullanıp binanın ve ağaçların yansımasın yoldaki büyük su birikintinden görünmesini sağlayarak normalde fark edilmeyecek bir sahneyi ilgi çekici hale getirmiş. Canon EOS R8 ve Canon RF 28mm F2.8 STM lens ile 1/1000 sn, f/3,5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Sokak manzaralarını yukarıdan aşağıya veya yerde konum alıp yukarıya doğru çekerek şehir fotoğrafçılığınıza çeşitlilik katın. Canon EOS R6 ve Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM lens ile Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R kullanılarak 16 mm, 1/160 an, f/5 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Andres McNeill
Kendinize özgü fotoğraflar çekmek için alışılmadık bir açıdan veya sıra dışı bir perspektiften çekim yapmayı deneyin. Andres'in Glasgow'da sevdiği yönlerinden biri de şehir çok tepelik olduğundan kadraja katılabildiği farklı perspektif ve katmanlar. Yükseltiler, gün batımını yakalamak için de idealdir.
Faydalı tekniklerden biri de pencere camı veya diğer parlak yüzeylerdeki yansımaları aramaktır. İlginç kompozisyonlar oluşturmak için pencerelerin yanı sıra su birikintileri ve akarsular üzerinde denemeler de deneme yapabilirsiniz.
Sokak fotoğrafları çekiyorsanız şehrinizin benzersiz özelliklerini düşünün ve fotoğraflarınızı ilginç ve bireysel hale getirmek için bunlardan faydalanın.
2. Bulanıklığı yakalayın.
Bulanık fotoğraflar çekerken, buradaki sokağın üzerinde asılı duran renkli şemsiyeler gibi çarpıcı desenler oluşturacak ilginç nesneler arayın. Günlük bir sokak sahnesi, dikey hareketler ile 1/15 saniye pozlama uzunluğu bir araya gelince güzel bir bulanıklığa dönüşür. Canon EOS RP (EOS R8'in eski modeli) ve Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM lens ile 35 mm, 1/15 sn, f/22 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.
Fotoğrafçılar, genellikle fotoğraf makinesini sarsmamaya çalışır. Ancak, pozlama esnasında kasıtlı yapılan hareketler, çarpıcı soyut sokak fotoğrafları çekmenizi sağlayabilir ve o yere has duyguyu aktarmanın mükemmel bir yoludur.
Buradaki en önemli etmen, bulanıklık oluşturacak kadar yavaş, insanların ve şekillerin ayırt edilebileceği kadar hızlı bir enstantane hızı ayarlamaktır. Fotoğraf makinenizi Enstantane Önceliği (Tv) moduna almayı ve enstantane hızını 1/15 saniye olarak ayarlamayı deneyin. Başlangıçta fotoğraf makinenizin ışık hassasiyetini ISO 100 olarak belirleyin. Beğendiğiniz bir pozlama elde edene kadar çevrenizdeki ortam ışığına göre ışık hassasiyetinde değişiklikler yapın. Daha sonra deklanşör düğmesine basarken fotoğraf makinenizle kısa ve ani bir hareket yapın. İnsanların bulunduğu sahnelerde dikey hareketler yapmak, şekillerin genel hatlarını koruduğu için güzel sonuçlar verir. Ancak; yatay hareketler, ani bir dönüş veya hızlı bir zum yapmayı da deneyebilirsiniz.
Enstantane Önceliği (Tv) modunda ISO ayarını çoğu fotoğraf makinesinde bulunan otomatik ayara getirebilirsiniz. Bu sayede yalnızca enstantane hızını ayarlamaya odaklanabilirsiniz.
3. Vurguları pozlayın.
Soyut görüntüler oluştururken parlak bölgelerin veya ışıklandırma ve renklerin kontrast oluşturduğu bölgelerin fotoğrafını çekmek faydalı olabilir. Bu kontrast, dünyayı şekillerin bir birleşimi olarak görmenizi kolaylaştırır. Canon EOS 90D ve Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM lens ile 39 mm, 1/160 sn, f/8 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.
Parlak ve güneşli günlerde vurguları pozlamak için pozlama telafisini kullanın ve pozlama ayarını bir veya iki stop azaltın. Bunu yapabilmek için Diyafram Önceliği veya Enstantane Önceliği gibi otomatik pozlama ayarlarını kullanmanız gerektiğini unutmayın.
Gündüzleri doğrudan güneş ışığı altında fotoğraf çekmek, derin gölgelerle yoğun kontrast oluşturur. Bu nedenle fotoğrafçılar doğrudan güneş ışığı altında fotoğraf çekmekten kaçınır. Söz konusu sokak fotoğrafçılığı olunca bu kontrast, kalabalık sahneleri basitleştirmenizi ve çarpıcı soyut şekillere dönüştürmenizi sağlayabilir. Vurguları pozlarsanız fotoğraflarınızdaki gölgeler neredeyse simsiyah görünür ve ayrıntıları olmayan şekiller oluşturur.
Bunu yapmanın en kolay yolu Pozlama Telafisi ayarını kullanmaktır. Sahneyi karartmak için yapmanız gereken tek şey, pozlama ayarını bir veya iki stop azaltmaktır. Böylece gölgeler derinleşirken sahnenin doğrudan güneş ışığı altında kalan kısımları çarpıcılığını korur.
4. Çift pozlama çekin.
Çoklu pozlama modundayken kamerada birleştirilmiş görüntünün canlı ön izlemesi gösterilir. Bu sayede birinci kareyle uyum içinde olması için ikinci pozlamanızın kompozisyonunu daha kolay oluşturabilirsiniz. Canon EOS 90D ve Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM lens ile 55 mm, 1/160 sn, f/7,1 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.
Çift pozlamanın ikinci karesinde fotoğraf makinesini ters çevirerek sürreel şehir manzaraları oluşturabilirsiniz.
1800'lerden beri popüler olan çift pozlama, bir fotoğrafın üzerine başka bir fotoğraf katmanı ekleyerek göz alıcı sonuçlar elde etmenizi sağlar. EOS R8, EOS R7 ve yeni fotoğraf makinelerinin çoğu, fotoğraf çekerken bu efekti oluşturabilmeniz için özel çoklu pozlama modu sunar. Tek yapmanız gereken modu etkinleştirmek, arzu ettiğiniz pozlama sayısını belirlemek ve çekime başlamaktır. İkinci ve sonraki kareleri çekerken (bu modda en fazla dokuz kare çekebilirsiniz) ekranda efektin ön izlemesini görebilir ve çekiminizde değişiklikler yaparak en ilginç karışımı elde edebilirsiniz.
Çift pozlama için konu ve sahne ararken, parlak bölgelerin aynı seviyede parlak kalacağını veya daha da parlak görüneceğini, hiçbir zaman daha karanlık görünmeyeceğini unutmayın. Bu sayede karanlık binalar ve şekiller, gökyüzü gibi aydınlık arka planlarla birleşince ortaya göz kamaştıran görseller çıkabilir.
5. Ayrıntıları yakalayın.
Fotoğraf makinenizle dışarıda çekim yaparken kontrastlar, uyumlu desenler, geometrik şekiller, çarpıcı renkli alanlar veya soyut mimari ayrıntılar oluşturan ilginç noktalar arayın. Belirli bir açıdan çekilmiş bu fotoğrafta olduğu gibi binaların ayrıntılarını yakından çekmek, mimari yapıları soyut göstermenin harika bir yöntemidir.
Sokak fotoğrafçılığının en mutlu edici yanlarından biri, her yerde bulunan soyut mimari çizgiler, renkli tabelalar, dokular, baskılar ve yansımalar gibi ilginç ayrıntıların sonsuz çeşitliliğidir. En iyi soyut resimler genelde basit kompozisyonlara sahiptir. Bir veya iki ayrıntıya odaklanıp geri kalan her şeyi göz ardı ederek ayrıntıların ötesindeki daha geniş çevreyi çağrıştıran güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Bu tarz fotoğraflarla çok güzel duvar sanatı da oluşturabilirsiniz. Favori fotoğraflarınızın baskısını almaya ne dersiniz?
Sokak fotoğrafçılığı, fotoğrafçılığın en erişilebilir türüdür. Başlamak için karmaşık ve pahalı bir kuruluma ihtiyaç duymazsınız. Nadir bir canlı ortaya çıkana kadar haftalarca gizlenerek beklemeniz, denizaşırı yerlere seyahat etmeniz veya dağlara tırmanmanız gerekmez. Tek yapmanız gereken kit çantanızı almak, yaşadığınız yere yakın sokaklara gitmek ve çekim yapmaktır. Bu ayrıca pratik yaparak daha gelişen bir beceridir. Andres, "Gözünüzü eğitene kadar, inanılmaz anların her zaman gerçekleştiğini fark edemezsiniz," diyor. "Bunun için sadece sabırlı olmak gerekiyor."
Kapımızın hemen önünde büyüleyici konular vardır. Bu yüzden dışarı çıkın, hazır olun ve deklanşöre basın.
Yazan: Rachel Segal Hamilton, James Paterson ve Marcus Hawkins
İlgili Ürünler
-
PowerShot V1
4K kayıt, hassas otomatik odaklama ve kristal netliğinde ses sunan bu video öncelikli kompakt kamera, hareket halindeki içerik üreticileri için idealdir. -
EOS R10
APS-C boyutlu sensörle geliştirilen bir aynasız EOS R Sistemi fotoğraf makinesi ile fotoğraf ve video çekimlerinizi bir üst seviyeye taşıyın. -
EOS R50 V
İçeriğinizi bir üst seviyeye taşıyan gelişmiş film yapım özellikleriyle donatılmış, video odaklı değiştirilebilir lensli bir kamera ile yaratıcılığınızı konuşturun. -
RF 28-70mm F2.8 IS STM
Tam kare fotoğraf makineleri için IS ve hava koşullarına karşı koruma özelliğine sahip küçük, hızlı ve hafif f/2,8 28-70 mm zoom lens. Seyahatler, portre çekimleri ve yaratıcı günlük çekimler için idealdir. -
RF 50mm F1.8 STM
Geniş f/1,8 diyafram açıklığına sahip kompakt, sessiz ve hafif 50 mm RF sabit lens, yaratıcılığınızı çalışmalarınıza dökmek için idealdir.